Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Widać, że nie ma złotego środka. Z jednej strony LL-01 jest lepszy dla silnika ale gorszy dla katalizatora. Z drugiej strony LL-04 jest gorszy dla silnika ale lepszy dla katalizatora. Jednak lepiej chyba chronić silnik niż katalizator, więc tylko LL-01 dla benzyny i częsta zmiana oleju.

Nie jest moim intencją przykonywać kogokolwiek do używania tego czy innego oleju.

Ale, to nie jest tak że olej LL01 jest lepszy bezwarunkowo, a LL04 gorszy i będzie szkodził silnikowi. LL04 ma min.mniej substancji spowalniających stożenie oleju,które mają negatywny wpływ na trwałość,zapychanie DPF-a i kata.

W sytuacji gdy LL04 będziemy wymieniać nie co 30tys. a max. 15 tys. z pewnością nie wpłynie to negatywnie na trwałość silnika, a mamy pewność że nie skracamy żywotności duch dwóch drogich elementów.

Obecnie prawie wszystkie oleje dedykowane są zarówno do ON jak PB. Zdecydowana większość nowych samochodów jest eksploatowana na LL04- bo, są wyposażone w DPF czy katalizator.

Ja nie mam nic przeciwko LL01 sam go stosuję, tylko że ja nie mam DPF-a i kata.

  • Odpowiedzi 81
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Andrzej, daj już spokój z tym DPFem :twisted:

Ok, pozostaje i tak kat. Masz dylemat ? Wlejesz co chcesz i tak pojedziesz a później...niema co się martwic, najwyżej :wink:

Opublikowano
Andrzej, daj już spokój z tym DPFem :twisted:

Ok, pozostaje i tak kat. Masz dylemat ? Wlejesz co chcesz i tak pojedziesz a później...niema co się martwic, najwyżej :wink:

Teraz to mam mętlik :P

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Andrzej, daj już spokój z tym DPFem :twisted:

Ok, pozostaje i tak kat. Masz dylemat ? Wlejesz co chcesz i tak pojedziesz a później...niema co się martwic, najwyżej :wink:

Teraz to mam mętlik :P

Nie dawało by mi to spokoju,to zacznę od początku,bez DPF-a.

Opublikowano
Do tych silników żaden olej się nie nadaje :shock:

To bardzo dobra wiadomość :mrgreen:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wręcz przeciwnie, dla silnika(pomijam kata} jeżeli będziemy wymieniać olej max 15tys niema znaczenia czy to LL01 czy LL04. Zdecydowanie większy wpływ na trwałość silnika ma zimny rozruch, czyli lepkość oleju w niskich temp.To wtedy następuje największe zużycie silnika-gładzi cylindrów i pierścieni. I to w kolosalnym stopniu do przejechanych km. na rozgrzanym silnika.

stach1111-rzepakowy nierafinowany z pierwszego tłoczenia na zimno, tobie raczej również żaden olej nie pomoże i już nie zaszkodzi :wink: .

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Oczywiście, zwłaszcza zimą.

Oleje mamy wielosezonowe , ja ze względu na trwałość silnika zalewam Ow30. W dużym uproszczeniu , ten parametry nie mówi o dokładnej specyfikacji oleju.

Lepkość w 40st. im niższa tym lepiej olej szybciej zacznie smarować zimny silnik i tu jest pies pogrzebany , wtedy silnik maksymalnie się zużywa !, nieważne czy LLO1 czy LL04.

To jest tak jak zamiast korzystać z bidetu, podcierał byś tyłek papierem ściernym.

Edytowane przez Andrzej62
Opublikowano (edytowane)

Andrzej rozwalasz system

Najpierw piszesz o DPF w temacie benzynowego silnika...

Później podłączasz pod to katalizator, który BMW stosuje 15 lat przed powstaniem olejów LL01 które poleca

w 1 kolejności do benzynowych BMW.

Znajdują się ludzie którzy twierdzą ze kolejność podanych olejów w instrukcji nie ma znaczenia...

Teraz teorie ze LL04 i LL01 smarują tak samo do 15 000km....

Na f30 forum w De mamy pracowników BMW z Monachium,

Chłopaków którzy testowali oleje po określonym przebiegu i wklejali badania.

Po 2-3 latach użytkownika f30 wyszło nam ze faktycznie tak jak poleca BMW najlepszy jest LL01 Mobila

0W40. (Mobil1 0W40 LL04 ma o wiele gorsze właściwości smarne w wyższych temp)

Dałem nawet linka do tematu na forum....

