Skocz do zawartości

[e60/E61] Klema IBS, sprawdzenie jej stanu i wyniki na str.2


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

Czy można sprawdzić stan klemy IBS ? Czy może być uszkodzona i nie wykazywać błędów ?

Błędy w INPA jej nie wyskakują, wyskakują dopiero po odpięciu jednego z dwóch cienkich kabelków idących od tej klemy (E60 530d 2003r). Natomiast codziennie rano wita mnie komunikat o rozładowanym akumulatorze, chociaż sam akumulator (nowy - tygodniowy) nie jest rozładowany bo bez obciążenia pokazuje idealnie około 12,45V.

Ładowanie alternatora w czasie jazdy też jest raczej ok, wynosi 14,8V - 14,9V . Czasami tylko spadnie do 14,5V i czasem wzrośnie do 15,0V, ale tylko na początku jazdy.

Rejestracja aku po wymianie wykonana w INPA.

Edytowane przez Black_530d
  • Odpowiedzi 61
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Robiłeś totalną diagnozę wszystkich modułów INPĄ?

Jeśli uszkodzona jest klema IBS to powinien pojawić się błąd 299B

 

http://static.pokazywarka.pl/i/7115816/317095/screenshot-08.jpg

 

Także jeśli jest niskie napięcie akumulatora to powinien pojawić się błąd w module klimatyzacji IHKA

 

http://static.pokazywarka.pl/i/7115829/466926/screenshot-09.jpg

Opublikowano

Tak, robiłem totalną diagnozę i mam błąd 78 KLIMA 9C54 i E714 , drugi błąd to 62 MOSTGW E18D. Innych błędów nie ma poza tym na nawigacji o słabym aku, który nie jest słaby gdyż rano przed odpaleniem pokazuje 12,45V i błąd w INPA z sekcji silnikowej "4548 Powermanagement Bordnetz"

Tylko że mój błąd 78 KLIMA 9C54 chyba dotyczy czujnika "smrodu" , drugi E18D spadków napięcia. Tak wyczytałem na zagranicznych forach.

Coś powoduje w nocy błąd przez który komp wykazuje spadek napięcia na akumulatorze, gdzie tak naprawdę akumulator jest naładowany idealnie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Akumulator może mieć 12,45V ale może nie mieć już swojej pojemności rozruchowej Ah.
Opublikowano
Akumulator jest nowy, kupiony tydzień temu. Wcześniejszy 3 letni od poprzedniego właściciela rano wykazywał 10,9V ale idealnie kręcił przy rozruchu, jednak ten sam błąd pokazywało. Wymieniłem go zapobiegawczo na tegoroczne mrozy pewnie sięgające -15/-20 stopni.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdzałeś pobór prądu po uśpieniu auta?
Opublikowano
Jeszcze nie sprawdzałem z braku czasu, dwóch elektryków chciało abym zostawił auto na minimum 2h. Mam natomiast spolszczoną INPĘ, znalazłem tam tryb szybszego uśpienia modułów i może sam to szybciej zweryfikuję, tylko nie mam miernika :?
Opublikowano

Ale tam chyba jest tryb uśpienia i później tryb wzbudzenia, więc przed wzbudzeniem odłączę miernik.

Ale wracając do tematu, jeśli nie wywala błędu w INPA o klemie IBS to Waszym zdaniem klema jest ok i szukać przyczyny gdzie indziej ? Bo wystarczy że odłączę jeden z dwóch cienkich kabelków od tej klemy (z niebieską wtyczką przy minusie lub czarną przy plusie) i błąd wyskakuje.

Opublikowano
Ale myślisz że coś pobiera prąd, jeśli aku rano wykazuje prawidłowe napięcie ? Czytałem sporo tu podobnych tematów, ale raczej wszystkim zjadało prąd prawie do zera i nie mogli uruchamiać rano auta. U mnie na starym akumulatorze który rano wykazywał 10,9 ale zaraz wzrastał do 11,5 idealnie odpalał bez żadnego problemu.
Opublikowano

Zapisany screen ze starego akumulatora i dziwne rzeczy wyszły. Widzę dwie podobne pozycje :

SOH (-0.67)

SOC-fit (1.56)

Co one oznaczają ?

