Skocz do zawartości

330i m54b30 brakuje koni i momentu. Brak mocy.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Wszystkich,

 

Mam 330iA w sedanie, wymieniłem w samochodzie:

 

1. Silnik,

2. Wszystkie czujniki ( 2x wałka rozrządu, stukowe, wału, przepływomierz, przepustnica, kolektor ssący z osprzętem)

3. kompletny wydech.( włącznie z kolektorem)

4. pompę paliwa

5. filtr z regulatorem

 

Podmienialiśmy z innej 330 - stki:

 

1. komputer z EWS-em

2. komputer od skrzyni automatycznej.( automat nie szarpie, płynnie zmienia biegi)

 

Sprawdziłem:

 

1. drożność przewodów paliwowych

2. cewki na silniku

3. ciśnienie na listwie wtryskowej.

 

Komputer - DIS, INPA pokazuje że wszystko jest OK - a nie jest.

 

Wszystkie wymienione części są sprawne( to pewne) sprawdzane po dwa razy, niestety samochód nadal nie ma mocy - jeździ jakby miał 140 KM od 0 - 100 Km/h od 8,4 s do 10,1 s. nie mam pojęcia od czego to zależy.

 

POMOCY pomysły mi się skończyły.

Za pomoc w rozwaleniu tematu SKRZYNKA WYBOROWEJ.

  • Odpowiedzi 164
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
przepływomierz wymieniałeś na nowy Bosha , robiłeś adaptacje ?

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano
wszystko wymienione ale nie wszystko sprawdzone... przede wszystkim kompresja garów i skład mieszanki. Nawymieniales osprzetu z ktorego zapewne wiekszosc jest sprawna i jeszcze by sluzyla przez cala zywotnosc silnika... przede wszystkim nalezy sprawdzac logi statyczne i dynamiczne, na zimnym i na cieplym motorze obserwujac wartosci rzeczywiste do wartosci zadanych w okreslonych"wyrwaniach" pomiaru.
Opublikowano

tak jak pisze kolega wyżej, od kompresji zacznij,

Sprawdź świece i iskrę czy jest odpowiednia,

przepływomież ori czy podróbka?

Rozkodowanie numerów VIN na PW


sprzedam drążki kierownicze boczne (prawy, lewy) do e34 touring tanio

511185044 - nie odbieram prywatnych


Dbajcie o siebie i o innych

Opublikowano

dzięki Panowie za odpowiedź.

 

Ciśnienie jest Ok, 12,5 Bara, na każdym z cylindrów, dodam że ten silnik w drugim aucie jeździł jak marzenie( jakiś tydzień temu ), dlatego i tak warto było go kupić przebieg jakieś 40.000 KM, sprawdzałem także regulator DIS-a, świece wyglądają idealnie - są białe - więc silnik ładnie przepala, spaliny mierzone na wydechu - tj. skład również jest OK, według diagnosty, ciśnienie na listwie wtryskowej 3,2-3,3 Bara, ciśnienie na pompie paliwa 3,2-3,3 bara

 

Dodam że:

 

W Łomiankach u Pawłowskiego - samochód stał około 1 miesiąca, następnie pojechał do MCARS w Ząbkach gdzie znowu szukali usterki i niczego nie znaleźli, a ja dalej moim Peugeotem ze 140 KM, objeżdżam moją 330.

Opublikowano (edytowane)

Przepływka oryginał - na niej normalnie jeździ samochód kolegi.

 

Wszystkie części jakie zakładałem to oryginały i do tego nowe, oprócz:

 

1. Przepływomierza - używka

i części podmienianych z działającego samochodu.( komputery).

 

Dodam że wartości silnika - były sprawdzane dynamicznie i statycznie - robione "print screeny" i porównywane z drugim sprawnym autem( różnice były minimalne, różniły się promilami, ).

 

Samochód trafił na koniec do Adama z Raszyna ( który nic nie znalazł ) a następnie jeszcze do Grabowskiego z Piaseczna ( Elektronika poleconego przez Adama) który też nic nie znalazł.

