Skocz do zawartości

[e60/E61] Klema IBS, sprawdzenie jej stanu i wyniki na str.2


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Ok, u mnie na 99% to klema IBS. Po odłączeniu od niej cienkiego kabelka z cieńszą wtyczką komunikat "High rate of battery discharge" już rano się nie pojawił, teraz po 12h stania w ciągu dnia sprawdziłem ponownie i też brak komunikatu. Druga różnica jest taka, że ładowanie spadło z 14,8-15,0V na 14,0-14,2V , ale to raczej prawidłowa wartość .
  • Odpowiedzi 61
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Ja kopiłem za 100zl IBS z Fserii , przejściówka z serwisu bmw za 100z wysyłką :wink:
Opublikowano

Widziałem te dwa kabelki w jakimś sklepie internetowym za 70-80zł.

 

A kolejne pytanie to skąd taka różnica w ładowaniu ? Starsze beemki mają właśnie ładowanie w okolicach 14V i teraz takie mam. Ale trochę poczytałem problemów na tym forum z ładowaniem, z IBS, z alternatorem i sporo osób miała ładowanie takie jak ja przed odłączeniem kabelka od IBS, czyli 14,7-15V. Teraz jest 13,8-14,2V lecz najdłużej się utrzymuje na 14,0V. To normalne przy zwyłym aku, nie AGM ?

Opublikowano
Wczoraj patrzylem ladowanie w ukrytym menu mam 14.9-15.1V przy aku AGM, IBS wymieniony 2 miechy temu, alternator po regeneracji i nowy aku varta 95 AGM ( tez 2 miesiace temu) ponoc w agm to norma. Wachania sa jedynie u mnie 0.2 wiec w normie.
Opublikowano
Ja jestem 3 właścicielem E60, drugi zmieniał 3 lata temu aku ale nie zrobił adaptacji, ja jako trzeci zrobiłem adaptację. Może od nowości siedział AGM i dlatego czasem na prawidłowo podłączonym IBS ładowanie było 14,8-15,0 ?
Opublikowano
pamiętasz nr tej przejściówki?

61 12 9 123 572 dokładnie 83zl . A kabel IBS kupiłem tez z adapterem bo jest z f serii ( gość pewnie nie wiedział ze ta przejściówka kosztuje 180zl :) ) całość za 100zl! W sumie jak się bierze z f serii potrzebne są 2 adaptery , jeden na zdjęciu drugi to podwójny kabelek .... ale z tym IBS słyszałem ze nie ma problemow !

http://s41.radikal.ru/i094/1612/bf/ff058cbd5d42.jpg

Opublikowano (edytowane)
Wczoraj patrzylem ladowanie w ukrytym menu mam 14.9-15.1V przy aku AGM, IBS wymieniony 2 miechy temu, alternator po regeneracji i nowy aku varta 95 AGM ( tez 2 miesiace temu) ponoc w agm to norma. Wachania sa jedynie u mnie 0.2 wiec w normie.

 

U mnie agm 90a. lądowanie 14,9-15.1 !

Edytowane przez dumik
Opublikowano

Szukając klem IBS na allegro przeważnie oferowane są bez cienkich kabelków, natomiast te kompletne z kabelkami mają chyba nieodpowiednią wtyczkę idącą do plusa .

U mnie na cienkim plusie jest czarna wtyczka z bolcem w środku (są takie nowe do kupienia) :

 

http://wgrajo.pl/img/genuineada.jpg

 

A wszystkie kompletne IBSy zamiast czarnej wtyczki mają drugą grubszą niebieską, która w środku nie ma bolca i nie będzie raczej pasować :

 

http://wgrajo.pl/img/35kuk.jpg

 

Wystarczy podmienić z mojej czarny wtyk, polutować i gotowe ?

Opublikowano

A czy klemy IBS z serii F mają inną wtyczkę przy klemie i potrzebny jest jeszcze dodatkowy adapter jak poniżej ?

 

http://wgrajo.pl/img/sl225.jpg

 

Biorę pod uwagę klemę z serii F, bo ma tylko 4-5 lat i pewnie dłużej posłuży (jest to 3 i ostatnie wydanie klemy IBS).

Opublikowano

Przeszukałem całe allegro i nie znalazłem żadnej kompletnej klemy z dodatkowymi dwoma kabelkami, a tym bardziej z tą dodatkową przejściówką :| Tylko na ebayu widziałem :|

 

I niestety te całe obudowane w plastiku i lepiej uszczelnione to jest druga wersja klemy, ta z serii F znowu jest jakby goła :|

Opublikowano

Dzwoniłem i podobno nie będzie pasować z eFki i z X3 też nie. W innych tematach użytkownicy pisali, że jeżdżą na klemach IBS z E87 i E90 bo elektronika jest taka sama a tylko długość kabla jest inna.

