Skocz do zawartości

[E61,520d,N47] gdzie jest elektrozawór poduszek silnika ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

czy może ktoś pomóc w lokalizacji elektrozaworu w silniku N47 oznaczonego na schemacie jako nr 9 ?

 

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=PX31-EUR-10-2008-E61N-BMW-520d&diagId=22_0146

 

Mam przypadłość polegającą na tym, że po wrzuceniu auta na luz odczuwalne jest delikatne drganie, które znika zawsze dokładnie w momencie, gdy wskazówka prędkościomierza przy zwalnianiu mija 40 km/h. Poniżej tej prędkości drgań nie ma. Dwumasa kompletna nowa, poduszki całe, koło pasowe OK. Przekopałem fora i trafiłem na wątek dotyczący podciśnienia poduszek silnika. Prawdopodobnie niedomaga elektrozawór, który nie otwiera/zamyka podciśnienia, gdy trzeba. Problem w tym, że nie potrafię go zlokalizować pod maską. Będę wdzięczny za wskazówki, najlepiej foto jakieś :)

Opublikowano
Hmm, A czy przypadkiem praca tego elektrozaworu nie jest uzależniona od obrotów silnika a nie prędkości? Coś gdzieś kiedyś czytałem,że poduszki "utwardzają" się wraz ze wzrostem obrotów i aby to sprawdzić wystarczy odłączyć wężyk od poduszki, podnieść obroty i przytknąć palucha.
Opublikowano

Witam

Kolego rozwiazales problem z drganiami ?

Ja mam ten sam problem tylko ze w automacie,

bylem u kilku mechanikow nie ogarniaja tego :/

Dziekuje i pozdrawiam

Opublikowano
Problem jeszcze nie został rozwiązany niestety. W moim przypadku nie jest to związane z obrotami. Podam przykład. Jadę 100 km/h i wrzucam luz. Automatycznie wskakują drgania. Obroty od razu spadają tak jak trzeba, ale drgania nie ustają. Auto się toczy i dopiero jak wskazówka mija równo 40 km/h ustają jak ręką odjął. Na jakimś forum znalazłem podobny temat, ale umarł i nikt tam nie odpisuje. Ktoś jedynie wspomniał, że odpiął wtyczkę tego zaworu i było ok. Jak znajdę wrzucę link. Co do zaworu to próbowalem z kanału iść drogą przewodu od poduszki, ale wchodzi za silnik i tyle go widzieli. Konia z rzędem temu kto wie gdzie jest, a dobra buteleczka temu kto zna faktyczną przyczynę takich drgań. Pzdr
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Dotarłem do wspomnianego elektrozaworu. Mieści się on za kolektorem dolotowym i bez jego wyjęcia dostępu praktycznie nie ma. Co gorsza wymieniłem ten zawór i drgania nie ustąpiły, kończą mi się pomysły...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.