Skocz do zawartości

BMW 3 E46 316i N42 - Bierze Olej - Diagnoza Mechanika.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Jestem nowym użytkownikiem na forum jak również posiadane przeze mnie BMW jest moim pierwszym Bawarskim samochodem także proszę o wyrozumiałość.

W moim samochodzie BMW 3 E46 316i N42 ubywa strasznie dużo oleju, bo aż 1 litr na około 500/600 kilometrów. Jednym z dziwnych objawów jakie zauważyłem to taki, że przy ruszaniu z pierwszego biegu po zatrzymaniu się na światłach, "stopie" itp. samochód kopci biało-siwym dymem. Takie zachowanie się samochodu raczej występuje na rozgrzanym silniku - nie zauważyłem aby tak miało się dziać zaraz po odpaleniu samochodu.

Z moim problemem byłem dziś u mechanika który posiada dobrą opinie jeżeli chodzi o naprawy samochodów BMW i jego diagnoza była bardzo szybka ponieważ od razu stwierdził iż przyczyną tego są uszkodzone pierścienie a co za tym idzie konieczna będzie naprawa głowicy, koszt takiej naprawy został wyceniony przez niego na około 2,5 do 3 tyś...

Jak już mówiłem, nie jestem specjalistą w dziedzinie mechaniki samochodowej i dlatego pytam czy taka diagnoza przy opisanych objawach może być trafna ? I jeżeli tak to czy naprawa/wymiana pierścieni i głowicy to tak duży koszt ?

 

Z góry dziękuję za odpowiedź.

Opublikowano
Standardowa usterka w tych silnikach sa uszczelniacze zaworowe ktore przepuszczaja olej i odma. Owszem one znajduja sie w glowicy ale nie trzeba jej sciagac i calej remontowac by wyeliminowac problem. Pierscienie rzadko kiedy sa tu przyczyna , nie sa one w glowicy a zaplacisz jedynie duzo wiecej za remont, mysle ze tu po prostu chce Cie naciagnac. Znajdz w swojej okolicy warsztat gdzie wymienia uszczelniacze zaworowe bez sciagania glowicy usluga okolo 1tys zl
Opublikowano

KOSZT NAPRAWY TO MAX 500ZŁ + USZCZELKI. Ktoś tu chcę Cię wydymać. A głowicy sie do tego nie sciaga, i pierścieni nie rusza.

Temat wałkowany 100 razy. Pisz skąd jesteś to ci polece dobry warsztat.

.

.

.

Nienawiść do zamienników, tak zostałem wychowany.

Opublikowano

Tak też słyszałem, że typową usterką w tych silnikach są uszczelniacze zaworowe i dlatego też spodziewałem się takiej diagnozy mechanika a nie naprawy głowicy i kosztów rzędu 2 czy 3 tyś...

Czy pomiar kompresji może pomóc w określeniu tego czy winne są uszczelniacze zaworowe ?

Opublikowano
KOSZT NAPRAWY TO MAX 500ZŁ + USZCZELKI. Ktoś tu chcę Cię wydymać. A głowicy sie do tego nie sciaga, i pierścieni nie rusza.

Temat wałkowany 100 razy. Pisz skąd jesteś to ci polece dobry warsztat.

 

Niestety pewnie masz rację z tym wydymaniem :wink:

Dębica - Woj. Podkarpackie.

Opublikowano
Zdiagnozowanie zużytych pierścieni bez pomiaru ciśnienia sprężania i próby olejowej to wróżenie z fusów, ale jak widać wróżbitów w warsztatach nie brakuje.
BMW forever!!!
Opublikowano
W zachodniopomorskim mam bardzo dobry warsztat, jak cię interesuje to pisz na pw, to podesle nr.

.

.

.

Nienawiść do zamienników, tak zostałem wychowany.

Opublikowano

Zrobiłem pomiar i ciśnienie oscyluje od 9.5 do 10, także biorę się za uszczelniacze zaworowe i zobaczymy co wyjdzie w trakcie.

Tony mieszkam na Podkarpaciu więc dzięki ale na drugi koniec Polski do warsztatu nie będę jechał :wink:

Opublikowano
Póki co to mogę napisać, że wczoraj auto wjechało do warsztatu i tak jak wcześniej pisałem do roboty pójdą uszczelniacze zaworowe - zobaczymy co w trakcie ewentualnie jeszcze wyjdzie.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Witam. Piszę dla tych którzy mają podobny problem. W moim przypadku wymiana uszczelniaczy zaworowych na nowe było powodem ubytku oleju i kopcenia. Po ich wymianie nie ma kopcenia oraz nie ma wycieku oleju.
Opublikowano

Dokładnie. U mnie też po wymianie 0 kopcenia 0 brania oleju.

