Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Jesteście ostatnią realną deską ratunku. Ogólnie rozglądam się za BMW F30, głównie silniki benzynowe 320i / 328i. Wpadły mi w oczy między innymi egzemplarze, które przebiły już 100 tys przebiegu. Jeden jest nawet z forum, przebieg 147 tys. Teoretycznie to raptem 3 tys miesięcznie, ( rocznik 2012 ) więc nie ma tragedii. Dodatkowo tylko od roku w kraju, wcześniej użytkowana w Niemczech, ale jakiś tam strach jest, nie spotkałem się jeszcze z F30 z większymi niz 150 tys przebiegami. Wygląda nadal świeżo, nie jest zużyta itp. Boje się jedynie o podzespoły, jak ten samochód sobie radzi powyżej 100 - 150 tys przebiegu. Czy zaczyna się mocno psuć, czy staje sie skarbonką? Czy ktoś z forum ma już F30 które przebiło okolice takich przebiegów? Czy ma jakieś doświadczenie z takimi cyframi? Bardzo proszę Was o pomoc.
  • Odpowiedzi 75
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Ja jeżdżę już 3,5 roku

Mam 85 000km

Awarii do tej pory żadnej

Hydrotuleje na przodzie wymieniałem na gwarancji jeszcze

Olej co max 15 000km, inteligentne użytkowanie i wszystko hula.

Będę sprzedawał za kilka mies jakby co ;)

Czekam na nową X3

Opublikowano
Ogólnie przewiduje właśnie że do 100 - 110 tys nie ma prawa sie nic dziać, bardziej sie boje tego co jest dalej :) Chciałem kupić własnie takie do 100 tys przebiegu żeby narazie sie nie przejmować niczym, ale co poradzić jak akurat takie super pode mnie ma 140 przebiegu :D
Opublikowano
Auto zrobilo praktycznie 125 tys w DE, i 25 tys w PL u gościa z forum. Po rozmowie z nim moge wywnioskować, ze to konkretna osoba która raczej dbała mocno o auto. Dodatkowo faktury z ASO na wszystko co było. Czyli nie bać sie przebiegu?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Skoro tylko 25 k w Pl , to trochę mało. Być może coś jest nie tak zbliżają się wymiany sprzęgła lub innych droższych elementów...

Dziwne sprzedawać idealne auto jeżeli zrobiło się nim tylko 25 k.

male-bmw-2.png
Opublikowano
Z tego co mi powiedziano to właściciel po prostu kupuje większe BMW. Wiadomo ze różnie można to odebrać, ale czasami faktycznie ktoś kupuje auto, pojezdzi rok i sprzedaje :)
Opublikowano

Ile planujesz robić rocznie km i jak często zmieniasz auta ?

 

Jeżeli planujesz kredyt/leasing to zobacz okres, ilość km.

 

Wiadomo, że zawsze może się coś stać ale nie będą to kosmos koszty tak długo jak nie rozleci się silnik albo skrzynia. Generalnie o skrzynie bym się nie bał bo ZF hydraulik to raczej mocna skrzynia.

Opublikowano

Będę sprzedawał za kilka mies jakby co ;)

Czekam na nową X3

 

Hej Bad_Boy,

 

chcialem zapytac co bedzie siedzialo pod maska Twojej nowej X3, chyba nie n20?

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Opublikowano
Skoro tylko 25 k w Pl , to trochę mało. Być może coś jest nie tak zbliżają się wymiany sprzęgła lub innych droższych elementów...

Dziwne sprzedawać idealne auto jeżeli zrobiło się nim tylko 25 k.

 

 

Tutaj jest zdaje się mowa o moim aucie :D

 

Dlaczego dziwnie sprzedawać?

Ty sprzedajesz tylko jak coś jest do roboty i wrzucasz kogoś na minę?

 

Sprzedaję bo zmieniam na F06 lub F13.

 

Przez ostatnie 5 lat przerobiłem Toyotę Tundra, RAM'a, jeep grand, cls, audi a5 i teraz f30.

z bmw > r1150r rockster > k1200r beaster > f30 328 sport > g30 520xd

RIP - audi S5 460PS - stolen...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja tylko napisałem ku przestrodze....

Sam sprzedawalem auta jakiś czas temu i przez mirkow itd dla uczciwej osoby jest to nieopłacalne....

Ludzie przekładki robią itd.... Długo by pisać....

Perełki się zdarzają i oby i kupujący i sprzedający byli zadowoleni....

Jak masz dobrą f30 to kilka godzin i zniknie jak dasz ogłoszenie.... Tego życzę oraz aby każdy uczciwie sprzedawał...

male-bmw-2.png
Opublikowano

Spoko, handlarzem nie jestem, ale po roku zwykle auto zmieniam.

nie zmieniam bo coś się z nim dzieje, ale dlatego, że już się nabawiłem, a inne zabawki kuszą :D

A5 miałem dłużej bo prawie dwa lata.

Gdybym mógł, to miałbym garaż jak szejk na sto aut :D

z bmw > r1150r rockster > k1200r beaster > f30 328 sport > g30 520xd

RIP - audi S5 460PS - stolen...

