Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich.

Na wstępie powiem że jestem tu nowy,i nie wiem czy w dobrym dziale umieściłem temat.Jeśli tak to proszę o przeniesienie.

 

Mam taki problem,z bmw X5 E70 , 2008 rok,3.0 sd.

Auto było rozbite przodem,poduszki wystrzelone,i silnik nie odpalał,ani nie kręcił.

Znajomy kupił takie auto w Belgii. Poduszki zostały wymienione ,klema wymieniona .Błędy w srs wykasowałem i poduchy się nie świecą.Bezpieczniki oczywiście sprawdzone.

Auto dostarczono do mnie i sytuacja na tą chwilę wygląda tak że silnik kręci ale nie odpala.

Mam brak komunikacji ze sterownikiem silnika dde, abs, skrzyni automatycznej.

Niektóre sterowniki w tym cas ,pokazują brak komunikatów can właśnie z tymi sterownikami.

Po wypięciu kostek z komputera silnika ,po włączeniu tzw. zapłonu nie ma tam żadnego zasilania plusem.Według mnie powinno tam coś być.Czy ktoś może mnie na coś pokierować?A najlepiej jakby ktoś poratował schematem lub pin outem tego sterownika.Bo już nie wiem czy to wina uszkodzenia gdzieś linii can czy właśnie braku zasilania.

Proszę was o jakieś wskazówki

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Moje schematy zakończyły się na rocznikach 2005.gdybym je miał to by mnie tu nie było dzisiaj...

Zacznijmy ze skanowania błędów !

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wszystkie tzn. z tyłu w bagażniku ,pod schowkiem pasażera.

Nie tam, gdzie trzeba patrzysz. A skąd jesteś pewien, że nie ma związku z DDE ?

Opublikowano

Immobiliser nie widzi dde, licznik nie widzi abs,i jeszcze jakieś inne sterowniki,nie jestem teraz pewny bo nie ma mnie przy aucie i kompie.

Jeśli nie tam patrzę to gdzie mam patrzeć..

Opublikowano
No właśnie tam w podszybiu patrzyłem. I właśnie tam sprawdzałem na wypiętych kostkach że nie ma tam ani jednego plusa po włączeniu kontrolek przyciskiem start/stop.
Opublikowano
\Jak jest wszystko zapięte to wydaje mi się że słyszę przepustnicę.Tak teoretycznie jakby sterownik działał.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pisz na pw jakie schematy chcesz to Ci podeśle.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Za pomocą schematu sprawdziłem że sterownik ma pobudzenie .Po za tym słychać reakcję przepustnicy i innych osprzętów silnika. .Czyli się uruchamia . Odciąłem przewody can i podłączyłem sterownik bezpośrednio do testera i nadal mam brak komunikacji .Jak myślicie mogę się zabierać za szukanie drugiego stera? Czy może jeszcze jest jakiś patent aby to przywrócić do życia?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Robiłeś identyfikacje ISTA D (wszystkie schematy elektr. masz tam i poprowadzi cię po błędach w odpowiednie miejsca )

teraz pytanie czy zacisk (terminal ) KL15 jest aktywny (napięcie zapłonu) czy tylko terminal KL30 (napięcie akumulatora)

jak nie ma KL15 to sterowniki nie są wybudzone i dlatego nie zapalisz nie będzie komunikacji z DDE, DSC

to tak samo jak bym włożył kluczyk w kieszeń i nie wcisnął przycisku Start nie będzie komunikacji z tymi sterownikami

w magistrali CAN jest tak że to impuls z CAS budzi magistrale i sterowniki do aktywności (w tym najważniejsze DDE , DSC)

trzeba sprawdzić IBS (w e70 jest moduł zasilania ) , blokadę kierownicy (ELV zresetuj w tool32) ale przy blokadzie była by czerwona kierownica

może być też tak że było zwarcie na magistrali CAN i sterowniki zostały wyłączone, odcięte od magistrali (przyczynia się do tego główny sterownik

JBE magistrali jak są powtarzające błędy to po którymś zastaje sterownik odcięty

Ciekawe jak sam wypadek wpłynął na uszkodzenie przewodów pod maską

Kupno sterownia DDE7 to nie taki łatwy sposób pozbycie się problemu

pewnie masz skrzynie automatyczną , jak nie masz specjalistycznego sprzętu to nie dopiszesz do CAS i skrzyni DDE

chyba że kupisz całość DDE , CAS , sterownik skrzynia aut (który pewnie jest zintegrowany z mechatronikiem skrzyni) i klucze

koszt bardzo duży, lepiej kupić AK300 i dopisać nowy sterownik do CAS (o ile sam CAS jest ok )

Opublikowano

Pisząc że sterownik ma pobudzenie miałem na myśli właśnie kl15.

Tak jest na nim zasilanie .Na kl30 też jest .Wszystkie sterowniki działają i można się z nimi połączyć komputerem.Komputer silnika wygląda na działający w sensie że słychać osprzęt taki jak np. przepustnica itp.Ale niestety nie odpala i nie można odczytać usterek bo brak komunikacji.Nie posiadam isty,więc nie będę się wymądrzał,ale dwa różne sprzęty się z nim nie łączą .Aha i to co pisałem już wcześniej że skrzynia biegów i chyba abs bo już nie pamiętam wywalają błędy o braku widoczności dde.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Pisząc że sterownik ma pobudzenie miałem na myśli właśnie kl15.

Tak jest na nim zasilanie .Na kl30 też jest .Wszystkie sterowniki działają i można się z nimi połączyć komputerem.Komputer silnika wygląda na działający w sensie że słychać osprzęt taki jak np. przepustnica itp.Ale niestety nie odpala i nie można odczytać usterek bo brak komunikacji.Nie posiadam isty,więc nie będę się wymądrzał,ale dwa różne sprzęty się z nim nie łączą .Aha i to co pisałem już wcześniej że skrzynia biegów i chyba abs bo już nie pamiętam wywalają błędy o braku widoczności dde.

Oddaj samochód w inne ręce i nie karz jego

Edytowane przez temsky740

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.