Po wymianie mi dalej ciągnął, ale okazało się, że był wyciek z jakiejś tam uszczelki.

Po jej zrobieniu nadal brał :D ale to już pompa vaccum dała ciała :) CO ZA PECH. Po wymianie pompy i ogarnięcie tych problemów:

DOSŁOWNIE NIC NIE BIERZE. Po tej wymianie przejechałem ok 4 tys km w zaledwie 1 miech :D i olej stoi nadal w takim samym miejscu.

 

 

Jeśli ktoś wam każe ściągać głowice do naprawy tego problemów to z góry plujcie na niego i na jego warsztat - Z REGUŁY TO OSZUST.

 

Jeśli ktoś chce bardzo dobrego mechanika, który naprawia tylko BMW BMW BMW I BMW niech piszę na pw.

Wykonuje darmową fotografię samochodów - PROFESJONALNA.

Dla forumowiczów na terenie Wrocławia. Portfolio. +



http://i.epvpimg.com/guXaeab.png


Zlecę import samochodów z USA/JAPONIA


Kupię:

- Boczek tylnych prawych drzwi F30 wersja Harman/Kardon

- Listwy hexagon wnętrza

Opublikowano
Kolego nie trzeba zmieniać całej pompy vacum są uszczelki do kupienia w bmw i to nie drogo. Konkretnie jeden oring, i uszczelka do wewnątrz pompy. A najczęstszy objaw jej uszczelnienia to właśnie wyciek oleju i smród palonego oleju w kabinie. W samej pompie nie bardzo ma się co zepsuć to jest tylko obudowa i patyk z gumkami napędzany wałkiem wydechowym. :-) nie chcę cię poprawiać czy coś, piszę tylko dla potomnych żeby nie potrzebnie w koszty nie wchodzić. :D
Opublikowano (edytowane)

Masz rację, ale ringi robiłem z 10 tys km temu. Pompa po prostu się rozleciała, chyba ze starości. Nie miałem hamulców sprawnych - brak wspomagania, później olej w serwie, który zmiękczył membrane i serwo do wymiany.

Wymieniłem pompę + nowe uszczelki i serwo + nowy płyn hamulcowy i jest git.

 

Pompa była robiona 2 razy. Przez mechanika, który uszczelnił ją źle, a potem drugi raz u prawdziwego mechanika bmw.

U tego pierwszego wtopiłem bardzo dużo kasy z kwestią olejową w tym silniku. Z ok 3 tys wziął. A nie zrobił nic :) Także.. wiesz.

Na mechaników jestem wyhartowany. Nawet głupiego węża z chłodnicy gamonie nie potrafią założyć, musiałem gonić 100km bez płynu chłodniczego do normalnego warsztatu.

Edytowane przez matekBMW

Wykonuje darmową fotografię samochodów - PROFESJONALNA.

Dla forumowiczów na terenie Wrocławia. Portfolio. +



http://i.epvpimg.com/guXaeab.png


Zlecę import samochodów z USA/JAPONIA


Kupię:

- Boczek tylnych prawych drzwi F30 wersja Harman/Kardon

- Listwy hexagon wnętrza

Opublikowano
A to jak najbardziej pompa vacum myślałem że chodziło o sam wyciek ;-)

 

Warto dodać, że nie każdy potrafi naprawić wyciek w pompie :D

Wykonuje darmową fotografię samochodów - PROFESJONALNA.

Dla forumowiczów na terenie Wrocławia. Portfolio. +



http://i.epvpimg.com/guXaeab.png


Zlecę import samochodów z USA/JAPONIA


Kupię:

- Boczek tylnych prawych drzwi F30 wersja Harman/Kardon

- Listwy hexagon wnętrza

Opublikowano
A to też prawda. Ale jak już tak dodajemy to olej lubi uciekać z każdego możliwego miejsca, wymiennik ciepła co najczęściej uszkadza alternator elektrozawory vanosow, czujniki wałków, pokrywa zaworów czujnik Vvt ma simering który nieraz cieknie, i mało kto zwraca uwagę ale tulejki świec maja oringi które po ściągnięciu pokrywy lubią przeciekac. Niestety wiek daje im się we znaki i twardnieja i odgniataja się :-)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.