Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam serdecznie, szukałem w postach podobnego problemu, ale niestety nie znalazłem i dlatego założyłem nowy post. Problem polega w tym, że miałem wgranego softa na 270 KM(niby), bo nie sprawdzałem, spalanie było niewiarygodnie niskie, bo w przedziale 6-7 litrów trasa na włączonej ciągle klimie, ale z racji tego, że przy ciężkiej nodze przy gazie, właczała sie redukcja mocy dosc czesto, dlatego wrociłem do normalnego programu zeby sprawdzic w czym tkwił problem i problemem był soft. Po czasie zregenerowałem wszystkie wtryski i założyłem softa na 264 konie, 611 momentu gdzie mam na to papier z hamowni i spalanie przy jezdzie do 2 tys obrotow bez żyłowania i bez klimy wynosi 12-13 l ropy, dodam, ze silnik sie dogrzewa, brak jakichkolwiek bledow w komputerze. Moze bym sie przyzwyczail do tego spalania i bym nic nie mowil, ale palil wczesniej 2 razy mniej i dlatego pytanie, czy to moze byc wina tego programu, czy moze gdzies byc jakis inny problem ? Pozdrawiam
Opublikowano

Jak do 2 tys obrotow to moze byc wina w systemie EGR. Sam mam z tym problem... Tutaj moj temat http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=73&t=306728

 

Do tej pory wyczyscilem zawor EGR i kolektor ssacy, wymienilem elektrozawor i przetwornik cisnienia ale problem dalej istnieje. Glowna objawa to tak jak u Ciebie - duze spalanie do 2 tysiecy obrotow ekonomizer wychylony na max a po przekroczeniu tej magicznej barriery wraca na wychylenie 1/4 skali i auto lepiej reaguje na gaz.

 

Teraz w trybie mieszanym auto spala okolo 10.5 L / 100 km, wczesniej bylo to okolo 8.7 L / 100 km. Nie mam wgranych zadnych dodatkowych modyfikacji.

Opublikowano
Panowie tak sobie czytam wasze posty i się zastanawiam czy aby nie szukacie dziury w całym. A mianowicie kolega ,,bein" niby początkowo soft 270 KM spalanie 6-7 l trasa wow... ja takiego wyniku nigdy u siebie nie widziałem ha,ha... natomiast ile pali w cyklu mieszanym? Po zmianie na 264 KM 12-13 l trasa,ile w cyklu mieszanym? I najważniejsze czy obliczenia z komputera czy z tankowań, które są najbardziej wiarygodne. Kolega ,,PaweI_C" średnie spalanie 10,5 l w obecnych warunkach atmosferycznych w standardowej wersji silnika 530D 218 KM to według mnie dobry wynik. Może pocieszę Cię bo u mnie średnie spalanie z tym samym silnikiem głównie miasto i okolice podmiejskie z ostatniego tankowania 10,2 l/100 wcześniej tj. lato średnio 9,9 l/100 i jeżdżę cały czas na auto-klimie. Generalnie temat rzeka co auto to inaczej i nie martwiłbym się zbytnio no chyba, że nastąpi nagły skok do powyżej powiedzmy 15-16 l. Auto ma swoją moc i ciężar więc musi swoje wypić :lol:
Opublikowano

Witaj kolego,

 

Jakby chodzilo o same spalanie to nie bylo by problemu - niech bierze nawet 15 L :) tyle ze u mnie doszla wlasnie wolniejsza reakcja na pedal gazu - tak do 2 tys obrotow czuc to, myslalem ze to przeplywka ale po zrobieniu testu na przeplywomierz w ISTA D / Rhenihold wyszedl komunikat ze jest problem z ukladem EGR. Powoli juz sie przyzwyczailem do takiej jazdy ale martwi mnie poprostu czy nadmiar paliwa nie bedzie miec negatywnego skutku ? wczesniej bylo 8.7L a teraz ponad 10 L...

