Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 159
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
bmw e46 330d, 80 - 120kmh - 6,9 sek. na 4 biegu.

 

To co podałeś to od wersji 184km ? jeśli tak to daje i mi do myślenia bo mój touring 204km pokazuje 7,15sek

  • 4 lata później...
Opublikowano
Witam panowie, to mój pierwszy post więc prosze o wyrozumiałość, nie znalazlem powitalni więc nie udało mi sie przedstawic :) Mam problek z e46 330d 184km 2002r manual, otóz mam problem z wysokim spalaniem, pali ok 12 litrów przy predkosci 100km/h, na komputerze spalanie 6-7, bledow w kompie nie ma, wtryski sprawdzone na przelewach, dwa zmienione, wyciekow nie znalazlem a wszystko umyłem , jedyną rzeczą jaka jest nie do konca sprawna to termostat, wskazowka nie stoi na srodku a na kresce niżej, ale czy taka temp silnika jest az tak w stanie zwiekszyc spalanie? Dla porownania znajomy ma e46 330d 204km manual I przy spokojnej jezdzie spalanie ma pod 6l. Uszczelki na dolocie nowe, turbo zregenerowane, aaa bym zapomnial, powyzej 4000obr (tylko pod obciazeniem) puszcza niebieskiego, dosyc sporego dyma I czuć ropą, napewno nie olejem.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zacznij od temperatury, masz 3 litry pojemności i niedogrzanie ma ogromny wpływ na spalanie. Pion jest o ok 70 stopni, więc u Ciebie będzie ok 60 a ma być 88-92.

Druga sprawa to wrzuć korekcje na rozgranym (i tu jest problem, bo nie masz rozgrzanego silnika :roll: ) i na biegu jałowym.

Podaj wyniki z testu przelewowego. Dlaczego wymieniałeś dwa wtryskiwacze? Dawno?

Napisz skąd jesteś, może ktoś z okolicy pomoże rozwiązać problem, diagnostykę trzeba robić podczas jazdy i pod obciążeniem, najlepiej pod górkę.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Wiem, ze musi byc rozgrzany I musi byc obciazenie. Problem jest taki ze komputer nie pokazuje mi korekt, 2 wtryski zmienialem bo za duzo przelewaly w stosunku o innych, na tą chwile po wymianie wtryskow przez 1min 35sek, napelnilo jak na zdj nizej, 2 od lewej jest najgorszy ,kolejnosc strzykawek od lewej to 6 5 4 3-2 1 (pierwszy I trzeci od lewej nowy)

 

http://m.fotosik.pl/zdjecie/55ac4331a51176c8

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Korekcje sprawdza się na rozgrzanym i biegu jałowym, nie pod obciążeniem. Bardzo słabe masz przelewy, między 5 a 1 cylindrem masz 70% różnicy, w normie jest chyba do 30%, więc ogólnie wszystkie wtryskiwacze masz do sprawdzenia/czyszczenia. Koszt jest spory, bo zapewne od razu kilka trzeba będzie zregenerować, więc polecam najpierw zrobić czyszczenie przy użyciu lm diesel spulung, trzeba go podpiąć go przy pompce progowej, żeby silnik pracował na samym tym preparacie, tu masz instrukcję:

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=25&t=146100

Po pierwsze zajmij się termostatami, prawdopodobnie główny do wymiany, ale sprawdź najpierw czy to nie wina tego od erg (łatwiejsze dojście) a później przeczyść wtryskiwacze wg instrukcji.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Ja bym bardziej stawial na glowny, jak bede mial chwile I wolny podnosnik to zajrze, mowisz zebym sprawdzil termostat egr, są te same objawy jak przy uszkodzeniu glownego? Jego temp otwarcia jest taka sama jak tego glownego?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak lepiej opiszesz objawy to może uda się wydedukować, który jest do wymiany, może oba. Auto się nie dogrzewa, ale czy dodatkowo jak jedziesz na trasie ze stałą prędkością to wskazówka jeszcze opada czy już nie? Z tego co kojarzę to oba są na 88 stopni, główny na pewno, ja u siebie nie mam tego od egr, więc nie wiem jak jest temperatura jego otwarcia.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Jak mu powstawiam na miescie, na krotkich odcinkach to temp stanie w pionie, wystarczy ze wyjade na droge, ustabilizuje jaka kolwiek predkosc np 120 to wskazowka opada na biala kreske ( 1/4 skali), a czasami tak jak na zdj. Zaraz przejade 50km to zobacze po tym jesli wskazowka tak bedzie stala ktore weze sa cieple a ktore zimne

