Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 225
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
ja zamówiłem 640i xdrive pod koniec stycznia, odbiór pod koniec kwietnia, napiszę jak wrażenia, jak odbiorę furę. Dla mnie kosmos w porównaniu z serią 5, którą też rozważałem. Nieporównywalny komfort jazdy na pneumatyce oraz ilość miejsca (dla mnie to istotne, bo mam 2 dzieci). Wreszcie mogłem wziąć nie kombi (SUVów nie lubię)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czy ktos z szanownych forumowiczow mial okazje prowadzic wersje 630i i najlepiej porownac ja z 530i? Jak ten samochod sie zbiera oraz prowadzi w porownaniu z seria 5 i jak ogolne wrazenia z uzytkowania tego silnika w tak ciezkim samochodzie? Zastanawia mnie, czy jest sens sie pchac w ten samochod przy takim skromnym silniku, czy jednak nie lepiej wybrac serie 5 z tym silnikiem oraz xdrive? Z drugiej jednak strony bagaznik jest sporo wiekszy, co przy dzieciach nie jest bez znaczenia.
Opublikowano

Witam. Jestem szczęśliwym posiadaczem 630i od miesiąca, i z tego co mi wiadomo z Cepiku pierwszym w Polsce(z tym silnikiem). Przed zamówieniem w listopadzie jeździłem 4GC i 530i z silnikiem 2tb ale nie widzę różnicy w zbieraniu się. Ten silnik w G32 ma 6KM i aż 50nm(400nm) więcej niż w 430 i 530i. Waga to 1790kg, ciężki to

jest 640d ponad 2t. Za to komfort przestrzenny i komfort jazdy(pneumatyka) bez porównania. Pozdro

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A czy moglbys sie podzielic informacja jakie sa Twoje wrazenia z jazdy z napedem tylko na tyl? Czy przy ruszaniu lub na zakretach zdarza sie, ze kola sie uslizna? Szczegolnie przy mokrej lub brudnej nawierzchni? Skoro testowales 5 oraz 6 to jakbys porownal zawieszenia obu aut, szczegolnie podczas pokonywania zakretow? Miales moze okazje jezdzic 5 z M pakietowym sportowym zawieszeniem? Zastanawia mnie takze skad taka duza roznica w maksymalnym momencie obrotowym przy stosunkowo niewielkiej roznicy w mocy i identycznej reszcie pozostalych parametrow. W tych danych musi byc jakis blad poniewaz to chyba niemozliwe zeby tak znaczaco podniesc moment przy minimalnym wzroscie mocy. Moze roznia wynika z pomiaru w stosunku do zakresu obrotow 6 gt: 400/1550-4400 vs 5: 350/1450-4800?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Elektronika czuwa w tak ogromnym stopniu że nie zauważysz nawet, że system stabilizacji działa.

Na mokrym, śliskim ruszasz z nogą w podłodze, wchodzisz odrazu w zakręt i tylko kontrolka miga, żadnych innych odczuć, auto jest bardzo mocno zdławiane przez elektronikę.

Co innego przy bardzo wysokich prędkościach i jeśli przesadzisz to elektronika nie pomoże - tutaj jak zawsze z głową trzeba jeździć, i nie zależy to już od napędu RWD czy xDrive. Jednak jeśli obawiasz się jakichś problemów z RWD to gwaratuję Ci że takich nie będzie :)

