Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Nie ma zapisu w warunkach gwarancji o konieczności użytkowania opon oznaczonych gwiazdką.

(ja ich używam tylko dlatego, że zależy mi na optymalnych właściwościach jezdnych)

 

BTW,

http://media.oponeo.pl/pr/292588/opony-z-homologacja-czy-bez-ktore-wybrac

 

Ale pewnie jest zapis, ze czesci zamienne musza spelniac normy producenta co nie koniecznie jest stanem faktycznym w przypadku opon nie homologowanych.

 

A tu cytat z powyzszego artykulu:

 

"W przypadku aut produkowanych masowo montaż opon homologowanych nie jest konieczny (chyba, że wymaga tego producent)"

 

Reasumujac, kazdy zrobi jak chce, ja wybralem homologowane miedzy innymi ze wzgledu na to, zeby oszczedzic sobie potencjalnych niepotrzebnych dyskusji (oby takich nie bylo wcale) czy to z serwisem, czy z ubezpieczycielem. Co do wlasciwosci jezdnych nie moge sie wypowiedziec, jezdzilem tylko na RoF w BMW.

  • 5 miesięcy temu...
  • Odpowiedzi 79
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Może warto odświeżyć wątek, bo BMW odeszło od standardu RunFlat w F48.

Teraz wszystkie X1 wyjeżdżają na standardowych oponach + zestaw naprawczy (wyjątek to fabryczne koła 19-cali, gdzie standardem pozostały opony ROF).

 

Więc w nawiązaniu do wcześniejszych postów - założenie opon nie RunFlat w żaden sposób nie może wpłynąć na gwarancję.

Sam z RunFlat'ami mam dobre doświadczenia, stąd wciąż pozostaję ich zwolennikiem :) ale warto wiedzieć, że z punktu widzenia gwarancji "obowiązku" ich stosowania nie ma.

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Panowie,

jesteście zadowoleni z tych zimówek Bridgestone Blizzak LM001 ROF...?

Jak z ich głośnością?

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

I jak przed zimowym dylematem.

 

Rozważam dwie opcje:

 

pierwsza - żonglowanie oponami lato/zima na fabrycznej feldze. Zastanawia mnie wtedy podatność na uszkodzenia tych nieszczęsnych czujników ciśnienia?

druga - zakup najprostszych stalówek, dobrych opon, tylko czy wtedy system będzie mocno "krzyczał" o brak czujników?

 

Co radzicie?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie rób sobie tego i autu :wink: tzn. nie stawiaj go na stalowych kołach. Mam na myśli wygląd :wink:

 

A co do kwestii technicznych.

Bez czujników ciśnienia będziesz miał stałe alarmy z Check-Control, musiałbyś kodowaniem wyłączyć system RDC.

Poza tym jeśli chodzi o stalowe felgi na zimę - to jest taki trochę mit. Mam na myśli niszczenie się felg alu w zimie - jeśli powłoka lakiernicza na feldze jest dobrej jakości i dodatkowo felgi zabezpieczymy powłoką, to sól drogowa nic im nie zrobi.

Kiedyś owszem, sam tak robiłem że miałem komplet alu na lato i komplet stalowy z kołpakami na zimę.

Obecnie czwarte już auto eksploatuję cały rok na alu - i na żadnym z nich nie zauważyłem jakiejś dramatycznej różnicy pomiędzy stanem felg zimowych i letnich.

 

A może zamiast stalówek jakiś tani komplet alu z czujnikami na zimę?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Można już kupić czujniki uniwersalne, ai felgi nie są tak drogie jak kiedyś...

 

Sent with handy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Panowie,

jesteście zadowoleni z tych zimówek Bridgestone Blizzak LM001 ROF...?

Jak z ich głośnością?

Nie doczekawszy się opinii - zaryzykowałem i zamówiłem te opony (w wersji ROF *).

Więc za jakiś czas będę mógł coś więcej na ten temat napisać :)

 

W testach nie wypadają co prawda zbyt cicho, ale też nie głośniej niż Conti czy Dunlop (choć w żadnych testach nie były porównywane w wersji ROF).

Poza tym, w razie co, to auto żony :mrgreen:

Opublikowano
Nie rób sobie tego i autu :wink: tzn. nie stawiaj go na stalowych kołach. Mam na myśli wygląd :wink:

 

A co do kwestii technicznych.

Bez czujników ciśnienia będziesz miał stałe alarmy z Check-Control, musiałbyś kodowaniem wyłączyć system RDC.

