Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 215
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Kompletna podstawa filtra oleju (aluminiowa obudowa z zaworami+filtr oleju MANN+glowica ze szpilką i oringami+czujnik ciśnienia oleju+uszczelka do bloku) = 766 zł, śruby do przykręcenia chlodnicy oleju 11,03 zl, ewentualnie można jeszcze dokupić uszczelkę pod chlodnicę oleju ale ja wykorzystałem starą. w sumie okolo 800 zł.
Dolo
Opublikowano

Na razie wrzucam filmik, który pokazuje kontrolkę oleju po przerwie w pracy silnika około 8 godzin. Rano miałem mało czasu, żeby nagrać film, ale kontrolka oleju gaśnie po kontrolce ładowania około 1 sek.

http://www.youtube.com/watch?v=Wd8MG24_Rwk

Natomiast jest inny problem, który mnie martwi :shock: to zaświecająca się chwilę później żółta kontrolka oleju (tak było też przed wymianą podstawy), ale liczyłem na to, że po wymianie podstawy oleju się to zmieni, gdyz zmienił się poziom oleju w misce. Poziom oleju na wskaźniku oleju jest: rano 2/3 miarki, na ciepłym silniku po 2 minutach od wylączenia 1/3 miarki. Czyli żółta kontrolka nie powinna się zaświecać :?: Co może być tego powodem? w DIS nie ma żadnych blędów.

Dolo
Opublikowano
Jeżeli to faktycznie czujnik oleju to lipa bo trzeba czekać do kolejnej wymiany oleju (bo tego szkoda). Czy w DIS to można wykryć lub wyłączyć? Można tam wsadzić jakiś zamiennik, bo oryginał trochę drogi - na razie starczy mi wydatków :(
Dolo
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Chyba da się wyłączyć tą kontrolkę ale nie Disem tylko NCS-em, co do zamienników to nie polecam, wiele osób kupiło zamienniki i kontrolka zaczęła się zapalać w innych momentach niż przed wymianą.
Opublikowano
Dzięki Kameleon3000--> jak zawsze służysz pomocą, ale NCS to dla mnie na razie MATRIX, więc chyba trzeba będzie wymienić czujnik. Ale przynajmniej wiem o co chodzi :D
Dolo
Opublikowano
tez mi sie tak wydawało, pierwszym razem z NCS było wiecej strachu niż roboty. Wiadomo co nowe tak się wydaje. można sobie oczywiście nieźle zaszkodzić jak sie cośskopie, ale wiadomo jak to przy kodowaniu. A wyłączyć tą kontrolkę jest naprawde nie trudno. zmieniamy tylko ten jeden wpis na nicht active w tym pliku. generalnie to jest 5 minut roboty. wszystkie opisy jak obsłużyć ncs brałem z forum.
sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
Opublikowano
Dolo powiedz mi prosze jeszcze taka rzecz... czy te zaworki w podstawie mozna sobie wyciagnac bez problemu?? co tam tak naprawde w srodku jest... sprezynka i jakas uszczelka [zderzak]?? pozdr
Opublikowano
Yoshimura01--> zaworki wydają się wprasowywane (ale Kolega 520d rozbierał i wyjmował te zaworki to Ci coś na ten temat może powiedzieć). Tak jak pisałem wcześniej u mnie jeden zaworek się całkiem wysypał tzn, jak odkręciłem podstawę to wyleciała sprężynka. Sprężynki są osadzone w plastikowym koszyku, naciskają na taką plastikową (gumową) tarczkę, która dociskana jest siłą tej sprężynki do kołnierza, który jednocześnie jest podstawą koszyka i mocowaniem w korpus podstawy. I tyle co mogę powiedzieć z własnej obserwacji. Jeżeli te zaworki można jakoś wyciągać to w starej podstawie mam jeszcze jeden (jak byś chciał go wykorzystać), tylko daj znać jak go wyciągnąć :lol: Sama podstawa poleci na skup złomu (bo trochę waży to aluminium :D ). Pozdro
Dolo
Opublikowano
Dzieki Dolo za odpowiedz... zapytalem o to bo tak sobie pomyslalem o podmianie tych zaworkow z podstawy od 3.0d... Kolega jceel wyzej napisal ze u Niego w 330d od razu sie wygasza kontrolka, wiec chcialem sprobowac z takim "rozwiazaniem" :wink: Pozdrawiam
Opublikowano
u mnie to jest coś innego panowie... kontrolka ciśnienia oleju rzeczywiście gaśnie bez najmniejszej zwłoki równo z odpaleniem silnika, za to kontrolka ładowania znika dopiero po 0,5-1 sec :? czyżby coś nie tak z alternatorem albo napędem pasowym? czy szukam na siłę problemów tam gdzie ich nie ma?
Opublikowano
Chyba to drugie! szukasz na siłę problemu, kontrolki typu wskaźnik ciśnienia oleju lub ładowanie akumulatora zawsze będą miały zwłokę (czasami większa lub mniejszą - w zależności od konstrukcji modułu w jakim pracują), gdyż podają informację o stanie faktycznym czyli w tym przypadku dopiero po zadziałaniu czynnika na czujnik bądź układ. Ładowanie nie nastepuje z chwilą przekręcenia kluczyka w stacyjce tylko dopiero po osiągnięciu odpowiedniej prędkości obrotowej silnika. Trzeba jeszcze pamiętać, że chwilę wcześniej miał miejsce rozruch silnika, co tez nie jest bez wpływu na czas wskazania. Stąd ta zwłoka :D
Dolo
Opublikowano
Dzieki Dolo za odpowiedz... zapytalem o to bo tak sobie pomyslalem o podmianie tych zaworkow z podstawy od 3.0d... Kolega jceel wyzej napisal ze u Niego w 330d od razu sie wygasza kontrolka, wiec chcialem sprobowac z takim "rozwiazaniem" :wink: Pozdrawiam

