Skocz do zawartości

320d czerwona kontrolka oleju


storzek_23

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!

Mam duży problem z moim autkiem E46 320d otóż parę dni temu kupiłem auto w niemczech cale nie bite z przebiegiem 266tyś.km. na liczniku wyświetlał mi się komunikat serwis oil wiec wymieniłem filtr oleju i sam olej (pełen syntetyk) i od tego czasu pali mi się czerwona kontrolka oleju i silnik chodzi głośniej (klekocze. jak zauważyłem to kontrolka gaśnie gdy wcisnę gaz do 2500 obrotów a jak zejdzie poniżej znów się zapala :( doda też ze wymieniłem czujnik ciśnienia oleju i wciąż jest to samo :( WIE KTOŚ CO MOŻE BYĆ PRZYCZYNĄ?? PROSZĘ O POMOC....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 215
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

jeśli jest stan to pewnie już panewki nie dają rady i jest w związku z tym słabe ciśnienie ..... silniczek do remontu !

no chyba że coś z pompą oleju ..

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taki przebieg jak w oryginale to nie jest duży dla tego sinika - pod warunkiem prawidłowej eksploatacji , może czujnik ześwirował ? mialem tak w innym aucie że był chyba przybrudzony i nie świecił ale jak zalałem świeżym olejem / nie wiem jak długo był niewymieniany / to zaświecił i został tak na czerwono tyle że u mnie świecił non stop a jak gaśnie przy obciążeniu to czujnik chyba dobry ale coś z ciśnieniem, / tylko że w BMW są chyba dwa bo jeden z nich wkręcany jest w skrzynie / - moja rada na poczatek , zalej półsyntetykiem 10W , powinno się zdecydowanie poprawić możliwe że się wszystko uspokoi i kontrolka zgaśnie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej! Moim zdaniem na początek powinieneś podłączyć "zegar" i sprawdzić ciśnienie oleju. Moze silnik miał zalany wcześniej jakiś dodatek zagęszczający olej typu "moto doctor" no i po wymianie jest jak jest. Kolega miał tak samo tylko w innym aucie. No i skończyło się na wymianie silnika bo obróciło panewkę. Mam nadzieje ze w Twoim przypadku jest inaczej... Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i tu kolego jesteś w błędzie bo jeśli jest zalany syntetyk to powinny szklanki szybciej cichnąć na nim , tu po prostu panewki już pewnie siadły , no albo jest problem z pękniętym wałem czego nie życzę...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pęknięty wał raczej nie będzie bo nie stuka w nim tylko taki klekot słychać. Rozmawiałem z mechanikiem i twierdzi że w pompie jest zawór ciśnieniowy który na pewno się otworzył i zablokował i w ten sposób na niskich obrotach brakuje ciśnienia a przy większych ono jest wiec trzeba odkręcić miskę olejową i dojść do pompy żeby wyczyścić ten zawór aby pracował w dwie strony. zobaczymy co z tego będzie w piątek bo dopiero wtedy może działać
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ratujcie!!!!!!!! :( mechanik zdemontował miskę olejową sprawdził zawór ciśnienia oleju sprawdził przy okazji panewki, smoka i tam jest wszystko jak nowe więc złożył to wszystko i kazałem mu zobaczyć co będzie się działo jak odpalimy auto bez nowego filtra oleju. więc co się okazało po odkręceniu korka filtr był skręcony twardy i zassany a przy tym do środka a grot który znajduje się na korku był złamany w połowie :( po wyciągnięciu filtra i tego plastikowego grota wkręciliśmy korek odpalając auto beż filtra. kontrolka tak jak się paliła na czerwono tak się pali i gaśnie po wyżej 2500 obrotów :( może wie ktoś co może być przyczyną?????????????? :mad2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam.

Chciałem się podzielić z Wami moim weekendowym doświadczeniem w sprawie w/w tematu, temat był poruszany już na forum o tej kontrolce oleju i odwiecznie padało stwierdzenie że to zawór na pompie jest za tą kontrolkę palącą się odpowiedzialny, aby rozwiać wątpliwości to po wymianie zaworu na pompie, wymianie pokrywy oleju oczywiście wszystko dodatkowo sterylnie umyte, nowy olej filtr, wymyty smok w misce olejowej

 

- kontrolka po dłuższym postoju jak się przy starcie zapalała mi 3-4 sek tak się dalej zapala, więc problemik tkwi w innym punkcie.

 

W zasadzie to chyba pozostało jeszcze za ryzykować wymianę całej obudowy filtra oleju bo to chyba jedyny pkt. gdzie może tkwić rozwiązanie problemu z tą kontrolką bo na pewno nie jest to normalne.