Poza tym jeśli chodzi o stalowe felgi na zimę - to jest taki trochę mit. Mam na myśli niszczenie się felg alu w zimie - jeśli powłoka lakiernicza na feldze jest dobrej jakości i dodatkowo felgi zabezpieczymy powłoką, to sól drogowa nic im nie zrobi.

Kiedyś owszem, sam tak robiłem że miałem komplet alu na lato i komplet stalowy z kołpakami na zimę.

Obecnie czwarte już auto eksploatuję cały rok na alu - i na żadnym z nich nie zauważyłem jakiejś dramatycznej różnicy pomiędzy stanem felg zimowych i letnich.

 

A może zamiast stalówek jakiś tani komplet alu z czujnikami na zimę?

 

Powiem szczerze, że wygląd tutaj gra raczej drugie skrzypce. Chcę zamknąć się w jakiejś rozsądnej kwocie, wydanie 7k na zestaw to dla mnie za dużo. Ostatecznie zdecyduje się chyba na przekładanie opon albo zakup jakiegoś używanego zestawu z czujnikami. Będę szukać, dam znać :)

 

Jeszcze jedna rzecz, znacie jakąś stronę gdzie mogę znaleźć spis rozmiarów felg kompatybilnych z F48? Nie łapię się w tych ETA, otworach centrujących itd...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W przypadku F48 najważniejsze to rozstaw śrub: 5x112

Jest to o tyle istotne, że ten rozstaw śrub mają tylko F48 oraz F45 i F46 (2AT i 2GT). No i auta Mini.

 

Wszystkie pozostałe BMW mają 5x120, więc do F48 nie będą pasować ani felgi z poprzedniego X1, ani z X3, ani z serii 1, 2 czy 3.

Na przykładowym Allegro jest mnóóóóstwo ogłoszeń, gdzie "zawodowi sprzedawcy" (mam na myśli firmy wulkanizacyjne i sprzedające felgi) oferują w ogłoszeniach felgi 5x120 z opisem przeznaczenia do F48 - a to bzdura. Albo raczej przykład ignorancji.

 

Tak więc: 5x112.

Druga sprawa: otwór centrujący: 66,6.

Te dwa parametry są krytyczne.

 

Jeśli chodzi o offset felgi (czyli ET) to tu już jest większa możliwość manewru, gdyż po pierwsze dopuszcza się pewną tolerancję offsetu, a po drugie ET należy rozpatrywać w powiązaniu z szerokością felgi. Tutaj masz to wyjaśnione: http://www.felgi.pl/artykul/szerokosc-felgi-i-odsadzenie-et-offset

 

Może spróbuj poszukać używanych felg alu od F48, F45 czy F46 (lub od Mini).

16-calowe felgi oryginalne, używane w idealnym stanie (nienaprawiane) można kupić za naprawdę rozsądne pieniądze.

Opublikowano
Mi się udało trafić w ASO zestaw kół zimowych na 18" oryginalnych felgach za 5 tys pln..była promocja 50%
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
W przypadku F48 najważniejsze to rozstaw śrub: 5x112

Jest to o tyle istotne, że ten rozstaw śrub mają tylko F48 oraz F45 i F46 (2AT i 2GT). No i auta Mini.

* 5x112 ma również G11 G12 i G30

 

Ktoś pytał wyżej o Bridgestone Blizzak LM001. Mam je u siebie na zimowych kołach 18".

 

Jeśli chodzi o trakcję, hamowanie, głośność to jest extra.

 

Są jednak bardziej twarde niż letnie BRIDGESTON TURANZA również RSC. Czuć to na nierównościach.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak, masz rację. Nowe serie G też mają 5x112.

Nawet swego czasu widziałem nowy komplet od G30 w dobrej cenie (co ciekawe sporo tańszy niż komplet od X48). Tylko, stylistycznie felgi od nowej serii 5, tym bardziej 7 niekoniecznie mogą pasować do X1...

 

Dzięki za info o Blizzak LM001.

Najbardziej zależało mi na kwestii głośności, mam nadzieję że jest jak piszesz.

Bo letnia Turanza T001, przynajmniej w wersji RSC, do najcichszych nie należy - choć w przypadku tej opony bardzo dużo zależy od typu asfaltu (chropowatości).

 

Niestety X48 ma twarde zawieszenie, więc na kołach 18 cali i większych, na gorszych drogach, komfort nie jest najmocniejszą stroną tego auta.

