Skocz do zawartości

320i nie odpala, strzela, dymi


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam! Problem z odpaleniem po kilku miesięcznym nieużywaniu. W pierwszej kolejności wymieniłem świece, tak czy inaczej był na to czas. Iskra na każdej świecy jest. Przy kręceniu w obecnej chwili jakby chciała odpalić, czasami nawet chwile pochodzi, ale dławi się, strzela w wydech i w kolektor dolotowy. Czasami wejdzie samoczynnie na kilkanaście sekund na wyższe obroty, potem spada i gaśnie. Bardzo mocno dymi z wydechu przy tym. Moje podejrzenia padają na czujnik wału lub czujnik wałka rozrządu. Wiem, że nie ma sensu kupować zamienników, a oryginały dość sporo kosztują. Multimetrem sprawdzałem oba, w obydwu wykazuje oporność, bez przerwanego uzwojenia czujnika. Nie podpinałem pod komputer dotychczas. Poza tym doczytałem, że często się zdarza się, że błędów nie ma, a któryś czujnik martwy jest... Ktoś ma jakieś pomysły? Może to coś innego...
Opublikowano
paliwo było wlewane świeże..., sprawdzana była pompa paliwa... Ewidentnie słychać wybuchy mieszanki przy otwartych zaworach, raz dolotowych, raz wydechowych... Mam nagrany filmik, mogę podesłać mailem. Słychać wszystko, widać jak dymi. Nie na niebiesko, na biało. Czuć wyraźny zapach benzyny w spalinach... Jakby niedopalona mieszanka...
Opublikowano

możesz zajrzeć pod gumowe zabezpieczenia wtyczek czujnika wału i wałka są pod kolektorem ssącym

często kruszy się tam izolacja i dochodzi do zwarć

jest tam ciasno,ale daje radę odpiąć

wszystko wskazuje na któryś z tych czujników, przydałoby się podpięcie do kompa

Opublikowano
Wtyczki pod kolektorem sprawdzałem..., tam wszystko wygląda w miarę ok. Może też wypadałoby sprawdzić dalszą drogę przewodów. Od tych wtyczek do kompa po drodze jest jakieś miejsce gdzie jeszcze może być coś nie tak? Gdzie dokładnie jest komputer sterujący zapłonem? Czy to możliwe, że przez to że tyle stała któryś czujnik mógł paść? Możliwe że gdzieś wilgoć weszła?
Opublikowano

komp jest w poszybiu po lewej stronie patrząc od strony silnika

trochę niepokojący jest ten biały dym

dobrze by było zmierzyć kompresję, może coś z pierścieniami?

Opublikowano
Klasyczne objawy padających czujników wałka lub wału przejście może być, ale sygnał nieprawidłowy i [BAD] nie odpali. Czasem pomaga odpięcie nieprawidłowo działającego czujnika i silnik odpali na danych awaryjnych, ale bez kompa nic się nie dowiesz.
BMW forever!!!
Opublikowano
Miałem dziś chwilę i kumpla z autem żeby na kablach trochę prób zrobić. Na początku odpięty czujnik położenia wału korbowego - nie odpala w ogóle. Podpięte oba czujniki wału i wałka rozrządu - odpala dławiąc się, strzelając w dolot i wydech, mocno dymi na biało, śmierdzi benzyną, przy wciśnięciu gazu dławi się i gaśnie. Odłączony czujnik wałka rozrządu - bez zmian, wszystko identycznie. Po odłączeniu przepływomierza - dławi się, strzela, dymi, po dodaniu gazu wchodzi na obroty i nie gaśnie. Reszta bez zmian. Zacząć od przepływki czy od czujnika położenia wałka rozrządu? Chyba inne opcje nie wchodzą w grę...
Opublikowano

Jeśli chodzi o ten biały dym, doczytałem gdzieś że przy padniętym czujniku położenia wałka rozrządu, wtrysk następuje podwójnie. Przed kompresją i zapłonem oraz po zapłonie przed wydechem. Biały dym to rozgrzana niedopalona mieszanka wywalana wydechem. Stąd też wybuchy w wydechu.

Silnik jest w bardzo dobrym stanie, kompresję sprawdzałem, prawie idelanie równo na wszystkich garach. Olej po 2 latach bursztynowy, a nie czarny... Półsyntetyk...

Opublikowano
Rura od krokowca siedzi, wszystkie podciśnienia na swoim miejscu. Wrzucajcie pomysły, każda podpowiedź może się przydać. Duża wdzięczność ludzie!!
Opublikowano
Poszukaj kogoś z kompem w twojej okolicy bo szkoda wymieniać na ślepo. Ja mam kompa z inpą zainstalowaną i zawsze jeśli coś dzieje się z czujnikiem wałka odrazu wyrzuca błąd i jeszcze mi się nie zdarzyło żeby się pomylił, a jakiś czas temu podłączałem nieodpalające E46 z takimi objawami i był czujnik walnięty.
BMW forever!!!
Opublikowano
Tak by było najlepiej..., jak podejrzewasz pewnie nie zrobiłem tego do tej pory, bo jest to trochę utrudnione. Jednak spróbuję coś ogarnąć... Miałeś sytuację, że z takimi objawami to było coś innego niż czujnik wałka rozrządu? Jaki jest koszt przewodów do podłączenia kompa do auta?
Opublikowano
W E36 oprócz wałka rozrządu to zdarzało się że czujnik wału bardzo utrudniał odpalenie auta na zimnym i walnięty przepływomierz w aucie koleżanki. Była i walnięta cewka, ale zawsze pokazuje błędy po których idzie dojść przez komputer.
BMW forever!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.