Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Chodzi wam o kontrolkę która nie gaśnie zaraz po odpaleniu silnika czyli w 9 sek. czy o tą co się zapala w 29 sek filmiku? Bo jeśli o tą przy odpalaniu to jeśli się nie mylę ja w 330d mam tak samo i to chyba normalne.

 

to nie jest normalne. powinna gasnąć od razu po odpaleniu bez nawet minimalnej zwłoki.

  • Odpowiedzi 215
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

w odpowiedzi na film trandolf'a. Kontrolka oleju oraz spadek napięcia podczas rozruchu (10.2). Jakie powinno być napięcie podczas rozruchu?

Sory za jakość filmu, nagrywane telefonem

 

Opublikowano

Wczoraj wróciłem z 2 tygodniowej delegacji

 

Odpaliłem auto i kontrolka nie gasła przez ponad 10 sekund. Udało się komuś w końcu dojść do ładu z tym zaworkiem ?

 

Innym objawem nieszczęsnego zaworku jest wyższy niż normalnie poziom oleju w misce. Normalnie bagnet pokazuje poziom nie uwzględniając oleju znajdującego się w obudowie. W przypadku nieszczelnego zaworka przy kontroli poziom może być ponad max u kogoś kto regularnie ten poziom sprawdza.

 

U niektórych, którzy sprawdzają czy poziom oleju znajduje się w widełkach może dodatkowo świecić się zółta kontrolka po odpaleniu. Bo po uzupełnieniu filtra oleju po rozruchu poziom oleju w misce w tym przypadku jest za niski.

 

Jestem własnie przed wymiana oleju wiec pytam czy komuś udało się z tym problemem uporać.

Opublikowano

Hej,

 

Od kilku miesięcy mam u siebie to samo, wydaje mi się że ten problem pojawił się po zmianie oleju z 10w na 5w wraz z wymianą filtra. Na początku zbagatelizowałem sprawę, ponieważ u mojego brata w seacie z silnikiem tdi oraz u kolegi w fiacie ducato czerwona kontrolka oleju też świeci się przez kilka sekund zaraz po odpaleniu. Mówili mi że to normalne. Jednak czytając ten temat okazało się że jest to usterka. Jako że problemów olejowych w silniku nie ma co lekceważyć zająłem się tym problemem. Zadzwoniłem do ASO i oczywiście koszt takiej naprawy jest spory, trzeba wymienić podstawę pompy + robocizna co daje około 1300zł. Samemu nie mam możliwości tego naprawić.

 

Mam takie pytanie, jak długo można jeździć z tą usterką?? Martwi mnie głośniejsza praca silnika w czasie świecenia tej kontrolki, po zgaśnięciu od razu ucisza się. Czy podczas tych nieszczęsnych 4s silnik naprawdę pracuje na sucho, wraz z panewkami?? czy to tylko w głowicy nie ma oleju i szklanki głośno chodzą?

 

Może ktoś zna jakiegoś mechanika w warszawie i okolicy który potrafił by to naprawić?

Opublikowano
przecież link do rozwiązania problemu został podany na tacy w tym wątku ......

 

Rozumiem zatem ze wszyscy wymieniają obudowę filtra. Bo definitywnie z tego wątku to nie wynika.

Opublikowano

może poprostu czujnik cisnienia oleju masz już padniety i caly czas jest na zwarciu i wtedy nie ma szans aby kontrolka zapaliła sie Tobie po przekreceniu zaplonu, a na tescie sprawdza tylko czy dioda podświetlająca piktogram oleju zaświeca się.

 

Proponuje odłączyć kostke z czujnika cisnienia oleju w obudowie filtra oleju i jak padniety masz sam czujnik to po przekreceniu kluczyka na zapłon kontrolka magicznie zapali sie na czerwono.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
ewentualnie ktoś mógł przeprogramować w NCS, ale to mało prawdopodobne. zrób jak matek radzi, odłącz wtyczkę od czujnika i sprawdz. a jak nadal nic, to wyłączone-przeprogramowane NCS-em
sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
Opublikowano

Ponawiam pytanie:

 

Jak długo można jeździć z tą usterką?? Martwi mnie głośniejsza praca silnika w czasie świecenia tej kontrolki, po zgaśnięciu od razu ucisza się. Czy podczas tych nieszczęsnych 4s silnik naprawdę pracuje na sucho, wraz z panewkami?? czy to tylko w głowicy nie ma oleju i szklanki głośno chodzą?

