Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam... 3 tyg temu zapalilo mi sie info o problemie z filtrem czastek stalych:(

 

po podpieciu pod kompa mialem nastepujace bledy 00480A particle filter system / 004D00 exhaus back pressure sensor against DPF / 004242 cylinder 4 glow plug control / plus wszystkie 6 swiec.... lacznie 8x blad...

 

dpf nie chce sie wypalic przez blad 00480A to wiem ...

 

wymienilem wszystkie swiece na nowe + nowy modul sterujacy beru plus nowy czujnik cisnienia gazow przed DPFem....

 

udalo zlikwidowac sie wszystkie bledy poza 00480A... ktory uniemozliwia wypalenie filtra...:/ plus w promocji dostalem nowy po wymianie modulu swiec i za ciula nie wiem co to za blad... 0042DE...cos z bledem komunikacji z modulem swiec? ale wygoglowac nie moge a jak juz wygogluje to ludzie ktorzy to mieli tylko daja pytanie a nie rozwiaznie lub tez wyjasnienie coz on oznacza....

 

ktos może pomoc?

 

w srode jade na zalanie DPF.a chemia czyli czyszczenie chemiczne DPF.a moze cos to pomoże... jak sie uda to musze tez zmienic olej... 6 tys km temu zmieniany:/ ( jako iz jestem w UK podjechanie do kogokolwiek to problem niestety)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Silnik osiąga i trzyma temperature ? - niska temperatura jest najczęstszym powodem zapychania PDFa termostaty były wymieniane ?.

Źeby np ISTAą uruchomic wypalanie PDF to trzeba wpierw usunąć błąd , temperatura silnika min 80 C ,paliwa w baku min 15 litrów i 20 minut jazdy min60 kmh ,temperatura w filtrze dochodzi do 600 C .

Kiedyś koleś miał zapchany totalnie i udało się wypalic .

"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"
Opublikowano

oba termostaty były wymienione jakiś czas temu temperatura w czasie jazdy to miedzy 87 a 92 stopnie. chociaż ostatnio zauważyłem że jadąc autostrada na 4 biegu trzymając 3500 obrotow potrafi spać niżej na jakiś czas. skasowac blad mogę jak mam zgaszony silnik po odpaleniu 00480A i 0042De wracają.

 

błąd 00480A uniemożliwia start procedury wypalania.

 

wszystkie warunki spelnione

 

od razu napiszę ... nie chcę usunąć dpf.a . w Uk od kwietnia 2017 roku będą sprawdzać vin i jeśli pojazd jest wyposażony w dpf to będą lepiej kary 2500 funtow podczas przeglądu.... a dla takiej kasy będą sprawdzać bardzo dokładnie...

 

 

ps scoot ash 60g.

Ash 11.37 g zapchany filtr ma tego drugiego parametru podobno 100g +++

 

ten pierwszy scoot ash to sadza która powinna być wypalona

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

1 Silnik zagrzej do 90 -najlepiej na autostradzie

2 wyłącz silnik - wykasuj błąd na poboczu

3 uruchom ISTAą wypalanie

4 uruchom silnik i trasa 20 min

Ta procedura mi wyszła zrobiłem to kolesiowi 2 razy z przerwą godzinną i ma spokój juź rok z PDFem

"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"
Opublikowano

2 wyłącz silnik - wykasuj błąd na poboczu

3 uruchom ISTAą wypalanie

4 uruchom silnik i trasa 20 min

Ta procedura mi wyszła zrobiłem to kolesiowi 2 razy z przerwą godzinną i ma spokój juź rok z PDFem

 

ad 2 bledy wykasuje wiec to ok...

 

ad3 nie mam ale mam odpowiednik ktorym moge teoretycznie uruchomic procedure

 

ad4 po uruchomieniu bledy wracaja (00480A uniemozliwia uruchomienie procedury wypalania ) wiec w tym momecie punktu 3-ciego nie da sie zrealizowac

 

ona powinna wyjsc ale wlasnie przez blad 00480A ktory wraca po odpaleniu silnika i podczas jego pracy nie moge go skasowac... nie uruchomie procedury wypalania

 

do tego ten blad 0042DE mnie rozwala bo nie wiem co to jest

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Robiłem wypalanie z błędem 480 usunołem go na zgaszonym i na zgaszonym włączyłem Rheingoldem procedure wypalania i poszło jak odpaliłem i ruszyłem.

Próbuj do skutku oda się

Błędy usuwałem INPA

A co do błędu 042 to problem jest z sterownikiem,kablami,lub świece - świece zmierzyć niernikiem (nowe mogą być wadliwe), sprawdzić kable

"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Tu masz ISTE do pobrania -waźy około 120Gb po rozpakowaniu i ma Pl język w menu . Edytowane przez malysz1976
"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"
Opublikowano
http://autosoftos.com/soft-i-po-lekarstvo/1117-rheingold-40122-standalone-psdzdata-40122-2016-torrent-skachat.html

Tu masz ISTE do pobrania -waźy około 120Gb po rozpakowaniu i ma Pl język w menu .