Kolego, obawiam się, że wpływ na gaśnięcie kontrolki u Kolegi jceel nie mają wpływu zaworki (bo za pewne są takie same) tylko konstrukcja modulu olejowego - mniejsza podstawa oleju, inne prowadzenie kanalów itp. Tak że ten manewr w przypadku naszych silników jest raczej bezcelowy :( Muszę jeszcze iść do samochodu i sprawdzić instrukcję, bo wydaje mi się, że bylo tam gdzieś napisane, że kontrolka oleju gaśnie po 2 sek. (wydaje mi się, że chyba tam to gdzieś czytałem :? )

Dolo
Opublikowano (edytowane)
Więc tak! Zamówiona podstawa oleju (nowa kompletna zapakowana przez BMW) okazała się być niezłym bublem. Problem polegała na tym, że zawory (od których zależy cały problem tego tematu) zostały fabrycznie zamontowane na odwrót (szczegóły opis ze zdjęciami kilka postów wcześniej). Efekt taki, że nowa założona podstawa oleju nie puszczała oleju pod klawiaturę :mad2: , a w kanale gdzie jest czujnik ciśnienia oleju również go nie było :mad2:

SKUTEK:

Klawiatura dzwoniła jak stara trajkotka, kontrolka ciśnienia oleju nie tylko nie gasła po 4 sek, ale świeciła cały czas.

 

Dobrze, że człowiek się trochę orientuje i silnik pracował tylko chwilę w takim układzie, bo niestety zatarcie silnika murowane po 20 minutach pracy (jak nie szybciej). Najlepsze jest to, że takich podstaw trafiło na rynek więcej niż tylko moja. Czekam na ostateczne załatwienie sprawy z dealerem BMW w którym kupowałem (BMW Inchcape Wrocław). Jednak muszę pochwalić działanie działu części serwisowych!!!! Na podkreślenie zasługuje fakt, że przedstawiciel zareagował natychmiast na informacje, które mu przekazałem odnośnie podejrzenia złego zamontowania zaworów. Poproszono mnie o zdjęcia i po stwierdzeniu błędu fabrycznego bez zbędnej zwłoki sprowadzono nową (prawidłowo zmontowaną) podstawę oleju. Na wyróżnienie zasługuje również fakt, że dział części serwisowych dealera BMW Inchcape Wrocław przejął na siebie cały ciężar informowania mnie o sytuacji, szybkiego sprowadzenia nowej części i sposobie rozwiązania problemu. Zapewniono mnie również, że błąd popełniony przez montownię podzespołu BMW zostanie mi zrekompensowany przez BMW Inchcape Wrocław (przypomnę, że mówimy tu o koszcie oleju 2 x 4,5litra, plynu chłodniczego 2 x 5 litrów oraz podwójną robociznę warsztatu - zdjęcie uszkodzonej podstawy i założenie nowej wadliwej, następnie zdjęcie wadliwej i założenie nowej sprawnej podstawy oleju - niech każdy oszacuje sobie sam!).

