Skocz do zawartości

330i m54b30 brakuje koni i momentu. Brak mocy.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
To jest bardzo ważna klapka. Jej zadaniem jest przymykanie wydechu przy niskich obrotach silnika w celu poprawy momentu obrotowego w niskim zakresie. Wspólgra z vanosem i zwiększa elastycznośc silnika.
  • Odpowiedzi 164
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Jak nie działa (co często się słyszy) to z dwojga złego lepiej jak jest w pozycji otwartej, bo tak by auto muliło, zagotował byś dwururkę i jeszcze inne rzeczy, bo spaliny nie miały by ujścia. Może to ktoś miał na myśli !?

Ale to ważna klapka i jak jest sprawna to jest potrzebna, żeby umilać jazdę.

Opublikowano

w jaki sposob klapka ma umilic mi podroz?:)

 

myslicie ze od klapki moze byc jakas strata mocy?jest to wogole mozliwe?jak dziala sama klapka.wystarczy ja podlaczyc i powinna dzialac?potrzebny komputer?

Opublikowano
Tak jak wspomnial boggy otwarta klapka nie zabiera mocy, ale uszkodzona pogarsza parametry pracy silnika w niskim zakresie obrotów.
Opublikowano
to wracajac do tematu postu macie pomysl co moze zabrac mi koniki?jak znajde czas to pojade moze jeszcze raz na hamownie ale maha.zobaczymy co mi tam wyjdzie i wstawie wykresik.macie kogos kto moze pomoc mi w odnalezieniu mocy w warszawie?
Opublikowano
To jest bardzo ważna klapka. Jej zadaniem jest przymykanie wydechu przy niskich obrotach silnika w celu poprawy momentu obrotowego w niskim zakresie. Wspólgra z vanosem i zwiększa elastycznośc silnika.

 

Ostro pofantazjowałeś ;)

 

Oto oficjalne wytłumaczenie BMW UK:

 

We can advise that the exhaust flaps adjust at differing engine speeds in order to make the most effective use of the exhaust silencer. When the vehicle is running at idle or at low RPM, the flap ensures that the exhaust gases use as much of the silencer's volume as possible, keeping exhaust noise down, e.g. when you're in slow traffic or driving in high gear.

 

Whereas when the vehicle is running at high RPM, the exhaust flow characteristics are adjusted by the flap to give the exhaust gases a more direct route through the silencer, thus using less of its volume. This also has the effect of allowing the engine to rev more freely as there is less restriction on the exhaust flow.

 

The primary reason for the flap is to make the most effective use of the exhaust silencer volume at differing engine speeds.

Opublikowano
To jest bardzo ważna klapka. Jej zadaniem jest przymykanie wydechu przy niskich obrotach silnika w celu poprawy momentu obrotowego w niskim zakresie. Wspólgra z vanosem i zwiększa elastycznośc silnika.

 

Ostro pofantazjowałeś ;)

 

Oto oficjalne wytłumaczenie BMW UK:

 

We can advise that the exhaust flaps adjust at differing engine speeds in order to make the most effective use of the exhaust silencer. When the vehicle is running at idle or at low RPM, the flap ensures that the exhaust gases use as much of the silencer's volume as possible, keeping exhaust noise down, e.g. when you're in slow traffic or driving in high gear.

 

Whereas when the vehicle is running at high RPM, the exhaust flow characteristics are adjusted by the flap to give the exhaust gases a more direct route through the silencer, thus using less of its volume. This also has the effect of allowing the engine to rev more freely as there is less restriction on the exhaust flow.

 

The primary reason for the flap is to make the most effective use of the exhaust silencer volume at differing engine speeds.

 

W żaden sposob ten komunikat nie podważa mojej teorii. Tłumik to nie tylko hałas to także narzędzie do poprawiana przebiegu krzywej momentu...

Ostatnie zdanie zresztą potwierdza, że tłumienie hałasu to nie jedyne zadanie tej klapki.

Opublikowano
od innej osoby slyszalem ze jak jest otwarta caly czas to lepiej.sam nie wiem.moze powiniem ja wlaczyc na nowo w jakis sposob i sprawdzic

jakby było lepiej gdy jest ona cały czas otwarta, to by jej tam konstruktorzy nie wsadzali. tak samo jak niektórzy myślą, że zaślepienie całkowite EGR-u to jest lepiej....

sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
Opublikowano
slyszalem ze po to jest zaslepiona zeby byla mniejsza emisja co2 przy normalnej jezdzie.jesli tak by bylo to ekologia slabo idzie w parze z moca.moze z tego powodu ktos ja odlaczyl.zreszta to nie do konca jest droga do znalezienia przyczyny braku koni w moim aucie
Opublikowano

 

W żaden sposob ten komunikat nie podważa mojej teorii. Tłumik to nie tylko hałas to także narzędzie do poprawiana przebiegu krzywej momentu...

Ostatnie zdanie zresztą potwierdza, że tłumienie hałasu to nie jedyne zadanie tej klapki.

