Skocz do zawartości

Moje pierwsze BMW, mój pierwszy automat.


PawSa

Rekomendowane odpowiedzi

Witam i pozdrawiam posiadaczy BMW, szczególnie tych z F31 320xD :)


tak jak autor najpierw szukałem Audi, ale jak przejechałem się BMKą to już przestałem szukać :D


żeby nie tworzyć nowego tematu, prosiłbym o rozwinięcie kwestii:


1. jak z kopyta ruszyć spod świateł, tudzież włączyć się do ruchu? Mam niby launch control ale trzeba to włączać i nie zawsze jest auto rozgrzane, a ja chce tylko zdecydowanie włączyć się do ruchu (skrzynia ZF8) to jak to zrobić, bo skrzynia zawsze po mocniejszym wciśnięciu gazu jak się stoi to rusza i krótką chwilę myśli i dopiero wie że się chce ostrzej ruszyć. rozumiem że to jakaś kwestia komfortu i płynności jazdy, ale jak nieraz potrzeba depnąć od zera to te 0,5 sek. a znaczenie.


gdzieś wyczytałem że na chwilę przed ruszeniem "z buta" trzeba przycisnąć hamulec lewą nogą i prawą dać gazu samochód będzie chciał ruszyć ale hamulec go przytrzyma i ruszymy w miarę szybko po puszczeniu hamulca - czy to ma sens i nie zajedzie skrzyni? ewentualnie czy tryb Sport+ będzie najmniej zamulał ze startu?


2. z ciekawości czy wogóle idzie zerwać przyczepność ze startu w 320d xDrive?


3. brak fabrycznego alarmu - jaki wybór dodatkowego zabezpieczenia ma sens w sensie faktycznego utrudnienia zajumania auta? nie mam bez-kluczykowego dostępu i chyba się jednak z tego ciesze. tylko co zamontować dodatkowo, jakieś tajne przyciski/sekwencje, dobry alarm (najlepiej taki co będzie działał z tego samego pilota co ori), gsm tracking?


4. wypalanie DPF - nie znalazłem konkretnych wskazówek jak to rozpoznać organoleptycznie, w poprzednim samochodzie lekko podbijał obroty, większe spalanie chwilowe na jałowym (w BMCe wogóle nic nie pokazuje na jałowym jakie spalanie) i silnik delikatnie inaczej pracował. Tu nie wiem jak to rozpoznać?


5. czy poszczególne tryby ECO PRO, Comfort, Sport, Sport + różnią się dostępną mocą i momentem obrotowym?


pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam,


coś poczytałem, rozwinę pozostałe wątki:


ad.2 nie próbowałem i nie zamierzam, ale widziałem na YT że 320xD z ZF8 przy wyłączonej elektronice coś delikatnie może zamieszać na suchym, na mokrym chołka idzie zrobić

ad.4 najłatwiej zakupić dobry interfejs ELM 327 i zainstalować np. BTool - dowiemy się dużo np. o stanie DPFa

ad.5 nie różnią się, różny jest tylko czas reakcji na pedał przyspieszenia, siłę wspomagania i przy automacie szybkość zmiany biegów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad.4 najłatwiej zakupić dobry interfejs ELM 327 i zainstalować np. BTool - dowiemy się dużo np. o stanie DPFa

 

BTool - to dobra aplikacja? Masz lub ma może ktoś porównanie z Torque? Ja mam zakupiony Torque z interfejsem Vgate Icar3, ale dupy nie urywa.

BMW F31 318d 143pk aut.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.