Skocz do zawartości

[e60/E61] Klema IBS, sprawdzenie jej stanu i wyniki na str.2


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Ostatnio zakupiłem kleme z f10/20/30, lecz całkowity brak komunikacji, nawet teilenr nie pokazuje, na starej klemie odczyty są, lecz z błędem 4477 ibs'u . czujnik oleju wypięty, bo zamiennik, regulator nowy valeo - zwykle ceny są od 350 do 700 zł, ale szukajcie po numerach regulatora, alternatywny ten sam do merca cena niecałe 150zł.
  • 1 rok później...
  • Odpowiedzi 61
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
oddam ibs sprawny za flaszkę plus przesyłka.
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Kolega już 3 rok jeździ z odpietym IBS i nic się nie dzieje to jest tylko miernik poboru prądu zbędny bajer który podpowiada że np bateria słaba albo że pobór prądu na postoju wysoki. Awaryjne to w ch..j więc odepnij ten mały kabelek i po kłopocie :cool2:
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Jakby co , to klema nadal działa od e90. Działa też od e87 u kumpla w e60 - obie są tańsze i w lepszym stanie niż seryjne od e60. Tylko trzeba te kabelki podorabiać...
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam kolegów


I jak u kolegi Black_530d


Umnie czy na 100% to klema IBS?. Po odłączeniu od niej cienkiego kabelka z cieńszą czarną wtyczką komunikat np. znikającego zegarka, czy nie zapalającego się ekranu Navi zniknęły te objawy już rano się nie pojawiły czy też po kilku minutach diagnostyki. Następna różnica jest, że ładowanie spadło z 14,8 - 14,9V na 14,0-14,2V , to raczej prawidłowa wartość napięcia !!!. A dodam że miałem akumulator 100Ah gdzie jedynie mogłem był zakodowany jako 90Ah mówię o zwykłym nie AGM aktualnie wymieniłem akumulator na Duracell Advanced OE 110Ah 900A i jest teraz wszystko niby ok bynajmniej od 2 dni zobaczę w czasie czy coś się nie zmieni jeśli tak to dam znać.


No i jestem ponownie po tym czasie jak w/w zaczeło się robić inaczej teraz tylko zeruje zegar po podłączeniu prostownika z pomiarem pojemności % pokazuje na ,,0" ale auto odpala bez problemu gdzie jest problem nie wiem? robiłem pomiar ładowania i waha się od 14,4 do 14,7,14,8V i teraz pytanie co może pobudzać jakiś jakieś moduły w trakcie postoju dzień dwa fakt ostatnio robię około 3 kilometrów w jedną i drugą stronę do pracy może jest to przyczyną że są krótkie odcinki jazdy sam już nie wiem?.


Może ktoś miał ma podobny taki sam przypadek jak umnie!!!.


Pozdrawiam

  • 1 rok później...
Opublikowano
A więc jeździłem z odpiętym cienkim kablem z klemy IBS około miesiąca, nic się niepokojącego nie działo, ładowanie było niższe tzn w okolicach 14,1 - 14,2. Błędy nie wyskakiwały, jedynie w INPA był błąd dotyczący oczywiście IBS. Kupiłem klemę od E90, przelutowałem końcówkę z czerwonego kabelka bo w E90 jest inna (grubsza). Ładowanie wzrosło do 14,7 -14,8 jak przed uszkodzeniem mojej starej klemy. Błędów w INPA brak, błędów na zegarach w aucie i na dużym kompie również brak.

 

Cześć.


Mam e61 lci 2007r. I ten sam problem. Jeździłem dłuższy czas z odpiętym ibsem i nie było problemu. Ostatnio się zainteresowałem tematem bo kupiłem nowy aku, zaadaptowałem go u kolegi i podłączyłem z powrotem ibsa.

Problem tak jak u Ciebie. Na zapłonie błąd high rate of battery discharge, co ciekawe nie za każdym razem. Napięcie na zapłonie około 11,9-12,1 a ladowanie różnie. Raz jest 13,9-14,1 a raz 14,5-14,7. Mam klemę chyba 2 generacji tj z czarna obudowa ale z kabelkami idącymi bezpośrednio do „+” a drugi gdzieś w okolice masy. Zakupiłem klemę od e90 która ma kabelki zakończone niebieskimi kostkami, jedna większa druga mniejsza i oczywiście jedna podwójna okrągła kostka do samej klemy. I pytanie czy wystarczy ze założę klemę z e90 ale ta kostkę od ibsa zostawię stara z samochodu czy muszę lutowac kabelki z nowej klemy? Trochę zamieszałem ale mam nadzieje ze w miarę jasne to jest.


Pozdrawiam

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

14.5v -15v oznacza ze bateria jest naładowania poniżej 80%, auto podwyższa napięcie w celu naładowania akumulatora.

Okolice 14v oznaczają ze akumulator naładowany w około 80%

13-13.6v oznaczaj podtrzymywanie naładowania akumulatora, poziom akumulatora ponad 80%


W moim przypadku akumulator ładuje się Max do 77%, a więc 15v mam cały czas.

Opublikowano

Ja z kolei mam inny problem. Moje auto to bmw E60 530d z 2003. Po podłączeniu pod komputer usunąłem wszystkie błędy, pozostał tylko błąd inteligence battery system i nie mogę odpalić auta, kręci ale nie odpala. Dodam że stało się to przy wymianie akumulatora na nowiuśki. Wcześniej wszystko działało. Na panelu kierowniczym wyświetla mi się błąd taka

,,sprężynka''.


Jest jeszcze drugi problem przez który może nie odpalać. Przyjechałem z zagranicy ponad 1000km i zostało na rezerwie paliwa na 107km. Czy może przez to nie odpalać?

  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam. Chciałbym się poradzić osób bardziej doświadczonych. Na postoju abym tylko chwile miał otworzone drzwi zaraz zapala się kontrolka akumulatora, radio bardzo szybko się wyłącza oraz obroty dmuchawy działają tylko w połowie zakresu. Ale gdy rozepne na chwilkę ten przewód od ibs który łączy się z minusem problem na jakiś czas ustaje. Tutaj są zdjęcia z pamięci ibs ale za bardzo nie wiem jak je interpretowac. 59e564630661b68dmed.jpg


Oraz

105228699fa637demed.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.