Z autopsji dodam, że niewiele pomaga też adaptacyjne zawieszenie DDC.

Z tego też powodu do M-Pakietu nie zdecydowałem się na dedykowane 19 cali, bo fabrycznie są one obute w opony Potenza S001, które są jeszcze głośniejsze od Turanzy. No i są jeszcze twardsze, bo mają niższy profil.

 

Ale, żeby zimówki były twardsze od letnich... Ciekawe, pojeżdżę, sprawdzę :D

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Panowie, wracam do tematu.

 

Znalazłem w dobrej cenie fabryczny nowy zestaw z F45 na obręczach 16 calowych, opona 205/60. Widzę, ze BMW nie montowało mniejsze felgi jak 17 w F48, czy będzie problemem jak włożę 16tke?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Te koła nie będą pasować do X1, mają za małą średnicę.

 

Owszem same felgi będą pasować, ale 2AT/GT jeździ na oponach o niższym profilu niż X1.

Przykładowo dla felgi 18-cali - w przypadku F45 należy na nią założyć oponę 225/45R18, natomiast do F48 rozmiar większy, tj. 225/50R18.

 

Wspomniane koło 205/60R16 ma średnicę o 27mm mniejszą niż referencyjna dla X1, jest to ponad 4% różnicy (dopuszcza się różnice maks. 2%).

W przypadku felgi 16-cali do X1 trzeba byłoby założyć opony 225/60R16, ewentualnie 205/65R16.

 

Tarcze hamulcowe, zaciski, zwrotnice, a nawet wahacze (wraz z większością elementów zawieszenia) - są takie same w F48 jak w F45/46 (i Mini Countryman).

Więc felga 16-cali powinna bezproblemowo "zmieścić bebechy" X1. Pozostaje kwestia wizualna.

Opublikowano
Te koła nie będą pasować do X1, mają za małą średnicę.

 

Owszem same felgi będą pasować, ale 2AT/GT jeździ na oponach o niższym profilu niż X1.

Przykładowo dla felgi 18-cali - w przypadku F45 należy na nią założyć oponę 225/45R18, natomiast do F48 rozmiar większy, tj. 225/50R18.

 

Wspomniane koło 205/60R16 ma średnicę o 27mm mniejszą niż referencyjna dla X1, jest to ponad 4% różnicy (dopuszcza się różnice maks. 2%).

W przypadku felgi 16-cali do X1 trzeba byłoby założyć opony 225/60R16, ewentualnie 205/65R16.

 

Tarcze hamulcowe, zaciski, zwrotnice, a nawet wahacze (wraz z większością elementów zawieszenia) - są takie same w F48 jak w F45/46 (i Mini Countryman).

Więc felga 16-cali powinna bezproblemowo "zmieścić bebechy" X1. Pozostaje kwestia wizualna.

 

Serdeczne dzięki Pe.te za szczegółową odpowiedz. Zatem wracam do poszukiwań... :(

Opublikowano
Stanęło finalnie na samych oponach bez felg. Czy kupując mam szukać Run Flat czy mogę się obejść bez tego wynalazku, byle zachować wymiary opon letnch?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pytanie czy stosować RunFlaty czy zwykłe opony - to temat rzeka.

Zwolenników jest tyle samo co przeciwników, ja należę do tych pierwszych, ale przekonywać nie będę :D

 

Z czysto technicznego punktu widzenia możesz jak najbardziej założyć zwykłe opony (zachowując rozmiar oraz właściwy indeks prędkości).

W takim wypadku warto zaopatrzyć się w zestaw naprawczy, chyba że w razie przebicia będziesz czekał po prostu na assistance...

Opublikowano
Założyłem już moje zimówki Bridgestone Blizzak,muszę przyznać ze są chyba cichsze niż fabryczne letnie Brigestone Turanza!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja rowniez założyłem Blizaak LM001, ostatnio zrobiłem trasę ok. 500 km, wiec cos juz mogę napisac.

Opona jest dokładnie taka, jakiej sie spodziewałem po Bridgestone - nie zaskoczyła mnie ani na minus, ani tez i na plus.

 

Kolega @skovroon napisał, ze są twardsze od letnich Turanza T001.

Moim zdaniem nie są twardsze, lecz minimalnie miększe. Ale faktycznie jak na zimowkę jest to dosyć twarda opona.

 

Jeśli chodzi o głośność - są porównywalne do letnich Turanza T001 (które sa dosyć głośne).

