Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć, wymieniłem dwumas i sprzęgło na nowe w 116i. Sprzęgło bierze dosyć wysoko i trzeba się przykładać przy wrzucanie biegów od 1-3. Przy wciskanie sprzęgła przy samym końcu jest taka sytuacja ze trzeba docisnac mocniej żeby dobić do końca.

Części na pewno zamontowane są nowe bo sam je przywozilem i bylem przy montażu.

Poradzicie coś?

Opublikowano
jakbym czytał swojego posta, który dopiero co miałem napisać. U mnie jest dokładnie ta sama sytuacja: sprzegło łapie na samym"wierzchołku". Auto ma 136K i nie było sprzegło wymieniane. Czy jest możliwość jego regulacji aby łapało szybciej ? jest to bardzo niewygodne przy zmianie biegów,jak napisał kolega wyżej: głównie 1-3.
Na RTV znam się dobrze (moja branża ) lecz na samochodach, to jakby dziewica prowadziła blog o sexie :-)
Opublikowano
jakbym czytał swojego posta, który dopiero co miałem napisać. U mnie jest dokładnie ta sama sytuacja: sprzegło łapie na samym"wierzchołku". Auto ma 136K i nie było sprzegło wymieniane. Czy jest możliwość jego regulacji aby łapało szybciej ? jest to bardzo niewygodne przy zmianie biegów,jak napisał kolega wyżej: głównie 1-3.

Sprzęgło Ci się kończy po prostu - czas na wymianę, a nie regulację. 136k to i tak niezły wynik :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Cześć, wymieniłem dwumas i sprzęgło na nowe w 116i. Sprzęgło bierze dosyć wysoko

Jesli nie ma mowy o pomylce w czesciach to jedyna mozliwosc tkwi w niewlasciwym montazu wysprzeglika.

Czy jest możliwość jego regulacji aby łapało szybciej ?

Nie ma takiej opcji

Opublikowano
jakbym czytał swojego posta, który dopiero co miałem napisać. U mnie jest dokładnie ta sama sytuacja: sprzegło łapie na samym"wierzchołku". Auto ma 136K i nie było sprzegło wymieniane. Czy jest możliwość jego regulacji aby łapało szybciej ? jest to bardzo niewygodne przy zmianie biegów,jak napisał kolega wyżej: głównie 1-3.

Sprzęgło Ci się kończy po prostu - czas na wymianę, a nie regulację. 136k to i tak niezły wynik :)

 

Jaki to może być przybliżony koszt ?

Na RTV znam się dobrze (moja branża ) lecz na samochodach, to jakby dziewica prowadziła blog o sexie :-)
Opublikowano
ok 2500 czesci

 

Dzięki za odpowiedź.

 

Ufff... ;(

Na RTV znam się dobrze (moja branża ) lecz na samochodach, to jakby dziewica prowadziła blog o sexie :-)
Opublikowano
Dziekuję bardzo za odpowiedzi. Trochę tymi cenami mnie pocieszyliście :-)Jeśli miałbym kupować, to który z wyżej wymienionych ? Zapewne do naprawy muszę mieć komplet ? Czy zostawić to do oceny mechanikowi ?
Na RTV znam się dobrze (moja branża ) lecz na samochodach, to jakby dziewica prowadziła blog o sexie :-)
Opublikowano

Ja bym kupil na poczatek komplet sprzegla.

Zawsze mozna wstrzymac rozpoczeta naprawe na 2 dni jesli trzeba cos dokupic kurierem po demontazu.

MADE IN PRL
Opublikowano
Pamietaj tylko ze jak zleceasz mechanikowi wykonanie naprawy na swoich czesciach to trudniej o gwarancje, gdy mechanik bierze czesci na siebie i sam zamawia majac na te czesci rabat to on wtedy bierze na siebie gwarancje naprawy, bo wie co zamowil, a w przypadku gdy ty mu dajesz on moze powiedziec ci ze czesci ktore mu dostarczyles mogly byc zle wykonane, z czego proces naprawy i usyskania reklamacji jest dluzszy, a czesto cena miedzy twoim dostarczonymi a jego czesciami nie jest znaczna.
Opublikowano

Jeśli ty kupisz części na siebie to masz fakturę VAT i gwarancje a to jest wiecej warte niż gwarancja mechanika.

Zawsze kupujcie części sami i zlecajcie tylko montaż.

Zlecenie kupna gratow poprzez mechanika to proszenie sie o dodatkowe kłopoty chyba ze robicie naprawę w ASO.

