Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Chociaż ja przyznam szczerze, że po rozmowie z Arturem mam pozytywne wrażenia... Ewidentnie gość mi opisał co trzeba zrobić, z czym mogą być problemy i jak je ewentualnie rozwiązać. Więc chyba jednak odwiedzę ten Gdów. Problem jest tylko taki, że muszę sobie sam przełożyć kolektor i jechać tam już z ogarniętą mechaniką... Pytanie takie czy nie będzie żadnych jaj w trasie jak będzie kolektor od 330i (dwie niedziałające disy) a soft 325i (n52b30 usa).
  • Odpowiedzi 93
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Rivasi jeżeli usługa by kosztowała 300-400 Euro to nieżle tylko kwestia jeszcze wycieczki bo to dwa dni minimum w prawo i w lewo (hotel + paliwo)

 

A co do "lokalnych" specjalistów to ja już sie nie wypowiadam... Nie znam się na temacie, ale to nie jest programowanie rakiety która ma lecieć na Marsa.

 

ps: Zarzuciełem temat nowej firmie w Warszawie PP=Performance czekam na odpowiedź czy się podejmą.

 

Jak coś będziesz wiedział czy ogarną n53 i za ile to daj znać :)

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,

Jestem posiadaczem E90 325i i chcialbym jakoś podnieść w niej moc po ostatnim badaniu na hamowni wykrecil 214 KM więc jak na 11-sto letni samochod to spadek mocy jest bardzo maly .Czytalem juz setki forum i wiem ,że przy tym modelu za dużo zdzialac nie mozna .Więc pomyslalem o zalozeniu jakiejś nie dużej turbiny tak aby nie trzeba bylo zakuwać silnika .Co radzicie

Opublikowano

Turbo jak dla mnie bez sensu, jak chcesz turbo to zmień auto na takie z motorem N54 (bi) albo N55 (single turbo). Do N52 to raczej kompresor, ale wtedy radzę szykować worek z pieniędzmi:

 

http://esstuning.com/ess-n52-vt1-supercharger-system-gen-2/

 

Jak chcesz żeby twoje auto było szybsze, w odczuciu mocniejsze i lepiej się prowadziło to proponuję:

 

- lekkie felgi np. OZ Ultraleggera,

- dolot (Afe, Performance, Dinan),

- układ wydechowy (cały),

- sportowy kolektor wydechowy,

- program, u nas mało kto coś takiego robi,

- układ hamulcowy np. Brembo (większy, lżejszy),

- rozpórka zawieszenia przód (ewentualnie tył),

- zawieszenie (gwint KW, Bilstein albo kit ze stałym obniżeniem),

- wywal tylną kanapę i inne zbędne graty (-50/100 kg zrobi dużą różnicę)

 

a jak dołożysz do tego kompresor to już w ogóle bajka. Ale jak zliczysz koszty to chwycisz się za głowę... 335i będzie tańsze i nadal będzie miało większy potencjał.

Opublikowano
Witam,

Jestem posiadaczem E90 325i i chcialbym jakoś podnieść w niej moc po ostatnim badaniu na hamowni wykrecil 214 KM więc jak na 11-sto letni samochod to spadek mocy jest bardzo maly .Czytalem juz setki forum i wiem ,że przy tym modelu za dużo zdzialac nie mozna .Więc pomyslalem o zalozeniu jakiejś nie dużej turbiny tak aby nie trzeba bylo zakuwać silnika .Co radzicie

 

Kolego jaki masz dokładnie kod silnika n52b30 czy b25?

Opublikowano
Witam,

Jestem posiadaczem E90 325i i chcialbym jakoś podnieść w niej moc po ostatnim badaniu na hamowni wykrecil 214 KM więc jak na 11-sto letni samochod to spadek mocy jest bardzo maly .Czytalem juz setki forum i wiem ,że przy tym modelu za dużo zdzialac nie mozna .Więc pomyslalem o zalozeniu jakiejś nie dużej turbiny tak aby nie trzeba bylo zakuwać silnika .Co radzicie

 

Kolego jaki masz dokładnie kod silnika n52b30 czy b25?

 

 

N52B25A

Opublikowano
Koledze chodziło prawdopodobnie o to, że gdybyś miał N52B30 o mocy 218KM to stosunkowo tanim kosztem mógłbyś podnieść moc do 258 KM tak jak w 330i (wymieniając kilka rzeczy przy silniku). Mając N52b25 możesz zrobić jedynie to o czym wspomniałem kilka postów wyżej.
Opublikowano
Dokładnie jak kolega wyżej. 3.0 to mozna powalczyć. . Można próbować wsadzić jednak kolektor i do 2.5. Robią tak w stanach niektórzy. Troszkę daje ale nie jak w przypadku 3.0 gdzie tanim kosztem wzrost niewspółmiernie duży.
Opublikowano
Kolektor 3stopniowy (z disami) w europejskim N52B25 218 KM już jest, dlatego ma tyle samo mocy co 325i 3.0 US.

Kolego kolektor podnoszący moc jest tylko jeden. Jeden nr oe. Od wersji 272 konie. Wersje 3.0 mają też inny kolektor o ile pamiętam.

Opublikowano
Podasz jakieś źródło? Bo z tego co wiem tuning N52B30 w wersji 218KM polega na montażu kolektora 3-stopniowego z zaworami DISa, uzyskuje się okolice 260 koni.

 

Mylisz z N53B30. ;)

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

jak chodzio 325i (orginal 218 koni)

N53B30 bez zmian tylko na tuningu 218 -> 260

N53B30 z kolektorem i programem z 330i : 272 koni + program 285 mw

 

N52B25 + kolektor sportowy schmied+ katy 300 cel+ tlumik koncowy : mw 232 koni (tyle jest u mnie teraz) + afe MW 240 konie + program MW 255.

N52B30 + kolektor sportowy + katy 300 cel + tlumik koncowy + afe + program = mw 300 koni (rekordzista japonczyk 316 koni)

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
jezeli do N52B30UL wlozysz kolektor z N52B30AF to masz N52B30AF czyli258 koni moze o to ci chodzi?

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
tak dlatego sie zaklada kompressory na N52... ale no maly sens jezeli nie jezdzisz w lidze do do 2,5 free style :)

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
nawet w niemieckim VLN do 2.5 litra pojemności nie zakładają do 325i kompresorów (koszty, przepisy dotyczące modyfikacji?). Wolą wybebeszyć wnętrze, założyć klatkę, dolot, odelżyć układ wydechowy i założyć sportowy kolektor wydechowy. Wszystko się kręci w okolicach 230 paru KM nie więcej.
Opublikowano

nie wolno im zmieniac z tego co wiem srodowiskowych a wiec mam watpliosci co do tego kolektora chyba ze presuwaja katy orginalne post kolektor. 232 KM to jest to ca ja mam a nie mam ani programu ani dolotu, trzeba bylo by zobaczyc przepisy co tam mowia.

 

http://i.imgur.com/oT6dP3y.jpg

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.