EFEKT:

Bardzo szybko sprowadzono mi nową część, część jest już zamontowana i pracuje z wyśmienitym skutkiem BRAK PROBLEMU OPISYWANEGO W TEMACIE (kontrolka gaśnie po 1 sek.) oraz lepsza kultura pracy silnika (mam wrażenie, że zarówno na zimnym jak i na ciepłym silniku). Jestem w trakcie finalizowania formalności z Inchcape Wrocław i jeżeli dojdą do skutku to z CZYSTĄ SATYSFAKCJĄ będę mógł powiedzieć, że sprawa została ZAŁATWIONA jak na BMW przystało: RZETELNIE, SZYBKO, BARDZO PROFESJONALNIE i ............... czy SATYSFAKCJONUJĄCO to napiszę po zakończeniu sprawy!!!!!! Na chwilę obecną mogę POLECIĆ dealera BMW INCHCAPE WROCŁAW - gdyż przede wszystkim odpowiedzialnie reprezentują interesy BMW :cool2:

 

Więc tak jak zapowiadałem na finał stwierdzam: DEALER BMW INCHCAPE MOTOR POLSKA z Wrocławia sprawę wady technicznej w podstawie filtra oleju (o której tyle się ostatnio pisało) załatwił od początku do końca tak jak przystało na prawdziwy serwis BARDZO ODPOWIEDZIALNIE, RZECZOWO i MERYTORYCZNIE - wczoraj zwrócono mi pieniądze za zakupioną felerną podstawę filtra oleju, a nowa SPRAWNA oczywiście otrzymana GRATIS!!!!! Wielkie uznanie dla przedstawiciela działu części serwisowych (nie wiem czy mogę operować nazwiskami - ale z chęcią bym tą osobę wymienił), który całą sprawę poprowadził od początku do końca bardzo konkretnie i rzeczowo - bez najmniejszych zastrzeżeń, bo o to tak naprawdę w tym wszystkim chodzi - ŻEBY KLIENT (jakikolwiek) CZUŁ SIĘ USATYSFAKCJONOWANY - pomimo błędu jaki wystąpił. Nic dodać nic ująć - TYLKO POLECAĆ TAKICH DEALERÓW!!!!!

Edytowane przez Dolo
Dolo
Opublikowano
Praktycznie tylko płyny eksploatacyjne + warsztat, koszt podstawy (ten największy) odszedł, ale chyba prawie na jedno wyszło, bo robocizna liczona dwa razy :( no może lekki plus czyli do przodu jakieś 150 zł. No dobre i to :D
Dolo
Opublikowano

Witam z problemem czerwonej kontrolki oleju borykam się od ok. roku i chcąc wyeliminować problem po przeczytaniu mnóstwa tematów związanych ze smarowaniem doszedłem do wniosku, że przyczyna tkwi w podstawie filtra oleju.

 

A oto cała historia:

11.07.2011r podstawa filtra zostaje zakupiona

04.08.2011r wymiana podstawy na nową

05.08.2011r szukanie przyczyny braku ciśnienia oleju

06.08.2011r. demontaż miski olejowej i wymiana kpl. zaworka bezpieczeństwa (w pompie oleju)

08.08.2011r znalezienie przyczyny braku ciśnienia oleju (zamienione zaworki)

09.08.2011r złożenie reklamacji wadliwej obudowy w Best Auto w Lublinie

19.08.2011r. info. z ASO że obudowagotowa do odbioru

20.08.2011r odebranie nowej wolnej od wad obudowy

22.08.2011r. montaż nowej obudowy

 

