Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich,

miałem ten nie fart, że bolec który trzyma klapkę został wciągnięty włącznie z klapką do silnika robiąc trochę szkód(Disa została rozerwana w górnej jej części)... Na szczęście gładzie cylindrów nie zostały zarysowane, jedynie 1 tłok kwalifikuje się do wymiany oraz głowica do porządnej obróbki. Zdecydowałem, że zrobię kapitalkę jako że samochód mnie satysfakcjonuje a zwłaszcza Żonę. Na wstępie mam kilka pytań:

1. Czy ktoś robił kapitalke w M54B30 i ile go to kosztowało(Części+robocizna)

2 .Czy można w jakiś sposób zabezpieczyć Disę aby to się więcej nie powtórzyło? Np stosując jakąś siatkę dookoła Disy w kolektorze ssącym?

 

Nie chce zmieniać silnika ponieważ koszt to ok.3-4.5K co nie daję pewność że silnik będzie zdrowy a jak wymienie wszystko na nowe to będzie nowe :D

 

Mechanik na dzień dzisiejszy krzyknął za części następujące ceny:

-Uszczelka miski olejowej 147zł

-Kompletny zest. uszczelek silnika(Góra) 974zł

-Rozrząd komplet 1134zł

-Zestaw pierscieni tłoka 531zł

 

Do tego dochodzi jeszcze koszt:

-pompa wody

-disa

-rolki

-tłok(używany 90zł)

-Głowica( ok. 1000zł)

Robocizna ok. 2000zł

 

Co o tym sądzicie? Mechanik nie chce za dużo za robotę? Części nie wychodzą drogo??? Łącznie wyjdzie ok. 6500zł :dobani:

Dzięki za komentarze i opinie.

 

Zdjęcie z rozbiórki:

3e5fbc622eaa.jpg

e93d8023a31b.jpg

a574d742b5fd.jpg

Opublikowano

Wszystko się zgadza aczkolwiek jak można zauważyć, u mnie wyrwało kawałek ramki... A ten element niestety nie jest metalowy więc nawet gdybym miał zainstalowany taki zestaw u siebie przed awarią to na wiele by się nie przydał...

Czy ktoś się wypowie co do kosztów remontu kapitalnego?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Te koszty , które przedstawił ci mechanik są bardzo realne zakładając , że nic nie zrobisz sam.
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Wszystko się zgadza aczkolwiek jak można zauważyć, u mnie wyrwało kawałek ramki...

 

Kawałek ramki wyrwało ale to był finalny skutek a nie przyczyna uszkodzenia DISy. Obstawiam, żę klapka się zerwała na łączeniu z korbą, gdyz oba elementy są plastykowe i połączenie sie "wystukało". Klapka zerwała się z korby i poleciala w dal wyrywając część ramki u dolu.

Gdyby był zainstalowany zestaw z linka, to długa metalowa śruba mocująca metalowa klapkę do metalowej korby nigdy by się nie zerwała ze swojego miejsca praca.

Nie ma szans. Gdy w moim silniku DISA hałasowała, to w pierwszym odruchu też chciałem wymienić na nową, ale jak się upewniłem w ASO, że nowe są takie same, całe plastykowe, uznałem że trzeba zrobic upgrade na metalowe części by raz na zawsze zapomnieć o problemie. Teraz silnik ma ponad 400kkm a DISA jest cicha jak nowa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.