Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam forumowiczów.

Moje BMW ostatnio zaczęło czasem lekko szarpać/przerywać w okolicach +- 1500 rpm. Dzieje się to podczas gwałtownego przyspieszania na 1 czasem zdarzy się że też na 2 biegu. Błędów wypadania zapłonu brak, wgl brak jest jakichkolwiek błędów. Do łączenia się z OBDII używam apk Carly for BMW, telefonu i interfejsu Bluetooth (kody błędów jak na I-com)

I teraz krótka historia:

IV.2015 przy 105 tys km pojawiło się wypadanie zapłonu na cylindrze nr. 2 więc wymieniłem wszytkie świece. Pomogło!

VI.Br przy 123 tyś km pojawił się znów ten sam błąd, ten sam cylinder, więc znów wymieniłem wszystkie świece i dodatkowo jedną cewke. Znowu Pomogło!

Teraz przy przebiegu 130 tyś km pojawił się wcześniej opisany problem z lekkim szampaniem i przerywaniem. Tylko że teraz nie ma rzadnych błędów i objawy są inne... Kiedyś przy 105 i 123 tyś km migał check engine i silnik nie pracował na wszystkich cylindrach. Teraz silnik przerywa krótko jakąś sekundę przy około 1500 rpm. I nie dzieje się to za każdym razem. Obroty powiedzmy od 2000 rpm idą ładnie i równo do końca. Jak myślicie co może być tego przyczyną? W jakim iść kierunku? Świece? Myślę że nie powinny niedomagać ledwie po 7 tyś km. Chociaż poprzednie też jakoś długo nie wytrzymały, bo około 18 tys km. Cewki? Może któraś z trzech pozostałych niedomaga? Chociaż z drugiej strony myślę że przy uszkodzeniu którejś z cewek wypadanie zapłonu powinno zostać wychwycone przez ECU. Przepustnica lub Egr chyba też raczej nie? Przychodzi mi jeszcze do głowy czujnik położenia wałka rozrządu, ponoć on potrafi nie sypać błędów mimo uszkodzenia ale czy wtedy silnik nie miał by kłopotów z odpaleniem? Z góry dziękuję wszystkim za jakikolwiek sugestie i pomoc.

PauloX5
Opublikowano
Więc tak postanowiłem przestrzelić auto czymś lepszym niż moja apk Carly for BMW. W zasadzie nie ja a znajomy, który ma I-Coma. Podobnie jak moja apk jego sprzęt nie wykrył żadnych błędów, patrzył też różne rzeczy w live data i twierdzi że wtryski jak i ciśnienie na szynie w jak najlepszym porządku. Wczoraj był suchy słoneczny dzień, trochę sobie pojeździłem i przy takiej pogodzie problemu tak jakby nie było. Może raz góra dwa bardzo ale to bardzo lekko szarpnął. Na początek wymienię chyba cewki, coś mi się wydaje że to one mogą być winne. Dziwne że nie ma błędów z wypadaniem zapłonu jak w przypadku uszkodzonych świec, może po prostu dzieje się to zbyt szybko i ECU po prostu tego nie zauważa? Miałem cewki Bosch 0221504471 przy ostatniej wymianie świec 7tyś km temu (wypadanie zapłonu cylinder 2) wymieniłem też profilaktycznie na tym samym cylindrze cewke Bosch. I tu pytanie? Kupić tylko 3 pozostałe Bosch, czy może cały komplet NGK U 5039 48147. To samo ze świecami, miałem Bosch ZGR 6 STE 2 0242140507 na takie też wymieniłem padły po 18 tys km. Niestety w sklepie nie było nic innego więc znów kupiłem świece Bosch. Jeśli się okaże że wina nie leży po stronie cewek to bd myślał o ponownej wymianie świec. W zasadzie tu gdzie mieszkam w sklepach motoryzacyjnych jest albo wcześniej wspomniany Bosch albo NGK dokładnie o oznaczeniu ZKBR7A-HTU 91785. Z Bosch'em idzie mi jakoś średnio więc może lepiej będzie jak kolejne elementy układu zapłonowego kupię od NGK? A może macie jakieś inne propozycje np cewki Beru? Może jeszcze coś innego? No i ostatnie pytanie. Czy jest możliwość że któryś wtrysk pada mimo iż live data mówi że jest wszystko dobrze? Z tego co czytałem na różnych forach w przypadku uszkodzonego wtrysku lub wtrysków raczej sypie błędami?
PauloX5
  • 3 lata później...
Opublikowano

