Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 215
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Jeśli to było pytanie do mnie to na Allegro, podobno przywieziony z francji i produkowany na rynek zachodni. Oto LINK

EDIT: a Płukanka to LIQUI MOLY Engine Flush 500ml

Opublikowano
Kolego trandolf, na pocieszenie Ci powiem, że u mnie też jest podobnie tzn. po ok 2 godz. również ten dźwięk powraca. Jest tylko mała różnica w tym, że po nocy zawory bardziej "cykają" nawet po zgaśnięciu kontrolki (i cykanie ustępuje po ok. 4 minutach), a po 2 godz. tego nie ma. No wiadomo olej do końca nie spłynął. Ale tragedią jest, że na problem nie ma rady.
Dolo
Opublikowano
Na pewno następnym razem wracam do castrola, którego nawiasem mówiąc też kupiłem na Allegro i jak widać miałem powody do zadowolenia. Obawiam się tylko czy ten olej nie zaszkodzi, albo te objawy są tylko po przepłukaniu silnika? U mnie cichnie zawsze równo z kontrolką, a po wymianie oleju i płukance silnik chodził trochę łagodniej jak na diesla :) Dlatego właśnie mam mieszane uczucia, czy ten olej(motul) jest wreszcie lepszy czy nie, oraz czy płukanką nie narobiłem tylko problemów:D
Opublikowano
U mnie klekotanie cichnie razem z kontrolką, ale jak się wsłuchasz to jeszcze przez chwilę słychać właśnie takie cykanie zaworów - potem to też ustaje. A odnośnie oleju to używam LIQUY MOLLY 5W40. I też robiłem płukankę. Ale przed zmianą oleju - bo też kiedyś jeździłem na CASTROL EDGE - oraz przed płukanką było podobnie. Więc to chyba nie jest problemem, który spędza nam sen z powiek.
Dolo
Opublikowano
Dolo, a gdzie ty zaopatrujesz się w oleje? Kupujesz w sklepie czy na Allegro? Może znajdziemy jakąś wspólną płaszczyznę i rozwiążemy ten problem, bo jak dobrze zrozumiałem TC sugeruje mi, że to raczej źródło z którego zaopatruje się może być powodem. Może ma rację, a wtedy źle to będzie świadczyć dla silnika w tym momencie :D
Opublikowano
Nie sądzę, aby olej silnikowy był tutaj zasadniczym problemem (aczkolwiek niczego nie można wykluczyć). Olej kupuję w INTERCARS więc chyba mają świeży, właściwy i oryginalny. Kilka razy wcześniej brałem też CASTROLA z ALLEGRO - ja oleje zmieniałem, wymieniałem, ale problem TRWA. Teraz za radą Kolegi YOSHIMURA01 zamówiłem regulator ciśnienia oleju - bo wszystko inne już zrobiłem - i Kolega matek226 odebrał mi argumenty. Trzeba w tej kwestii uderzyć gdzieś szerzej, nie wiem, jacyś serwisanci itp. Przyznam się, że mi brak juz pomysłów :mad2:
Dolo
Opublikowano
Ja dodam tylko od siebie takie przemyślenia. Skoro olej pchany jest do góry silnika przez ten właśnie dławik, to w przypadku jego uszkodzenia olej spłynie z powrotem do miski, bo ma on działać jako zawór zwrotny. No dobra, ale jeśli olej pchany jest jedną stroną do góry, to gdzieś musi być druga strona tej drogi, którą to olej wraca do miski. Więc może tam jest gdzieś problem, bo skoro ten zaworek już ktoś wymieniał to może nie koniecznie tą stroną ten olej spływać? Może ma jakąś inną drogę? A raczej na pewno ma tylko gdzie? Albo po prostu nasze silniki mają już "najlepsze lata" za sobą i wszelkie mikrometrowe luzy na panewkach i innych elementach do których dopływa olej powodują, że olej tamtędy spływa do miski, lub łapie powietrze do układu powodując zapowietrzanie i spływanie w najniższym punkcie układu. W końcu silnik ten przystosowany został do trochę gęstszego oleju 10w40, a my chcąc chronić turbo lejemy mu rzadszy, aby smarowanie było lepsze podczas startu, a tu tak na prawdę jest tylko gorzej?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
. W końcu silnik ten przystosowany został do trochę gęstszego oleju 10w40, a my chcąc chronić turbo lejemy mu rzadszy

:shock: :shock: :shock:

Opublikowano
matek226 a powiedz, jak wymieniałeś ten zaworek w pompie oleju, to byłeś przy tym fizycznie? widziałeś na własne oczy, że to wymienili, może sam wymieniałes? czy tylko dałeś do warsztatu na wymianę, ale nie byłeś przy wymianie?
sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
Opublikowano

Osobiście wymieniałem ten zaworek dławiący,

części oryginał czyli dławik, sprężyna, tulejka dystansowa z nowym oringiem, zabezpieczenie tzw. seger.

do tego jeszcze wymieniłem kompletną pokrywę filtra oleju (ze szpilką), filtr oleju nowy, wszystko z ASO olej castrol 0W40.

