Skocz do zawartości

Podłączenie podciśnienia 525D M57


BoZycieMaSens

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Zakładam nowy temat bo nigdzie nie znalazłem odpowiedzi jak poprawnie podłączyć elektrozawory sterujące podciśnieniem. Wymieniam przewód magistrali podciśnienia, gdyż przy wymianie przewodów pękł mi jeden z 4 łączników :shock: zdjąłem kolektor dolotowy, wiec i poczyściłem wszystkie elektrozawory + kolektor i EGR :8) niestety wszystko powyciągałem i odłączyłem :mad2:

Teraz pytanko czy "realoem" się myli??

Schematy podłączenia podciśnienia do zaworków(które sa identyczne) wskazują jednoznacznie na 2 rożne podłączenia. wiem wiem zagmatwane ale czy na pewno tak ma być?

 

1 schemat sterowanie TURBO

 

podciśnienie od magistrali idzie do gruchy(zbiornik podciśnienia) potem do electozaworku (i tu zaczyna się magia) w zewnętrzny króciec następnie środkowym odchodzi w stronę turbo. jest niby ok

 

2 schemat sterowanie EGR(AGR)

 

podciśnienie od magistrali idzie bezpośrednio do elektrozaworu(wspomniana Magia) w środkowy króciec a następnie wychodzi zewnętrznym do AGR. jest niby ok

 

Zaworki są identyczne nie różnią się niczym dlaczego inaczej są podłączone?? błąd w schemacie na realoem.

 

To samo jest z małymi zaworkami od klap kolektora i poduszek silnika, tez odwrotnie. raz tak, raz tak :mad2:

 

Proszę o pomoc

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie.

 

Wężyki założyłem tak jak mówisz i jest ok :lol: ale bym był zły gdybym złożył według schematu :evil: auto po jeździe próbnej ewidentnie lepiej się zbiera i słychać że równiej pracuje silnik. opłacało się czyścic wszystko, nowe wężyki dać i złożyć tak jak powinno to być złożone :8)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Z tego co widzę u mnie - miałem ostatnio wstawianą wydajniejszą turbinę (z e60 525d 177KM) więc trochę patrzyłem tam co i jak - to na elektrozaworku jeden króciec ma nałożoną taką niebieską, gumową obrączkę (jest to zdaje się ten króciec niżej położony) - z tego króćca wężyk idzie do gruchy turbo, z króćca bez tej obrączki - wężyk idzie do akumulatora podciśnienia (ta duża, plastikowa, czarna gruszka).

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Witam.

Odswiezam kotleta bo zdecydowalem poczyscic wszystko i teraz nie pamietam jak to poskladac :mad2:

1. Sa dwa male elektrozaworki, ktory jest do poduszek a ktory jest do klapek kolektora...? 1 na boku silnika i 2 na kolektorze.

2. Kolejnosc podlaczenia pod magistrale podcisnienia...? Patrzac od przodu auta to 1 krociec leci na druga strone do gruchy, ale co i jak dalej ...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki, tak myslalem ale nie bylem pewny heh

Klapki usuniete ale ta gruszka co sie przesowa zostawiona.

Te male elektrozaworki nie maja oznaczenia na trzpieniu ktory idzie do vac a ktory out. Na chlopski rozum zasysajac jeden mam przeplyw powietrza, a na drugim go nie ma, czyli pod magistrale podlaczam tam gdzie nie mam przeplywu a tam gdzie leci mi powietrze ide do gruszki od sterowania klapkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie masz klapek to wywal ten wężyk, bo gruszka kiedyś straci szczelność, będą straty na podciśnieniu, a nie będziesz wiedział dlaczego. Te mniejsze przetworniki mają zasilanie próżnią od czoła, a z boku do odbiornika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.