Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Po ostatniej przejażdżce, tuż przed (5 metrów przed moim miejscem parkingowym) dojechaniem na miejsce moja X3 straciła moc - wyciekał olej z ASB (przez uszkodzony uszczelniacz sprzęgła jak się później okazało). Wepchnąłem ją na miejsce, następnego dnia była już plama oleju. O ile mój mechanik dotychczasowy potrafi wymienić ten uszczelniacz sprzęgła hydrokinetycznego (jest wyraźnie uszkodzony) to nie wiemy jak uzupełnić olej w skrzyni. Wiem, że jest procedura na wymianę dynamiczną ale co jeśli w skrzyni nie ma nic?

Proszę o podpowiedź, jak wlać olej do automatycznej skrzyni biegów GM (BMW E83 3.0D 204KM 2004r.)

  • Moderatorzy
Opublikowano

Było wiele razy na forum, poszukaj o skrzyni A5S390R, co to za mechanik ;)

Swoja drogą jak wywaliło uszczelniacz to skrzynia pewnie na ostatnich nogach.

Opublikowano

wkleję Ci linka jak to zalecają robić w AUDI ale w BMW jest podobnie.

jak tam widzisz napełnianie skrzyni się odbywa korkiem spustowym za pomocą pompki z rurką zakończonej jak haczyk. Spotkałem się że napełniano dużą strzykawką albo pojemnik z olejem umieszczano na dachu samochodu i za pomocą odpowiedniego wężyka z zaworkiem pod własnym ciśnieniem napełniano przez korek spustowy.

Spotkałem się z zaleceniem że gdy zapalimy silnik i uzupełniamy olej to należy lewarek ustawić w pozycji -N-

Przeważnie po ostatnim mieszaniu biegami to się jeszcze sprawdza poziom oleju.

Może jeszcze ktoś coś podpowie bo nie powiem abym to ja robił na co dzień.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Dzięki Faliszewice za odpowiedź!

 

 

Było wiele razy na forum, poszukaj o skrzyni A5S390R, co to za mechanik ;)

Swoja drogą jak wywaliło uszczelniacz to skrzynia pewnie na ostatnich nogach.

Czy w takim razie lepiej zrobię, jeśli oddam skrzynie do regeneracji? Uszkodzony uszczelniacz mógł spowodować zniszczenia w samej ASB?

 

Znalazłem w necie serwis z dobrymi opiniami - - wręcz żadnej negatywnej (w przeciwieństwie do Auto Wawer oraz Samko gdzie negatywów jest sporo)

Miał ktoś z nimi do czynienia?

Opublikowano
A co w przypadku skrzyń 6HP z metalowa miska w której sa dwa korki. Literatura podaje, ze jednym sie olej sposzcza a drugim zalewa. Ale to bez specjalnego sprzętu sie nie obejdzie. Jest tez korek z boku skrzyni od strony pasażera. Czy mozna zalewać skrzynie wlasnie tamtędy? U mnie po rozgrzaniu skrzyni do 37 stopni i odkręceniu tego korka olej wycieka dość mocno - dlatego zawsze szybko go zakrecalem:)
Opublikowano

Kruk znam te materiały doskonale. Tylko że:

- na filmiku jest procedura wymiany oleju w skrzyni z plastikowa miska, czyli z jedna śruba

- w PDF jest zestawienie czesci i rzeczywiście, w modelu 6HP26X czyli z napędem na 4 koła i metalowa miska na rozpisce sa dwa korki w misce.

 

Czyli nie rozwiewa to moich wątpliwości:)

  • Moderatorzy
Opublikowano
Wlewasz identycznie tylko dołem do przelania, spójrz na schemat.
Opublikowano

No ale dołem nie bedzie sie odrazu wylewać?

Może trzeba miec urządzenie które sie tam wpina i olej "wstrzykuje" pod ciśnieniem. Ta miska jest bardzo cienka wiec nie wiem gdzie tam by sie tyle oleju zmieściło żeby sie sam nie zaczął wylewać.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.