Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam all... Mam okazje kupic ciekawy okaz E32 z 1989 roku. Wersja 730 w automacie... jest w dobrym stanie full opcja bez poduch oczywiscie... Mam pewne opory co do kosztow paliwa, ubezpieczen i ewentualnych napraw... Poradzcie czy warto. Jezdzilem kiedys tym autem i powiem, ze bylem pod wrazeniem... Obecnie mam Lanoska z 98 roku, ktory nigdy mnie nie zawiodl a ma juz blisko 100tys km... Sam nie wiem co zrobic tym bardziej, ze Bmk-a jest do wziecia za bardzo dobre pieniadze...
  • Odpowiedzi 106
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
powiem krótko - jeśli zdrowa to na pewno warto. E32 to juz niemal klasyk a jesli chodzi o wykonanie- majstersztyk. Ale trzeba czuc klimat auta i byc przygotowanym na wydatki. W przeciwnym razie ,lepiej kupic sobie inne auto.
Opublikowano
BMW to nie lanos - przygotuj sie na wydatki jesli samochod ma byc utrzymany w dobrej kondycji. wydana na niego kase odwdzieczy Ci jednak nalezycie:)

pozdrawiam

qba_m

Opublikowano

znajomy mial 3 lata e32 740i no i autko sprawowalo sie znakomicie .

Przedewszystkim co ... kazdy spodziewal by sie duzego spalania a tu taki wal , bmk-a byla na gazie i wlasnie na nim w miesicie spalała 15l

napewno lanos pomimo mlodego wieku nie jest w stanie dotrzymac kroku tej bmce.

Jeżeli cena nie jest durza to nie wachaj sie tylko kumpuj bo to swietny samochod

:twisted:

Opublikowano
Poradzcie czy warto. Jezdzilem kiedys tym autem i powiem, ze bylem pod wrazeniem...

 

Moim zdaniem nie warto - auto nie nowe i paliwożerne... poza tym do demonów prędkości i zwinności raczej nie nalezy. Osobiście poszukałbym czegoś mniejszego i szybszego.

 

Zalezy kto co lubi. Mniejsze i zwinniejsze autka maja to do siebie ze sa szybsze zwinniejsze i mniejsze;) A 7ka to duzy samochod do dostojnej jazdy raczej nie do krecenia baczkow;). Zapas mocy wystarczajacy 8 sec do setki to i tak super strzala do tego co jedzi po naszych drogach. Pozatym wygoda i ilosc miejsca jest pewnym plusem dla niektorych.

 

Ja obecnie mam ten sam dylemat. Ale chyba raczej e32.

Opublikowano
A 7ka to duzy samochod do dostojnej jazdy raczej nie do krecenia baczkow;). Zapas mocy wystarczajacy 8 sec do setki to i tak super strzala do tego co jedzi po naszych drogach. Pozatym wygoda i ilosc miejsca jest pewnym plusem dla niektorych.

 

Jeżeli piszesz o przyspieszeniu 730, to daleko jej do 8 sek do setki.

Co do wygody itd. to wiadomo. Całkiem milutko.

 

katalogowo:

730i około 9.5 sek

730iA około 10.2 sek

pozdrawiam

Marek

E32 750 V12 r. 91

Opel Senator B 3.0 24V

Omega 3000

Jeep Cherokee 4.0

Jeep ZJ 5.2

http://img129.imageshack.us/img129/2398/bmwe327501uv3.th.jpg

Opublikowano
katalogowo:

730i około 9.5 sek

730iA około 10.2 sek

 

... i to w momencie jak opuszczała fabrykę. Po 17 latach może być dużo więcej. Taki samochód można kupić za grosze i jest bardzo fajny ale jako drugi. Do codziennej jazdy bym nie kupował. Konstrukcyjnie bardzo stary, paliwożerny, drogi w utrzymaniu.

"Aerodynamika jest dla tych, którzy nie potrafią budować silników" - Enzo Ferrari
Opublikowano

Tak rzeczywscie te wersje sa mulaste. Akurat tych bym nie kupil i napewno nie autmat!

 

Chodzilo mi raczej o wersje

 

730i V8 - 8.5

735i R6 bez kat - 7.9

740i V8 - 7.4

 

Wydaje mi sie ze tylko te sa warte uwagi. Ew wersja 750iL jak kogos stac na paliwo;)

Opublikowano

740i V8 wyst tylko w autmacie oczywscie dlatego trzeba sie powaznie zastanowic bo koszty napraw moga byc ogromne.

 

Najbardziej warte uwagi wg mnie jest 3 litrowe V8 w manualu.

Opublikowano

Jeżeli samochód jest w dobrym stanie to jak najbardziej warto. I gadanie takich głupot że auto jest przestarzałe konstrukcyjnie i nie nadaje się do codziennej jazdy to kompletne bzdury.... Co z tego że auto wypuszczono na rynek 20 lat temu, jak niektóre pięcioletnie auta są bardziej zacofane konstrukcyjnie od starej dobrej E32 :P

Co do osiągów 730i to wszystko zależy co kto lubi.. 10 sekund z kawałkiem to i tak nie jest zły wynik. Do normalnej jazdy w zupełności wystarczy. W zamian dostajesz silnik chyba jeden z bardziej żywotnych w historii BMW.