Edytowane przez czarekwal
Opublikowano
hamownia co pokazuje? jaki jest spadek mocy i momentu? skoro wszelkie logi dynamiczne i statyczne sa takie same jak z sprawnym autem to nie zostaje nic innego jak oba auta wziac na hamownie i sprawdzic ktore jakie wartosci osiaga.
szukam
Opublikowano

192, 8 Km, - 250 NM - i falowanie momentu od 3000 do 6500 obrotów., hamownia na Wrocławskiej, falowanie wskazywało że przepływka , natomiast przyśpieszenie i zegarek mówi że nawet z momentem 250 NM i 192 ,8 Km, i tak powinien iść szybciej wtedy po wyjechaniu z hamowni zrobiłem próbę z zegarkiem w ręku i przyśpieszenie od 0-100 wyszło 9,4 s, zresztą niezbędne był mi wykres żeby zawieść go do Pawłowskiego do Łomianek.

 

Problem cały polega na tym żę wsiadając do tego samochodu nie trzeba się zastanawiać czy powinien byś szybszy - on poprostu dostaje łomot od OCTAVI 1,9 TDI.

Opublikowano

Zadzwoń do chłopaków na Św Teresy z Łodzi, 42 653 60 39

Albo do Rafała, w elektronice jest najlepszy, teraz nie mam jego numeru.

Głowa do góry

Opublikowano
a jak droznosc katalizatorow?? rozumiem ze pomiary lambdy sa idealnych wartosci [jesli mozna to w jakich granicach sie mieszcza?? powiedz jeszcze jaka wartosc powietrza zasysanego na biegu jalowym przy rozgrzanym silniku.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Skora ten sam silnik w innym aucie smigał jak trzeba to czy czasem nie masz wsadzonego dyferencjały z innym przełożeniem ?

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano

Dyfer - sprawdziłem 3,38 - skrzynia 5HP19, opony 245/45 R17, dwójka kończy się na 110 km/h ( przy 6500 obrotów na minutę), i tak mniej więcej powinno być, lambdy na rozgrzanym silniku działają idealnie, regulatory też, - na zimnym nie sprawdzałem, dzisiaj sprawdzę, ilość przepływanego powietrza też sprawdzę,

 

Wydaje mi się jednak że bez założenia nowej instalacji elektrycznej nic z tego nie będzie.

Opublikowano

a filtr powietrza sprawdzałeś?

zrób filmik jak silnikpracuje i jak się wkręca na obroty

Rozkodowanie numerów VIN na PW


sprzedam drążki kierownicze boczne (prawy, lewy) do e34 touring tanio

511185044 - nie odbieram prywatnych


Dbajcie o siebie i o innych

Opublikowano
regulatory też

jaka wartosc z integratora [usredniania]??

na zimnym nie sprawdzałem, dzisiaj sprawdzę

lambdy na zimnym nie dadza precyzyjnego wyniku mimo ich podgrzewania, wiec test zimnych sond jest nie potrzebny.

Wydaje mi się jednak że bez założenia nowej instalacji elektrycznej nic z tego nie będzie.

jesli wiazka bylaby walnieta to INPA wylapala by blad z danego czujnika, w ktorym jest przerwa.

Nie zacieraja Ci moze klocki, albo szczeki i przez to spowalniaja podroz??

Opublikowano (edytowane)
regulatory też

jaka wartosc z integratora [usredniania]??

na zimnym nie sprawdzałem, dzisiaj sprawdzę

lambdy na zimnym nie dadza precyzyjnego wyniku mimo ich podgrzewania, wiec test zimnych sond jest nie potrzebny.

Wydaje mi się jednak że bez założenia nowej instalacji elektrycznej nic z tego nie będzie.

jesli wiazka bylaby walnieta to INPA wylapala by blad z danego czujnika, w ktorym jest przerwa.

Nie zacieraja Ci moze klocki, albo szczeki i przez to spowalniaja podroz??

 

więc tak, wartości z integratora wahają się w zielonym polu - od -8 do + 8, zrobiłem wczoraj test na zimnym silniku wszystko nadal wydaje się Ok, wracając do sond, to przy "pedale w podłodze" komputer nie bierze ich pod uwagę i zalewa silnik uśrednionymi wartościami według mapy, jeśli chodzi o klocki i tarcze są NOWE, koła zimne więc chyba nic nie trzyma, trzymać musiał by tył bo inaczej samochód pięknie by bokami jeździł.

