Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie,

 

Na jakich oponach zimowych jezdzicie / polecacie?

Rozwazalem tez jakis czas temu kupno opon calorocznych (male przebiegi, glownie miasto, na dluzsze "sniezne" trasy jest drugi samochod). BMW jednak twierdzi, ze takie opony nie sa homologowane w Polsce. To interesujace bo dostepne modele, na przyklad Pirelli CINTURATO P7 ALL SEASON, maja w oznaczeniu informacje o homologacji BMW "*"

 

Pozdrawiam,

JC

  • Odpowiedzi 79
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witam,

 

Najlepiej poczytać opinie i recenzje poszczególnych modeli opon w konkretnym rozmiarze bo właściwości opony mogą się rożnić nie tylko ze względu na model/markę ale i rozmiar. Jeżeli rozważasz całoroczne to weź pod uwagę tylko Michelin crossklimate'y ale sprawdź czy wsytępują w Twoim rozmiarze, reszta całorocznych się raczej nie nadaje...

 

O homologacji to wiem tyle, że BMW zaleca montowanie takowych opon ale nie jest to konieczność, oczywiście rozmiar musi być taki jaki podaje producent.

Ja polecam Dunlop, Michelin, Continetal, Pirelli i Nokian'y też dobre ale te co miałem były trochę głośne.

"Albo GRUBO albo WCALE"
Opublikowano

Ja na Dunlopach sie zwiodlem. Michelin to numer 1, szczegolnie na lato, duze rozmiary i niski profil. Super klei i odprowadza wode, a dzieki miekkim bokom komfort jest zaskakujaco dobry. Z tanszych polecam tez Goodyear asym 3. Zima mialem Nokiany D3 i byly wyjatkowo glosne na suchym. Na mokrym tez malo pewnie. Dla mnie to nie jest premium marka, troche przereklamowane. Z dobrych sredniakow polecam Hankook. Mialem lato i bylo przyzwoicie. Teraz mam evo2 W320 i zobaczymy, ale na mokrym juz widze ze sa pewne.

 

Ja calorocznych do kol powyzej 195 to bym nie kupil, szczegolnie do ciezkiego auta z napedem na tyl. Do miasta, dla autka klasy B/C to mysle ze warto.

Opublikowano

Ja zdecydowałem (a BMW pomogło ze względu na brak homologacji na całoroczne) że będzie komplet lato i zima. Nie jestem jednak dalej przekonanym że to lepsze rozwiązanie. Całoroczne opony wymienia się co 2-3 lata (przy przebiegach rocznych 15-20k); przy takich samych przebiegach mało kto wymienia opony lato / zima. W związku z tym pytanie które sobie zadałem to czy opona 4-5 letnia będzie na pewno miała lepsze właściwości niż nowa całoroczna? Jeśli chodzi o testy (wiem, nie zawsze obiektywne) to całoroczne mają wyniki gorsze tylko na śniegu (i w niektórych testach nieznacznie); ja osobiście nie pamiętam kiedy ostatni raz jeździłem po śniegu / lodzie więcej niż kilkanaście kilometrów w skali roku.

 

Co do zimówek, ja jestem zadowolony z Nokian WR3. Teraz moim faworytem są Bridgstone LM001 tyle, że w hurtowniach praktycznie brak opon i ceny + 50% w porównaniu z okresem wrześniowym. Samochód odbieram do 1-2 tygodni i stanowi to pewien problem.

Opublikowano
Mam w X1 F48 xDrive18d opony Blizzak LM001 * 205/60 R17 93h, są świetne, chyba najlepsze opony zimowe jakie miałem do tej pory.
Opublikowano

Ja również ta zimę będę jeździł na lm001.

Ale dopiero wczoraj wrzuciłem kola na auto więc jeszcze nie mogę nic powiedzieć jak się spisują...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja na Dunlopach sie zwiodlem. Michelin to numer 1

Nie można tak generalizować :wink: w sensie opiniowania opon tylko na podstawie marki.

Modeli opon w portfolio każdego producenta jest mnóstwo - i każdemu, nawet najlepszemu trafi się co jakiś czas opona przeciętna. Stąd uważam, że warto opiniować konkretne modele - wtedy to ma większy sens.

Inna sprawa, że - jak wspomniał kolega @lewybmw1 - nawet ten sam model może mieć nieco inne właściwości w zależności od rozmiaru. Zwróćcie uwagę, że niektóre opony (zwłaszcza asymetryczne) mają znacząco inną rzeźbę bieżnika dla szerokości różniących się o 3 i więcej rozmiary (np. pojawia się dodatkowy grzbiet bloków bieżnika na całym obwodzie opony).

