Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 93
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Podepnę się pod temat.

Również z chęcią bym przerobił swoją E90 3litry 218 koni na 258 (272),ale myślę,że to nie takie łatwe :(

Podobno na stronce www.E90post jest coś na ten temat,ale jeszcze nie szperałem.

89fd7c4724419b3am.jpg
Opublikowano

napisal tu ktos na forum taka bzdure ze mu przerobili 218 konny silnik wersji US na 272-konie w wolnossacej benzynie samym programem - co jest oczywiscie nieprawda i albo sam oszukuje albo dal sie oszukac

 

218 US mozna co najwyzej przerobic na 258 a i to nie samym programem bo roznice obejmuja: program, 3-punktowy wtrysk dla 330i, wydech i inne ustawienia VANOSA.

generalnie obawiam sie ze koszta tych zabaw beda niewspolmierne do osiagnietych wynikow

 

co do 272-konnego silnika to jest to wersja z wtryskiem bezposrednim i silnik oznaczony N53 (218PS US to N52)

 

co do autora tematu on ma juz nowy N53 218PS ale domyslam sie ze roznica miedzy nim a 272PS nie jest sam program

Opublikowano

Zbyt piękne by było prawdziwe,tak myślałem,że podniesienie mocy w mojej E90 (N52) nie będzie się ograniczało tylko i wyłacznie do zmiany oprogramowania :(

Ale jakby był ktoś z Warszawy ,kto by sie na tym coś znał,czekam na info...

89fd7c4724419b3am.jpg
Opublikowano

witam, to ja napisalem, ze dostalem nowego softa na 272, ktos zalozyl temat i akurat bylem wtedy dwa dni po probie softa, posprawdzalem wszsytko i na moja odpowiedzialnosc dostalem softa(mechaniecznie wydawalo sie tak samo), na poczatku (dwa dni) bylo ok i nie wiem czy bylo to 272 czy 258 KM - na hamowni nie bylem, po czym silnik stracil moc i wrocilem do starego programu, sledze na bierzaco fora na usa i tam jakos ludzie to robia, oczywiscie kolega, ktory pisze o tym innym wtrysku ma racje. Ciekawa sprawa , dzwonilem do 5ciu aso w calej polsce i nikt nie byl w stanie mi powiedziec jakie sa roznice miedzy silnikami, czlowiek sam musi sobie informacje wygrzebac:)

oczywiscie nie poprzestane i bede probowal wbic softa, bede dawal znac jak sie sprawy maja,

 

pozdrawiam

pozdrawiam

Krzysiek


Sprzedam do E90 pre lift:

1. Pasek wielorowkowy do benzyniaków N52

2. Lampy komplet ori tył, używane w bdb stanie

Opublikowano

Dzisiaj rozmawialem w Szwajcarskim serwisie BMW o podniesieniu mocy samym oprogramowaniem w BMW 325i 218 KM i co?

NIE MA TAKIEJ OPCJI!!!!!!! Pomimo, ze posiadam silnik 3.0 rozni sie on bardzo wieloma rzeczami od silnika 330i i nigdy ich parametry nie beda identyczne. Mozna go troche podkrecic w jakiejs firmie tuningowej ale wiaze sie to z calkowita utrata gwarancji wiec niestety nie skorzystam. :cry2:

  • 5 lat później...
Opublikowano
Opublikowano

Jeszcze oprocz softu i kolektora musisz wymienic :

- przeplywomierz, W 325 to pelny przeplywomierz a w 330i to tylko czujnik temperatury powietrza zasysanego

Jezeli chcesz miec pelne 258 koni a nie 240 :

- musisz wymienic rownierz puszke filtra powietrza (inna pojemnosc)

-Z tego samego powowdu, musisz wymienic tlumik koncowy, oraz wszystkie rury wydechowe i tlumik wstepny

 

jezeli tego nie zrobisz skonczysz na 230 koni i bedziesz musial podkrecac mape aby dojsc do 250 (i nie osiagniesz 258) i bedziesz mial po pewnym czasie (nie natychmiastowo) bledy jak np wypadajace zaplony.

