Skocz do zawartości

330i m54b30 brakuje koni i momentu. Brak mocy.


czarekwal

Rekomendowane odpowiedzi

Zdrowe to może sie i zbiera ale tak jak moje w Cabrio ktore waży 1640kg i na hamowni wykazało 209KM to mam 100km/h w 9/8 sec.

A powiedzcie mi czy opłaca się wymienic kolektory wydechowe na m52 oczywiście nie zakładając katalizatorów ? i jechać by wystroili mi mape paliwa-(czip tuning niby) ? Robił ktoś z waś takie zestawienie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 164
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

e36 328 trzyma serię o wiele lepiej niż e46 330. Poza tym do e36 328 można założyć kolektor ssący od e36 325, wtedy mamy około 200 koni i przyspieszenie nawet lepsze od zdrowej e46 330.

 

Oczywiście że są silniki które trzymają serię - na przykład M62B44 - katalog 286 koni, na hamowni średnio 300.

 

Też mam nie trzymającą serii 330stkę, robię setkę w nie więcej niż 7 sekund i jak na ten silnik raczej nie ma tragedii. Żeby to naprawdę dobrze jechało przy tej masie to trzeba by włożyć S62B50.

 

Mati 92 - Po założeniu kolektorów wydechowych z M52, wycięciu katalizatorów i małym remapie można dostać około 20 dodatkowych koni, czyli w twoim przypadku odzyskać serię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro M54 nie trzymają serii i dodatkowo biorą olej...to może problem nie w uszczelniaczach zaworów tylko z zużytych silnikach. Tak po prostu.

Moje xi waży 1690 i robi setkę poniżej 7 sekund. Tak jak fabryka każe. ....olej też mi nie znika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem że tak prozaiczną rzecz jak ruchomość i prawidłowe dzialanie klapki w końcowym wydechu sprawdziłeś?

 

Wydaje mi się, że mechaniczne uszkodzenie vanosa (uszczelnienie) powinno generować jakiś hałas. Do 3000 tys obrotów powinno mulić i rozpędzac się później.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W cabrio będzie ciężko zejść poniżej 7 sekund, nawet po odzyskaniu serii.

 

Te silniki potrafią brać olej po przebiegu 100tys.km. To duża pojemność więc siłą rzeczy ma dużą trwałość.

 

Przy cieknących uszczelkach vanosa będzie spadek mocy poniżej 3000rpm i może też być dołek przy 4000rpm. Na szczęście stopień zużycia vanosa można sprawdzić przy pomocy dobrego programu diagnostycznego np. DIS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mati92 twoje to w manualu czy autoamt?. W autoamcie to muszę powiedzieć że marnie marnie i nie ma żadnych błędów aczkolwiek trzeba by podjechać na hamownię żeby się przekonać ile wykaszle.

No właśnie hamownia. Ktoś by napisał czy w Wawie gdzieś po prawej stronie ( może być też na południe, wschód) jest jakieś dobre miejsce gdzie sprawdzą porządnie na rolkach motor i ile taka "operacja" kosztuje :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No widzisz a ja jak wsiąde w Ojca e46 2.0D 136 KM to jest nie dużo słabsze od mojej 330i :/ Czuć różnicę ale nie zbyt wielką ... napewno nie o 100KM :/

O ja p....e :mad2: Ja mam cipowane e46 na 155km i przed modem była tragedia teraz już jest możliwie , ale jak jeżdziłem ostatnio 2.5i 170km(cupe) to objeżdza moją spokojnie , więc co się dzieju u ciebie to tragedia :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam . Brałem się z 3.0 d e46 sedanik 2001 r 186KM i jednak wziełem ją ale tak na odległość 10m na jedynce i dwójce a potem dość równo szliśmy .