Opublikowano
w NCS nic nie było robione a wcześniej kontrolka normalnie świeciła... Zdjęłem obudowę filtra oleju ale nie wiem gdzie jest ten czujnik :mad2: mógłby ktoś pomóc? może jakieś zdjęcie albo schemat z realoem????
Opublikowano
znalazłem ten czujnik ale nie jest do niego podłączony żaden kabel ale żaden też nie wisi swobodnie... nie czaje bo wcześniej było ok :duh: musiałem może go zerwać jak wymieniałem elektrozaworki? Nic innego mi nie przychodzi do głowy
Opublikowano

Rozmawiałem na ten temat z dwoma mechanikami.

Każdy z nich ma bogate doświadczenie z mechaniką i każdy stwierdził, żeby się nie przejmować tą sytuacją, że jest to normalne zachowanie i nic złego się nie stanie.

Opublikowano
Ja ostatnio pokazywałem odgłos swojego silnika po nocy gościowi z nieautoryzowanego serwisu BMW w Czechach i on po odgłosie powiedział, że silnik za długo pracuje w cyklu tego przeraźliwego klekotu (ok. 4 sek.). Potem po jakimś czasie sprawdził ilość oleju na miarce (na zimnym silniku) i było ponad stan max. Odpalił silnik, nagrzał i znowu sprawdził poziom oleju na miarce po okolo 3 minutach - byla polowa miarki - czyli OK. Stwierdził to co już zostało wcześniej ustalone przez Kolegę 520d, ze do wymiany jest podstawa filtra oleju. Jego zdaniem powinno sie to wymienić, gdyż popychacze, ktore regulują luz zaworowy olejem w jego początkowej fazie pracy, nie mają go w wymaganej ilości i mogą powodować (bez tej poduszki olejowej wytworzonej przez ciśnienie oleju) reakcję łańcuchową czyli wycieranie się i w efekcie inny luz zaworowy. Stwierdził, że nie nastapi to od razu ale warto juz o tym mysleć. Poza tym dodal, że przez to, że podstawa filtra oleju nie trzyma jest go za dużo w misce, co przy rozruchu i początkowej jego fazie pracy też nie jest za dobre (idzie w odmę), stąd może go być czasami więcej w dolocie - tyle z relacji. Osąd pozostawiam Kolegom. Pozdro
Dolo
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Szanowni Koledzy!

Dzisiaj zabrałem się za wymianę podstawy filtra oleju. Męczarnia, 12 godzin roboty i po zdjęciu starej podstawy okazało się, że jeden zaworek w ogóle się rozpadł (ten prawy - wypadła sprężynka). Ale najgorsze jest to, że po założeniu nowej podstawy, zalaniu silnika olejem i odpaleniu zawory nadal klekoczą (ale teraz w ogóle nie cichną nawet po 1 minucie) i nie gaśnie w ogóle kontrolka ciśnienia oleju. Najdziwniejsze jest to, że jak oglądałem nową podstawę przed jej założeniem to zdziwiło mnie, że zaworki te w środku podstawy w nowej są odwrotnie niż w starej :shock: . Stwierdziłem, że skoro nówka podstawa (oryginał BMW prosto z serwisu) tak ma to widocznie musi tak być. Ale chyba to ma znaczenie, gdyż tak jak powiedziałem silnik cały czas klekocze po odpaleniu i nie gaśnie kontrolka oleju nawet po kilku minutach. Tak jak by zawory nie dostawały oleju. Może ktoś z Kolegów ma dojście lub wie jak płynie w podstawie olej i czy zaworki są prawidłowo zamontowane. Moim zdaniem są zamontowane źle i jest to wada fabryczna, ale chcę się upewnić. Poniżej fota starej podstawy oleju z umiejscowieniem zaworków w nowej jest dokładnie odwrotnie (lewy zworek w starej jest koszykiem skierowany w naszą stronę a prawy koszykiem do wewnątrz podstawy - w nowej jest dokładnie odwrotnie).

http://images47.fotosik.pl/1025/b18a5c8b5de86463m.jpg

Będę chciał reklamować podstawę, ale proszę o opinie. Z góry Dziękuję!