Mechanik często korzysta z rabatu jaki posiada lecz nigdy nie kupi taniej niz klient w sklepie internetowym.

Wielokrotnie przetestowane na wielu markach aut i częściach które kupuje.

MADE IN PRL
Opublikowano
Tylko że w razie problemów to mechanik umywa ręce i pobiera kasę za kolejny wymont/zamont dostarczonych części. A kto te koszty ma wrócić - sklep internetowy w którym kupiłeś części? Życze powodzenia. Właśnie to że mechanik na tych częściach zarabia to jest jakaś kwota na reklamacje i kolejna prace mechanika
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zapewne do naprawy muszę mieć komplet ? Czy zostawić to do oceny mechanikowi ?

Jesli ma to robic mechanik to wymien komplet

Jeśli ty kupisz części na siebie to masz fakturę VAT i gwarancje a to jest wiecej warte niż gwarancja mechanika.

Gwarancji na czesci udziela producent i nie wazne kto i gdzie je kupi

Mechanik często korzysta z rabatu jaki posiada lecz nigdy nie kupi taniej niz klient w sklepie internetowym.

To zalezy z kim mechanik wspolpracuje.

Jesli jest to wspolpraca z hurtownia to kupi w takiej cenie ze wiecej zarobi na czesciach niz na robociznie ale ile policzy za nie klientowi to juz jego prywatna sprawa

Opublikowano
Gwarancji na czesci udziela producent i nie wazne kto i gdzie je kupi

 

Gwarancja jest na podstawie faktury zakupu VAT ktora wypisuje sprzedawca na dane kupujacego.

W przypadku jak kupuje mechanik to on wrzuca taka fakture na siebie a czy wystawi juz fakture kupujacemu to sprawa dyskusyjna.

Klient traci koszta VAT ktore moze rozliczyc na siebie(swoja firme) (lub firme matki,ojca,siostry,wujka czy kolegi)

Pomijam juz balagan jaki panuje w ksiegowosci warsztatow.

Nawet jesli nie rozliczy takich kosztow podatkowo to lepiej jak bedzie mial rachunek(gwarancje) u siebie bo przeciez to on placi za towar!

 

Kotin zaden mechanik nie ma wiekszego rabatu na dobre czesci z hurtowni niz osoba obeznana w zakupach internetowych (pod warunkiem ze wie jaka czesc i firme ma kupic)

Czasy gdy mechaniki robily nieswiadomych klientow w balona minely bezpowrotnie z wejsciem doby internetu.

W ciagu ostatnich kliku lat wojna cenowa zepchnela hurtownie stacjonarne na boczny tor i to sklepy internetowe wioda prym cenowy.

Ludzi poszli po rozum do glowy i daja rabat kazdemu a nie tylko mechanikom ktorzy zbijali kokosy na cudzych czesciach.

MADE IN PRL
Opublikowano

Czasami zaoszczedzenie kilku zlotych kupujac sami czesci gra jest niewarta swieczki, jak mechanik ma zarobic to i tak zarobi, a ja mam gwarancje. Nawet jeśli warsztat mi jej nie udzielił, to i tak jako warszat przez dwa lata odpowiada za to, czy zamontowana część działa tak, jak powinna, choć oczywiście odpowiedzialność ta nie dotyczy zużycia eksploatacyjnego i wtedy w przypadku wadliwego dzialania ide do nich a nie do producenta. Kupując części wraz z montażem, w razie problemów moge powołać się na niezgodność towaru z umową, zgodnie z Ustawą z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej.

 

Zlecenie kupna gratow poprzez mechanika to proszenie sie o dodatkowe kłopoty chyba ze robicie naprawę w ASO.
mozesz mi powiedziec jakich klopotow, jezeli warsztat mi sam zamowi czesci na podstawie numeru nadwozia? Chyba ze ty wykonujesz/wykonywales naprawy u "mirka" bez faktury z tad tad tak piszesz

 

Jeśli ty kupisz części na siebie to masz fakturę VAT i gwarancje a to jest wiecej warte niż gwarancja mechanika.
a to jak warsztat kupi czesci i zamontuje to nie mam paragunu i faktury vat jezeli chce? Co do gwarancji to mam taka sama, a nawet wieksza niz ten co dostarczyl czesci bo warsztat wie z jakiego zrodla sa czesci i udziela mi gwarancji na naprawe wraz z czesciami na dwa lata.