Opublikowano
Jeżeli chodzi o spalanie to oscyluje między 8,5 a 11,5(średnia z 1k 10,2). Odebrałem samochód na kołach zimowych 245/45R19 i tylko przy szybkim ruszaniu i oponach uwalonych w piasku/błocie/soli pojawiała się kontrolka od trakcji. Po zmianie na koła letnie tydzień temu (myślałem że już wiosna) na tyle mam 275/40R20 i objawy że mam RWD ustąpiły (zaznaczam że wcześniej występowały sporadycznie). Jeździłem G30 z zawiasem M i jest bardziej sportowe od mojego (nawet w trybie sport), ale jest w G32 w opcji Execiutiv Drive króre zapewne jeździ tak samo. Niestety nie mogłem go zamówić do wercji 630i. Jeżeli chodzi o silnik to pewnie BMW musiało dłubnąć silnik b48 bo G30 jest lżejsze. Za ok. miesiąc pojade na hamownie to sprawdze ile ma live.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Spędziłem ostatnio dwa weekendy z dwoma ciekawymi pojazdami, 6gt i e klasą coupe. Auta zupełnie inne od siebie, ale ja kupuję zawsze również sercem, które mnie do obu tych pojazdów ciągnęło. W chwili obecnej nie jestem w stanie wymienić żadnej przewagi Mercedesa nad BMW poza stylistyką, bo jednak Mercedes moim zdaniem robi lepsze wrażenie wizualne, ale to też nietrudne w takim segmencie pojazdów


Mój wybór idzie wyraźnie w kierunku 6gt. Czy jest tu może ktoś, kto porównywał jazdę ze zwykłym zawieszeniem (gdzie chyba jedna oś jest pneumatyczna) oraz z pełną pneumatyką?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Długo się zastanawiałem jakie auto wziąć po F30. Pierwszy wybór padł na Macana, ale trochę mnie zniechęciło dość stare wnętrze i konieczność dodawania prawie wszystkiego - zaczynajac od lamp. Po jeździe testowej G32 wybór finalnie padł na 630i GT. Zamówionie złożone, do poniedziałku mam czas na doszlifowane specyfikacji. Tak naprawdę zastanawiam się na dodaniem jeszcze tych elementów:

- parking Assistant plus - kamera 360 stopni. Bardzo to fajnie działa przy parkowaniu, auto praktycznie widać z każdej strony. Jestem jednak ciekaw czy ktoś Was używa tego na co dzień?

- wentylacja foteli - jak działa w serii G, ktoś z Was korzysta?

- masaż w fotelach - jak wyżej. Opłacalne? Ktoś z Was korzystał w serii G?


Poza tym mysle, ze mam to co chciałem. Zastanawiam się czy te rzeczy powyżej dodawać, czy to raczej niepotrzebne dodatki?

Opublikowano

Ja zamowielm g30 ale troche nimi jezdzilem przed a dodatki te same:-) dla mnie


1kamerka 360 na codzien bajer , ale auto ma ponad 5 metrow i dla mnie mala doplata a jak cie poblokuja gdzies na parkingu lub najzwyczajniej masz trudne miejsce do zaparkowania jest od bezcenna w takiej sutacji aby np nieobetrzec sie o sciane czy np nie zasunac felga o kraweznik - maly koszt a duze korzysci chociaz na samej tylnej da sie zyc warto doplacic

2.z tego co zauwazylem na poczatku byl blad w oprogramowaniu klimy i sama ona grzala z gory i chlodzila z dolu i nic nie dzialalo jak mialo dziala, ale juz jest nowy soft do tego - jesli chodzi o fotele nie jest to nadmuch a bardziej fotel odporowadza cieplo od Ciebie wiec nie odczuwasz ochlodzenia Twojej osoby ale jak dla mnie przy moim czarnym wnetrzu must have. Jezdzilem testowym przyjaznie jest jak Ci plecy do skory nie kleja. Trzeba miec tylko na uwadze ze musisz brac nappe i w białej brud wchodzi w preforacje i ciezko doczyscic a w czarnej jest spoko. Kwestia czy masz chwile aby ochlodzic samochod przed podroza czy wsiadasz do nagrzanego i odjezdzasz - skora wtedy ma nieprzyjemna temperature i plecy w oka mgnieniu mokre - w wentylowanych jest znacznie lepiej - jak dla mnie.

3. Dla mnie bajer - bardzi deligatne masowanko nie dajace dla mnie przyjemnosci - mialem okazje jechac na krotkim odcinku wiec w trasie moze faktycznie mobilizowac partie miesnii i rozluzniac ale nie wiem...

