Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Chciałbym podzielić się z wszystkimi posiadaczami oraz przyszłymi właścicielami BMW z silnikiem N43 - procesem wymiany panewek po zatartym wale korbowym.

 

Silnik BMW N43B20 jest znany z dwóch wad:

1) Rozciągający się łańcuch rozrząd, który jest w przeciwieństwie do Diesla z przodu. Wspomnę tylko, że nie jest to żadna tragedia dla porfela przy wymianie i do 2 tys. złotych powinniśmy się zmieścić z całym procesem wymiany rozrządu (robocizna + części). Rozrządy wymienia się średnio przy przebiegu 108 tys. - 126 tys. - w tym przedziale zawsze dostaję auto do naprawy. Choć raz widziałem uszkodzony rozrząd przy 30 tys. km (auto z pewnym przebiegiem), ale tutaj już musiała być jakaś wada konstrukcyjna. Kupując auto z tym silnikiem musimy wiedzieć, że trzeba rozrząd serwisować.

 

2) Zatarcie wału na ostatniej panewce.

Tutaj już nie jest tak wesoło, jak w puncie 1 i cały proces naprawy jest bardzo kosztowny. Dlaczego występuje taka usterka? Silnik posiada wadę konstrukcyjną, gdyż jest za niskie ciśnienie na pompie olejowej i brakuje odpowiedniego smarowania. W skutek czego ostatnia panewka jest uszkodzona i słuchać głośne stukanie z dołu silnika. Im auto jest zimniejsze tym stuki są głośniejsze. Polecam zalewanie b. dobrego oleju, najlepiej 0w40 do silnika, wtedy przedłużymy naturalną żywotność silnika.

 

Proces naprawy należy rozpocząć od ściągnięcia miski i sprawdzenia, co w niej się znajduje. Następnie polecam wyciągnięcie całego silnika i jego rozkręcenie na tzw. czynniki pierwsze. Po rozkręceniu, głowicę wysyłamy na sprawdzenie (w większości przypadków z jakimi się spotykałem głowica była sprawa, ale trzeba sprawdzić profilaktycznie) i zabieramy się za weryfikację stanu dołu. Także polecam sprawdzenie stanu rozrządu i wariatora. Jeśli wymagają wymiany to za jednym zamachem także polecam to zrobić.

 

Z reguły ostatnia panewka (często także przedostatnia) jest obrócona po rozebraniu dołu. Wał korbowy można szlifować i dorobić panewki, ale uważam, iż jest to tzw. "rzeźba" i tego nie polecam. Producent nie przewidział szlifu. Można kupić nowy, używany silnik i wstawić, ale również tego nie polecam. Skoro silnik ma wadę fabryczną,to nie wiadomo kiedy się powtórzy dla nowego, używanego silnika. Finansowo naprawa i wymiana silnika wychodzi podobnie.

 

Można kupić wał korbowy nominalny z tzw. niskim przebiegiem. Rozwiązanie uważam za rozsądne, jeśli nie zarabiamy sporych pieniędzy. Dodatkowo trzeba kupić korby (z reguły dwie), gdyż ulegają uszkodzeniu. Ceny wałów nominalnych są różne i jest to trudno dostępny produkt, z obserwacji rynku od 1300 do 2000 złotych. W serwisie nowy wał z panewkami kosztuje około 5500 zł.

 

Koszt remontu wraz z częściami (przy użyciu wału nominalnego i zamiennika panewek) około 7200 zł.

 

Moja firma w DE zamawia nowe wały korbowe wraz z panewkami od producenta i wychodzi około 2800 - 3000 zł. Nowy to w końcu nowy. U nas po przeprowadzeniu takiego remontu jeszcze nie zdarzyło się, aby jakieś auto wróciło na serwis.

 

Po remoncie nie poleca się używanie górnego zakresu obrotów silnika, gdyż wszystko musi się "ułożyć" (przynajmniej do przejechania 3 tkm).