 

Panowie,

te Bridgestone Blizzak LM001 macie w wersji RunFlat?

Jak z głośnością tych opon?

Opublikowano

Panowie,

te Bridgestone Blizzak LM001 macie w wersji RunFlat?

Jak z głośnością tych opon?

 

To jest jedna z opon, która trafia na kompletne zestawy kół BMW, oczywiście w wersji RunFlat.

Ja wziąłem na zimę 17-calowe z Pirelli SottoZero 3.

Opublikowano

Hej Wszystkim,

 

Podłączę się do tematu bo też rozglądam się za zimówkami (niestety zaskoczył mnie fakt odbioru auta na letnich :)).

Ja na start wycelowałem w Nokian WR D4 225/55/17 97H - czytając opinie ludzie mega chwalą ten model. Jedyny "minus" to fakt, że nie są to runflaty. Także zestaw naprawczy do auta i liczyć na Assistance :)

 

Co myślicie o tej oponie? Jakieś doświadczenia? Diler przestrzegał mnie przy wyborze opony o tym, że homologacja BMW najważniejsza - prawda to? :)

 

Vaas

Opublikowano
Co myślicie o tej oponie? Jakieś doświadczenia? Diler przestrzegał mnie przy wyborze opony o tym, że homologacja BMW najważniejsza - prawda to? :)

 

Zimowe Nokiany są bardzo dobre. Homologacja BMW oznacza, że BMW przetestowało konkretne opony i daje swoje zalecenie – poprawcie mnie, jeśli coś więcej.

 

Poczytaj sobie opinie o zakładaniu nie-RunFlatów do aut, które fabrycznie są wyposażone w RunFlaty. Sporo osób narzeka na zmianę prowadzenia się auta.

Opublikowano

No tak - czyli jeżeli chodzi o homologację BMW, oznacza ona tylko i wyłącznie, że opona X jest zalecana przy BMW.

 

Z tego co czytałem o samochodach z runflat -> zwykłe, w większości wychodzi na to, że felga to felga. Jeśli opona pasuje i ma odpowiednią jakość to nie ma różnicy :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie do końca nie ma różnicy, bo RunFlat są z natury rzeczy twardsze.

Jeśli auto ma nastawy zawieszenia projektowane pod opony RSC, to - faktycznie może być tak jak pisze @wojtekf - że na oponach zwykłych auto będzie prowadzić się nieco inaczej (co nie znaczy że źle).

 

W każdym razie felga jest taka sama, nie ma problemu z założeniem zwykłych opon.

Opony homologowane przez BMW mają na boku opony dodatkowy symbol pięcioramiennej gwiazdki.

 

http://www.oponykola.pl/public/images/gwiazdka.jpg

Opublikowano

Szukam jakiejś listy homologowanych opon do X1 sDrive 1.8d.

 

Jedyne co znalazłem (sugerując się głównie konfiguratorem kół na BMW)

 

225/55/17:

- Goodyear Ultra Grip 8 Performance ROF

- Pirelli Winter Sottozero 3 ROF

- PIRELLI SOTTOZERO 2 97H R/F

- Bridgestone Blizzak LM001 ROF

- Dunlop SP WINTER SPORT 3D [97] H ROF

 

Kojarzycie coś jeszcze? :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W tym rozmiarze z homologacją jest jeszcze

Continental ContiWinterContact TS 850P oraz TS 830P

 

A przynajmniej tak twierdzi katalog Conti.

Opublikowano
Nie do końca nie ma różnicy, bo RunFlat są z natury rzeczy twardsze.

Jeśli auto ma nastawy zawieszenia projektowane pod opony RSC, to - faktycznie może być tak jak pisze @wojtekf - że na oponach zwykłych auto będzie prowadzić się nieco inaczej (co nie znaczy że źle).

 

To właśnie miałem na myśli. Nie każdemu efekt końcowy może odpowiadać – ale ja się wypowiadam z perspektywy znacznie twardszego auta, zawieszenie X1 to dla mnie wręcz poduszkowiec ;)

Opublikowano

BMW w Krakowie (M-Cars) twierdzi, że użycie opony nie homologowanej grozi utratą gwarancji (m.in. elementy zawieszenia)

Według mojego ubezpieczuciela użycie opon nie homologowanych może też skutkować problemami w przypadku wypłaty odszkodowania.

 

W rozmiarze 18 cali i wyżej brak opon homologowanych nie run flat więc wyboru brak.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ale bzdury opowiadają...