 

Yoshi - a nie może być tak że jakiś kabel przy DME nie łączy???? natomiast organoleptycznie wszystko jest OK. :?:

 

Nagrałem przyspieszenie samochodu.( nie polecam )

 

Edytowane przez czarekwal
Opublikowano
wyglada to tak jak w silnikach z manualem wypierdzielone sprzeglo tzn obroty w gore, a predkosc w miejscu albo w slimaczym tempie "wzrasta"... kurcze jak dla mnie to z silnikiem jest wszystko OK i stawiam na przeniesienie napedu. W INPIE jest gdzies taki test na predkosc kol i dzieki niemu sprawdzilbys czy sa identyczne na wartosci na wszystkich 4ech. Nie wiem albo skrzynka biegow, albo dyfer siedzi, albo opory toczenia [heble,reczny, geometria]. Bo z tego co pisales to w innym aucie wszystko bylo OK, a po swapie sie porobilo... czy ten silnik zostal przeszczepiony razem ze skrzynka biegow, czy zostal zamontowany sam slup na Twoja stara skrzynke??
Opublikowano

przerzuciłem sam silnik, bez napędu, tylko zastanawiam się jak skrzynia może tak z hamować samochód, skoro biegi przerzuca płynnie bez szarpnięć itp., patrząc na tylny most, to po 15 tyś km, by chociaż zaczął wyć.

 

Stąd moje pytanie czy automat może aż tak zwolnić samochód,

 

Inna sprawa że raz autko jest szybsze innym razem wolniejsze....., fakt samochód spala różnie, od 11 do 15 l/100 km, a jak sprawdzić czy most trzyma????

 

Silnik wymieniłem bo myślałem że coś z nim nie tak, skoro nie idzie, teraz mam 2 silniki M54B30, efekt po przerzuceniu silnika był identyczny.

 

Hamulce - chyba że wszystkie na raz - bo koła tak samo ciepłe ale nie gorące.

Opublikowano
przerzuciłem sam silnik, bez napędu, tylko zastanawiam się jak skrzynia może tak z hamować samochód, skoro biegi przerzuca płynnie bez szarpnięć itp., patrząc na tylny most, to po 15 tyś km, by chociaż zaczął wyć.

 

Stąd moje pytanie czy automat może aż tak zwolnić samochód,

 

Inna sprawa że raz autko jest szybsze innym razem wolniejsze....., fakt samochód spala różnie, od 11 do 15 l/100 km, a jak sprawdzić czy most trzyma????

 

Silnik wymieniłem bo myślałem że coś z nim nie tak, skoro nie idzie, teraz mam 2 silniki M54B30, efekt po przerzuceniu silnika był identyczny.

 

Hamulce - chyba że wszystkie na raz - bo koła tak samo ciepłe ale nie gorące.

Nie znam się na automatach ale myślę że automat może być winien takiego stanu rzeczy jaki jest u ciebie, przeczytałem cały wątek i to pewnie automatyczna skrzynia u ciebie jest za wszystko winna, ja u siebie miałem problem z nieciekawymi odgłosami pracy silnika drgania, grzechotanie przy ruszaniu i cofaniu, wymieniałem po kolei dwumasę, sprzegło, poduchy silnika, koło pasowe wału+napinacze i pasek i dopiero po wymianie skrzyni biegów wszystkie okropne odgłosy znikły, radzę zasięgnąć porady gości którzy napraiaja skrzynie automatyczne oni powinni rozwiać twoje wątpliwości.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano
no Kolego tutaj to juz nie podpowiem nic bo przekladnie to nie moja dziedzina niestety... ale wydaje mi sie ze przyczyna bedzie wlasnie albo skrzynka lub jej osprzet, albo most. Daj znac jak cos bedziesz wiedzial bo nie ukrywam ze jest to dla mnie bardzo ciekawy temat. Pozdr

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.