 

Nie opisuję tutaj krok po kroku, jak należy naprawić usterkę, gdyż to wymaga złożonej wiedzy z mechaniki samochodowej, ale mam nadzieję, że mój post będzie pomocny dla osób, u których wystąpi problem.

Opublikowano
Moj n43 przebieg 171 tyś olej castrol od nowości a od paru miesięcy motul 5w30. Rozrząd nigdy nie byl ruszany i aktualnie nie słychać żadnych nie pokojacych dźwięków. Ktoś tu pisze jakieś bzdury na temat tego silnika. W bmw pytałem na temat łańcucha i odp była taka ze jeżeli jest cicho to znaczy ze jest wszystko ok
Opublikowano

Lukaseq1 cieszę się, że nie miałeś jeszcze problemu i życzę, aby taki problem się u Ciebie nie pojawił. Naprawiłem bardzo wiele takich silników i jego konstrukcję znam doskonale.

 

W serwisie bardzo wiele rzeczy nie mówią. Pytałem kiedyś w Polsce, czy mają akcje serwisową na wał korbowy i panewki to usłyszałem, iż takie usterki nie występują. Zatem będę się opierał na swoim doświadczeniu.

 

Proponuję abyś włączył mobile.de zaznaczył unfallschaden w opcjach wyszukiwania i sprawdź ile tytułów jest z steuerkette defekt tj. Uszkodzony łańcuch rozrządu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Witam. Mam dodatkowe pytanie:

- Co ze zbyt niskim ciśnieniem oleju - jak poprawić - na forum było kilka sygnałów na ten temat, ale nikt nie podał rozwiązania.

- Czy przy rozbiórce silnika a szczególnie pompy olejowej nie zauważyłeś osadzania się mikro-drobinek plastykowych w smoku (rurce ssącej) pompy olejowej.

- Czy da się przez korek spustowy oleju stetoskopem sprawdzić drożność tego smoka.

 

Wg mnie dodatkowym problemem jest (lub była) niska jakość napinacza i i plastykowych ślizgów, oraz zbyt długie okresy pomiędzy wymianami oleju.

Przy okazji proszę o poradę - co może być przyczyną powracającego błędu - 2A99. U mnie pojawia się zawsze na zimnym silniku, gdy zbyt szybko ruszę po uruchomieniu po nocnym postoju. Podejrzewam, że ma to związek ze zbyt niskim ciśnieniem oleju, ale zastanawiające jest, że nie pojawia się po minimalnym nagrzaniu silnika, gdy teoretycznie olej jest rzadszy i ciśnienie powinno być niższe. Od razu uprzedzę - na pewno nie są to problemy z czujnikami i zaworami sterującymi, bo były zamieniane, a nawet podmieniane z innego silnika, a błąd jest zawsze ten sam. Pozdrawiam.

Edytowane przez multilab
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Lukaseq1 cieszę się, że nie miałeś jeszcze problemu i życzę, aby taki problem się u Ciebie nie pojawił. Naprawiłem bardzo wiele takich silników i jego konstrukcję znam doskonale.

 

W serwisie bardzo wiele rzeczy nie mówią. Pytałem kiedyś w Polsce, czy mają akcje serwisową na wał korbowy i panewki to usłyszałem, iż takie usterki nie występują. Zatem będę się opierał na swoim doświadczeniu.

 

Proponuję abyś włączył mobile.de zaznaczył unfallschaden w opcjach wyszukiwania i sprawdź ile tytułów jest z steuerkette defekt tj. Uszkodzony łańcuch rozrządu.

 

Wg mojej wiedzy problem niskiej jakości rozrządu dotyczy głównie roczników do 2009. Osobiście znam kilka takich przypadków, a na forum też było trochę na ten temat. Częstsze wymiany oleju (co 10-12tys.) nieco poprawiają sytuację.

Opublikowano
Chciałbym podzielić się z wszystkimi posiadaczami oraz przyszłymi właścicielami BMW z silnikiem N43 - procesem wymiany panewek po zatartym wale korbowym.

 

Silnik BMW N43B20 jest znany z dwóch wad:

......