 

 

dzięki kolego. jutro mam umówiona wizytę na Deep clean czyli zalewanie chemia fitra... jeśli pomoże to w przyszłości nie pozwolę żeby się taka sytuacja powtórzyła grrr..

 

swiece dobre bardziej mnie ten nowy m9dul martwi... 600 f w serwisie żeby go wymienić plus 3 dni samochód trzymali

 

 

ok update problemu...

 

filtr po regeneracji 4-5 milibarow na czujniku poziom popiolu w filtrze 0.24g czyli filtr czysciutki

 

wyjechalem na autostrade bledow brak...

 

uruchamiam procedure wypalania i zonk (request failed)

 

sprawdzam bledu a tu.... 00480A / 00481A (kompletnie zapchany filter) 0042DE / 004530 (charge pressure control error) / 00429A TCU - low pressure stage error samochod zachowuje calkowicie normalnie zero lagu na turbo ciagnie od dolu do samego konca...

 

bledow usunac nie moge wczasie pracy silnika... zgasilem skasowalem odpalilem zrobilem 20 km i.... zostal tylko jeden blad 0042DE

 

ladowanie sprawdzilem i... pokazalo mi na wolnych obrotach 17.2 volta a to za duzo....

 

pol roku temu zmienialem akumulator niby go zaadaptowali ale zaczynam w to watpic....

 

zaczynam zakladac (pewnie celnie) ze wina bedzie aku lub alternator lub tez regulator napiecia ktory sypie tymi bledami, ale czy nie sypal by czyms wiecej niz tymi bledami???

 

po dojechaniu do domu cisnienie przed DPFem miedzy 4 a 6 (wzorcowe na wolnych obrotach ) przy 2 tys obrotow 28-30 milibarow przy 4 tys 50-60 milibarow

 

mam normalnie GRRRR dosc w uk jakakolwiek usterke naprawic w tym samochodzie to jak strzelanie przez slepca do tarczy z odleglosci 1000 metrow... nie dosc ze trzeba im mowic co mniej wiecej moglo pasc to jeszcze staraja sie zrobic wszsytko tylko nie toi co trzeba:(

 

a rachunki ogromne......

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

update.... chyba dwa miesiace minely od czyszczenia filtra... ogladam dzis koncowki wydechu i sa czarne.... a zawsze swiecily sie jak psu jajca...podpinam kompa a tam znowu komplet bledow

 

wszystkie od DPF.a:/

 

czujnik cisnienia przed DPFem( wstawilem nowy 2 miesiace temu )

dpf byl czysciutki a dzis znowu scoot ash 61g... no mam powoli dosc:/ nie moge uruchomic procedury wypalania samego popiolu ktory powstaje po wypalaniu jest 1.1 grama....

 

na IDRIVE nie pojawila sie zadna informacja jeszcze ale to tylko kwestia czas:(

 

gdzie w Polsce mozna na szybko usunac DPF.a (bo chyba to zrobie , mam juz dosc mimo tego iz w UK lepia za to teraz kary) ...wezme kilka dni wolnego i szybko przelece majac nadzieje ze dojade do Polski grrrrr

 

do tego po wymianie oleju ostatniej (wymieniam co 10 tys km) buma postala 2 dni , zona odpala a za buma pieeeeekny niebieski bączek ktory zaraz zmienil sie w biala pare wodna... to chyba uszczelniacze lub moze odma???

Opublikowano
Można z tym walczyć w nieskończoność i tak na końcu się usuwa :) Znajdź jakiegoś mechanika co wydłubie Ci DPF-a i zostawi katalizator. Oczywiście przydałoby się żeby sensownie usunął z komputera najlepiej ktoś kto zajmuję się tym na co dzień. Problem z głowy, rury i tak masz już czarne :) Niestety z dwiema turbinami w 3.0SD jest z tym trochę zabawy bo ciężki dostęp.
Opublikowano
Można z tym walczyć w nieskończoność i tak na końcu się usuwa :) Znajdź jakiegoś mechanika co wydłubie Ci DPF-a i zostawi katalizator. Oczywiście przydałoby się żeby sensownie usunął z komputera najlepiej ktoś kto zajmuję się tym na co dzień. Problem z głowy, rury i tak masz już czarne :) Niestety z dwiema turbinami w 3.0SD jest z tym trochę zabawy bo ciężki dostęp.

 

no chyba tak zrobie ... choc boje sie kopcenia i przegladu angielskiego:/ za brak DPF moga wlepic mi 2,5 k funtow kary:( a tego bym nie chcial .

 

usuniecie DPF.a. 400 funtow to tyle co nowy dpf na allegro:P

Opublikowano
Z tego co piszą osoby siedzące w temacie to jeśli zostawi się katalizator to nie wykryje, że nie ma DPFa bo i tak mieści się w normie. Co do dymienia to bym się nie przejmował bo go nie ma :) Jest tylko delikatnie inny zapach.
Opublikowano
obsługuję cztery e70 z wyciętym dpf-em i wszystkie kopcą przy dodaniu gazu,wtryski sprawne pompa i świece też,nie wnikam jak to jest wycięte bo wolę się tym nie zajmować,to decyzja właścicieli :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.