Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Na wstępie chciałbym się przywitać ..

Od niedawna jestem posiadaczem E46 318i z 2003 roku z silnikiem N42. Mam powszechny problem z hałasowaniem zaworów przy zimnym rozruchu, około sekundy. Kontrolka oleju gaśnie wraz z klekotaniem. Rano po sprawdzeniu zawartości filtra oleju- znikoma ilość oleju. Zastanawiałem się nad naprawą zaworka zwrotnego w podstawie filtra, może ktoś już próbował wymiany na oryginalny z silnika 1.9?? Mam plan wymontować słabo trzymający, nawiercić powstały otwór do średnicy wymiennego zaworka z silnika 1.9 i zamontować. Może ktoś już próbował takiej operacji??

Opublikowano
Nie figuruje w częściach zamiennych, trzeba wymienić całą podstawę filtra.. dość drogą, używana- to loteria. Przy wymianie uszczelniaczy podstawy filtra poprosiłem warsztat o naprawę zaworka, zaproponowano mi wymianę podstawy.. Ciekawi mnie jak inni użytkownicy z tym problemem rozwiązali sprawę.
Opublikowano

W N42 jest także zaworek zwrotny, działa prawdopodobnie na tej samej zasadzie, nie wiem tylko czy parametry są podobne. Ze zdjęć wynika że w 1.9 średnica jest około 40mm a w 2.0 25 więc to dyskwalifikuje go do podmianki.

Szczerze powiedziawszy wolałbym oddać auto na serwis i odebrać naprawione, nie zastanawiając się czy to zaworek, sprężynka czy za małe ciśnienie w oponach :) ale pojechałem do BMW "specialist" ( mieszkam w NL) a tam usmarowany olejem "Zenek" powiedział vanosy do wymiany albo panewki... bez komentarza, jeśli mechanik nie wie jak dzwonią panewki, lub jak działa hydraulicznie ustawiana zmiana faz rozrządu..Najbliższy serwis krzyknął 230 euro za diagnozę,, cholera 15% ceny auta,, wole już jezdzić tak jak jest.

Szukam więc rozwiązania..

Opublikowano

U siebie mam ten sam problem z zaworkiem. Kupiłem jakiś czas temu używaną podstawę i ją zamontowałem ale efekt słaby dalej lekko żęcholi po odpaleniu.

Zaworek w podstawie wygląda jak by był wprasowany więc jego wymontowanie i naprawa lub podmiana na inny raczej się nie uda.

Opublikowano
U siebie mam ten sam problem z zaworkiem. Kupiłem jakiś czas temu używaną podstawę i ją zamontowałem ale efekt słaby dalej lekko żęcholi po odpaleniu.

Zaworek w podstawie wygląda jak by był wprasowany więc jego wymontowanie i naprawa lub podmiana na inny raczej się nie uda.

 

W takim razie też sprobuję poszukać jakiejś podstawy, zaleję ją na noc olejem i zobaczymy co z tego wyniknie.. Powiedz mi jeszcze proszę czy na starej podstawie miałeś jakieś fizyczne uszkodzenia? Może wystarczy wzmocnić odrobinę sprężynę??

  • 4 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.