 

http://m.fotosik.pl/zdjecie/1e9408ad023657b4

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To już jasne, na 99% główny do wymiany. Jakby nie dogrzewał, ale trzymał temperaturę to wtedy t. egr do wymiany a tu ewidentnie główny przepuszcza.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak jak pisałem, główny do wymiany. Masz visco czy elektryczny wentylator? Jak elektryczny to łatwo go wyjąć i jest dobre dojście, przynajmniej w 2.0d.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Wszedl nowy termostat febi, przy okazji rure od coolera wyklepalem bo byla zagieta. Mam wisko, wyrzucilem rure od egr I dojscie bylo spoko, jutro ja daje do malowania, a mam do poskladania skrzynie w sharanie wiec raczej nie sprawdze spalania, dopiero na przyszly tydzien, wiec zdam relacje. A co do temperatury to zaraz pojade do mc donalda pod pretekstem sprawdzenia termostatu hehe
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To czekamy na relację. Spalanie na pewno nie spadnie o połowę, ale różnica będzie zauważalna. Kolejny krok to korekcje na rozgrzanym silniku, bo przelewy nie wyglądały najlepiej.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Głowny pomogl, przelalem na odpowietrznikach i odrazu wyjechalem, tak sie spieszylem ze nie zatrzasnalem jednego weza I musialem sie cofac zeby go wsadzic :duh: , a ze juz nie miałem plynu to wlalem wode a mnie dzis -2.5, musialem wsadzic do garazu. W kazdym razie zrobilem 25km, z czego polowe po krajowce 100km/h, polowe po miescie i tylko raz opadla troche jak zajechalem na mc drive ale pewnie jescze sie nie odpowietrzyl dobrze, potem kolejne 20km bylo git. Zrobie jeszcze raz przelewy I wyczyszcze wtryski jak w linku ktory mi podeslales :)

Noo, to było wczoraj, a dziś wyjechałem, zrobiłem 15km połowa po mieście połowa 80km/h i temp stoi w pionie, sprawa załatwiona.

Ps. Zapomniałem napisać, że u mnie nie ma termostatu od EGR, idzie poprostu rura od koletora do przepustnicy EGR przy ssącym, znalazłem na jednej stronie z częściami, że temp otwarcia termostatu egr to 70 stopni. Swoją drogą EGR chyba wyleci.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To dobrze :wink: obserwuj teraz spalanie, skasuj wskazania (średnie spalanie, średnia prędkość, dystans), ale i tak najlepiej zalej do pełna, przejedź 200-300 km i znowu zalej do pełna. Powinno być dużo lepiej.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Dalej slabo, wlalem tak ze sie wylewalo korkiem, po 200km dolalem 20 litrów bo tylko tyle mialem w domu I co prawda wskazowka na full ale pokazac sie nie pokazalo przy korku, co prawda jezdzilem sporo po miescie, mialem spalanie ok 7, ok 20km z laweta, skoczylo do 12, po 200km pokazalo 9.9. Zauwazylem ze dalej mocno kopci po odpaleniu na wolnych, pod obciazeniem (powyzej 4000 albo jak kogos holuje badz ciagne lawete), a dopuki nie zlapie temperatury to silnik nierowno pracyjeujeuje, co jakis czas podwyzsza sobie obroty, obniza, zatelepie nim co chwile. Zaraz robie czyszczenie wtryskiwaczy.

Zrobilem plukanie, ale sie pospieszylem I zdjalem nie ten waz powrotny ( zdjalem ten zakuty z trojnika przed pompka progowa ) I w 30 sekund wciagneli mi caly preparat I poszlo pewnie w bak :p dalem wiec za filtr paliwa drugi filtr zeby nie rozpuscilo syfu I wyjezdzam zbiornik :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Szkoda, że poszło w zbiornik, bo na krótko to najlepsza metoda. Wszystko wskazuje na wtryskiwacze, szkoda, że nie masz korekcji, bo przelewy są dość słabe i łatwiej byłoby wybrać które są do wymiany.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Nie podoba mi sie jeszcze cisnienie doladowania, oscyluje 1300-1600 bar, weze podczas gazowania sa miekkie, wszystko szczelne sprawdzalem 10 razy, czuje ze jak robili poprzedniemu wlascicielowi turbo to je spier3olili, bo przy 3500 podczas jazdy(na postoju nie) zaczyna byc-slyszalny charakterystyczny swist a wydech I dolot jak mowilem szczelny :///

 

Zobaczylem do czujnika cisnienia doladowania I,byl zaklejony nagarem, wyczyscilem, gniazdo przetkalem ale niewiele pomoglo, moze troszke wiecej pokazuje doladowania

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To ciśnienie co podałeś to w jakich warunkach?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Na biegu jalowym. Aktualnie grzeje silnik zeby jeszcze raz sprawdzic przelewy na dogrzanym silniku I 200km przejechanym na srodku czyszczacym. Powiem wam ze zauwazylem ze spalila mniej, wczesniej jak paliwo spadlo od calego baku na 3/4 to mialek 150km a teraz 200. Zastanawiam sie czy nie jest to zasluga zmniejszonej srednicy weza przez filterek, ktory ma dwie srednoca 6 I 8mm, wyglada tak:

https://www.google.pl/search?q=filtr+paliwa+filtron+uniwersalny&oq=filtr+paliwa+filtron+uniwersalny&aqs=chrome..69i57.8425j0j4&client=ms-android-huawei&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8#imgrc=F_8kzquTlG8NzM%3A

Na tą chwile obcialem go tak, ze ma tylko 8, wiec zobaczymy. Zagrzeje go sprawdze przelewy I jade po wahacz, czujnik cisnienia (ktory uszkodzilem) I ewentualnie inny wtrysk

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Gdzie masz ten filtr i dlaczego? Mniejsze spalanie to wynik dogrzanego silnika przez sprawny termostat. Nagraj film z inpy pod obciążeniem, 4 lub 5 bieg i od 2000 rpm pedał w podłodze, bez popuszczania, wtedy ocenimy czy wszystko jest ok. Tak jak tutaj:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.