Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Jestem nowy na forum choc BMW jezdze od okolo11 lat, obecnie jezdze X5 (e53) 2006 roku. I poprzednie i obecne to 3 litrowe diesle( wczesniej e39 z2000roku). Nie mialem z tymi silnikami zadnych problemow.Teraz planuje zakup szostki z 2011-2013 roku i tu moje pytanie. Wciaz diesel czy jednak benzyna. Nie chodzi mi o spalanie, tylko o same silniki tzn. wytrzymalosc, kultura pracy i obsluga. Wiadomo ze dieselek w 6 jest calkiem inny niz w x5 z 2006 roku.

Prosilbym bardzo o rady i opinie.

Pozdrawiam

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Silniki benzynowe od BMW bardzo się zmieniły ostatnimi czasy.

To już nie ta sama jednostka co kiedyś. Wproawdzono wiele dodatkowych "ulepszeń", które mają swoje plusy i minusy.

Według mnie trudny wybór, zależy czego oczekujesz. Jeśli chcesz wydać trochę mamony na auto to nieodzwona jest jazda testowa każdą z opcji.

Po takim zabiegu powinieneś już wiedzieć co kupić

Jeśli chodzi o niezawodność to tutaj temat rzeka

To jest już inna epoka i inne auta.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Witam

Jestem nowy na forum choc BMW jezdze od okolo11 lat, obecnie jezdze X5 (e53) 2006 roku. I poprzednie i obecne to 3 litrowe diesle( wczesniej e39 z2000roku). Nie mialem z tymi silnikami zadnych problemow.

 

Jak skreślisz na początku bardzo mocne, nowoczesne, mega awaryjne i nieudane silniki z palety BMW 2011-2013 to zostaje tylko diesel :D , wiec sprawa prosta.

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
Witam

Jestem nowy na forum choc BMW jezdze od okolo11 lat, obecnie jezdze X5 (e53) 2006 roku. I poprzednie i obecne to 3 litrowe diesle( wczesniej e39 z2000roku). Nie mialem z tymi silnikami zadnych problemow.

 

Jak skreślisz na początku bardzo mocne, nowoczesne, mega awaryjne i nieudane silniki z palety BMW 2011-2013 to zostaje tylko diesel :D , wiec sprawa prosta.

 

Czolem,

 

Dlaczego twierdzisz ze modele benzynowe z lat 2011-2013 sa awaryjne i nieudane, czy mozesz poprzec to faktami, bede wdzieczny gdyz poszukuje wlasnie 6tki w podstawowej beznynie.

 

pozdro

Jarek

Opublikowano (edytowane)

Ja mam V8 w e64 i chciałem kupić nowsze v8, dlatego o silniku N63 czyli 4.4 twin turbo ze spokojem przez dłuższy czas zbierałem opinie u mechaników i przeczytałem bardzo wiele opinii i artykułów i ze wszystkich wynika że jest to niestety bomba zegarowa. Najgorszy okres tego silnika to co prawda do połowy 2012 a potem trochę drobiazgów poprawili ale zasadniczo jest on błędnie zaprojektowany i nic z niego nie będzie.

N63b44 to następca udanego i bardzo trudnego do zepsucia (poza wadliwymi uszczelniaczami zaworowymi) silnika wolnossącego n62b48 czyli 4,8 V8 367 koni. Następca dostał nowe cylindry, tłoki, pierścienie tłokowe, głowice (wszystko ze świetnych lekkich stopów) i oczywiście 2 turbosprężarki umieszczone dla oszczędnosci miejsca w niefortunnym miejscu, między 2 blokami cylindrowymi. Każdy w wymienionych elementów jest obarczony błędami a to nie koniec. Wadliwe były też wtryski i ich sterowanie, co powodować może zbyt duży wtrysk paliwa i wysadzenie bloku. Tak. Są zdokumentowane przypadki gdy korbowód wyszedł bokiem. Łańcuch rorządu wkładany przez BMW jest bardzo rozciagliwy i też podlegał akcjom serwisowym. Wracajac do nieszczęśnie umieszczonych turbin, które pracuja permanentnie w ekstremalnych temperaturach, to ich chłodzenie po zgaszeniu silnika (zwłaszcza latem) pochłania tyle prądu, że akumulatory siadają i ciekawostka - w USA jest zalecenie żeby je wymieniać wraz z wymianą oleju (co 10 tys mil). Ekstremalne temperatury nie pomagają także w prawidłowej cyrkulacji oleju i powodują smażenie sie przewodów jak odma i inne, co je zatyka i utlenia. Smażą sie również niektóre czujniki tudzież wspomniane wcześniej wtryski, które dopiero w 2014 udoskonalili.

Wracając do materiałów to bardzo słabe są wspomniane wcześniej pierścienie tłokowe, co powoduje oczywiscie na początku tylko konsumpcje oleju. Gorzej jak do tego dochodzi za dużo paliwa z wtryskiwaczy. Dodatkowo w silniku N63 nie wyeliminowano podobno problemu uszczelniaczy zaworowych ale i tak mało to sprawdzi bo trudno jest mieć przebieg ok. 150 tysiecy żeby to sprawdzić.

Tak czy owak. Posiadanie tego silnika w aucie bez gwarancji nie ma sensu a na gwarancji też jest mocno problematyczne. Dużo łatwiej (taniej) jest w USA, gdzie dużo naprawiaja za darmo, nie wiem jak w Niemczech ale w Polsce serwis BMW ma nas głąboko w d. i zostawia ze swoim problemem sam na sam. Tyle w skrócie. Podobno silnik M55 czyli rzędowe 3.0, który cię interesuje bardziej jest całkiem niezły i takiego trzeba szukać bo diesel do kabrio mi nie pasi a coupe mnie nie interesuje. Szkoda mi będzie v8-mki ale nie mam tyle miejsca w garażu żeby mieć wszystko.

Edytowane przez adventure
Opublikowano

Witam,

wielkie dzieki za cenne informacje. Troche mnie przeraza fakt ze kupujac auto takiej klasy nalezy sie nastawic na jeszcze wieksze pompowanie kasy. Gdzie czas na bezstresowe uzytkowanie auta i cieszenie sie z jego posiadania.

Przyznam sie ze ciagle walcze z mysla czy kupic uzywana 6tke ,np takie:

http://www.autoreduta.pl/sprzedaz-i-odkup-samochodow/468/bmw-640i-coupe-salonpl-serwisaso-fvat23

czy poprostu tanszy dwie klasy nizej, np dzis znalazlem taki (choc byl troszke malowany (miejscowo) z tego co sprzedajacy mi zdradzil:

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-335-ix-coupe-polski-salon-bmw-auto-fus-bezwypadkowy-mozliwa-zamiana-ID6ySiZX.html#fd2a7c50a5

 

Ciesze sie chociaz ze ten silnik M55 (3.0 V6) ktory mnie interesuje jest OK.

Zycze spokojnych wojazy i szerokosci na drodze!

Jarek

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
tak dla porządku, to ta sześciocylindrówka to N55 i R6 :D
  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.