 

Gdyby mialo to poprawiać krzywa momentu, to bmw by nie robilo tlumika sportowego (18100026767), ktory jest do wszystkich M54 i nie ma klapki a jest glosniejszy od seryjnego. Poza tym także jest oryginalny tlumik bmw performance do M54, który 'Increases engine performance by up to 5 hp at 6000 rpm', ktory takze nie ma klapki.

Poza tym w USA niektore 325i tez byly zaklapkowane a np. 330 ZHP juz nie.

M54 maja takie identyczne wydechy, a pewnie wg jakichs tam norm 3.0 wydawalo wiecej dB i dlatego zastosowali to cos w ostatnim tlumiku.

Opublikowano
Może popatrzyłeś na moc na kołach a nie na silniku :O

 

chciałbym mieć 202km na kolach:)

 

 

W żaden sposob ten komunikat nie podważa mojej teorii. Tłumik to nie tylko hałas to także narzędzie do poprawiana przebiegu krzywej momentu...

Ostatnie zdanie zresztą potwierdza, że tłumienie hałasu to nie jedyne zadanie tej klapki.

 

Gdyby mialo to poprawiać krzywa momentu, to bmw by nie robilo tlumika sportowego (18100026767), ktory jest do wszystkich M54 i nie ma klapki a jest glosniejszy od seryjnego. Poza tym także jest oryginalny tlumik bmw performance do M54, który 'Increases engine performance by up to 5 hp at 6000 rpm', ktory takze nie ma klapki.

Poza tym w USA niektore 325i tez byly zaklapkowane a np. 330 ZHP juz nie.

M54 maja takie identyczne wydechy, a pewnie wg jakichs tam norm 3.0 wydawalo wiecej dB i dlatego zastosowali to cos w ostatnim tlumiku.

 

 

czyli klapka chyba dobrze ze jest caly czas otwarta.ktos to zrobil celowo.teraz co moze to byc dalej.koledzy pomozcie cos.

Opublikowano

oddaj padline Rogalowi na Mineralną

a może wtryski ? może mało leją... ?

na forum diagnoza Twojego problemu to zgadul zgadula

Opublikowano
pocholere ta klapka w tłumiku, a jak ją odłączyć zeby byla cały czas podniesiona?

 

 

napewno nie dodaje ona 30 koni :)

 

według np galileo stosuje się ją w szybszych limuzynach aby zmienić dzwięk silnika przy odpowiednich obrotach

Opublikowano
moge sprobowac podlaczyc ta klapke.mozliwe ze jest sprawna.moze jednak ktos kto ja odlaczyl byl lepiej zorientowany i wiedzial co robi

 

pewnie chciał mieć lepszy pomruk , ja bym nie ruszał , wkoncu zostala odłączona zanim odczułeś spadki mocy

Opublikowano
sylwester podepnij i sprawdz... inaczej sie nie dowiesz! A jest to najzwyklejszy silencer... Koledzy sugeruja "cos" typu zewnetrzny wastegate albo hamulec silnikowy diesla, ale to nie ta konstrukcja! :wink:
Opublikowano
sylwester podepnij i sprawdz... inaczej sie nie dowiesz! A jest to najzwyklejszy silencer... Koledzy sugeruja "cos" typu zewnetrzny wastegate albo hamulec silnikowy diesla, ale to nie ta konstrukcja! :wink:

 

moge to zrobic nie dlugo.w nastepnym tygodniu jestem umowiony do goscia co kiedys przygotowywal bmw do startow na 1/4mili.ma sprawdzic przede wszystkim cisnienie paliwa na listwie.jakie powinno byc wogole przy moim silniku?

 

ma sie tez autem przejechac i przejrzec.moze cos wymysli.marze o tym.sprobuje tez po tym wszystkim pojechac na inna hamownie.zobaczymy co wyjdzie na hamowni maha.z jednej strony chcialbym zeby nie wyszla seria bo jesli wyjdzie to slabe byloby to autko:)trzeba bedzie kombinowac za jakis czas zeby zmienic na cos mocniejszego.tylko co?nie ma tak duzego wyboru jesli chodzi o cos mocniejszego

Opublikowano

To auto nie jest słabe - nie oszukujmy się. W nim po prostu nie czuć tych osiągów. G-techem zmierz i nie gadaj, że poniżej 7 do 100 to jest dramat.

Załóżmy takie osiągi w civicu, czy czymś tego pokroju a będziesz miał wrażenie, że to szybkie auto.

Fakt są szybsze auta (i zawsze będą - czego byś nie kupił), ale e46 to nie jest samochód sportowy, chyba że M3... ma być wygodnie i sprawnie.

Opublikowano

ze dramat to nie mowie ale po 2 dniach jazdy bylo malo.wciskasz, zaraz 100 a w tym czasie nuda.rzeczywiscie w tym aucie nie czuc predkosci.

 

nie mam gtecha wiec nie mam jak zmierzyc.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.