EDIT:

Widzę, że na zdjęciu u Kolegi 520d zaworki są zamontowane tak jak w mojej starej podstawie:

http://www.fotoload.pl/123aa19/eb4526a7175857dea5944803d3a8fedf1412.jpg

czyli też lewy koszykiem w naszą stronę, a prawy koszykiem do środka :?

 

Czy do BMW 320d E46 136ps są różne podstawy oleju?

Chyba mało prawdopodobne? Pozdro

Edytowane przez Dolo
Dolo
Opublikowano

Kolego mam dokładnie to samo od kilku dni głowie się co jest nie tak, że pompa nie chce zassać oleju!

 

Przyczyna oczywista błąd montażowy zaworków, w nowej obudowie zaworek (ten z koszyczkiem) przez który przepływa olej bezpośrednio z pompy oleju blokuje przepływ przez filtr przez co pompa zasysając olej wytworzy na tyle ciśnienie, że upust znajdzie przez zaworek bezpieczeństwa znajdujący się w pompie oleju i tak w kółko. Jeżeli się mylę proszę mnie poprawić.

 

Dzwoniłem do ASO to bardzo się zdziwili, że zaworki mogą być zamienione kazali przyjechać i przywieść obydwie obudowy dla porównania jutro podjadę i zobaczymy co powiedzą.

 

Stara obudowa http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/7547b2312b39557f.html

Nowa obudowa http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/8384f43e4a6c04cf.html



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Opublikowano

Noooo! Kolego MrTuner1986!

Dzieki CI wielkie, czyli potwierdziłeś moje podejrzenie i widzę masz to samo :?

No szlag mnie jasny trafia!!!!!!!!!!!!!

Jutro składam reklamację, ale ja nie będę się bawił w przesyłanie im dwóch podstaw, tylko zażądam przysłania mi nowej - SPRAWNEJ TECHNICZNIE - no i niestety będą Panowie z serwisu musieli dorzucić 5litro CASTROLA, uszczelkę i śruby do chłodnicy oleju. Najgorsze jest to, że kto mi zwróci stracony czas?

Kolego jeśli możesz podeślij mi na PRIV swój numer telefonu - zadzwonię jeśli mogę?

Dolo
Opublikowano

Ale niezly numer :shock:

 

Napiszcie jak sie zakonczyl temat bo ja zamowilem tez ta obudowe i jesli sie potwierdzi wada fabryczna to nawet nie bede jej odbieral z ASO

Opublikowano
Ale niezly numer :shock:

 

ja zamowilem tez ta obudowe i jesli sie potwierdzi wada fabryczna to nawet nie bede jej odbieral z ASO

 

Dokładnie tak kolego!

A o finish'u poinformujemy



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Opublikowano (edytowane)

Więc tak! Zamówiona podstawa oleju (nowa kompletna zapakowana przez BMW) okazała się być niezłym bublem. Problem polegała na tym, że zawory (od których zależy cały problem tego tematu) zostały fabrycznie zamontowane na odwrót (szczegóły opis ze zdjęciami kilka postów wcześniej). Efekt taki, że nowa założona podstawa oleju nie puszczała oleju pod klawiaturę :mad2: , a w kanale gdzie jest czujnik ciśnienia oleju również go nie było :mad2:

SKUTEK:

Klawiatura dzwoniła jak stara trajkotka, kontrolka ciśnienia oleju nie tylko nie gasła po 4 sek, ale świeciła cały czas.