Opublikowano

Podłączę się do tematu.

Od kiedy montowane były poprawione silniki N20? Podobno w początkowym okresie produkcji awaryjne były napędy pompy oleju. Problemy pojawiały się po 100 tys. przebiegu.

Opublikowano
Ja swoją F30 kupiłem z przebiegiem 165tys. pochodziła z Holandii, jeździła głównie po autostradach, ogólnie się przyjęło że samochód z dużym przebiegiem musi być zaraz awaryjny lub się sypać, jest to nie prawda, jeśli auto jest regularnie serwisowane, dba się o wymianę olejów nie widzę problemów z silnikiem. Ogólnie 2l silniki F30 są bardziej awaryjne niż 3l. Gdy masz mały przebieg jest to zaleta, ale też ci nie daje gwarancji że ci coś się nie posypie, wszystko zależy od sposobu eksploatowania.
Opublikowano

Późniejsze roczniki nie miały już tych bolączek z rozrządem itp. więc nie do końca przebieg a rok tutaj decyduje.

 

P.S. konkretnie po 2011 zmienili i wydaje się, że jest dużo lepiej. Warto skrócić interwały oleju na 15kkm bo to nie są żadne koszty.

Opublikowano

bo w Polsce przyjęło się, że to przebieg decyduje o stanie samochodu

nie ważne czy to 12 letni Passat, czy 15 letnie E39

byle przebieg był poniżej magicznych 200 tys.

tak więc wystarczy skręcić z 400 na 195 i auto na placu już jest igła :lol:

Opublikowano
Dokładnie, znajomy ma 260 000 tyś na 2 litry diesel i nic się nie dzieje. Ja mam 32 000 i te z nic się nie dzieje. często auta w Polsce mają na liczniku 190000 a w rzeczywistości 390 000.
Liczy się tylko bmw!!:)
Opublikowano
Produkcja f30 rozpoczela sie w 2012 roku, wiec auta nie maja nawet 5 lat. Trudno spodziewac sie w takich autach wyraznych tendencji do powaznych awarii, nawet przy przebiegach powyzej 100 tys. km. Ogolna opinie o trwalosci BMW 3er na dluzsza mete mozna wyrobic sobie przegladajac tematy postow w dziale poprzedniej generacji E90. Chyba, ze ktos chce wierzyc w rewolucje jakosciowa w aktualnej generacji trojki.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Opublikowano

auto ma 200 tys. 95% autostrady, w DE zawsze z V max.

- przy ok 115tys cały EGR wymieniony na gwarancji

- przy 100tys cala kolumna kierownicza wymieniona na gwarancji.

- to tyle. Serwis zawsze robiony w ASO.

 

Olej w skrzyni ZF będzie wymieniony dynamicznie jutro. Obstawiam ze F30 zaczną sie sypać po 300 tys , albo przy 110tys od Mirasow co sprzedają bezwypadkowe.

Opublikowano
Wytrzymalosc nowych aut jest niby liczona na 6 lat i 200 tys.km. w normalnych warunkach. Ponad 90% przebiegu na autostradzie odbiega znacznie od standardowego profilu. Oddalem w rozliczeniu 3 letnie 320d z 70 tys.km. przebiegu i szczerze mowiac raczej nie chcialbym kupic takiego auta. Od samego czestego korzystania z Start/Stop w ruchu miejskim chyba ucierpialo zawieszenie silnika, bo z biegem czasu coraz bardziej trzeslo calym autem przy kazdym rozruchu.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Opublikowano
Od samego czestego korzystania z Start/Stop w ruchu miejskim chyba ucierpialo zawieszenie silnika, bo z biegem czasu coraz bardziej trzeslo calym autem przy kazdym rozruchu.

Pytanie po co z niego w ogóle korzystałeś?

Opublikowano
U mnie właśnie minęło 120tys i rozrząd jest do wymiany :/! A pozatym wszystko jest super.

 

Jakie miałeś objawy, które zmuszają do wymiany rozrządu ? Ja mam 98 tys i nic niepokojącego nie zaobserwowałem.

Opublikowano
Od samego czestego korzystania z Start/Stop w ruchu miejskim chyba ucierpialo zawieszenie silnika, bo z biegem czasu coraz bardziej trzeslo calym autem przy kazdym rozruchu.

Pytanie po co z niego w ogóle korzystałeś?

 

- glownie ze wzgledow oszczednosciowych (ok 1.5 l/100 km nizsze zuzycie paliwa). Przy miesiecznym przebiegu okolo 2 tys. km. odpowiada to mniej wiecej polowie baku

- ze wzgledu na komfort, czterocylindrowy diesel na wolnych obrotach jest dosyc glosny

- zmieniam auto zwykle przed uplywem gwarancji, wiec nie musze obawiac sie ryzyka awarii. Obecnie gwarancja BMW trwa dwa lata + rok Europlus dostaje w gratisie od salnou. Slyszalem, ze od listopada tego roku BMW, przynajmniej w DE, wydluza okres fabrycznej gwarancji do trzech lat

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.