Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich. Mam dosyć duży problem z ogrzewaniem a w zasadzie to jego brak. Otóż na wolnych obrotach całkowicie leci zimne powietrze, dopiero jak zwiększę obroty tak do co najmniej 2500 o/min zaczyna lecieć ciepłe powietrze ale i tak słabo. Na szybę i na nogi praktycznie w ogóle nie leci, ledwo ledwo coś tam dmucha, z środkowych kratek jest trochę lepiej, da się wyczuć ciepłe powietrze, ale głowy nie urywa. Z prawej strony na szybę i nogi delikatnie czuć jak by trochę cieplejsze powietrze leciało. Jak zwiększam siłę nadmuchu to słychać że wiatrak zwiększa obroty ale bardzo słabo czuć różnicę w nadmuchu. Natomiast jak pokrętłem w środkowej konsoli przekręcę z ciepłego na zimne od razu zaczyna dużo mocniej dmuchać. Nadmienię, że pompa wody i termostat są nowe, układ odpowietrzany z milion razy, elektrozawór wody wymieniony (używka), przewód wodny za elektrozaworem na wolnych obrotach gorący, korek zbiorniczka wyrównawczego nowy, test CO2 robiony, układ chłodzenia płukany, nagrzewnica płukana nawet jakąś miksturą z octem, i nic, jak nie było ogrzewania tak dalej nie ma. Dzisiaj wracając z pracy na odcinku ok 40 km przy temperaturze -9, szyba przednia nie rozmarzła do końca, a w nogi to przemarzłem okrutnie. W panelu klimatronika jak włączam ogrzewanie szyby tylnej to strasznie zakłóca radio, nic nie słychać tylko szum, może to właśnie wina tego panela, jakieś zwarcie itp?

A może to wina tzw. jeża albo klapek na nagrzewnicy? Jeżeli ktoś miał podobny problem i to rozwiązał, to proszę wszelkie sugestie i rady jak reanimować te nieszczęsne ogrzewanie.

Opublikowano

Jeżeli chodzi o szum w radiu to sprawdź przy tylnej klapie jak jest wiązka kabli czy nie przerwała sie izolacja któregoś. Częsty problem w BMW. Od podnoszenia/zamykania klapy wiązka ta lubi sie "gnieść". Miałem tak w E46.

Co do ogrzewania to możesz występować klapy żeby sie same otwierały/zamykały z poziomu ISTY ale myśle ze nie w tym rzecz. Jezeli nie ma błędów to albo jeż albo sam moduł climatronica - gdzieś czytałem wlasnie ze ktoś miał podobnie i okazał sie to ten moduł.

Opublikowano
Na dniach zabiorę się za jeża, spróbuję go przelutować, jak to nie pomoże to kupię używkę modułu klimatronica. A gdzie dokładnie znajduje się jeź w x3? Czy w tym samym miejscu co w e46, tzn z prawej strony tunelu środkowego pod schowkiem? Może ktoś udzieli wskazówek co do jego demontażu, na co zwrócić uwagę?
Opublikowano
Czy przypadkiem jez nie odpowiadal za falujace obroty dmychawy?cos mi sie tak kojarzy... co do radia to w e46 jak mi sie tak robilo to okazalo sie ze wzmacniacz antenowy w nie mial dobrej masy, wystarczylo przeczyscic mase
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Obroty w trybie auto będą rosnąć i spadać w zleżności od temperatury nagrzewnicy.

Dość długo męczyłem się z tym problemem, aż w końcu założyłem pompę wspomagającą z e39. Poprawiło się ogrzewanie i wydajność cieplna parownika (lpg)

"e39 tds" proszę o info jaką dokładnie pompę kupić, w którym miejscu ją wpiąć i jak podłączyć?

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=PB51-EUR-06-2004-E83-BMW-X3_30d&diagId=64_1404

Może taką jak ta z powyższego linku (nr 5), która pochodzi z x3 ale diesla, czy może inną. Co prawda poprzedniej zimy przymierzałem się do włożenia pompki wspomagającej, nawet załatwiłem sobie taką pochodzącą ze starego audi, ale zima była słaba i odłożyłem ten pomysł. Dobrze by było tak podłączyć, aby automatycznie się włączało, bo jak na ukryty włącznik to jak moja kobieta włączy to na pewno zapomni wyłączyć i wiadomo co stanie się z akumulatorem :)

Kupiłem nawet używany moduł klimatronica, ale to nie pomogło, wręcz było jeszcze gorzej, w ogóle nie sterował klapkami, zero reakcji przy przełączaniu na nogi, szybę czy środek, dmuchało tylko z środkowych nawiewów, myślałem że trzeba zrobić jakąś adaptację czy rejestrację, ale przez inpę nie mogłem się połączyć, wywalało błąd, wiec wsadziłam swój stary panel klimatronica. A co do lpg to musiałem parownik podpiąć pod przewód powrotny ze zbiorniczka wyrównawczego do silnika, gdyż jak podpięty był pod przewody co idą do nagrzewnicy, cały czas był niedogrzany, czasami z powodu niskiej temperatury przełączało samo na benzynę.

Opublikowano
A co do lpg to musiałem parownik podpiąć pod przewód powrotny ze zbiorniczka wyrównawczego do silnika, gdyż jak podpięty był pod przewody co idą do nagrzewnicy, cały czas był niedogrzany, czasami z powodu niskiej temperatury przełączało samo na benzynę.

Może tu leży problem. Jeśli parownik był niedogrzany to ogrzewania dobrego też nie będzie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.