Nie chce mi się już pisać....;)

Edytowane przez Bad_Boy
Opublikowano
Zgoda, więc olej od 0W byłby lepszy,szczególnie zimą;)

 

To prosta droga do stwierdzenia, że trzeba wlewać olej odpowiedni do pogody każdego ranka ;)

 

Jeśli chodzi o oleje, prawdziwych uogólnień jest niewiele. Albo zgłębisz wszystkie niuanse (nie tylko dotyczące oleju ale także konstrukcji silnika) albo wlewaj 5W30, wymieniaj częściej i się nie przejmuj. Unikałbym tylko Castrola, z uwagi na skłonność marki do inwestowania więcej w marketing niż R&D.

Opublikowano
Andrzej rozwalasz system

Najpierw piszesz o DPF w temacie benzynowego silnika...

Później podłączasz pod to katalizator, który BMW stosuje 15 lat przed powstaniem olejów LL01 które poleca

w 1 kolejności do benzynowych BMW.

Znajdują się ludzie którzy twierdzą ze kolejność podanych olejów w instrukcji nie ma znaczenia...

Teraz teorie ze LL04 i LL01 smarują tak samo do 15 000km....

Na f30 forum w De mamy pracowników BMW z Monachium,

Chłopaków którzy testowali oleje po określonym przebiegu i wklejali badania.

Po 2-3 latach użytkownika f30 wyszło nam ze faktycznie tak jak poleca BMW najlepszy jest LL01 Mobila

0W40. (Mobil1 0W40 LL04 ma o wiele gorsze właściwości smarne w wyższych temp)

Dałem nawet linka do tematu na forum....

Nie chce mi się już pisać....;)

Amen.

Zostałem przekonany LL01 Must have :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Andrzej rozwalasz system

Najpierw piszesz o DPF w temacie benzynowego silnika...

Później podłączasz pod to katalizator, który BMW stosuje 15 lat przed powstaniem olejów LL01 które poleca

w 1 kolejności do benzynowych BMW.

Znajdują się ludzie którzy twierdzą ze kolejność podanych olejów w instrukcji nie ma znaczenia...

Teraz teorie ze LL04 i LL01 smarują tak samo do 15 000km....

Na f30 forum w De mamy pracowników BMW z Monachium,

Chłopaków którzy testowali oleje po określonym przebiegu i wklejali badania.

Po 2-3 latach użytkownika f30 wyszło nam ze faktycznie tak jak poleca BMW najlepszy jest LL01 Mobila

0W40. (Mobil1 0W40 LL04 ma o wiele gorsze właściwości smarne w wyższych temp)

Dałem nawet linka do tematu na forum....

Aleś się uparł z tym

Nie chce mi się już pisać....;)

 

Nigdy nie proponowałem Mobil1 0W40 LL04.Jak tak czytasz również nienieckie fora, to nie dziwi mnie to co później piszesz.

Niezaprzeczalnie lepszym olejem od Mobil1 NewLife 0W40 LL01 którego z nieuzasadnionym uporem faworyzujesz jest Mobil 1 ESP Formula 5W-30 LL04 w wcześniejszym poście wkleiłem jego specyfikacje.Co istotne, jest on również rekomendowany na 1miejscu przez Mobila.Można sprawdzić http://www.mobil1.pl/jaki-olej-silnikowy-zastosowac/poszukiwanie.aspx?sitetype=mobil1 Chyba że wszyscy użytkownicy w Europie podpadli Mobilowi i złośliwie rekomendują ten olej.

Nie interesuje mnie to co piszą na niemieckich forach,niepodważalne są parametry tych olejów podawane przez producenta.

Ponownie wklejam specyfikacje :Mobil1 NewLife 0W40 LL01- http://www.mobil1.pl/oleje-silnikowe/new-life-0w-40.aspx?tabs=specyfikacje#tabs

Mobil 1 ESP Formula 5W-30 LL04- http://www.mobil1.pl/oleje-silnikowe/esp-formula-5w-30.aspx?tabs=specyfikacje#tabs

Mobil 1 New Life 0W-40 LL01 lepkość w temp.100st=13,5 Mobil 1 ESP Formula 5W-30 LL04 lepkość w temp.100st=12,1

40st=75 40st.=72,8

Lepkość Mobil 1 ESP Formula 5W-30 LL04 w 100st.pomimo że jest niższa 12,8 jest w zupełności wystarczająca i bezpieczna,tym bardziej w europejskim umiarkowanym klimacie.Niema to żadnego negatywnego wpływu na żywotność silnika,jeżeli byłby inaczej nie byłby z pewnością rekomendowany przez Mobila- informacja dla tych którym specyfikacja,parametry olejów niewiele mówią.