Nie opisuję tutaj krok po kroku, jak należy naprawić usterkę, gdyż to wymaga złożonej wiedzy z mechaniki samochodowej, ale mam nadzieję, że mój post będzie pomocny dla osób, u których wystąpi problem.

 

Piszesz aby przy słyszalnych stukach ściągnąć miskę olejową i zobaczyć co tam się dzieje . Czy ta miska to 5 minut roboty ? Czy najpierw trzeba odkręcić silnik podnieść go lub zluzować sanki aby coś tam zrobić od dołu. Moim zdaniem odkręcenie miski olejowej to podobna robota do wyciągnięcia silnika ( do 4 cylindrowego nie trzeba ściągać pasa przedniego ) .

 

Rok temu miałem problem w n20b20a , coś z pompą oleju i jej napędem . W serwisie zdiagnozowali coś w 5 minut i 2 godziny później silnik już był poza autem :duh:

 

N43 jest podobny do N46 - czym te silniki różnią się w rozrządzie ? W moim n46 rozrząd wymieniłem przy 250k km i tylko dlatego że robiłem uszczelniacze zaworowe .

 

Fajny Twój post i rzetelny ale prosiłbym o trochę szczegółowe podejście do tematu .

 

Chyba każdy na forum wie , że przy zatartych panewkach trzeba zrobić remont silnika .

Opublikowano

Następnym razem postaram się wrzucić konkretne zdjęcia lub może skuszę się na VIDEO relację.

 

Wał korbowy według BMW STORE jest identyczny dla N43 I N46 Aczkolwiek trzymałem w rękach oba wały, to tak jakby wał N46 był wykonany z innego materiału.

Osobiście nigdy nie praktykowałem wkładania wału z N46 do silnika N43.

 

"Bialaalpina" jakie masz pytania? Wypisz, a postaram się odpowiedzieć na wszystkie.

 

Słyszałem, że jeden mechanik robi taką naprawę bez ściągania głowicy i wyciągania silnika. Ile w tym prawdy? Nie wiem.

Ja zawsze wyciągam cały silnik na stół i zajmuje się robotą.

Opublikowano
Lukaseq1 cieszę się, że nie miałeś jeszcze problemu i życzę, aby taki problem się u Ciebie nie pojawił. Naprawiłem bardzo wiele takich silników i jego konstrukcję znam doskonale.

 

W serwisie bardzo wiele rzeczy nie mówią. Pytałem kiedyś w Polsce, czy mają akcje serwisową na wał korbowy i panewki to usłyszałem, iż takie usterki nie występują. Zatem będę się opierał na swoim doświadczeniu.

 

Proponuję abyś włączył mobile.de zaznaczył unfallschaden w opcjach wyszukiwania i sprawdź ile tytułów jest z steuerkette defekt tj. Uszkodzony łańcuch rozrządu.

 

Wg mojej wiedzy problem niskiej jakości rozrządu dotyczy głównie roczników do 2009. Osobiście znam kilka takich przypadków, a na forum też było trochę na ten temat. Częstsze wymiany oleju (co 10-12tys.) nieco poprawiają sytuację.

 

 

Niestety tak już jest z rozrządami BMW. Wymieniam rozrządy zarówno do 2009 roku, jak i po 2009 roku. Na serwis wymiany rozrządu już przyjeżdżają nowe BMW tj. F10, F30 itd., które przejechały 200 tkm. Zatem tzw. dożywotność łańcucha BMW to już przeszłość.

Opublikowano
Witam. Mam dodatkowe pytanie:

- Co ze zbyt niskim ciśnieniem oleju - jak poprawić - na forum było kilka sygnałów na ten temat, ale nikt nie podał rozwiązania.

- Czy przy rozbiórce silnika a szczególnie pompy olejowej nie zauważyłeś osadzania się mikro-drobinek plastykowych w smoku (rurce ssącej) pompy olejowej.

- Czy da się przez korek spustowy oleju stetoskopem sprawdzić drożność tego smoka.

 

Wg mnie dodatkowym problemem jest (lub była) niska jakość napinacza i i plastykowych ślizgów, oraz zbyt długie okresy pomiędzy wymianami oleju.