Czytalem za to na bimmerpost.com ze powoduje utwardzenie fotela i niektorzy odczuwaja stelaz (te kulki czy co tam jest w fotelu) i im to mocno przeszkadza - nie wypowiem sie bo w krotkim przejezdzie to malo co przeszkadza:-)


Podsumowujac 1. Bralbym w ciemno

2. Jesli masz fundusze i nie masz nic waznejszego co bys chcial zaznacz

3. Wydalbym na cos innego - wole zrobic przerwe czesciej bo predzej oczy i skupienie mi wysoada niz bola plecy jak narazie:-)

Opublikowano

To jeszcze dwa pytania:


1) skrętna oś - potrzebne? Bez tego ciężko będzie mi manewrować?

2) panorama - fajnie mieć, czy się raczej nie używa?


M.

Opublikowano

1. Auto ma ponad 5 metrow jak dla mnie ma to duzy sens szczegolnie na parkingu. Mam teraz x6 i x5 a na codzien passka b6 i jak dla mnie parkowanie x6 to dramat - nie ma ani osi skretnej ani servotronik i trzeba sie i nakrecic i przemysle jak to ustawic aby weszlo w ciasne miejsce. X5 ma servotronik i jest duzo latwiej ale dalej auto ma swoje wymiary. A pasek wejdzie wszedzie mimo ze nie ma nic a jest krotki... ja zamowilem do g30 mimo ze 5 jest zwrotna ale servotronik to zbawienie a z skretna osia to juz do parkowania miodek bedzie. 6 ma ponad 5 metrow - to juz kolos. Zobacz sobie filmy nowej a8 o osi skretnej to sie pewnie przekonasz czy ma sens:-) shmee150 ma dobry film k tym akurat.

2. Nigdy nie mialem i nie zamierzam miec jesli sam bede konfigurowal - jak dla mnie wazy za duzo i to masa na dachu - slyszlame ze panorama wazy nawet 70kg nie wiem ile w tym prawdy ale wazyc swoje musk. No i bedzie szumiec przy wyzszych predkosciach - zawsze to uszczelki I szklo bez podufitki chyba ze zaslonisz. Kwestia czy chcesz miec i bedziesz uzywac - dla mnie bajer zbedny dla innych must have bo lubia jezdzic z otwartym no i w ciele dni szybko wywoetrzysz auto.


Te dwa system to znowu bardzo osobnicza sprawa. Servotronik i os skretna sa sprawdzone i nie slyszlalem zeby sie bardziej psuly niz klasyczne rozwiazania przynajmniej w bmw. Moja x5 ma 10lat 120k km i wsYstko gra jak ta lala.

Opublikowano
To juz strikte kwestia czego potrzebujesz w wygladzie:-) no i w g30 w m oakiecie sa lepsze hamulce i zawieszenie m pakietowe. Ja bralem m pak bo mam czarny w czarnych kolach i wszystko czarne:-)
Opublikowano

Z tego co mi wiadomo jest przeniesiona z serii 7 idziala bardzo przyzwoicie. Nie jest to moze izolacja jak w mercedesie s ale bardzo mila sprawa;) dodajesz tyle ze niedaleko juz od 640i:) moze warto sie zastanowic nad mocnejszym silniczkiem?;) ale duzo wali w budzet... no i kwestia preferencji oczywiscie;)


Saturdaycarfever wrzucil test wlasnie 6gt 40i ostatnio;)

Opublikowano
Wiesz do 640i jeszcze trochę brakuje, a z osiągów 630i jestem zadowolony. Na razie m paku nie wziąłem, mam zamówienie złożone, ale jeszcze je finalizuje. I zastanawiam się właśnie, czy dorzucić pneumatykę, czy może właśnie m pak. Na razie jest luxury. Bo budżetu nie chce przekroczyć :)
Opublikowano