W mieście jest OK, na trasie przy prędkości ok. 100 km/h pojawia sie dodatkowy dźwięk „buczenia łożysk”, który narasta do ok. 120km/h i juz zostaje. Nie jest jakoś wyjatkowo głośny, ale słyszalny.

 

Prowadzenie i trakcja - bardzo dobre, to największa zaleta tych opon.

Większość trasy zrobiłem w deszczu - nawet przy dużych prędkościach auto jest w takich warunkach stabilne i przewidywalne.

Ostrego hamowania nie miałem okazji sprawdzać.

 

P.S.

Powyższe dotyczy rozmiaru 225/50R18 w wersji RunFlat *

Opublikowano

Kolega @skovroon napisał, ze są twardsze od letnich Turanza T001.

Moim zdaniem nie są twardsze, lecz minimalnie miększe. Ale faktycznie jak na zimowkę jest to dosyć twarda opona.

 

W tych temperaturach które mamy teraz (ok +10st) raczej trudno to określić. Ja swoje wrażenie opisałem z jady w zimowych warunkach - czyli minusowe temperatury a wtedy opona robi się z automatu twardsza.

Osobiście chyba jeszcze nigdy w żadnym aucie w tym okresie pazdziernik/listopad nie wrzucałem kół zimowych. Zawsze czekam do pierwszych przymrozków bądź opadów śniegu a i zdarzyło się nawet, że jak grudzień był ciepły (co w ostatnich latach jest częstym przypadkiem) to raptem kilka dni przed Sylwestrem zmieniałem dla świętego spokoju. I analogicznie wcześnie zakładam letnie (tak już mam :wink: )

 

 

Aczkolwiek... całkiem możliwe jest również, że nasze pośladki inaczej odczuwają nierówności i inaczej je interpretują :P

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Masz racje, kompletne wrażenia dopiero po pełnym sezonie.

W kazdym razie w okolicach 1-2 stopnia na plusie nie sa twardsze, a na szczęście teraz mamy takie zimy ze rzadko sa duże mrozy i większość sezonu na zimowkach robi sie jednak po mokrych drogach w temperaturze oscylującej w okolicach zera lub przy niewielkim mrozie...

Stad tez od kilku ładnych już lat wybierając zimówki zdecydowanie bardziej patrzę na trakcję na mokrym niż na śniegu :)

 

Prawdę powiedziawszy w tych Bridgestone najbardziej obawiałem sie głośności, ale nie jest tak źle. Jeździłem juz na głośniejszych, teoretycznie bardziej markowych, oponach...

 

P.S.

Ja z kolei tak mam, ze początkiem listopada staram sie mieć juz wszystkie auta obite w zimowki.

Drogowcy najczęściej sa zaskakiwani wlasnie początkiem sezonu, zanim się rozkręcą i nieraz najtrudniejsze warunki sa po pierwszych opadach śniegu. Ale oczywiście każdy ma „jakis swój sposob” :wink:

  • 5 tygodni później...
Opublikowano
Witam podepnę się pod temat bo też mam sprawę z oponami tyle, że letnimi. Otóż mamy X-a po jakimś kierowniku salonu, który zrobił 15tyś, plus nasze drugie tyle, opony letnie to jakieś Bridgestony Made in Poland, co z nimi nie tak spytacie ? Dzisiaj przy wymianie wujek wulkanizator oświadczył, że letnie z przedniej osi prawie dokonały żywota. Są z 47 tygodnia 2015 roku, przebieg po odjęciu zimówek jakieś 25tyś, nie, to nie żart niestety, autem jeździ głównie moja mama, a nie K. Hołowczyc jak co, ma ktoś jakieś wytłumaczenie tej dziwnej sytuacji ? Kierownik jeździł z nogą w gipsie, a pedał gazu w podłodze ? Czy można to podpiąć pod gwarancję na auto i domagać się nowych opon ? Mamy też Golfa V 2008/09 rok z magicznym 1.9 TDI, w którym jakieś Hankooki trzymają klasę do dziś, +/- 90tyś km.. Marka premium, karwasz twarz.
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

To samo jest w 2 gran tour F46, przednie opony musialem wymienic przy przebiegu 25k km, skonczyly sie.

cos te przednio napedowe bmw dziwne nastawy maja I opony wcinaj, pewnie zeby dobrze sie prowadzily.

Opublikowano
Reklamować można wszystko, trzeba wziąć jednak pod uwagę, że opony obejmuje zwykle osobna gwarancja.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.