Wymyte zostało na błysk gniazdo w pompie gdzie dławik pracuje, smok oraz obudowa filtra oleju i po odpaleniu pełen nadziei że mam problem z głowy niestety zonk :mad2: .

 

Nic się nie zmieniło olej spływa do miski tak jak spływał jak sprawdzam 30 min po zgaszeniu silnika mam stan oleju na miarce w połowie pomiędzy min. i max. a po nocy jak olej spłynie wybija mi ponad max 4mm. I kontrolka pali się 2-4 sek. na czerwono po odpaleniu.

 

Jedynie problem znika w takiej o to sytuacji. Silnik zimny (olej wiadomo gęstszy) zapale tylko na parę sek wieczorem żeby napełniło olejem filtr, wyłanczam silnik. Zapalam rano i kontrolka gaśnie max. po 1 sek. a przeważnie razem z kontrolką ładowania.

Dlatego problem jest naprawdę gdzieś w minimalnej nieszczelności skoro zimny olej prawie w ogóle nie spływa a nagrzany ucieka do miski.

 

Czytałem różne opinie na temat tej usterki min. że to nic dziwnego aby olej z filtra spływał do miski bo grawitacja i takie tam, sprawdzać olej tylko na rozgrzanym i po dokładnie określonym czasie ... :duh: totalna paranoja . . .

Już ładnych parę lat eksploatuje prze różne marki samochodów (taka praca) od ciężarowych po osobowe, maszyny budowlane, nowe i bardzo mocno wyeksploatowane silniki były w tych pojazdach i takiego numeru jeszcze nie spotkałem.

Już wcześniej można spotkać że na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach pali się czerwona kontrolka w totalnym trupie, ale przy zapalaniu zimnego i tak gaśnie od razu.

 

Powiem jedno na pewno nie jest to normalne aby taki bubel był zrobiony w silniku BMW, bo to już totalna paranoja że w tak nowoczesnym silniku prawidłowe sprawdzenie stanu oleju na miarce graniczy z cudem i szczęściem że uda się sprawdzić faktyczny stan oleju w silniku a nie pływający po bagnecie jak na karuzeli raz w górę raz w dół. wiadomo że mając taki problem z nie dosmarowaniem przy starcie to żywotność drastycznie spada takiego silnika.

 

Na razie nie mam pomysły jak by rozgryźć ten problem ale znając siebie "pasja do tej mojej BMk-i i uparty charakter :D " pewnie jeszcze podrąże ten temat jak tylko mi czas i fundusze na to pozwolą.

 

Pozdrawiam

Marcin

Opublikowano
Trzeba poszukać schemat układu kanałów olejowych w naszych silnikach. Bo po tym co napisał matek226 na pewno nie jest to początek tego układu, czyli pompa, dławik czy filtr oleju. To jest gdzieś po drugiej stronie tych kanałów, ale najwyraźniej część nie jest wymienna, bo nie można jej zlokalizować na schematach ze strony realoem.
Opublikowano
Dzięki Kolego matek226!! W tym opisie rozwiałeś wszelkie niedopowiedzenia jakie towarzyszyły Twojej wymianie regulatora ciśnienia - a mnie upewniły, że nie mam co się do tego zabierać. Szkoda, że problem dalej nie rozwiązany. :(
Dolo
Opublikowano
Koledzy no to mamy do czynienia z kolejną wadą fabryczną 320d... teraz [okres pogwarancyjny] najlepiej by wypadało zainstalować elektryczne pompki oleju, które wraz z przekręceniem kluczyka podałyby olej na głowicę jeszcze przed uruchomieniem silnika... bo wydaje mi się, że nic więcej nie zwojujemy. Może dzisiaj wieczorem będę miał schematy kanałów olejowych M47 to zobaczymy czy czegoś tam nie ukryli, ale nie podejrzewam! byłoby to wyszczególnione w OEM. pozdr
Opublikowano

 

Nic się nie zmieniło olej spływa do miski tak jak spływał jak sprawdzam 30 min po zgaszeniu silnika mam stan oleju na miarce w połowie pomiędzy min. i max. a po nocy jak olej spłynie wybija mi ponad max 4mm. I kontrolka pali się 2-4 sek. na czerwono po odpaleniu.