Kwestia jaka stylowke chcesz miec :mrgreen: bardziej zadziorna czy jednak elegancik :lol: i zobacz hamulce jakie tam sa. W g30 do luxury i sport line sa zwykle a w m paku sa 4 tloczkowe - dla mnie w jakosci hamowania byla spora roznica w czuciu pedalu nie wiem jak sie to przeklada na metry. W luxury chyba mozna zaznaczy to jako opcje ale na 100% nie wiem. Moim zdaniem musis sie przejechac aby zdecydowac czy wolisz pneumatyke czy zwykle stalowe czy ddc. Miedzy zwyklym a m pakiem i ddc w g30 jest duza roznica na korzysc m pakoetu i ddc. Gdzie najfajniejsze jest m pakietowe ale jednak trooche za twarde na dziurawe drogi wiec ja bralem ddc - pneumatyki nie moglem :cry: no i dla mnie kierownica nie z m pakoetu jest za duza :mad2: maly czlowieczek jestem :roll:


Moedzy luxury a pakiem chyba jest ponizej 5k roznicy?;) jak dodasz opcje typu fotele itp to soe zmieniaja bardzo ceny opcji... trudno to ogarnac czaseem

Opublikowano

DDC? Możesz rozwinąć ten skrót? Komforty już mam (w sensie fotele), a różnicy jest około 13k. Pneumatyka na przednią oś to 8k. Więc to albo to. Chociaż taki m pakiet w połączeniu z pneumatyką to byłby chyba ideał, co myślisz?


Jeśli chodzi o sam m-pakiet to mnie dwie rzeczy kuszą - lepsze hamulce i dużo ładniejszy tył auta - spłaszczony wydech i ładniejszy zderzak :)

Opublikowano

Przejrzalem konfigurator z ciekawosci sobotniej :cool2: faktycznie luxury tylko :mad2: 12k a m pak az 28...

Ddc to dynamic dumper control ale w g32 tego nie ma (zmienna charakterystyka tlumienia albo miekko albo twardo tyle ze na zasadzie magnetycznosc czegos tam) jest za to pneumatyka. Ja bym otworzyl cennik wydrukowal i zaznaczyl to co chce i zobaczyl jak ceny zmieniaja sie w m pakiecie potem w konfigurator wklepal t w m pakiecie zobaczyl cene i zmienil na luxuryi dodal to co sie usunelo - w druga strone robi sie duzo bledow tyu shadow line itp;) w g30np ddc tanieje o 3 tysiace w m paku tak samo nappa tez ma inna cene niz w luxury itp itd... co do pneumatyki - zalezy czego od auta wymagasz;) M pakiet wyglada fajnie ale luxury tez moze miec swoj urok. Jak pisales masz okreslony budzet kwestia ile mozesz go przekroczyc i moze dodajac wyposazenie uzyskasz wikszy % rabat :lol: im lepsze wyposazenie i procentowo od kwoty bazowej auto tym moze byc n wiekszy i ja bym sie klocil;) na g30 mozna uzyskac 17%nie wiem jak g32 ale auto niszowe wiec na bank podobnie mimo ze jest nowsze.


Co do tylengo wygladu fakt ze wyglada lepiej ale w 640 masz nawet w luxury taki wydech wiec moze trzeba zapytac ile tylni zderzak i koncowki i z glowy;D masz i luxury i koncowki nawet wtedy moga. Yc czarne jak ze sport line :norty:


Edit wystarczy zmienic ten dolny pasek - dufuzor i koncowki masz;D

  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
jednocześnie z konfiguratora zniknęła 630i (nie ma jej również w niektórych innych modelach np. 530i). Wiecie może kiedy wrócą te silniki. Chyba czekają na jakąś certyfikację?
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Zakupiłem właśnie 640i xd, odbiór za 3 tygodnie. Samochód bardzo dobrze doposażony (demo car), brakuje mu jednak systemu rozrywki z tyłu Professional - na którym mi dość mocno zależy (dużo podróżuję z dziećmi). Podpowiecie mi czy ktoś jest w stanie to dołożyć? w grę wchodzi tylko system oryginalny

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.