Może któryś forumowicz, który ma z tą kontrolką też podobny problem wymieni tą obudowę na ochotnika ???? :)))) bo ja już trochę zainwestowałem w ten temat a obudowa to kolejne parę setek kosztuje

 

 

Serdecznie pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
szkoda, że koledze się nie udało i sprawa się nie wyjaśniła. Na pewno bezdyskusyjnie problemem jest spływający olej z głowicy, tylko dlaczego a raczej którędy spływa..... trzeba by znać od środka budowę tych kanałów olejowych, ale skoro zaworek nie pomógł, to być może ( ale to tylko kolejna hipoteza) sama pompa olejowa. Zapewne się prędko nie dowiemy, bo wątpliwe żeby ktos zainwestował w nowa pompę ( pewnie z 800zł). Ja raczej bym obstawał za tym, że to spływa którędyś od strony pompy oleju, bo jak ostatnio odkręciłem pokrywe filtra oleju, to tak mi się odkręciło dziwnie, że sama pokrywka się odkręciła a szpilka się odczepiła i została w środku bo tak ciasno spasowałem uszczelki. No ale szpilkę wyciągnąłem, tylko do czego zmierzam -obudowa filtra była cała wypełniona olejem po brzegi, więc tam olej jest i nie spływa. więc pewnie drugą stroną.
sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

być może jednak jest to wina zaworka ponieważ jego zasada działania mówi, że otwiera się gdy ciśnienie w układzie nadmiernie wzrasta na skutek wysokiej prędkości obrotowej pompy lub dużej lepkości ZIMNEGO oleju... z tego by wynikało, że albo jest to kolejna wada fabryczna tych silników, albo nam wciskają jakieś badziewne oleje...albo coś faktycznie jest z powrotem oleju do misy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam panowie spytam na inny temat co może być jak kontrolka od oleu się wogle nie zapala? Od kilku dni sie nie pali nawet przy włączonym tylko zapłonie. Dodam że sama kontrolka powinna działać bo świeci mi się na żułto przez chwilę (czujnik ilości oleju) a i bezpieczniki sprawdzone...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego matek226! Toś mnie teraz podłamał, bo właśnie zamówiłem elementy regulatora ciśnienia oleju - gdyż tylko to mi zostało do wymiany, żeby również uporać się z tym problemem palącej się kontrolki oleju - a właściwie nie ta kontrolka mnie tak przeraża co ten odgłos pracy silnika (jakby na sucho kręcił) :cry2: To jakaś MASAKRA!!! To znowu jestem w lesie :mad2:

Bądź tu mądry i pisz wiersze, już sam nie wiem co robić. Może by faktycznie Ktoś z Kolegów - który ma znajomości w jakimś serwisie BMW - podpytał o co chodzi z tą kontrolką i jak się tego pozbyć, bo widzę, że za chwilę pól silnika wymienię i dalej będzie lipa.

Temat: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=131459 ucichł, a tu nagle TAAAKIE odkrycie!!!! :mad2:

W powyższym temacie też Ktoś wspominał o jakiejś uszczelce podstawy obudowy filtra oleju tylko, że to jest jednocześnie łapa silnika i ponoć też jest bardzo ciężka wymiana. Może tam leży problem o którym opisuje Kolega YOSHIMURA01? Pozdro

Dolo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czytałem kiedyś chłopak miał problem z tą cholerną kontrolką i u niego był zawór zwrotny WŁAŚNIE W PODSTAWIE!!!po wymianie podstawy wszystko ucichło. Nie wiem jak u nas jest, ale ciekaw jestem czy wymiana podstawy na nową by pomogła. Jak zrobiłem tą płukankę to pomogło na kilka dni i co... znowu wróciło :evil: Osobiście też pękam z tą pracą silnika na sucho... panewki tak dostają niemiłosiernie, że aż MNIE boli :roll:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz YOSHIMURA01! Kolega matek226 odebrał mi całą nadzieję i teraz już straciłem wszelki zapał do wymiany tego regulatora ciśnienia. Nie wiem czy i gdzie w tej podstawie jest jeszcze jakiś zawór - nie mówisz o regulatorze w pompie? - bo ja znowu czytałem o tej uszczelce, która jest między łapą a blokiem silnika - sądząc po jej budowie to tylko jej część znajdująca się w środku (nie na obrzeżach) może mieć jakiś wpływ, no bo co innego - i też nie ma gwarancji, że to jest to. A zapowiadało się tak pięknie :(
Dolo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no szczerze mówiąc to każda literatura fachowa mówi o tym dławiku w pompie oleju [bądź podstawie] i że on jest odpowiedzialny za "podtrzymywanie" oleju w głowicy... dziwi mnie, że przy wymianie na nowy [ciągle mowa o full zestawie z uszczelkami] nic się nie zmieniło... i osobiście nie mam pomysłu co w tym przypadku może być przyczyną tego zjawiska :roll:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie po płukance silnika nawet się pogorszyło :? Wcześniej kontrolka świeciła dłużej tylko po nocy, a po płukaniu nawet po 1-2 godzinnym postoju :? Wcześniej miałem olej castrol edge turbo diesel 5w40, a zmieniłem na MOTUL 8100 X -CESS 5w40.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.