 

Jedynie problem znika w takiej o to sytuacji. Silnik zimny (olej wiadomo gęstszy) zapale tylko na parę sek wieczorem żeby napełniło olejem filtr, wyłanczam silnik. Zapalam rano i kontrolka gaśnie max. po 1 sek. a przeważnie razem z kontrolką ładowania.

Dlatego problem jest naprawdę gdzieś w minimalnej nieszczelności skoro zimny olej prawie w ogóle nie spływa a nagrzany ucieka do miski.

 

ale to dziwnie masz, że po nocy spłynie tyle, że aż masz ponad max na miarce. Musisz mieć za dużo oleju wlane. U mnie nawet po nocy na bagnecie jest normalnie 3/4 między min-max.

 

i już kiedyś pisałem, że ten olej nie spływa z filtra z tej obudowy ( nie w tym problem) Kiedyś odkręciłem pokrywe filtra i odkręciła mi się tylko sama góra, tzn szpilka została w środku, bo tak mocno na wcisk spasowałem uszczelki na iglicy, że aż wyjść nie chciały. I cały pojemnik i filtr był po brzegi w oleju, więc nie w tym problem, że olej ścieka z filtra.

 

A może ma ktoś zwykły analogowy czujnik ciśnienia, żeby pomierzyć jak sie zachowuje to ciśnienie przy starcie? Powinno być na wolnych ciśnienie 0.5 bara, normalna praca 4.2 bara +/- 0.5 bara. Może najzwyczajniej w świecie zużywają się już te pompy oleju, a kto się szarpnie pierwszy na wymiane na nową za 900zł, pewnie nie prędko.

 

matek a rozkręcałeś ją może w środku jak wyglądają te zębatki?

http://img221.imageshack.us/img221/2923/pompaolejuf.jpg

sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
Opublikowano
Nie sądzę, żeby pompa była walnięta, bo przecież jakby nie było kontrolka po chwili gaśnie, czyli pompa bije. Zastanawia mnie tylko sytuacja, czy np. olej nie cofa się gdzieś przez pompę? Jest w ogóle taka możliwość? Może jest tam jakiś dławik? Chyba, że rolę tego dławika na wyjściu pompy pełni właśnie ten regulator ciśnienia? Kolego YOSHIMURA01 czekam na jakieś pozytywne wieści od Ciebie - miejmy nadzieję, że coś tam wypatrzysz w tych materiałach :cool2: Ja pół nocy przeszukiwałem jakieś zagraniczne fora, ale nic ciekawego nie znalazłem ponad to co już jest w naszych wątkach :(
Dolo
Opublikowano

Kolego Kameleon pompy nie rozkręcałem w środku bo byłem przekonany że to tylko ten słynny dławik.

A co do tego stanu oleju po nocy na bagnecie to z mojej wiedzy do tego silnika wchodzi 5,5 l oleju a ja mam wlane 4,8l i taki stan po nocy na bagnecie.

Więc chyba nie mam za dużo wlanego oleju chyba że w tym silniku jest jakaś inna ilość którą powinno się wlewać przy wymianie.

Dlatego zbadanie u mnie faktycznego poziomu oleju patrząc na wskazania bagnetu jest niezłym "cyrkiem na kółkach"

 

Co do tego że olej nie spływa z filtra w tym przypadku jest o tyle ciekawą teorią dla mnie że jeśli by filtr był zalany do pełna to skoro czujnik od ciśnienia jest właśnie w obudowie filtra oleju to powinien chyba momentalnie dostać na tyle ciśnienia po zapaleniu że kontrolka by gasła od razu. Ale to tylko takie moje przemyślenia, a po drugie u mnie około tyle przybywa oleju na miarce po nocy ile mieści się w filtrze więc już sam nie wiem.

Co do sprawności pompy olejowej to chyba jest OK wnioskuje to z tej kwestii że u mnie problem występuje tylko po dłuższym postoju, bo jeśli zapalam silnik po nie długim czasie kontrolka gaśnie od razu.

Nie przejmował bym się tym stanem oleju na miarce ale wiadomo że nie może być ani powyżej max (utrudniony spływ oleju z turbiny) ani poniżej min. oleju w silniku aby poprawnie pracował.