No i ta klasa E32, wydaje mi się że im starsza tym lepsza, w porównaniu z dzisiejszymi plastykowymi samochodami . Dzisiaj już takich pięknych aut się nie produkuje ...

http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Opublikowano
katalogowo:

730i około 9.5 sek

730iA około 10.2 sek

 

... i to w momencie jak opuszczała fabrykę. Po 17 latach może być dużo więcej. Taki samochód można kupić za grosze i jest bardzo fajny ale jako drugi. Do codziennej jazdy bym nie kupował. Konstrukcyjnie bardzo stary, paliwożerny, drogi w utrzymaniu.

 

chyba nigdy nie jeździłeś e32, bo nawet nie wiesz co piszesz...

dobrze utrzymane 730 w automacie to naprawde auto dające dużo satysfakcji z jazdy...

"przestarzałe i paliwożerne" -no, nieźle...

Opublikowano (edytowane)
. I gadanie takich głupot że auto jest przestarzałe konstrukcyjnie i nie nadaje się do codziennej jazdy to kompletne bzdury.... Co z tego że auto wypuszczono na rynek 20 lat temu, jak niektóre pięcioletnie auta są bardziej zacofane konstrukcyjnie od starej dobrej E32 :P

 

No i ta klasa E32, wydaje mi się że im starsza tym lepsza, w porównaniu z dzisiejszymi plastykowymi samochodami . Dzisiaj już takich pięknych aut się nie produkuje ...

 

jakis czas temu pisałes zupełnie co innego -cytuję" Co do E32 to faktycznie chyba bardziej odstawało w swoim czasie od konkurencji niż potem E38" :duh: :mad2:

co do przyspieszen to miałem 730 R6 manual i ma ono 9.3 do setki wg danych katalogowych,( automat ma ciut wiecej- 10,6). Naprawde sprawne na trasie auto i osiaga licznikowe 230 bez problemu.

Robocop- masz racje- ja czytajac tu niektore posty straciłem ochote na dyskusje. Ale na tym forum to juz taka moda się zaczyna robić ,ze wiekszosc osob sie zapalczywie wypowiada na temat aut , o któych nie ma zielonego pojecia albo ktorymi nigdy nie jechali.

 

Aha- co do napraw automatu w 740- jezdze juz rok i nie miałem z nim zadnych problemów. Nie jest to reguła, manual w E32 tez moze wymagac remontu. Wszystko zalezy w jakim stanie się auto kupi.

A koszty- rety- masa jest skrzyn po 2000zł nawet na allegro- i to jeszcze z gwarancją. Juz nie te czasy ,ze trzeba było dom zastawic ,zeby kupic automat. Bo o wole sprawny oryginał, niz zle naprawioną skrzynie w Polsce ( co pokazał przykład 740 Saintmana , z ktorą sie meczył Smutny740) .

 

A co do wieku to zaczyna mnie juz smieszyc ,ze np E32 z '93 jest mega stare i bez mocy a E38 z 95 czy E39 z 96-97 są młode i jak z fabryki. Troche obiektywizmu ... :duh:

Edytowane przez Frank
Opublikowano

Widze, że żyjecie w poprzedniej epoce. Niestety czasy się zmieniają i idzie postęp. Jeżeli uważacie, że konstrukcja która ma ponad 20 lat jest nowoczesna to gratuluję. Biegnijcie do BMW i powiedzcie, żeby zaprzestali sprzedaży tych paskudnych nowych modeli i niech wrócą do E32.

Napisałem, że jest konstrukcyjnie stara bo taka jest. Spalanie jak na swoją pojemność duże, awaryjność w tym wieku też, design typowy dla lat '80. Co w tym jest nowoczesnego???

Nie zmienia to faktu, że jak znajdę piękne E32 750iL to kupię taki samochód. Będe nim robił 500-800 km mieszięcznie i zostanie u mnie na dożywocie. Do codziennej jazdy (100-200 km) wolę swoje E39. Mam wrażenie że jednak jest nowocześniejsze i tańsze w eksploatacji.

"Aerodynamika jest dla tych, którzy nie potrafią budować silników" - Enzo Ferrari
Opublikowano (edytowane)

W porownaniu do nowych modeli i ich awaryjnosci to zadbane E32 prezentuje się jak ideał :D

 

Tymczasem co nowoczesnego jest w E39 na dzien dzisjeszy w porownaniu z E60 ? :D

 

a co do spalania to faktycznie- skoro na trasie 300 konne auto pali mi 11,5 litra to nowa siodemka np 740i E65 spali pewnie 7 -8 :lol: :duh:

Edytowane przez Frank
Opublikowano
A koszty- rety- masa jest skrzyn po 2000zł nawet na allegro- i to jeszcze z gwarancją.

 

Hehe. Znajdź 5HP30 w tej cenie... a to właśnie najbardziej awaryjny automat. Na gotowo trzeba dać koło 4000zł a to już 1/3 wartości samochodu.