Rozumie ze mowimy o silniku N52 a nie N53

 

Gra nie jest warta swieczki, lepiej zrobic tuning na 230 koni bo za dodatkowe 20 koni bedziesz mial duze wydatki i duzo klopotow, wierz mi, znam problem z doswiadczenia.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Gra nie jest warta swieczki, lepiej zrobic tuning na 230 koni bo za dodatkowe 20 koni bedziesz mial duze wydatki i duzo klopotow, wierz mi, znam problem z doswiadczenia.

 

przerabiałeś to już kolego Rivasi ? Widzę, że bardzo dużo wiesz o N52 ja np nie wiedziałem o puszce filtra, wydechu itd. Miałoby to sens gdyby ktoś myślał o wrzuceniu powiedzmy stożka i zmianie wydechu ...bo koszta jednak spore...

 

edit:

Na realoem wydech wychodzi taki sam...te same numery części...dla 325i jak i do 330i... (kolektory, katalizatory, końcowy---wszystko jest identyczne).

Pucha filtra powietrza i sam filtr również są takie same...

 

pozdrawiam!

Opublikowano

Gra nie jest warta swieczki, lepiej zrobic tuning na 230 koni bo za dodatkowe 20 koni bedziesz mial duze wydatki i duzo klopotow, wierz mi, znam problem z doswiadczenia.

 

przerabiałeś to już kolego Rivasi ? Widzę, że bardzo dużo wiesz o N52 ja np nie wiedziałem o puszce filtra, wydechu itd. Miałoby to sens gdyby ktoś myślał o wrzuceniu powiedzmy stożka i zmianie wydechu ...bo koszta jednak spore...

 

edit:

Na realoem wydech wychodzi taki sam...te same numery części...dla 325i jak i do 330i... (kolektory, katalizatory, końcowy---wszystko jest identyczne).

Pucha filtra powietrza i sam filtr również są takie same...

 

pozdrawiam!

 

No nie bo patrzysz na zla wersje (tak jak wielu mechanikow) 325i to wersja LC a wersja 330i to HC, nie mylic z 330i w wersji LC ktory byla sprzedawana na niektore kraje (afryka poludniowa, japonia miedzy innymi) i ktora jest tak naprawde wersja 2.5 litrowa i z innym kolektorem ssacymz innym oprogramowaniem i rownierz majaca tylko 218 km, czesci ida tak:

puszka powietrza 325/330 : 13 71 7 541 736/13 71 7 552 437

przepywomierz 325/330 : 13 62 7 520 519/13 62 7 547 822 (czujnik powietrza zasysanego)

Za to jak chodzi o rury i tlumik koncowy to masz racje roznia sie tylko jezeli jest naped na 4 kola (xdrive) a ja mialem naped na 4 kola a wiec tutaj nie zrobilem porownania dla wersji podstawowej, w wersji z napedem na tyl sa te same, a tak naprawde jest wersja dla 3 litowki w 2.5 litra. Katalizatory sa te same dla obu wersji ale tu nie mowilem ze jest inaczej. Kolektor ssace jest inny. Jest jeszcze dwie trzy inne czesci ktore juz maja mnejszy wplyw

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

zaraz , zaraz trochę mieszasz... cały czas piszemy (przynajmniej ja) o wersji 2996 cm3 (USA) a nie 2500 cm3. I zrobiłem porównanie na realoem dwóch aut z tego samego miesiąca i roku (05.2005)

325i 2996cm3 218hp - kod produkcji VB13

oraz

330i 2996cm3 258hp - kod produkcji VB33

 

efekt porównania jest taki, że praktycznie wszystkie części jakie wypisałeś w obu modelach są takie same.

filtr powietrza325i ---> http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=VB13&mospid=48522&btnr=13_1148&hg=13&fg=20

filtr powietrza330i ---> http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=VB33&mospid=48523&btnr=13_1148&hg=13&fg=20