Powiedzcie mi wymienić uszczelki wanosa ? rozkręcić i sprawdzić czy są luzy ? bo hałasu ja nie słysze zbytniego .... a i jeszcze jedno , da się ustawić kompem zeby z kluczyka otwierać dach i szyby ? o Oto ta peszkowa Bunia , albo ja za dużo wymagam... :?

http://img651.imageshack.us/img651/3437/bmwzv.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mati, da się ustawić otwieranie i zamykanie szyb z kluczyka oraz dachu. Do szyb trzeba mieć takie ustawienia w module GM5. jak poniżej. Zdaje się do dachu jest jeszcze jedna, dwie opcje. U siebie próbowałem aktywować otwieranie szyb ale coś akurat nie wychodzi i nie chcą po naciśnięciu przycisku działać :mad2: Aczkolwiek niedawno kupiłem kabel i nie mam doświadczenia jeszcze :D . Z aktywacją kierunków i innych kilku pierdół sobie poradziłem.

 

KOMFORTOEFFNEN_FB_O_FH_HI

nicht_aktiv

KOMFORTOEFFNEN_FB_O_SHD

nicht_aktiv

KOMFORTOEFFNUNG_FB

aktiv

KOMFOEFFNEN_SPERRE_KEY_IN

aktiv

KOMFORTSCHLIE_FB_OHNE_SHD

nicht_aktiv

KOMFORTSCHLIE_FB_O_FH_HI

nicht_aktiv

KOMFORTSCHLIESSUNG_FB

aktiv

 

Pisałeś wcześniej o klapce w wydechu, też będę musiał zobaczyć czy to działa prawidłowo bo mocy tez zdaje się mało ale u mnie automat :cry2:

U mnie z wydechem to jest taka akcja że jak odpalam samochód gdy silnik zimy to przez kilkadziesiąt sekund tak delikatnie pierdzi i obroty na poziomie około 1K później obroty spadają i wydech już normalnie pracuje - nie wiem czy tak powinno być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ssanie to było w maluchu, tutaj jest po prostu korekcja czasu wtrysku od temperatury silnika.

 

Po uruchomieniu zimnego silnika, obroty biegu jałowego są podwyższone do około 1000rpm. Oczywiście silnik powinien wtedy pracować równo. Najlepiej można to sprawdzić przez przyłożenie ręki do wydechu - powinieneś czuć równomierne buczenie. Jeśli czujesz jakieś nierównomierności np. przerywania pojawiające się cyklicznie co ułamek sekundy, to znaczy, że z silnikiem coś jest nie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki program masz do zmiany ustawień w tym module ? U mnie także jak jest zimny ma 1 tys obrotów bo to ssanie załączone jest a po chwili spadają gdzieś na 0,6 tys.

 

Bawiłem się NCS Expert i wedytowałem plik zgodnie z instrukcjami forumowymi jednak nie chce działać. Będę musiał się jeszcze z tym pobawić jakoś bo nie daje mi to spokoju. Problem mam też z zainstalowaniem DIS a to chyba lepszy program do diagnostyki aniżeli INPA - błędy lepiej opisane itp.

 

Mati, ile tobie pali powiedzmy w cyklu miejskim, przy średniej prędkości około 20-25km?

 

Ssanie to było w maluchu, tutaj jest po prostu korekcja czasu wtrysku od temperatury silnika.

 

Po uruchomieniu zimnego silnika, obroty biegu jałowego są podwyższone do około 1000rpm. Oczywiście silnik powinien wtedy pracować równo. Najlepiej można to sprawdzić przez przyłożenie ręki do wydechu - powinieneś czuć równomierne buczenie. Jeśli czujesz jakieś nierównomierności np. przerywania pojawiające się cyklicznie co ułamek sekundy, to znaczy, że z silnikiem coś jest nie tak.

 

To u mnie jest wydaje się "normalnie" bo nie faluje ani krzty. Fajnie w tym silniku jest też to że po przejechaniu nie więcej jak 1,5 km silnik jest już zagrzany i niedużo wskazówce brakuje do pionu a przecież pojemność dość spora :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
jak trwoga to na forum jak się uda to zapomina się o nim do kolejnego problemu - tak to zazwyczaj bywa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.