Tu też ktoś wspomniał o zamontowanej klemie IBS z eFki w E60tce. Ma ktoś o tym wiedzę ?

Opublikowano

Raczej zaryzykuję i kupię do E60tki klemę z F10/F11, bo są najmłodsze.

 

Co się może stać jeżdżąc z odpiętym cienkim kabelkiem od obecnej klemy IBS ? Bo po 4 dniach nie widzę żadnej różnicy, zegarek i przebieg się nie zeruje, żadnych błędów (oczywiście oprócz tego w INPA "Intelligent Battery Sensor" ).

Klemę oczywiście kupię, ale nie wiem czy to potrwa 1-2 dni czy może tydzień :x

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Niektórzy jeżdżą już któryś rok z odpietym padniety ibesem i nic się nie dzieje nie ma różnicy tyle że nie będziesz wiedzial np ze masz słaby Aku ani ze Ci coś prąd wpierdziela na postoju ta klema to poprostu miernik jest kolejny zbedny bajer który Bmw nie wyszedl
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Podpowiem coś od siebie, bo właśnie też to przechodziłem. Kupiłem na allegro klemę od E90, tylko z długim kablem. Wtyczka z dwoma kabelkami jest taka sama, ta z pojedynczym przelutowałem od swojej starej i działa jak należy. Klemę kupiłem za 75 zł z przesyłką. Proste i tanie, normalne ładowanie wróciło i po zmartwienia.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
A więc jeździłem z odpiętym cienkim kablem z klemy IBS około miesiąca, nic się niepokojącego nie działo, ładowanie było niższe tzn w okolicach 14,1 - 14,2. Błędy nie wyskakiwały, jedynie w INPA był błąd dotyczący oczywiście IBS. Kupiłem klemę od E90, przelutowałem końcówkę z czerwonego kabelka bo w E90 jest inna (grubsza). Ładowanie wzrosło do 14,7 -14,8 jak przed uszkodzeniem mojej starej klemy. Błędów w INPA brak, błędów na zegarach w aucie i na dużym kompie również brak.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Walczę z jednym tematem a mianowicie.Bmw 2004 rok sedan.Wymieniałem akumulator z racji komunikatu że akumulator jest rzekomo rozładowany.

Stało się to w górach w te wielkie mrozy.Rano odpalam za pierwszym strzałem ,wszystko cacy.Po chwili komunikat -wysoki stopień zużycia akumulatora.A wszystko chodzi jak trzeba.

Pojezdziłem trochę i komunikat się nie pojawiał.Rano nie ważne czy w garażu ogrzewanym czy nie ,pierwsze uruchomienie i to samo.

Profilaktycznie zrobiłem alternator i regulator napięcia.Jako że samochód mam od kwietnia 2016.Wiadomo uzywany itp.

Akumulator nowy ,oczywiście zakodowany inpą.

Klema minus taka diagnoza.wypiałem mała niebieską wtyczkę i błedu nie było na desce itd o stanie akumulatora.

Założyłem nową oryginalną klemę i to samo jest dalej.zawsze zrana po długim postoju,po nocy.Odpala bez problemu wszystko działa.

Zamierzam wymienić na drugą nową klemę ,może był bubel.

 

Panowie a co wy powiecie naten temat. :duh:

Opublikowano
ja nie mam swiec żarowych,a czujnik w misce olejowej zaraz po kupnie wymieniłem ponieważ ciekł przez niego olej ,ori hella ze znaczkiem bmw
Opublikowano
Walczę z jednym tematem a mianowicie.Bmw 2004 rok sedan.Wymieniałem akumulator z racji komunikatu że akumulator jest rzekomo rozładowany.

Stało się to w górach w te wielkie mrozy.Rano odpalam za pierwszym strzałem ,wszystko cacy.Po chwili komunikat -wysoki stopień zużycia akumulatora.A wszystko chodzi jak trzeba.

Pojezdziłem trochę i komunikat się nie pojawiał.Rano nie ważne czy w garażu ogrzewanym czy nie ,pierwsze uruchomienie i to samo.

Profilaktycznie zrobiłem alternator i regulator napięcia.Jako że samochód mam od kwietnia 2016.Wiadomo uzywany itp.

Akumulator nowy ,oczywiście zakodowany inpą.

Klema minus taka diagnoza.wypiałem mała niebieską wtyczkę i błedu nie było na desce itd o stanie akumulatora.

Czyli prawie wszystko to samo co u mnie, piszę że prawie bo wyciąłem koniec Twojej wypowiedzi który nie pasował do moich objawów.

U mnie było tak jak wszystko opisałeś, rano komunikat ale odpalał idealnie itd. Po wymianie akumulatora na nowy bez zmian, niestety to samo. Zakupiłem używaną klemę IBS i problem z głowy :8)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.