Skocz do zawartości

E46 320i cylinder wariuje na gazie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

 

Niedawno założyłem lpg i niestety, ale coś jest nie tak od tego momentu (na benzynie wszystko ok). Po założeniu gazu występuje po pierwsze problem z wypadaniem zapłonu, czasami kilka cylindrów, czasami jeden, ale ogólnie zawsze powtarza się cylinder nr 1. Do tego były błędy sondy lambda 227 228, ale po ustawieniu jeszcze raz map podczas jazdy błędy nie wróciły jak na razie. Wypadanie zapłonu występuje najczęściej w momencie, gdy mocno przeciągnę auto tak do 4-5tys obrotów, ale zdarzyło się też np. w momencie przełączenia na gaz. Do tego na postoju telepie strasznie silnikiem, choć obroty ładnie stoją, nie falują. Oczywiście świece zmienione przed montażem wpierw na Brisk, potem na NGK. Bez efektu. Cewka z 1 cylindra zmieniona na 4 i od tej pory check się nie zapalił, żadnych błędów (chociaż przejechałem na razie tylko 20km od tego momentu), ale i tak po wejściu w INPE i zakładkę rough dziwnie to wygląda...

 

PB na postoju. Silnik pracuje ładnie, na różnych cylindrach zmieniają się wartości (w okolicy 0.2-0.5).

http://iv.pl/images/42778865316803076612.jpg

 

LPG na postoju. Silnik telepie, tylko 1 cylinder cały czas ma tak wysoką wartość z wykrzyknikiem (zwykle koło 2, ale zdarza się nawet 6!), reszta to praktycznie cały czas zera.

http://iv.pl/images/99562655163894600904.jpg

 

Sam już nie wiem co o tym wszystkim myśleć? Jak interpretować to że tylko 1 cylinder jest obciążony na postoju na lpg i że jest przy nim wykrzyknik?

Edytowane przez witek6
Opublikowano

Mała aktualizacja:

- dzisiaj rano znowu wyskoczył check i wypadł zapłon ponownie na 1 cylindrze. Czyli świece i fajki odpadają. Co jeszcze może być? Wtryskiwacz gazowy? Regulacja? Co prawda na benzynie tego nie ma, ale możliwe żeby akurat na tym cylindrze była mniejsza kompresja i mimo tego na pb chodził ok, a na lpg już był za słaby?

Opublikowano

1) Instalacja źle zestrojona

2) zły dobór komponentów

3) złe wtryskiwacze, za małe, za dużo, zł krócce

4) parę innych usterek

 

Napisz jakie elementy masz zamontowane. Komputer gazowy, reduktor, wtryskiwacze.

 

Ogólne spostrzenie to jest takie że gazownik kiepsko sie spisał.

Opublikowano

Rozmawiałem z gazownikiem, ale niestety mam odległy termin wizyty na przyszły tydzień dopiero...Ogólnie instalacja składa się z dobrych moim zdaniem komponentów, nie polegałem tutaj tylko na opinii gazownika, a bardziej na polecanych zestawach z forum lpg do tego auta. Gazownik chce podmienić wtryskiwacz z 1 cylindra z innym i wtedy zobaczyć czy to się przeniesie. Ciężko mi jednak samemu ocenić samą instalację. Niby wszystko jest ładnie, estetycznie zrobione, pochowane, tak naprawdę w pierwszej chwili nie widać, że pod maską jest instalacja gazowa. No ale zapłaciłem sporo kasy, nie oszczędzałem na instalacji i trochę mnie razi, że teraz są takie problemy. Co do regulacji to poniżej mapka.

 

http://imageshack.com/a/img923/6719/GwW2Pw.jpg

 

Reduktor KME Tur, Wtryskiwacze Barracuda, Sterownik LPGTECH 326.

 

PS.

Zastanawiam się czy nie mógłbym sam jakoś w programie wyłączyć tego pierwszego wtrysku gazowego, tak żeby przełączył się na zasilanie pb i jeżeli wtedy wróci do normy wszystko to chyba będzie oznaczało wtrysk?

Opublikowano
Problem rozwiązany. Wtryskiwacz był ok. Ale miejsce nawiertu było złe przez co zaginął się wężyk. Teraz jest idealnie. Oczywiście odkrył to inny gazownik.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.