Natomiast bardzo istotny parametr dla zużycia silnika jest lepkość na niskich temp.podawana jest w 40st.i tą lepkość zdecydowanie niższą ma Mobil 1 ESP Formula 5W-30 tj.72,8.

Im niższa lepkość tym olej szybciej dotrze do wszystkich części silnika wymagających smarowania i tym samym skróci do minimum najbardziej niekorzystne dla silnika okres który występują podczas zimnego uruchomienia silnika.

Bad_Boy ja podałem fakty,nie wiem czy nadal twierdzisz że Mobil 1 New Life 0W-40 jest lepszy do Waszych silników?

Nie wprowadzaj mniej doświadczonych forumowiczów w błąd.

Nie czerpię żadnych profitów ze sprzedaży Mobil 1 ESP Formula 5W-30, jak również nie jestem w żaden sposób powiązany z Mobilem który rekomenduje ten olej. :wink:

Edytowane przez Andrzej62
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
a dlaczego nie podaje się lepkości w temp. np. 0 C. Przy 40 C to już nie jest taki zimny start tego silnika.
Opublikowano
No właśnie. A co z temperaturami poniżej 0 które u nas zdarzają się często. Przy rozruchu olej 0W powinien być lepszy.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
a dlaczego nie podaje się lepkości w temp. np. 0 C. Przy 40 C to już nie jest taki zimny start tego silnika.

Prawdopodobnie dlatego że, parametry specyfikacji podawane są w tych samych jednostkach i miarach dla wszystkich kontynentów i krajów, a nie wszędzie występują 0 temp. tym bardziej ujemne.

Oleju nikt przed odpaleniem nie podgrzewa do 40st. Zwłaszcza zimą gdy może mieć temp. ujemną, jego lepkość wtedy znacznie wzrasta.Dlatego ta wartość ma tak istotny wpływ na trwałość silnika.Im niższa tym lepiej,pisałem wyżej.

Nie spotkałem się z specyfikacją oleju którego producent podawałby lepkość w temp. 0st.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No właśnie. A co z temperaturami poniżej 0 które u nas zdarzają się często. Przy rozruchu olej 0W powinien być lepszy.

W uproszczeniu, tak. 0W nie mówi nam jaka jest konkretna wartość lepkości danego oleju, może ona się znacznie różnić pomiędzy olejami nawet tej samej grupy. Od tego jest specyfikacja techniczna.

Opublikowano

A więc w uproszczeniu wolałbym ten zaczynający się od 0W :P

 

Tylko że tak, po piętnastu zalałbym 0W40 a w ramach serwisu znowu 5W30....nie wiem czy to ma sens za każdym razem dopłacać...Powinni zostawić wybór w ramach serwisu.

Opublikowano (edytowane)
A więc w uproszczeniu wolałbym ten zaczynający się od 0W :P

 

No i znowu uproszczenie jest 'nie do końca'. Bez problemu można znaleźć olej 5W30, który lepkość w 40st.C będzie miał zdecydowanie (tak o 20-30%) niższą niż 0W40. Są też takie 5W30, które lepkości w 40 i 100st.C mają w zasadzie identyczne co Mobil 0W40 :P

Edytowane przez Knurr
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale czy są jakieś teoretyczne podstawy aby wnioskować nt. lepkości oleju w temp. 0 C na podstawie wartości przy 40 C? Czy można wykluczyć, że olej który ma gorsze parametry w 40 C będzie miał lepsze w 0C. A co z temp. płynności oleju - chyba jest taki parametr? Czy olej 0w40 nie będzie miał lepszego tego parametru od 5w30?
Opublikowano

 

Filip, kto by to wszystko czytal :lol:

 

Z pobieżnie analizy tabelek wnioskuję, że różnice pomiędzy 0W40 a 5W30 są niewielkie ;)

 

A nie garażujesz przypadkiem samochodu? Do tego zauważyłeś, jak szybko Twój B48 nagrzewa olej? (ja po 5-6km mam już ponad 100stC na wskaźniku) Więc w sumie po co Ci super rzadki olej... :lol:

 

Tak tylko chciałem zamieszać... :cool2:

Opublikowano

 

Filip, kto by to wszystko czytal :lol:

 

Z pobieżnie analizy tabelek wnioskuję, że różnice pomiędzy 0W40 a 5W30 są niewielkie ;)

 

A nie garażujesz przypadkiem samochodu? Do tego zauważyłeś, jak szybko Twój B48 nagrzewa olej? (ja po 5-6km mam już ponad 100stC na wskaźniku) Więc w sumie po co Ci super rzadki olej... :lol:

 

Tak tylko chciałem zamieszać... :cool2:

No dobra, a jak będę w robocie 6 godzin przy -25 na dworze? :norty:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.