Przy okazji proszę o poradę - co może być przyczyną powracającego błędu - 2A99. U mnie pojawia się zawsze na zimnym silniku, gdy zbyt szybko ruszę po uruchomieniu po nocnym postoju. Podejrzewam, że ma to związek ze zbyt niskim ciśnieniem oleju, ale zastanawiające jest, że nie pojawia się po minimalnym nagrzaniu silnika, gdy teoretycznie olej jest rzadszy i ciśnienie powinno być niższe. Od razu uprzedzę - na pewno nie są to problemy z czujnikami i zaworami sterującymi, bo były zamieniane, a nawet podmieniane z innego silnika, a błąd jest zawsze ten sam. Pozdrawiam.

 

Jak poprawić ciśnienie oleju? Szczerze Ci powiem, że nie znam złotego środka. Na pewno trzeba lać dobry olej, to jest podstawa. Nie możemy oszczędzać na oleju.

Jeśli ktoś ma szersze ambicje, to może przy wymianie oleju sprawdzić, czy smok olejowy jest brudny, w jakim jest stanie, przeczyścić go w miarę możliwości.

 

Zauważyłem mikro opyłki metalu, również w chłodnicy oleju. Posiadam mikro kamerę i dzięki niej jestem w stanie sprawdzić stan poszczególnych części silnika.

W wolnej chwili pomyślę nad Twoim błędem 2A99 i prześlę odpowiedź.

Opublikowano

W obu przypadkach słychać metaliczne dźwięki, które po wkręcaniu auta na obroty narastają. Dodatkowo w przypadku rozrządu mogą występować błędy na komputerze.

 

 

Na Youtube są filmy z prezentacji obu uszkodzeń.

  • 2 lata później...
Opublikowano
A co z błędem 2A99. Również mam ten silnik i ten problem zawsze zapala się po przejechaniu ok 100 metrów na zimnym silniku pojawił się również blad 2A87. Elektrozawory pozmieniałem miejscami błąd wrócił po miesiącu rowniez na wydechu, wymieniony czujnik położenia walka i błąd w powrócił po miesiacu. Co może być przyczyną?
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano
W obu przypadkach słychać metaliczne dźwięki, które po wkręcaniu auta na obroty narastają. Dodatkowo w przypadku rozrządu mogą występować błędy na komputerze.



Na Youtube są filmy z prezentacji obu uszkodzeń.

 

Nie ma jakiejś akcji serwisowej na te silniki? Jeżeli to jest wada fabryczna to powinni coś w tym kierunku zrobić...

  • 2 lata później...
Opublikowano

Witam, właśnie 31.03.br spotkała mnie ta "przyjemność". Niskie ciśnienie oleju /nie sygnalizowane/, stuki /słyszalne/ przy schodzeniu do wolnych obrotów. Zaprzyjaźniony serwis BMW

rozebrał silnik, stwierdził sporą ilość metalowych opiłków oleju. Rozrząd jest w dobrym stanie. Pompa oleju również wydaj się być sprawna. Konkluzja zmierza do awarii panewek. Na dziś to

sugestia, diagnoza w poniedziałek /04.04.br/. Przed zakupem "używki", /167.800. km/ stan był super. Nie doczytałem, niestety, nigdzie o tej przypadłości. W poniedziałek diagnoza i rozmowy

"co dalej" ???? Na allegro są w dostawach silniki używane /ok. 7,000. zł/ jak również znalazłem ofertę na "nowy" wg oferenta, regenerowany przez BMW i podobno montowany jako zastępczy.

W cenie 19,900. zł. Bardzo proszę o Wasze opinie dotyczące najlepszego rozwiązania tego problemu. Będę bardzo wdzięczny. Pozdrawiam, Ryszard D-N

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Rozebrac, wymienic wal na nominal, zadnego szlifowania, nowe panewki, wymienic korbe/y, zrobione. Uzywki bez sensu a druga opcja, bmw nie regeneruje silnikow, oferta jest bzdura.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.