Skocz do zawartości

[M57] 330D automat - Niskie obroty na postoju (D i R)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

mam problem z obrotami w swojej buni. Chodzi głównie o biegi D i R czyli wciśnięty hamulec na tych biegach, na N i P jest ok na zimnym jak i na rozgrzanym.

 

Zimny - trzymam hamulec na biegach D, N, R, P obroty oscylują w granicy 850

Silnik trochę się rozgrzeje - obroty na biegach D i R spadają do 680 i wtedy zaczyna drgać cała buda a na biegach P, N jest 750 i drgań nie ma.

 

To jest normalne czy coś jest nie tak ? Dodam, że silnik pracuje normalnie, wymienione poduchy silnika i skrzyni.

 

Znalazłem filmik(minuta 2:30), na którym według mnie jest dobrze. U mnie jak jest na P i N wskazówka stoi tak jak na filmie czyli 750rpm ale jeśli wrzucę D lub R to wskazówka wyraźnie opada do obrotów 680 czyli ewidentnie coś jest nie tak. Co może za to odpowiadać ?

 

minuta 2:30
Opublikowano

Jak Ci drga cała buda to jest nie normalne.

Jak masz na hamulcu i włączysz na D lub R to obroty mają prawo spaść bo jest zapięty bieg i silnik zostaje obciążony i to można minimalnie odczuć na drganiach samochodu.

Jak ktoś ma w okolicy automat do sprzedania to się zgłoś na oględziny ;-)

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Ja mam prawie identyczny problem [330d, automat po naprawie smiga perfekcyjnie] co ty, tylko u mnie jest na postoju na D z hamulcem obroty na zagrzanym mam ok 600 i wtedy mi buczy w kabinie a poduszki wymienione rok temu, natomiast na P i N jest znacznie ciszej. Dziś odkryłem, że na postoju na D jak buczy i nacisnę lewa noga hamulec a prawa dodam minimalnie gazu dosłownie musnę o 50-100 obrotów więcej buczenie ustępuje...ma ktoś jakiś pomysł??? :shock: mi wpadło do głowy żeby w kompie podnieść te obroty o jakaś minimalna wartość np żeby były 650-700 na postoju i spr.czy buczenie zniknie. Co wy na to? :P
Opublikowano

Dokładnie, to buczenie/drganie jest strasznie denerwujące. Też myślałem o zwiększeniu obrotów ale nie wiem czy to jest wyjście bo coś musiało spowodować ten problem.

 

Ale zauważyłem, że czasami jak już np złapie temperatury to potrafi się zawahać w obrotach np. ustanę na światłach widać, że obroty delikatnie spadły ( i czuć), podjadę kawałek i na następnych światłach jest ok ale jak już kawałek pojadę to obroty na postoju będą stałe czyli te 680. Coś musi to zmieniać, jakiś czujnik temperatury czy co ? Odpinałem przepływkę, EGR żeby zobaczyć czy coś się zmieni ale było tak samo.

Opublikowano
na ssaniu u mnie jak są obroty hmm z 800-850 to buczenia nie ma, spadną obroty - jest..ja podwyższę obroty o jakąś min.wartość i jak nic to nie da wrócę do tych co są :twisted: obecnie i trudno kupie stopery ^^
Opublikowano

Chciałbym :D

 

podpiąłem INPE i mam dwa błędy tylko nie wiem czy to może powodować problemy z obrotami.

 

bmw 13573 Gluehanlage- czyli coś w obwodzie sterownik/świece

6660 kuehlmittelheizung - podgrzewacz płynu

 

jak znajdę chwilę to zdemontuję podgrzewacz bo z tego co czytałem to jego płyta lubi się "palić". Co do pierwszego błędu to zobaczę też sterownik świeć może są jakieś zimne luty a jak nie to świece do wymiany.

 

Ogarnąłem też DIS`a (w końcu :D) więc dokładnie potestuję bunię.

 

PS. ostatnio zobaczyłem, że po dłuższym postoju na P jak silnik jest jeszcze zimny obroty potrafią spaść na chwilę i wrócić do swojej pozycji. Może to ten podgrzewacz robi takie cyrki ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.