Skocz do zawartości

E65 730d 2004 lift lawina usterek - audio, navi, szyber....


tran

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, tak jak w temacie :/ poniżej opisze dokładnie jak postępowały problemy. Dodam, iż niczego nie naprawiałem, auto było pod zastaw i okazało się, że były już właściciel, nie ma zamiaru go "odbierać"

 

Na początku nie działała nawigacja. Później zaczął się problem z dźwiękiem - na początku co jakiś czas lekkie rzężenie w głośnikach. Później na chwile przestawały działać przednie głośniki i na powrót wracało wszystko do normy. Ściszały się również i podgłaśniały samoistnie. Ostatecznie wszystkie zamilkły i przestały wyświetlać się stacje. Dodatkowo nie mogę ustawić ani godziny ani języka ( przestawił się na niemiecki) i wiele innych ustawień. Bluetooth nie działał od samego początku.

Dosłownie 10 minut temu dowiedziałem się z filmiku, do którego link znalazłem na forum, że jest to najprawdopodobniej awaria któregoś z modułów w bagażniku i najlepiej sprawdzać przez bajpas światłowodu.

Natomiast u mnie pojawiły się inne awarie, o których nie wspomniano w filmiku. Po pewnym czasie przestał działać szyber i ostatnio klapa bagażnika nie otwiera się ani z pilota ani z przycisku z kokpitu, zero reakcji. Jak otwieram ją mechanicznie grotem z kluczyka, to słychać jak załącza się siłownik zamka itd. Z przycisku na klapie zamyka się normalnie.

 

Dodatkowo od samego początku wyświetla mi się czerwony komunikat o awarii zawieszenia. W momencie jak wejdę energiczniej w zakręt, słychać głośne "klikniecie" jakby coś przeskakiwało pod podwoziem. Po wyłączeniu silnika i i ponownym odpaleniu, komunikat znika, aż do następnego energicznego zakrętu. Dzisiaj natomiast, usłyszałem przy odpalonym silniku dodatkowe odgłosy przy prawym tylnym kole. Wydaje mi się, że jest to pracujący silniczek do pompowania amortyzatora. Czasami zatrzymuję się na dwie sekundy i na nowo "hałasuje". Spróbowałem wejść energiczniej w zakręt, aby przeskoczyło coś w zawieszeniu i zaświecił się czerwony komunikat o awarii, chciałam zobaczyć czy po tym zabiegu dalej będzie pracować silniczek przy tylnym prawym kole. Okazało się, że dalej pracował, razem z drugim przy lewym tylnym kole :/ Po wyłączeniu silnika i włączeniu, pracował już tylko ten przy prawym tylnym kole.

 

Pomijając zawieszenie, czym może być spowodowana reszta awarii ? Czy tak jak dowiedziałem się z filmiku, jakimś modułem z bagażnika, czy może czymś innym ?

Natomiast, macie jakieś pomysły co może być przyczyną problemow z zawieszeniem ?

 

Z góry dziękuje za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale dostałeś truposza, pewnie topielec albo dzwon jakiś konkret miał.

Kupujesz sobie bypass światłowodu i patrzysz moduły, ale wpierw w schowku sprawdź czy jak tam rozłączysz pętle to widać czerwone światełko.

Najczęściej pada moduł sterowania głosem, a z dźwiękiem pewnie masz problemy z Logic7, wysyłaj do naprawy ja polecam JP cars.

A klapa bagażnika zobacz przełącznik w podłokietniku, już tak miałem hehe.

Po tym podłączaj inpe i patrz jakie błędy masz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie ma światełka to znaczy że pętla przerwana jest, bypassem nie można tylko MMI i ASK podmienić o ile się nie mylę.

Podaj 7 ostanich VINu to ci powiem co możesz sprawdzać u siebie, tak jak pisałem często padają moduły SVS.

A zawieszenie coś masz nie tak z DD, pewnie stabilizator do wymiany albo coś takiego, ale to mechanik musi ustalić. Dobrą używkę za 300zł już się kupi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest sens, masz L7 jak i SVS, kup tego bypasa i podmieniaj w bagażniku do momentu jak się pojawi światełko w schowku.

Masz Dynamic Drive i EDC, bardzo drogie rzeczy, 1 amortyzator EDC nowy 4000zł kosztuje, można je regenerować, stabilizator jak jest uszkodzony to najlepiej używkę dobrą kupić i spokój.

A takie syczenie przy tylnym kole to też mam, a nie mam EDC, DD ani NIVO. Sam nie wiem co to jest i co to może robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki :)

Zakupie bypass i działam, a to syczenie jest na maksa wkurzajace !!!

Wiem, że EDC mozna zamienic na zwykłe i jest taniej, ale na pewno mniej komfortowo

Zapomniałem dodać, że jak nacisne pokrętło głośności w ASK to zaczyna coś mielić zmieniarka

 

Gdzie moge dostac tego bypassa ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.