Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Posiadam silnik M47TU2 i mam następujący problem, po uruchomieniu samochodu przez jakieś 3 sekundy silnik trzęsie się. Wygląda to jakby nie było zapłonu na którymś cylindrze. Problem pojawia się jedynie jeśli odpalam silnik po postoju w nocy. Zostały sprawdzone świece żarowe wraz ze sterownikiem i wszystko jest w porządku. Czasami również w sytuacji kiedy zatrzymam się na światłach (mam automat) i stoję z wciśniętym hamulcem na D to obroty silnika lekko skaczą, ale to są dosłownie takie lekkie szarpnięcia trwające 0.5 sekundy i nie występują zawsze. Czy dobrze myślę, że to może być problem wtryskiwaczy ? Jeśli tak, to przy jakich warunkach sprawdzić wtryski przez INPĘ, żeby można było coś wyciągnąć z tego wyniku ?

  • Odpowiedzi 86
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Kilka dni temu sprawdzaliśmy z kolegą w jego aucie z tym samym silnikiem podobną sytuację. Mechanik wcześniej zdiagnozował mu 4 spalone świece i wymienił komplet. Niestety, to nie pomogło. Podłączyliśmy inpę i ... 4 spalone świece, więc padnięty sterownik. Kupił nowy (Beru za ok 190zł) i po wymianie wszystko wróciło do normy. Jednak wcześniej zrobiliśmy eksperyment ze starym sterownikiem - po nocy (2*C) odpaliliśmy auto (spirala grzania świec się nie zapaliła), podłączyliśmy inpę i sprawdzaliśmy jego działanie w zależności od temperatury silnika w sposób taki, że co kilka *C kasowaliśmy błąd spalonych świec. Okazało się, że ten pojawiał się aż do temperatury ok 50*C, co oznacza, że gdy silnik jest zimny świece dogrzewają go po odpaleniu do właśnie takiej temperatury. Wniosek taki, że sterownik steruje dogrzewaniem silnika przez świece, mimo nie zapalającej się spiralki świec na wyświetlaczu przy porannym rozruchu.

PS

Wtryski sprawdza się inpą, gdy silnik ma temperaturę roboczą, bylo o tym wiele razy na forum.

-------------------

Artur

Opublikowano

Dzięki Artur za odpowiedź. Sprawdzimy. :)

 

Kurcze próbując wejść w ukryte menu jakimś cudem wyłączyły mi się światła do jazdy dziennej które były ustawione automatycznie :cry:

I teraz już tylko na mijania jeżdżę... :(

 

Kojarzysz czy jest szansa jakoś je ustawić ponownie? Czy tylko program?

Sorry za mały off-topic.

 

MR

Opublikowano
Dzięki Artur za odpowiedź. Sprawdzimy. :)

 

Kurcze próbując wejść w ukryte menu jakimś cudem wyłączyły mi się światła do jazdy dziennej które były ustawione automatycznie :cry:

I teraz już tylko na mijania jeżdżę... :(

 

Kojarzysz czy jest szansa jakoś je ustawić ponownie? Czy tylko program?

Sorry za mały off-topic.

 

MR

Jak miałem rok temu uwaloną jedną świecę, to drgania okresowe też były do rozgrzania silnika ale nie pamiętam do jakiej temperatury. Po wymianie świec było ok (sterownik też był ok).

Ws świateł nie pomogę - napisz do Artura (Dziqska) viewtopic.php?f=70&t=201381&start=735 , bo on je programował będąc w Wawie.

-------------------

Artur

Opublikowano
jezlei problem sie pojawil po spadku temperatury to nie wtryski tylko masz uwalona swiece. Wymien komplet to grosze.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ta ikonka świec nie ma nic wspólnego z tym czy one grzeją czy nie. Ona nie jest od tego. A świece rzeczywiście grzewają do chyba 40 stopni silnika. Tematów jest o tym pełno. Jak jest świeca lub sterownik uwalony to rzeczywiście po odpaleniu przez kilka sekund słabo chodzi.
Opublikowano
Witam, ja natomiast mam następujący problem wymieniłem akumulator, wszystkie świece żarowe, zterownik świec razem z przewodem zasilającym niestety przy niskich temperaturach po nocy silnik po odpaleniu trzesie sie i falują obroty tak jakby nie chodził na wszystkie cylindry. Dzisiaj rano odpaliłem INPE i przy temperaturze -1.5 i po jakichś 2-3 minutach po odpaleniu silnika INPA pokazuje temperature silnika i cieczy chłodzącej 61, natomiast w ukrytym menu w zegarach temperatura jest niższa o ponad 20 stopni (pokazuje 39). Zauważyłem że rano gdy odpalam samochód chwilowo obroty utrzymują sie w granicach 1000 obr/min i zaraz spadają tak jak by nie było żadnego ssania (nie wiem czy cos takiego powinno byc, ale w samochodach które posiadałem wczesniej obroty po odpaleniu utrzymywały sie wyższe) i wtedy silnik zaczyna dziwnie pracować jak by nie na wszystkich cylindrach. Korekty wtrysków w INPIE na ciepłym i zimnym są w normie. Zastanawiam się czy może winny jest czujnik temperatury silnika który pokazuje wyższa temperature i świece nie grzeją oraz nie ma ssania co powoduje takie objawy, proszę o pomoc.
Opublikowano

Żadnych błędów nie mam.O jaki podgrzewacz chodzi, da się go jakoś sprawdzić ? Dziwi mnie ta różnica temperatur i INPY i zegarów czy tak powinno być?