 

Dobrze, że człowiek się trochę orientuje i silnik pracował tylko chwilę w takim układzie, bo niestety zatarcie silnika murowane po 20 minutach pracy (jak nie szybciej). Najlepsze jest to, że takich podstaw trafiło na rynek więcej niż tylko moja. Czekam na ostateczne załatwienie sprawy z dealerem BMW w którym kupowałem (BMW Inchcape Wrocław). Jednak muszę pochwalić działanie działu części serwisowych!!!! Na podkreślenie zasługuje fakt, że przedstawiciel zareagował natychmiast na informacje, które mu przekazałem odnośnie podejrzenia złego zamontowania zaworów. Poproszono mnie o zdjęcia i po stwierdzeniu błędu fabrycznego bez zbędnej zwłoki sprowadzono nową (prawidłowo zmontowaną) podstawę oleju. Na wyróżnienie zasługuje również fakt, że dział części serwisowych dealera BMW Inchcape Wrocław przejął na siebie cały ciężar informowania mnie o sytuacji, szybkiego sprowadzenia nowej części i sposobie rozwiązania problemu. Zapewniono mnie również, że błąd popełniony przez montownię podzespołu BMW zostanie mi zrekompensowany przez BMW Inchcape Wrocław (przypomnę, że mówimy tu o koszcie oleju 2 x 4,5litra, plynu chłodniczego 2 x 5 litrów oraz podwójną robociznę warsztatu - zdjęcie uszkodzonej podstawy i założenie nowej wadliwej, następnie zdjęcie wadliwej i założenie nowej sprawnej podstawy oleju - niech każdy oszacuje sobie sam!).

EFEKT:

Bardzo szybko sprowadzono mi nową część, część jest już zamontowana i pracuje z wyśmienitym skutkiem BRAK PROBLEMU OPISYWANEGO W TEMACIE (kontrolka gaśnie po 1 sek.) oraz lepsza kultura pracy silnika (mam wrażenie, że zarówno na zimnym jak i na ciepłym silniku). Jestem w trakcie finalizowania formalności z Inchcape Wrocław i jeżeli dojdą do skutku to z CZYSTĄ SATYSFAKCJĄ będę mógł powiedzieć, że sprawa została ZAŁATWIONA jak na BMW przystało: RZETELNIE, SZYBKO, BARDZO PROFESJONALNIE i ............... czy SATYSFAKCJONUJĄCO to napiszę po zakończeniu sprawy!!!!!! Na chwilę obecną mogę POLECIĆ dealera BMW INCHCAPE WROCŁAW - gdyż przede wszystkim odpowiedzialnie reprezentują interesy BMW :cool2:

Edytowane przez Dolo
Dolo
Opublikowano
część jest już zamontowana i pracuje z wyśmienitym skutkiem BRAK PROBLEMU OPISYWANEGO W TEMACIE (kontrolka gaśnie po 1 sek.) oraz lepsza kultura pracy silnika (mam wrażenie, że zarówno na zimnym jak i na ciepłym silniku).

super ze sie w koncu wyjasnilo w 100% co jest grane z tym tematem :cool2: Gratuluje naprawy i polubownego rozwiazania problemu :cool2: Czy nie byloby problemem dla Ciebie nagrac krotki filmik z odpalenia zimnego motoru i obiektywem skierowanym na kontrolke cisnienia oleju?? Postawiloby to przyslowiowa kropke na "i" :wink: i wreszcie zamkniecie tematu raz na zawsze! pozdrawiam

Opublikowano
po 1 sek? hmm... w moim 330d kontrolka oleju gaśnie momentalnie, po może 0,1 sek. nawet wcześniej niż kontrolka ładowania, która gaśnie po 0,5 sek.
Opublikowano
Czy nie byloby problemem dla Ciebie nagrac krotki filmik z odpalenia zimnego motoru i obiektywem skierowanym na kontrolke cisnienia oleju??

 

Postaram się jutro, mam nadzieję, że coś z tego wyjdzie :D

 

po 1 sek? hmm... w moim 330d kontrolka oleju gaśnie momentalnie, po może 0,1 sek. nawet wcześniej niż kontrolka ładowania, która gaśnie po 0,5 sek.

Przyznam się, że nie mierzyłem tego zegarkiem, ale takie odnoszę wrażenie, a to już rzecz subiektywna. Jak uda mi się wrzucić filmik to sam bedzie mógł Kolega ocenić czasookres (z tego co się orientuję, to w 330d podstawa oleju ma trochę inną konstrukcję więc może i również w innym (krótszym) czasie olej reaguje na czujnik :D

Dolo

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.