Witam Panowie


Wiem że te tematy były już poruszane nie jeden raz. Panowie nie idę na skróty pisząc tutaj na forum i czekając na odpowiedz, przeczytałem wiele tematów na forum jak i różne artykuły motoryzacyjne. Zwiedziłem paru mechaników i twierdzą że wszystko w porządku, żadnych błędów komputer diagnostyczny nie pokazuje. Nie które usterki występują po czasie i trzeba z nimi żyć, mam przyjechać gdy się coś rozwali. Ja na to odpowiedziałem że skoro silnik od nowości tak nie pracował to znaczy że nie może tak pracować, coś się dzieje i są to początki problemu do których zależy mi aby nie dopuścić.


Panowie Bmw E91 silnik R4 N43B20A 105kw/ 143km, rok produkcji 09.2007, skrzynia biegów manualna.


Problemy:

Nie równa praca silnika po rozgrzaniu na niskich obrotach 600-700 ob/min (Delikatne wibracje/trzęsie samochodem) brak falowania obrotów.


Delikatne szarpanie przy obrotach 1700-2000 odczuwalne na 1 biegu podczas delikatnego ruszania lub na 2 i 3 biegu poprzez delikatne ujmowanie i dodawanie gazu podczas jazdy w tym zakresie obrotów


Delikatne stukanie/pukanie w silniku gdy jest rozgrzany przy obrotach od 700-2000 Najlepiej słychać siedząc w samochodzie przy zamkniętych drzwiach, lub w okolicach kolektora ssącego


Gdy dojeżdżam do świateł na biegu 2 to czasem obroty schodzą szybko a czasem bardzo wolno.


Pod korkiem jest masło wyczytałem że przez to że robię dziennie 10km w obie strony do pracy, a silnik nie zdąży się nagrzać. Raz w miesiącu jadę 400km w obie strony to masło pod korkiem znika, aczkolwiek ostatnio zaniepokoiło mnie to że masło znalazło się pod korkiem zbiorniczka wyrównawczego. Chłodniczka olejowa ? Test CO2 zbiorniczek wyrównawczy – w porządku kolor niebieski


Nie równa praca silnika, delikatne szarpanie – Z tego co wyczytałem to przyczyną może być: sonda lambda, zanieczyszczony EGR, zanieczyszczona przepustnica, któraś cewka zapłonowa powoli kończy żywot, zapchana odma.


Delikatne stukanie/pukanie – Szklanki zaworowe, klapy wirowe. Oczywiście stukanie/pukanie nie mylę z zaworem DIS który lubi cykać.


Dodam do tego wszystkiego jeszcze że korekta wtrysków była sprawdzona i jest w porządku


W silniku zostało wymienione:

Rozrząd kpl.

Świece NGK 4-elektrodowe

Filtr oleju, powietrza, kabinowy

Olej Motul 5W30 LL-04 8100 X-clean efe C2/C3


Panowie proszę o wyrozumiałość nie jestem mechanikiem lecz samoukiem, jest to moja pasja do samochodów a zwłaszcza do BMW.


Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wg mnie masz do wymiany Valvetronic.


Co do masla to jest to normalne. Jest to najwyzszy punkt silnika i tam zawsze sie zbiera wilgoc a ona z olejem tworzy takie cos.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ano masz oczywiście rację. Pokręciłem z N46.


Ja bym podejrzewał jednak wtryskiwacze. Teraz sobie przypomniałem jeden dziwny przypadek. Kiedyś miałem na sprzedaż dwa E91 z silnikami N43 i w jednym miałem bardzo podobne objawy. Teoretycznie, wg diagnostyki, wtryskiwacze pracowały prawidłowo i nic nie wskazywało na problemy. Były to już te nowsze wtryski, szare. Jako, że miałem do dyspozycji dwa takie samochody, to po prostu zamieniłem wtryski w tych dwóch autach, całe komplety. W aucie, w którym był problem, silnik zaczął pracować prawidłowo, ale co najdziwniejsze, w tym drugim wszystko nadal było w porządku. :)


Więc może spróbuj po prostu podmienić wtryskiwacze na chwilę z jakiegoś innego samochodu i zobacz co się będzie działo.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.