Skocz do zawartości

Wymiana oleju w 320i


stach1111

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Ten sam olej lać do 330?? Będę własny przywoził też na przegląd każdy ma takie prawo dopóki to jest ori....

Przy jakim przebiegu wymienić olej? 2k, 3k, 5k żeby móc już normalnie pojeździć.... Olej oczywiście wymienię poza aso w będargowie bmw....

Pozdrawiam

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 81
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ten sam olej lać do 330?? Będę własny przywoził też na przegląd każdy ma takie prawo dopóki to jest ori....

Przy jakim przebiegu wymienić olej? 2k, 3k, 5k żeby móc już normalnie pojeździć.... Olej oczywiście wymienię poza aso w będargowie bmw....

Pozdrawiam

 

Wymieniłem olej zaraz po dotarciu tj. przy 3k i poźniej przy 15k. Teraz czekam na service inclusive.

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obie wymiany poza service inclusive robiłem w ASO. Po 3k kupiłem sam olej bmw twin power turbo LongLife-04 5W30 a po 15k już zdałem się na ASO bo mieli dobrą cenę (zapłaciłem niewiele ponad 300 pln z wymianą).

Z auta i silnika jestem bardzo zadowolony szczególnie po wyminie wydechu na m performance od 340i :D . Auto jest b. dynamiczne i w miare oszczędne jak na tę moc. Zrobiłem 20k i śr. spalanie 9.7 l/100 :cool2:

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Wobec tego będę się upierał w serwisie o LLO1 0W40 np.Mobil. Nie wiem tylko jak serwis się do tego odniesie,czy np. można przyjechać z własnym olejem. Tak robiłem w subaru.

 

Mozna spokojnie z wlasnym olejem przyjezdzac, choć nie wymieniałem jeszcze oleju w ASO w ramach Service Inclusive :)

 

O Mobilu czytalem juz, miedzy innymi na naszym forum. Myslalem wlasnie czy nie zmienic oleju na Mobil przy ostatniej zmianie, ale jako ze mi po pierwszej wymianie zostal litr poprzedniego wiec na razie odpuscilem. Nastepna pewnie z Mobilem, chociaż nie wiem do końca, bo wypadnie już przy przeglądzie Service Inclusive. Wiecie może, czy przy wymianie w ramach BSI mogę poprosić o zalanie oleju, który przywiozę ze sobą?

Instagram: @kolczasty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby zasługiwać na nazwę full syntetyk olej musi składać się przynajmniej 80% PAO

NewLife 0W40 ma 72%

1 raz zetknąłem się z tym olejem mając 335i w ktorym po jezdzie torowej olej się przegrzewał

Na Mobilu nie

Olej jest zbadany i polecany na niemieckich forach.

Ja jeżdżę od kilku lat ja tym Oleju, także przywożę do Aso na wymianę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Żeby zasługiwać na nazwę full syntetyk olej musi składać się przynajmniej 80% PAO

NewLife 0W40 ma 72%

1 raz zetknąłem się z tym olejem mając 335i w ktorym po jezdzie torowej olej się przegrzewał

Na Mobilu nie

Olej jest zbadany i polecany na niemieckich forach.

Ja jeżdżę od kilku lat ja tym Oleju, także przywożę do Aso na wymianę.

 

On nie spełnia normy BMW Longlife 04, tylko BMW LONGLIFE OIL 01- czyli do samochodach bez DPF-a.

Dlatego w specyfikacji brak informacji że jest kompatybilne z filtrami cząstek stałych.

http://www.mobil1.pl/oleje-silnikowe/new-life-0w-40.aspx?tabs=specyfikacje#tabs

 

Tylko oleje spełnia normę Longlife 04, mogą być stosowane w samochodach z DPF-em.

np. http://www.mobil1.pl/oleje-silnikowe/esp-formula-5w-30.aspx?tabs=specyfikacje#tabs

 

Chyba że komuś nie zależy na trwałości DPF-a i niema nić przeciw niepotrzebnym inwestycjom ,to dla samego silnika oleje OIL 01 są zdrowsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby zasługiwać na nazwę full syntetyk olej musi składać się przynajmniej 80% PAO

NewLife 0W40 ma 72%

1 raz zetknąłem się z tym olejem mając 335i w ktorym po jezdzie torowej olej się przegrzewał

Na Mobilu nie

Olej jest zbadany i polecany na niemieckich forach.

Ja jeżdżę od kilku lat ja tym Oleju, także przywożę do Aso na wymianę.

 

On nie spełnia normy BMW Longlife 04, tylko BMW LONGLIFE OIL 01- czyli do samochodach bez DPF-a.