Zaangażowanie ze strony serwisu minimalne, miałem wrażenie, że reklamacja została przyjęta z wielką łaską, poświęciłem mnóstwo czasu na montaż i ponowny demontaż obudowy, przywiozłem wadliwą część do serwisu i co słyszę tu cytuję słowa człowieka przyjmującego zgłoszenie „my nie możemy przyjąć reklamacji najlepiej było przyjechać autem wtedy zobaczyli byśmy co jest nie tak” .... więc tłumaczę, ale jak przyjechać bez smarowania jak daleko dojadę??? ok. zaniemówił i odpuścił. Przyjrzał się obudowie jako że człowiek (w dodatku kierownik) mający przed oczyma stara i nową obudowę powiedział „być może tak ma być” nie widział wielkiej różnicy w błędzie montażowym zaworków to trzeba było ściągnąć mechanika, aby fachowym okiem obejrzał obudowę, popatrzył, sprawdził czy aby na pewno obudowy mają ten sam numer katalogowy, podrapał się po głowie i rzekł „olej tędy nie popłynie zaworki zamienione” Dobrze więc skoro już mechanik to potwierdził to znaczy że tak jest, następnie została wykonana dokumentacja zdjęciowa nowej jak i starej obudowy po czym opisany problem wysłano do Monachium celem wyjaśnienia. Ok. reklamacja przyjęta do rozpatrzenia i teraz tak pytam czy serwis zwróci mi koszt jaki musiałem ponieść w związku z ponownym demontażem obudowy bo jak by nie było olej i płyn chłodniczy trzeba było spuścić i otrzymuje taką odpowiedz „trzeba było sprawdzić przed montażem czy te zaworki są poprawnie zamontowane” i dodał „a gdyby to było u nas montowane serwis pokrył by wszystkie koszty z tym związane” – brak słów oczywiście wychodzi na to że to moja wina.

 

11.08.2011r. telefon do kolegi Damiana (Dolo) dostaje informacje, że jego reklamacja zostaje przyjęta zostaje zamówiona nowa obudowa którą dostaje na koszt serwisu i planowany termin odbioru sobota, więc myślę zadzwonię do ASO zobaczymy co powiedzą w końcu jednego dnia składaliśmy reklamacje, po chwili rozmowy dostaję informację że wczoraj (tzn. 10.08.2011r.) reklamacja zostaje uznana i nowa część będzie na wtorek lub środę oczywiście o tym gratisie można zapomnieć. A jeszcze w rozmowie wróciłem do tematu oleju

i płynu chłodniczego i pytam czy serwis poniesie koszt materiałów..... nie wytrzymał i zapytał czy wezmę tą obudowę czy wole zwrot gotówki za obudowę – ale czemu taki nerwowy?

 

16.08.2011r. telefon od Damiana, że wszystko ok. obudowa zamontowana jego autko już śmiga.

20.08.2011r. info od Damiana który właśnie rozliczył się z ASO (zwrot gotówki za obudowę którą dostał gratis)

 

Przez cały czas kontaktowałem się z Damianem, a on ze mną jednego dn. 09.08.2011r. obaj złożyliśmy reklamację praktycznie o tej samej godzinie, a mimo to u mnie cała ta śmieszna procedura trwała 2,5x dłużej i tu zasłużone brawa dla BMW Inchcape Wrocław!!!

 

Dołańczam się do rosnącego grona niezadowolonych klientów w lubelskim ASO panuje tam totalne nieporozumienie i bałagan.

 

 

 

Przestrzegam przed jakimikolwiek naprawami w tym salonie. Amatorstwo tych Panów sięga zenitu...

Nietrafione diagnozy za tysiące złotych i marnowanie czasu to ich specjalność.

Poprostu ostrzegam.

 

No więc po pierwsze - nie potrafili przekodować modułu świateł - cały dzień walki, troche ponad 300 zł zapłacone i diagnoza ze moduł do wymiany (1400 zł) + 250 za zakodowanie nowego.

Udało mi się to kilka dni później (15 min walki z DISem)

 

Po drugie - problemy z rozruchem zimnego silnika - 1000 zł zapłacone, 4 dni w serwisie - diagnoza: "uszkodzona przepustnica, zamówimy nową za 2400 zł"

Okazało się że przestawiony był rozrząd po jego wymanie - koszt ustawienia 400 zł, przepustnica 100% sprawna, jeszcze wpierano mi ze jest uszkodzony czujnik hallotronowy w przepustnicy - gdzie tam jest czujnik hallotronowy? hahahahaha

 

 

Wydawało mi się że pracują tam specjaliści...