 

Pozdrawiam,

Pawel

Opublikowano
,,speed1211" u mnie co ciekawe w ukrytym menu temp. rzadko dobija do 84-86 st. a podczas szybszej jazdy potrafi spaść czyli pewnie do wymiany termostaty. Jest na forum temat o tym ale jak czytałem posty do tej pory żaden nie dał jednoznacznej odpowiedzi dlaczego po ich wymianie temperatura i tak jest niska ale nie o to tutaj chodzi. Paradoksalnie przy prawdopodobnie niesprawnym termostacie spalanie mam według mojej oceny OK więc nic nie ruszam. Fakt, że silnik potrzebuje sporo czasu do nagrzania ale w końcu to nie jest jakiś tam motorek :D
Opublikowano
No w cyklu mieszanym miałem wyniki podobne do Ciebie, tutaj sie sugeruje bardziej komputerem, bo wczesniej średnia widniała powyżej 7 l a teraz nie chce zejść z 12,5 l tak wiec jest powyżej 5 l na setkę dlatego stad moje takie zapytanie :) ja wiem ze 3 l silnik powinien swoje spalić tylko mi chodziło czy ktoś miał podobny przeskok takiej dawki paliwa po zmienieniu softa :) Do kolegi jesli chodzi o EGR mam sprawny żadnych błędów i jeszcze robiłem ten zawór jakies 4 miesiace temu, ale Ty masz troche inny problem, bo spalanie tez masz mniejsze ode mnie :) no jesli nikt z Was nie miał podobnego problemu nie ma co dyskutować przeanalizuje go mechanicznie podczas jazdy podłączę komputer i sprawdzę co tam sie dzieje
Opublikowano
Tak nie dogrzewal sie, jeden termostat był ciagle otwarty i temperatura wyniosła 70 C, ale i tak wtedy mniej palił, po wymianie jednego termostatu temperatura wynosi 82-85 C musze jeszcze termostat EGR wymienić.
Opublikowano
A czy po zmianie softu kasowales licznik spalania czy zostawiles i nie zerowales go? Zwróć uwagę na moim przykładzie że mimo ustawienia wartości spalania w ukrytym menu na 1000 jednostek czyli fabrycznie, komputer wskazywał mi spalanie o ok 2L więcej niż w rzeczywistości a po korekcie na 1200 wskazania pokrywają się z rzeczywistym spalaniem obliczonym z tankowań. Może w tym masz problem, skasuj licznik, sprawdź w ukrytym menu poz. nr 20. No i przede wszystkim sprawdź faktyczne spalania z obliczeń z tankowań a nie wyłącznie w oparciu ze wskazań z komputera.
Opublikowano
Oczywiście, ze kasowałem niejednokrotnie i spalanie w tej samej pozycji bez zmian, ogolnie zauważyłem, ze robie teraz lekko ponad 500 km na pełnym baku 65 l, wczesniej było spokojne ponad 700 km tak wiec komputer komputerem, ale nawet widać po dystansie. Spróbuje sprawdzić to ukryte menu, ale podejrzewam, ze nic to nie niestety nie zmieni
Opublikowano
Nie chcę bić piany ale czy kiedykolwiek obliczyłeś spalanie z tankowania baku i potwierdziłeś obecny wynik? Jeśli się pokrywa ze wskazaniami z komputera to jest ok a przyczyna wzrostu spalania leży gdzie indziej...
Opublikowano

Witam

Panowie ja mam 530 xd moc około 270 KM

zona jezdzi do pracy 10 km w jedna strone przejazd zajmuje jej okolo 30 min w miescie jazda spokojna

srednie spalanie wychodzi jej 11.8 l

silnik ma 6 cylindrów musi swoje wypić

poprzednio jezdzila oplem insignia w manualu moc 180 KM dieslem który ma 4 cylindry ta sama droga i wychodziło 9,5 l

Opublikowano
Czyli jest ok jak rozumiem różnica w silnikach, mocy i marce oraz krótkie odcinki w mieście robią swoje a różnica w spalaniu niewielka :-)
Opublikowano
Tak sprawdzałem manualnie tzn 2 razy udało mi sie zatankowac po 100 km przejechanym w trybie jazdy do pracy i wynik był bardzo zbliżony do tego z komputera, bo różnił sie od 0,1 do 0,4 l tym co jest na komputerze :) wiec komputer jest w miarę wiarygodny, wiec nim sie sugeruje. Jednak i tak przeanalizuje dalej co jest grane
Opublikowano
Hmm? Licznik spalania w BMW lubi długo się optymalizować do faktycznego stanu uważam, że 100 km to trochę mało na stwierdzenie faktycznego spalania. Wyjechać ze dwa zbiorniki i wtedy obliczyć ale to inna historia :-)
  • 2 lata później...
Opublikowano
Witam wszystkich. Chcialbym sie poradzic ws Bmw e61 . Od niedawna jestem jej posiadaczem i spalanie mam w granicach 12l w trasie. Od czego zsczac, co sprawdzic najpierw??doradzcie cos

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.