 

Musze jeszcze zakupić jakiś czujnik manometryczny i wtedy porobię eksperymenty jakie ciśnienie pokazuje przy starcie i pracy silnika. Będzie to na pewno jakimś obrazem stanu układu olejowego, stanu pompy i zarazem szczelności silnika

Opublikowano
a czy po tej plukance na swierzy olej zalales moze wyciszacz do hydrauliki z liqui moly?? Może to by pomogło. Bo według mnie to poprostu schodzi olej z hydraulicznych kasowaczy luzów zaowrowych. A to żę swieci lampka to wina pompy oleju.
.
Opublikowano
Dlaczego Kolega sądzi, że to wina pompy olejowej? Przecież po 2-4 sek. lampka gaśnie. Jeżeli Kolega posiada jakąś szerszą wiedzę w tej materii to chętnie się zapoznamy! Pozdro
Dolo
Opublikowano (edytowane)
wydatek pompy rosnie wraz z predkoscia obrotowa, na rozruchu ma za maly wydatek zeby od razu wytworzyc wymagane cisnienie, i zaleznie od gestosci oleju zajmuje jej to 2-4 albo i wiecej sekund.No bo jezeli filtr oleju jest caly czas zalany olejem tzn ze olej nie cofa sie z ukladu filtra, czyli mamy tam caly czas wstepne cisnienie. Takie jest moje zdanie, kazdy moze miec inne. Edytowane przez Tomek1983asd
.
Opublikowano (edytowane)

To co Kolega opisuje brzmi bardzo wiarygodnie, ale w takim razie co jest powodem tego, że olej schodzi z tej hydrauliki? Może też go powinno coś tam zatrzymywać - jakiś zawór, dławik itp? Jest w tym silniku coś takiego, czy jest to rozwiązane w jakiś inny sposób? Ja niestety aż tak dobrze nie znam układu smarowania w tym silniku, więc stąd te pytania, a i przy okazji może innych Kolegów naprowadzimy w stronę rozwiązania problemu.

 

YOSHIMURA01---> dotarły do Ciebie jakieś materiały? udało Ci się coś przestudiować? Czekamy na info. Pozdro

 

EDIT:

Koledzy! zacytuję Wam tekst z książki "SAM NAPRAWIAM BMW serii 3":

 

"OBIEG OLEJU W SILNIKU

 

Silniki samochodów BMW mają obiegowy układ smarowania pod ciśnieniem. Pompa zasysa olej silnikowy z miski olejowej przez filtr siatkowy i tłoczy go do filtru oleju. W przypadku niedrożności filtru oleju, zawór obejściowy kieruje nie oczyszczony olej bezpośrednio do kanału głównego.

Za filtrem ciśnienie oleju jest ustalane na około 400 kPa. Gdy ciśnienie wzrasta nadmiernie, ten zawór otwiera się i część oleju może wypłynąć z powrotem do miski olejowej.

Olej dopływa z głównego kanału przez jego rozgałęzienia do łożysk wału korbowego. Przez ukośne kanały w wale korbowym olej jest tłoczony do łożysk korbowodów i stąd rozpryskiwany na sworznie tłoków i cylindry.

Równocześnie olej silnikowy dopływa pionowymi przewodami do głowicy cylindrów i smaruje tam łożyska wałków rozrządu, popychacze kompensujące luzy zaworów i prowadnice zaworów. Zawory zwrotne zapewniają, że jest zawsze dostateczna ilość oleju do smarowania tych elementów w głowicy cylindrów. [...]"

 

Czyli Kolega Tomek1983asd dobrze coś główkuje!!! Może chodzi o te jakieś zawory zwrotne?????? gdzie to jest??? jak to wygląda i ile ich jest????

Panowie! Czekam na Wasze opinie!!! Pozdro

Edytowane przez Dolo
Dolo
Opublikowano
YOSHIMURA01---> dotarły do Ciebie jakieś materiały? udało Ci się coś przestudiować? Czekamy na info. Pozdro

czekam na schematy/przekroje M47, ale coś koleżka się ociąga z tym... jak tylko zostaną dostarczone to od razu wklejam do wątku.

Zawory zwrotne zapewniają, że jest zawsze dostateczna ilość oleju do smarowania tych elementów w głowicy cylindrów

no to teraz dałeś do myślenia... czytałem "SN" od dechy do dechy, ale jakoś mi to umknęło :duh: Trzeba to zbadać! pozdr

Opublikowano

zaczerpnięte z innego 4-um. tylko kto u nas sie szarpnie na wymianę podstawy i sprawdzi.... a może by wystarczyła sama uszczelka...

http://img232.imageshack.us/img232/3591/apaum.jpg

sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.