Stan naładowanie 4,3 i 2 dni temu wychodziło 0%

1 dzień temu 76,17%

obecnie 0% ,

prąd rozruchu przez 5 kolejnych dni 34.38%

Ah Q SOC aktualne 97.87

Ah Q SOC dna dni temu 1001.97

Na nowym aku zrobię jutro.

Opublikowano
SoC to procent naładowania,a SOH to jego kondycja.Zresetuj ibs na nowym aku najlepiej poprzez disa i zobacz po paru dniach parametry.Jezeli beda niskie to ibs pada.Nawiew chodzi Ci na maxa??
Opublikowano

mialem tak samo po wymianie akumulatora , po zakodowaniu ustalo wywalanie o niskim naladowaniu akumulatora ,( zakoduj nowy akumulator)

jaki miales stary akumulator a jaki masz nowy agm czy zwykły

Opublikowano

Nawiew działa prawidłowo, ogólnie wszystko działa jak należy i brak innych problemów.

Aku wcześniej to zwykły 100Ah, drugi właściciel kupił go 2-3 lata temu i nie zrobił adaptacji, nie wiem jaki siedział od nowości, AGM czy też zwykły ale była to 90Ah.

Opublikowano

Jak najbardziej moze byc przyczyna...musialem przekodowac pojemnosc aku bo wyskakiwal blad zwiazany z akumulatorem...po kodowaniu i adaptacji bylo ok

 

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
Jak najbardziej moze byc przyczyna...musialem przekodowac pojemnosc aku bo wyskakiwal blad zwiazany z akumulatorem...po kodowaniu i adaptacji bylo ok

 

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

A jak można zakodować aku. o pojemności 100a (chodzi mi o to ze jest możliwe wpisanie 90 lub 110a) dla tego wiem ze jak jest 100a - lepiej zakodować jako 90 a nie 110..

Opublikowano
U mnie to samo było , najpierw komunikat w inpie -ze rozładowana bateria , po miesiącu komunikat - niema połączenia z IBS ... i inne komunikaty.... Pomogła wymiana Ibs !
Opublikowano

Chyba faktycznie bardziej zwrócę uwagę na klemę IBS, bo zrobiłem dzisiaj testy INPA w zakładce o IBS i pokazuje bardzo dziwne wyniki. Np :

Ah Q SOC aktualne to 1011.29 i takie same dane przez 5 dni wstecz.

SOH -0,67

Stan naładowania obecnie 0% i tak samo 5 dni wstecz

IBS Kasowanie błędu Power On 103 (tydzień temu było 58)

Rozładowania akumulatora podczas pracy silnika 7500.23 (tydzień temu było 7492.95)

Ah przy pełnym naładowaniu akumulatora 131.36 (tydzień temu było 0.29)

 

Podpowie mi ktoś co to oznacza ?

Opublikowano
Brak info od 3 dni, wiec mam jakieś podpowiedzi. Prawdopodobnie klema IBS padła bo to pierwszy model bez plastikowej osłony. Dzisiaj po 5h próbie błąd nie wyskoczył. Jutro rano dam znać po grubszym postoju.
Opublikowano
Ja mialem takie jaja ze pod sklepem nie moglem zapalic , po przekreceniu kluczyka na zaplon wszystko sie ladnie zapalalo, a jak chcialem motor odpalic to wszystko czarne sie robilo :mrgreen: albo jak jechalem na tempomacie i chcialem uchylic okno to wylaczal mi sie tempomat, okazala sie klempa ibs, wymiana w pare minut i od 3 miesiecy idealnie wszystko.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.