Kiedyś podobne bzdury opowiadało mi Mitsubishi, że do Outlandera mogę używać tylko tego rozmiaru opon, na których kupiłem auto. I że nie mogę używać zmienników rozmiaru (oczywiście mieszczących się w tolerancji), bo stracę gwarancję (na zimę chciałem sobie kupić 17 cali, zamiast "fabrycznych" 18 cali).

Sięgnąłem na sąsiednią półkę z katalogiem oryginalnych akcesoriów, w tym kompletów oryginalnych kół, gdzie do mojego auta była cała gama różnych rozmiarów. Pan zdębiał i zamknął się w sobie :wink:

 

Ale wracając do tematu. Sam używam opon zalecanych przez BMW (bo chcę), ale jeśli zastosujesz opony bez gwiazdki to nie mają prawa wykręcać się gwarancją.

Poza tym tak naprawdę nie mówimy o "homologacji", tylko o "rekomendacji". Nawet w instrukcji BMW używa sformułowania o tym, że >zalecają< opony z gwiazdką. Pomiędzy zaleceniem o koniecznością jest różnica.

Gwarancją mogliby się podpierać, gdybyś zastosował opony o nieprawidłowym rozmiarze. Zwłaszcza w przypadku xDrive (mam tu na myśli głównie różnice rozmiarów pomiędzy osiami, wykraczające poza tolerancję), wtedy faktycznie mogłaby to być podstawa do odmówienia naprawy gwarancyjnej.

Opublikowano

Też uważam / uważałem że to bzdury i zadzwoniłem do serwisu w Katowicach - otrzymałem taką sama informację. Tłumaczą to zestrojeniem układu pod konkretne opony, nie homologowane = nie przystosowane do jazy konkretnym samochodem.

 

Mimo wszystko zwróciłbym uwagę na kwestię ubezpieczenia, przy drogich samochodach i kosztownych szkodach ubezpieczyciel może szukać argumentów za nie wypłaceniem wymaganej kwoty.

Opublikowano
Damn.. Jeżeli rzeczywiście sprawa tak wygląda to może lepiej dla spokoju wydać trochę więcej i wziąć od nich ten homologowany, proponowany zestaw. Z jednej strony nie lubię być zmuszany do wyboru, ale po to się zdecydowałem na auto z salonu, żeby wszystko było "szyte na miarę". Trochę słabo stracić gwarancje na podzespoły przez próbę oszczędności paru stówek :D
Opublikowano
Cenowo run flaty nie zawsze wychodza drozej (a jesli juz to nieznacznie) Teraz jest niefortunny okres na kupno (wyjatkowo malo opon w magazynach) ale udalo mi sie kilka tygodni temu kupic Bridgestony 225/50r18 RoF za 615 sztuka.
Opublikowano

To racja - trafiłem w zły moment. Komplet SottoZero 2 225/55/17 R/f - dealer wycenił mi na 3200 brutto. Ja posłużyłem się wieloma opiniami i zdecydowałem się na te zwykłe Nokiany WR D4 ~2000 tyś za komplet.

 

Różnica między nimi nie jest jakaś ogromna, jednak mi mega zależy na ciszy i miękkości jazdy - to jest moja największa bolączka w aucie które mam teraz. Plus na kolejną zimę chciałem trochę większy rozmiar felg, 18". Troszkę mi się nie kalkuluje wydawać na jeden sezon zimowy tyle kasy - no chyba, że ktoś się pisze na przyszłą zimę na 225/55/17 SottoZero 2 na 17" VSpoke 560 :)

Opublikowano
Też uważam / uważałem że to bzdury i zadzwoniłem do serwisu w Katowicach - otrzymałem taką sama informację. Tłumaczą to zestrojeniem układu pod konkretne opony, nie homologowane = nie przystosowane do jazy konkretnym samochodem.

 

O ile jeszcze byłbym w stanie zrozumieć, że mogą się czepiać, że opony powinny być RunOnFlat, a nie są – to sam fakt założenia innych opon o akceptowalnych parametrach nie powinien rzutować, niezależnie od tego czy mają homologację czy nie. Może jeszcze obowiązek tankowania tylko na Shellu?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie ma zapisu w warunkach gwarancji o konieczności użytkowania opon oznaczonych gwiazdką.

(ja ich używam tylko dlatego, że zależy mi na optymalnych właściwościach jezdnych)

 

BTW,

http://media.oponeo.pl/pr/292588/opony-z-homologacja-czy-bez-ktore-wybrac

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.