Właśnie sprawdziłem na rozgrzanym silniku to temperatura w ukrytym nmenu osiągnęła 89 stopni, a w inpie pokazuje 130. Jeśli ktoś mógł by pomóc który czujnik za to odpowiada i czy jest tylko jeden?

Opublikowano
Żadnych błędów nie mam.O jaki podgrzewacz chodzi, da się go jakoś sprawdzić ? Dziwi mnie ta różnica temperatur i INPY i zegarów czy tak powinno być?

Właśnie sprawdziłem na rozgrzanym silniku to temperatura w ukrytym nmenu osiągnęła 89 stopni, a w inpie pokazuje 130. Jeśli ktoś mógł by pomóc który czujnik za to odpowiada i czy jest tylko jeden?

Przecież wiadomo, że inpa przekłamuje temperaturę, przynajmniej w m47.

-------------------

Artur

Opublikowano
Ale aż o 40 stopni? Wydaje mi się że kiedyś pokazywała taką samą jak w ukrytym menu. Jeśli tak ma być to co może być przyczyną takiego zachowania przy odpalaniu?
Opublikowano
Ale aż o 40 stopni? Wydaje mi się że kiedyś pokazywała taką samą jak w ukrytym menu. Jeśli tak ma być to co może być przyczyną takiego zachowania przy odpalaniu?

Jest przynajmniej jeden obszerny temat w tej sprawie, poszukaj.

Odpal auto, odepnij wtyczkę od przepływomierza i wtedy zobacz. Jak będzie ok, to albo przepływomierz do przemycia/wymiany albo/i egr brudny/uszkodzony albo/i zasyfiony kolektor dolotowy.

Ta wersja inpy tak ma :wink: - wielokrotnie było o tym na forum.

-------------------

Artur

Opublikowano
Odpowiedz jest prosta: sterownik swiec zarowych lub same swiece. U mnie tez przy minusowych temperaturach trzesie przez pierwsze kilka sekund, bo sterownik nie rozgrzewa swiec do konca i nie przepala. Ja za chwile kupuje caly zestaw swiece + sterownik to powiem ew. czy pomogło.
Opublikowano
Dużo czytałem i sporo rzeczy sprawdziłem i wymieniłem tak jak pisałem wcześniej, stetownik wymieniłem razem z przewodem zasilającym świece również wymienione pół roku temu. Jutro sprawdze ten przepływomierz.
Opublikowano
U mnie N47, ale miałem podobny problem. Pracował nierówno z rana gdy miałem uszkodzony czujnik temperatury płynu. Czujnik mocno zawyżał i po nocy pokazywał temperaturę 70 stopni. Było to na początku jesieni, temperatura sprawdzana bez odpalania po nocy. Dla porównania odczytałem temperaturę ze skrzyni i była niższa o kilkadziesiąt stopni. Po wymianie czujnika zero problemów. U mnie dodatkowy objaw był taki że przy normalnej jeździe włączały się wentylatory chłodnicy i otwierały rolety, bo temperatura rzekomo przekraczała 106 stopni. Warto się upewnić czy czujnik podaje właściwe wartości.
Opublikowano (edytowane)
Okazało się, że jednak sterownik świec był niesprawny i został wymieniony na nowy, ale problem jest nadal, choć wygląda trochę inaczej. Teraz silnik uruchamia się normalnie i pracuje normalnie przez jakieś 2 sek, a po tym czasie chwilę się zatrzęsie znowu jakieś 2 sek i wraca do normy. Nie mam teraz pomysłu na to. Wcześniej sterownik miał przerwany przewód od zasilania, także nie było zasilania na żadnej świecy, ale nie wiem czemu po wymianie sterownika problem nie całkowicie zniknął. Edytowane przez pioter33
Opublikowano
Okazało się, że jednak sterownik świec był niesprawny. Ale został wymieniony na nowy, ale problem jest nadal, choć wygląda trochę inaczej. Teraz silnik uruchamia się normalnie i pracuje normalnie przez jakieś 2 sek, a po tym czasie chwilę się zastrzęsie znowu jakieś 2 sek i wraca do normy. Nie mam teraz pomysłu na to. Wcześniej sterownik miał przerwany przewód od zasilania, także nie było zasilania na żadnej świecy, ale nie wiem czemu po wymianie sterownika problem nie całkowicie zniknął.

 

U mnie jest tak samo. Też nie mam pojęcia co to może być, wydaje mi sie że teraz gdy temperatura utrzymuje sie w okolicach 0 i poniżej jest lepiej.

Opublikowano
Podepnę się.. który czujnik odpowiada za temp dla sterownika silnika?
Sprzedam instalację na nowej oryginalnej kostce do l7, światłowody i wtyczka.
Opublikowano
Odpialem i wogole nie chciał odpalić bez czujnika
Sprzedam instalację na nowej oryginalnej kostce do l7, światłowody i wtyczka.
Opublikowano
Mój nowy sterownik wytrzymał 2 miechy :duh: Objawy takie same jak u Ciebie , odpalał od strzała po dwóch sekundach telepanie. Na kompie żadnych błędów. Pewnego dnia się wk......m i kupiłem nowy sterownik wraz z kablem głównym ,wymieniłem i spokój. Tamtego zareklamowałem uznali wadę produkcyjna :cool2: Sterownik Beru

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.