Miałem taką skrzynię w E34 i mimo ostrej jazdy też nie padła ale wielu znajomych miało bardzo duże problemy. Jak naprawisz manuala to będzie działał. Z automatem nie wiadomo.

"Aerodynamika jest dla tych, którzy nie potrafią budować silników" - Enzo Ferrari
Opublikowano
W porownaniu do nowych modeli i ich awaryjnosci to zadbane E32 prezentuje się jak ideał :D

 

Tymczasem co nowoczesnego jest w E39 na dzien dzisjeszy w porownaniu z E60 ? :D

 

a co do spalania to faktycznie- skoro na trasie 300 konne auto pali mi 11,5 litra to nowa siodemka np 740o E65 spali pewnie 7 -8 :lol: :duh:

 

:jawdrop: Czytałeś co napisałem? :duh:

"Aerodynamika jest dla tych, którzy nie potrafią budować silników" - Enzo Ferrari
Opublikowano
A koszty- rety- masa jest skrzyn po 2000zł nawet na allegro- i to jeszcze z gwarancją.

 

Hehe. Znajdź 5HP30 w tej cenie... a to właśnie najbardziej awaryjny automat. Na gotowo trzeba dać koło 4000zł a to już 1/3 wartości samochodu.

Miałem taką skrzynię w E34 i mimo ostrej jazdy też nie padła ale wielu znajomych miało bardzo duże problemy. Jak naprawisz manuala to będzie działał. Z automatem nie wiadomo.

 

a prosze - jakis czas temu była . nawet na tym forum:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=29244&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=

 

http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=112054456

Opublikowano
Konstrukcyjnie bardzo stary, paliwożerny, drogi w utrzymaniu.

 

te 7 w latach '89 to mialy klime kontorel trakcji itd. wiec nie mowmy o tym ze sa stare ;)

nie jeden teraz wyprodukowany samochod nie jest godny stanac wlasnie przy e32

:twisted:

Opublikowano

ludziska zaczynam się czuć jak bym był na forum ale innej marki a nie bmw

 

człowiek ma lanosa i wątpliwości co do bmw

 

SPRAWDZ ILE SIĘ DA TO AUTO :idea:

 

możesz jeżdzić 5 kolumbryną wygodnie się rozłożyć,paliwa więcej zeżre niż lanos to oczywiste ,ale jazda też inna

 

a wydatki mniejsze czy większe,szybsze czy póżniejsze będą w każdym aucie

 

ktoś danymi rzuca ,ile do setki ma e32 735iA :?:

Opublikowano
735iA ma do setki 9,1 s , vmax 230 -jak manual, i 1000m z zatrzymanego po 29,8 s ( manual 28,9 , do setki 8,3 - wersja z katem)
Opublikowano
Kupuj E32 ! Piekne auto ... w zyciu za nic nie zamienil bym sie na jakis nowy model. To auto ma wyglad i klimat ! A do lanosa to nawet nie ma co porownywac :P Jednym słowem ... jak znajdziesz model w dobrym stanie to bedziesz zadowolony 100% !
www.rc-trial.pl ----> ZAPRASZAM
Opublikowano

no to jestem zadowolony ze swoich osiągów :mrgreen: :mrgreen: wprawdzie sprawdzane rok temu

 

katalizator jest,ale te dane fabryczne albo są nie tak,jak trza,albo licznik mam walnięty,albo za póżny palec na stoperze :roll2: :roll2: :roll2:

 

 

:?: czy da się jakoś zaprogramować obc aby mieżyć czas potrzebny do uzyskania danej prędkości,tak aby samo obc łapało ten moment :?:

Opublikowano (edytowane)
Widze, że żyjecie w poprzedniej epoce. Niestety czasy się zmieniają i idzie postęp. Jeżeli uważacie, że konstrukcja która ma ponad 20 lat jest nowoczesna to gratuluję. Biegnijcie do BMW i powiedzcie, żeby zaprzestali sprzedaży tych paskudnych nowych modeli i niech wrócą do E32.

Napisałem, że jest konstrukcyjnie stara bo taka jest. Spalanie jak na swoją pojemność duże, awaryjność w tym wieku też, design typowy dla lat '80. Co w tym jest nowoczesnego???

 

Zgadzam co do tego że jest to stara konstrukcja co wcale nie oznacza że zła i awaryjna, ale z pewnością mniej ekonomiczna od nowych.

 

Najnowsze 7 jest za to super ultra nowoczesne, nafaszerowane mnóstwem nowoczesnej elektroniki, ale pod względem niezawodności i dopracowania to już niestety nie to co beemki z lat 90-tych:

A tu przykład: http://students.mimuw.edu.pl/~mk197880/LuksusowaTandeta.htm

 

Czytałem w gazecie artykuł o eksploatacji e32 i było tam że w serwisie mieli przypadek 730 która spokojnie przekraczała 200 km/h mimo pękniętego tłoka :jawdrop: :shock: :jawdrop:

 

I niech mi ktoś powie że to jest zła konstrukcja dlatego że jest stara

 

Nowe nie zawsze znaczy lepsze, nie pod każdym względem...

Edytowane przez shark
BMW to samochody, reszta to tylko nieudane próby...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.