 

 

przypadku jak kupuje mechanik to on wrzuca taka fakture na siebie a czy wystawi juz fakture kupujacemu to sprawa dyskusyjna.
obowiazkiem warsztatu jest wystawienie faktury/paragunu na naprawe i na czesci zamontowane jezeli zamowiles je u nich, jezeli warsztat robi z tego tytulu jakies problemy to unikasz je szerokim lukiem.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Gwarancja jest na podstawie faktury zakupu VAT ktora wypisuje sprzedawca na dane kupujacego.

czepiles sie tej gwarancji jak komornik telewizora

przerabialem nie jedna reklamacje i wiem ze w przypadku defektu czesci reklamacja skladana przez warsztat jest prawie zawsze rozpatrywana pozytywnie.

Sprzed dwuch tygodni mam ostatnie orzeczenie.

Kotin zaden mechanik nie ma wiekszego rabatu na dobre czesci z hurtowni niz osoba obeznana w zakupach internetowych

tu Cie nie bede przekonywal bo to nic nie wnosi do tematu

Klient traci koszta VAT ktore moze rozliczyc na siebie(swoja firme) (lub firme matki,ojca,siostry,wujka czy kolegi)

Popatrz na pierwszy cytat tego postu.

Zeby odliczyc Vat w firmie musi byc taki pojazd fizycznie.

Ile jest takich firm ktore posiadaja BMW 1er?

Ty bys zaksiegowal faktore na czesci do pojazdu ktorego nie ma w firmie?

Opublikowano (edytowane)
obowiazkiem warsztatu jest wystawienie faktury/paragunu na naprawe i na czesci zamontowane jezeli zamowiles je u nich, jezeli warsztat robi z tego tytulu jakies problemy to unikasz je szerokim lukiem.

 

Jeszcze nie widzialem warsztatu poza ASO gdzie daja ci paragon/fakture do reki :)

 

czepiles sie tej gwarancji jak komornik telewizora

Ty bys zaksiegowal faktore na czesci do pojazdu ktorego nie ma w firmie?

 

W obu przypadkach odpowiadam tak.

Faktura jest na sprzeglo,olej czy graty itd.

Niby czemu ma zyskac rodzina mechanika a nie moja :)

 

 

PS.Pozostale pytania zostawiam pod rozwage czytelnikow i ich rozumu po tym jak zrobia wycene na czesci w kilku miejscach.

Edytowane przez KumatyWujek
MADE IN PRL
Opublikowano
Jeszcze nie widzialem warsztatu poza ASO gdzie daja ci paragon/fakture do reki :)
to ja nie wiem gdzie ty wykonujesz naprawy, ja w moim miescie co robilem naprawy w samochodzie nie mam z tym problemu.
Opublikowano
to ja nie wiem gdzie ty wykonujesz naprawy, ja w moim miescie co robilem naprawy w samochodzie nie mam z tym problemu.

 

Widac ja do tej pory robilem 'u mirka' w szopach :)

Jednakze mirki sa coraz drozsze dlatego sam kupuje czesci na internecie.

Mirek jak ma dac ci fakture to dolicza do ceny uslugi na ktora sie umowiles dodatkowo 23% VAT twierdzac ze wczesniej to byla usluga netto.

Po takim doliczeniu wychodzi ze mirek byl tanszy 10% od ASO a co wstawil za czesci to tylko intercars czy polcar wiedza :)

MADE IN PRL
Opublikowano

Masz racje Mirek zapewne jest tanszy od wyzej postawionych warsztatow i aso, chodz w aso wiemy jacy ludzie czasami pracuja i nie idzie to w parze cena i jakosc, ja niestety zawiodlem sie na paru warsztatach u mirkow gdzie sie chcialo zaoszczedzic to tu to tam, a potem bol dupy, ze naprawa dlugo trwa albo problemy sa bo nie wie co zrobic, dlatego teraz wybieram warsztat gdzie ma renome i wyglada bardzo dobrze a takich nie brakuje tylko ceny maja wyzsze tylko ja juz wyszedlem z zalozenia ze wole zaplacic wiecej i miec pewnosc wykonanej uslugi, wiem ze sa "mirki" ktorzy znaja sie na rzeczy i maja konkretna wiedze czasem lepsza niz w wtych wyzej postawionych warsztatach, ale ja sie spotkalem tylko z jednym w zyciu.

 

Kazdy ma wlasne doswiadczenia w zyciu i wybiera warsztat taki na jaki go stac lub ma blizej i terminy nie gonia po kilka tyg.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.