Dlatego w specyfikacji brak informacji że jest kompatybilne z filtrami cząstek stałych.

http://www.mobil1.pl/oleje-silnikowe/new-life-0w-40.aspx?tabs=specyfikacje#tabs

 

Tylko oleje spełnia normę Longlife 04, mogą być stosowane w samochodach z DPF-em.

np. http://www.mobil1.pl/oleje-silnikowe/esp-formula-5w-30.aspx?tabs=specyfikacje#tabs

 

Chyba że komuś nie zależy na trwałości DPF-a i niema nić przeciw niepotrzebnym inwestycjom ,to dla samego silnika oleje OIL 01 są zdrowsze.

 

Ale przecież nie rozmawiamy o dyszlu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Świadomie napisałem - "dla samego silnika oleje OIL 01 są zdrowe" a nie samochodu.To nie jedno i to samo.

Olej silnikowy nie współpracuje tylko z silnikiem.

Jeżeli tak piszesz - "Ale przecież nie rozmawiamy o dyszlu",to temat DPF (i pewnie nie tylko) jest Ci obcy-bez urazy. Częściej czytaj forum, to nie będziesz miał problemu ze rozumieniem o czym piszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świadomie napisałem - "dla samego silnika oleje OIL 01 są zdrowe" a nie samochodu.To nie jedno i to samo.

Olej silnikowy nie współpracuje tylko z silnikiem.

Jeżeli tak piszesz - "Ale przecież nie rozmawiamy o dyszlu",to temat DPF (i pewnie nie tylko) jest Ci obcy-bez urazy. Częściej czytaj forum, to nie będziesz miał problemu ze rozumieniem o czym piszę.

 

No ciężko cię zrozumieć to fakt.

Zrobiłem ponad 140 tys. subaru legacy w dieslu, ale na szczęście temat zepsutego DPF był mi obcy.

BMW na 1 miejscu zaleca oleje LL01 dla 320i i lepiej się tego trzymać niż domorosłej filozofii-bez urazy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

 

 

BMW na 1 miejscu zaleca oleje LL01 dla 320i i lepiej się tego trzymać niż domorosłej filozofii-bez urazy.

Dla 320i, z której dekady?

To wklej tą informacją BMW o zaleceniu na pierwszym miejscu oleju LL01 dla F30 320i .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie piszę tego złośliwie jest mi obojętne na jakim oleju jeździsz.Możesz jeździć nawet na oleju który spełnia jeszcze starszą normę LL98.Nie wiem co masz rozumieć ,prosiłem tylko żebyś podzielił się tą informacją.

Sprawdzałem,wszyscy czołowi producenci olei na pierwszym miejscu rekomendują LL04 dla F30 2l w benzynie.

Każdy może to łatwo sprawdzić.

Oleje LL01 maja dużo substancji które skuteczniej chronią silnik,o czym pisałem już wcześniej, lecz mogą zaszkodzić DPF-owi, jak i katalizatorowi.Benzyniak niema DPF-a, lecz na katalizator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiesz słowa pisanego...?

W instrukcji auta każdego benzynowego f30 (oprócz M)

jest sugerowany na 1 miejscu oleje LL01

I notka ze można stosować oleje LL04

 

to chyba mam inną instrukcję :)

u mnie LL01 i LL04 są podane jako równoważne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oszczędź sobie niepotrzebnych nerwów i nie przejmuj się tak bardzo tym olejem

ważne jest, aby regularnie go wymieniać

a czy to motul, mobil, millers, czy jeszcze inna marka, to już mniej ważne - byle zgodny z normami BMW

nie oszukujmy się - swojego 320i nie będziesz upalać na torze, więc silnik nawet nie zbliży się do granicy możliwości oleju

 

jako ciekawostke dodam - tak wyglądało moje 328 po kupnie

image.jpg

 

a tak wyglądało po ok. 100 tys. km z regularną wymianą (zdjęcie poglądowe bo nie mam swojego)

silnik pięknie wyczyszczony i zdrowy

http://forum.e46fanatics.com/attachment.php?attachmentid=443872&d=1332868570

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widać, że nie ma złotego środka. Z jednej strony LL-01 jest lepszy dla silnika ale gorszy dla katalizatora. Z drugiej strony LL-04 jest gorszy dla silnika ale lepszy dla katalizatora. Jednak lepiej chyba chronić silnik niż katalizator, więc tylko LL-01 dla benzyny i częsta zmiana oleju.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zalecenie BMW co do LL01 nie idzie w parze z informacją, że oleje z normą LL01 nie są przeznaczone do samochodów wyposażonych w DPF-a lub katalizator , co może skutkować zapchaniem ich.

Nie mam zamiaru podważać zalecenia BMW, co nie zmienia faktu że są to dwie sprzeczne informacje.

Ciekawe czy i jak BMW ustosunkowało by się tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.