E90 325i Kolektor wydechowy z katalizatorem---> http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=VB13&mospid=48522&btnr=18_0587&hg=18&fg=10

E90 330i Kolektor wydechowy z katalizatorem--->E90 330i http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=VB33&mospid=48523&btnr=18_0587&hg=18&fg=10

E90 325i Katalizator/Przednia część tłumika---> http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=VB13&mospid=48522&btnr=18_0588&hg=18&fg=10

E90 330i Katalizator/Przednia część tłumika---> http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=VB33&mospid=48523&btnr=18_0588&hg=18&fg=10

W tylnym wydechu jest różnica - w 325i jest bez przepustnicy.

E90 325i Układ wydechowy, tył---> http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=VB13&mospid=48522&btnr=18_0611&hg=18&fg=20

E90 330i Układ wydechowy, tył---> http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=VB33&mospid=48523&btnr=18_0611&hg=18&fg=20

i ewidentnie jest różnica w kolektorach

kolektor ssący325i---> http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=VB13&mospid=48522&btnr=11_3756&hg=11&fg=40

kolektor ssący330i---> http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=VB33&mospid=48523&btnr=11_3756&hg=11&fg=40

 

Co do oznaczeń to gadamy o N52B30OL (HO - high output level czyli 258 koni) i N52B30UL czyli wersja 218. Dopuszcalne są jeszcze oznaczenia AF dla wersji mocniejszej i AE dla wersji słabszej. AF /AE głównie wybijane jest na tabliczce na głowicy oznaczenia OL / UL tyczą się kolektorów.

Zestawiając te obie wersje różnica jest tylko i wyłącznie w kolektorze ssącym (przepływka jest identyczna) i przepustnicy wydechu. Nie mieszajmy w to wersji 2,5 l.

 

Ciekawa lektura, polecam ----> http://www.kneb.net/bmw/E90/04_N52%20Engine.pdf

Opublikowano
ok fakt masz racje przeczytalem watek na wskos myslalem ze mowilismy o N52b25 ws N52B30, moja wypowiedz jest nieaktualna, toczyla sie wersji europejskich 2.5 i 3.0 litra. sorry. :oops:

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
w tym wypadku tak, z tego co widze. Przy okazki wymiany kolektora ssacego, trzeba sprawdzic zawory DISA, jezeli jakis jest w kiepskim stanie (zazwyczaj moze byc urwane zielona uszczelka) to warto wymienic bo przy zwiekszeniu mocy moze byc nieciekawie i bedziesz szukal bledu w polu.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 rok później...
Opublikowano
Ponoc n52 to nie problem... nie wiem jaka różnica w programowaniu...

 

siodema problem jest w kompetencji bimmerow. Pojedz do FR albo do DE, zrobia ci od reki. u nas po prostu wiekszosc nie ogarnia tematu i 'nie sa zainteresowani" :mrgreen:

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

jest wielu bo to nie jest skomplikowany temat tylko u nas sie przyjelo ze robi sie tylko dizle bo sa gotowce na internecie, tanie i nie potrzeba zadnej wiedzy.

 

@siodema : jak chcesz ogarnac N53 i jestes gotow pojechac do francji to mam z 10 adresow gdzie ci to zrobia od reki. W niemczech tez znajdziesz i w tejsamie cenie co w PL.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano (edytowane)

Rivasi jeżeli usługa by kosztowała 300-400 Euro to nieżle tylko kwestia jeszcze wycieczki bo to dwa dni minimum w prawo i w lewo (hotel + paliwo)

 

A co do "lokalnych" specjalistów to ja już sie nie wypowiadam... Nie znam się na temacie, ale to nie jest programowanie rakiety która ma lecieć na Marsa.

 

ps: Zarzuciełem temat nowej firmie w Warszawie PP=Performance czekam na odpowiedź czy się podejmą.

Edytowane przez siodema

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.