 

Kierownik stwierdził że nie chętnie przyjmują kilkuletnie samochody po gwarancji bo to są "miny" ;)

 

witam

 

miałem przyjemność z w/w dealerem w dziale handlowym. powiem tak, poziom wiedzy sprzedawcy był daleki od oczekiwań i bardzo zniechęcił mnie do ew. skorzystania z ich usług. ponieważ jestem z natury upierdliwy i dociekliwy, popytałem tu i tam i usłyszałem plotki, jakoby mieli mały problem z obsadą stanowisk w serwisie. ponoć kogoś tam zakontraktowali/przeszkolili po czym nic z tego nie wyszło itp. być może póki co działają nieco na wariackich papierach i uczą się na klientach. nie byłby to odosobniony przypadek w mieście, mogę opowiadać godzinami o przygodach z autoniss-em czy 'żegotem' :evil:

 

Mnie tam przerażał widok czarnych śladów spalonych opon, kręcenia laczów. Cały plac od strony wjazdu na serwis tak urządzony. Ciekawe czyimi to autami.

 

Odgrzewając wątek - po dzisiejszej wizycie w serwisie BMW BEST AUTO zrozumiałem dotychczasową flustrację Klientów salonu i serwisu. Nie rozumiem jak można wykazywać kompetencję w sprawach serwisu a tym bardziej gwarancji mimo, że Klientowi się racji tego tytułu się należy. Po miłej rozmowie z szefem serwisu, który niestety okazała się

przysłowiową ALFA i OMEGA dołączam do grona niezadowolonych Klientów.

 

Dziwi mnie fakt, że markę Premium może obsługiwać ktoś taki ...

 

Pozdrawiam i miłych Świąt Wielkanocnych :)

 

viewtopic.php?f=21&t=126164



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Opublikowano

Zastanawia mnie tylko jedna kwestia - dlaczego BMW POLSKA pozwala jeszcze używać znaczka i marki delarowi BMW BEST AUTO z Lublina, który nie przywiązuje żadnej wagi do właściwego reprezentowania i dbania o dobre imię marki BMW :shock:

Zamiast jeździć do tego dealera i tracić pieniądze na paliwo lepiej zamówić potrzebną część kurierem (chyba 24 zł) u takiego, który podchodzi odpowiedzialnie do swojej działalności np. BMW INCHCAPE MOTOR POLSKA (Wrocław lub Warszawa) :!:

Kolego MrTuner1986!

Pozostaje Ci jeszcze dochodzenie swoich roszczeń na drodze prawnej PIH i UOKiK, a wszyscy Koledzy/Koleżanki czytający TO FORUM sami sobie wyciągną wnioski co i gdzie warto :lol: . Dodatkowo warto się jeszcze wczytać w WARUNKI GWARANCJI UDZIELANYCH NA ORYGINALNE CZĘŚCI BMW - powinny być dostępne w każdym punkcie sprzedaży części BMW oraz w BMW POLSKA!

Mam nadzieję, że Moderatorzy z wyrozumiałością podejdą do lekkiego odbiegnięcia od tematu, ale sprawa rozwiązana a opinie (szczególnie te negatywne) służą dla dobra WSZYSTKICH FORUMOWICZÓW, gdyż nie ma działu NIERZETELNI/NIEODPOWIEDZIALNI SPRZEDAWCY! Pozdro

Dolo
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
koledzy powiedzcie mi czy ta czerwona kontrolka oleju ma sie zapalać podczas przekręcania kluczyka ale bez odpalania?? w tej pozycji w ktorej świecą się inne kontrolki. Bo u mnie sie nie zapala, wogóle sie nawet na sekunde nie zaświeci nawet przy odpalaniu. Jak robie test zegarów nr 2 to normalnie się włącza i świeci tak że odłączona nie jest.
Opublikowano
u mnie się nie pali w żadnej pozycji . Jedynie w teście zegarów święci normalnie. Dlaczego tak może być?

zakładając że układ elektryczny jest ok to na 99,9% czujnik ciśnienia oleju do wymiany.

 

Nie tak dawno (śledzący temat postu dobrze wiedzą) podczas wymiany podstawy filtra oleju nie mogłem uwierzyć, że po odpaleniu silnika kontrolka ciśnienia nie gaśnie, więc pierwsze co pomyślałem to wadliwy czujnik ciśnienia oleju, aby go sprawdzić na włączonym zapłonie odpiąłem wtyczkę czujnika i co się stało kontrolka zamiast się świecić zupełnie zgasła.

 

Najprostszym sposobem sprawdzenia czujnika ciśnienia oleju jest (na włączonym zapłonie) przytknięcie wtyczki do masy jeżeli kontrolka się zaświeci to na 100% będziemy pewni że wina leży po stronie czujnika.



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.