Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

moja E39 525i 192 KM doczekała się jakieś 3 miesiące temu gazu. Instalacja STAG.

Wszystko było ok, do momentu, gdy przyszły zimne/wilgotne dni.

Pali się check silnika - komputer oprócz błędów sporadycznych które miał, cały czas pokazywał: błąd mieszanki paliwa, wypadanie zapłonu na 3,5 i 6 cylindrze.

 

Najpierw wymiana świec - NGK LPG.

Później wymiana 3 cewek - NGK.

Wymiana wałka rozrządu - miałem więc wymieniłem.

 

I dalej to samo a mianowicie: Jak jest zimno i na dodatek wilgotno pierwsze odpalenie to nie lada gratka. Czasami raz zgaśnie i odpala dalej, ale jak dziś było -2 i jeszcze mgła czyli wilgotno, to chyba za 7 razem jak przytrzymałem obroty to zaczął gadać. Często na początku nie chodzi na wszystkie cylindry.

Wystarczy że troszkę się rozgrzeje, zgaszę-odpalę i jest O.K. pełna moc jest.

 

Przychodzi kolejny poranek i znów to samo...

 

Szukałem, ale większość tematów pozostaje bez odpowiedzi.

 

Myślałem o wymianie czujnika położenia wału, ale może ma ktoś jakieś inne propozycje. Bo chyba przy uszkodzonym czujniku położenia wału jak już by odpalił, to gadałby na wszystkie cylindry prawda?

 

Dziękuję za pomoc.

Opublikowano

Ok. Błędy wyczyszczone, czujnik wału wymieniony jutro rano zobaczymy i dam na pewno znać.

Na wielu forach się kończy na podpowiedziach, a nikt konkretnie nie odpowiada co mu dolegało.

Jutro dam znać.

 

No więc...

Zapalił O.K

Nie zgasł, nie falował.

Co prawda było 6 st/C ale wcześniej już w takiej temp. były problemy.

 

Ma w tygodniu być chłodniej, ale żyje nadzieją że jest już ok.

Opublikowano

Dalej lipa... wczoraj rano -5 st/C znów przeboje... masakra.

 

Miałem w lipcu wymieniane pompę w zbiorniku. Może cofa się paliwo i nie chce od razu zagadać?

Jakoś w październiku mi strasznie brzęczała, ale jakoś przestała.

 

Może to ona ma winę?

Jakie powinno być ciśnienie na niej?

Opublikowano

Wnioski?

Póki co sam nie wiem...

Wymienione:

-Świece,

-cewki,

-czujnik położenia wałka,

-czujnik położenia wału,

-filtr paliwa

 

I wszystko psu w dup*.

 

Wymiękam.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Długo nie pisałem, ponieważ chciałem sprawdzić po kilku dniach czy jest ok.

 

Ale problem uważam za rozwiązany - pompa paliwa w zbiorniku.

Wykluczałem akurat ją, ponieważ w lipcu mechanik zmieniał mi na nową - okazało się że Made in China i to z tej gorszej części Chin chyba ;p

 

Teraz kupiłem Boscha - koszt 400 zł.

 

Już po założeniu słychać było że dużo ciszej pracuje. No i po kilku mroźnych lub wilgotnych dniach jest ok - wypadanie nie wróciło, nic się nie świeci Inpa czysta.

 

Wymieniałem sam, więc jeśli miałbym komuś coś podpowiedzieć to chętnie podpowiem na PW - dość prosta sprawa.

 

Jaki z tego wniosek? kto kupuje tanio, kupuje dwa razy - tamta pompa kosztowała 260 zł - mam paragon i zareklamuje może coś pomoże ;/

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Witam,

Jak powinno się zachowywać auto po zdjęciu na chwilę paska klinowego? Bo u mnie czuć że bardziej trzęsie silnikiem i w rurze wydechowej słychać jakby wypadał zapłon. to normalne? czy raczej równo powinien pracować? mam pewne podejrzenia co do cewek wiec może faktycznie któraś jest trafiona.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.