Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

mam problem,raczej poważny problem... dostałem info od mechanika, wyrok : zatarta pompa wtryskowa i ponoć sporo opiłków w układzie paliwowym. 3 ważne pytania do osób które mają jakieś doświadczenie w tym temacie :

1. czy wymiana pompy + płukanie układu paliwowego (bak, przewody) załatawią sprawę dobrze czy czeka mnie również wymiana baku i przewodów paliwowych żeby być 100 % pewnym że jakieś opiłki pozostałe po płukaniu nie narobią kipiszu na nowo ?

2. Jak z wtryskami ? jest jakaś mała szansa że któryś się nie zasyfił czy wszystkie na 100 % są zawalone opiłkami ? Pytam bo nie wiem czy jest sens je w ogóle sprawdzać ? Da się je jakoś wyczyścić czy od razu na szrot ?

3. Pompa wtryskowa ze 177 km silnika będzie pasować do mojego 143 km ? Jest sporo pomp do tego mocniejszego i bardzo słabo z dostępnością do tego 143 km. Ma ktoś jakieś namiary gdzie mogę kupić używaną pompę do tego silnika ?

 

Prosze o odpowiedzi, szukałem ale nie znalazłem podobnego tematu co dalej z tym fantem robić...

Opublikowano
ok dzięki za info , nie ukrywam że trochę mi ulżyło jak napisałeś że płukanie wystarczy. Jak natomiast sprawa ma się w z wtryskami w takiej sytuacji ?
Opublikowano

wtryski oddaj do sprawdzenia , bo na pewno będą tam opiłki, a jak zaczną lać to będzie po silniku

niech mechanik pamięta o płukaniu listwy wtryskowej

zbiornik do dokładnego płukania, przewody bym wymienił, szczególnie przelewy i powroty, ciężko to będzie wypłukać, a używane nie będą drogie

Opublikowano
Raczej na wtryski nie poszło . A jak już poszło to odkręcić z wtryskiwaczy te takie jak by złączki gdzie rurkę przekręcasz , i wydmuchać przemyć . Fachowcy od regeneracji wtryskiwaczy zawsze powiedzą ze jest do zrobienia :D
Opublikowano
Dzięki Panowie za odpowiedzi. Ostatnie pytanie odnośnie pompy...za cholerę nie mogę znaleźć używki do tego silnika o takim numerze jaką ja mam : pompa bosch nr 0986437402. Jest kilka ofert na używane ale o numerze 0445010506 - montowane były zarówno w 143km jak i w 177 km (lub 0445010045 które ponoć też były montowane w 143 km). Gdzieś znalazłem info że są to te same pompy ? Nie jest to sprawdzone info więc jakby ktoś mógł to potwierdzić lub zaprzeczyć byłbym serdecznie wdzięczny
  • 5 tygodni później...
Opublikowano
Witam

mam problem,raczej poważny problem... dostałem info od mechanika, wyrok : zatarta pompa wtryskowa i ponoć sporo opiłków w układzie paliwowym. 3 ważne pytania do osób które mają jakieś doświadczenie w tym temacie :

1. czy wymiana pompy + płukanie układu paliwowego (bak, przewody) załatawią sprawę dobrze czy czeka mnie również wymiana baku i przewodów paliwowych żeby być 100 % pewnym że jakieś opiłki pozostałe po płukaniu nie narobią kipiszu na nowo ?

2. Jak z wtryskami ? jest jakaś mała szansa że któryś się nie zasyfił czy wszystkie na 100 % są zawalone opiłkami ? Pytam bo nie wiem czy jest sens je w ogóle sprawdzać ? Da się je jakoś wyczyścić czy od razu na szrot ?

3. Pompa wtryskowa ze 177 km silnika będzie pasować do mojego 143 km ? Jest sporo pomp do tego mocniejszego i bardzo słabo z dostępnością do tego 143 km. Ma ktoś jakieś namiary gdzie mogę kupić używaną pompę do tego silnika ?

 

Prosze o odpowiedzi, szukałem ale nie znalazłem podobnego tematu co dalej z tym fantem robić...

 

 

Jakie miałeś objawy zatartej pompy ?

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Panowie czy z tymi opiłkami w układzie paliwowym to jakaś większa plaga ? Czy raczej sporadyczne przypadki ? Powiem szczerze że odechciewa mi się N47 po głośnych historiach z rozrządem teraz jeszcze to, a e90/91 z motorami benzynowymi w ogłoszeniach to prawdziwe białe kruki.
Opublikowano
N47 to naprawdę dobry silnik i jest wg mnie znacznie lepszy od m47 miałem przez kilka lat m47 teraz mam 2szt n47 a wymiana rozrządu to 5-8h pracy 2600-3000.. Wcale specjalnie droga nie jest... Szczególnie ze robimy to jedynie raz...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

3. Pompa wtryskowa ze 177 km silnika będzie pasować do mojego 143 km ? Jest sporo pomp do tego mocniejszego i bardzo słabo z dostępnością do tego 143 km. Ma ktoś jakieś namiary gdzie mogę kupić używaną pompę do tego silnika ?

Sprawdź w ETK

N47 318d

https://www.etkbmw.com/bmw/PL/search/selectCar/E90/Lim/BMW+318d+N47/ECE/13_1224

320d N47

https://www.etkbmw.com/bmw/PL/search/selectCar/E90/Lim/BMW+320d+N47/ECE/13_1224

wychodzi że ta sama

właściwie filtr paliwa powinno sie wymieniać co roku aby było ok wszystko

  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano

witam

Prośba o informacje jakie objawy przed zatarciem i oczywiście przy jakim przebiegu. Oraz co radzisz do zrobienia aby po wymianie było OK. czyli żeby nie uszkodzić silnika , zatkać wtrysków itp.

pozdrawiam Waldi3

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Za drogie paliwo kolega lał do baku :D

krótkołańcuchowe wenglowodory jakie są głównie po oczyszczeniu w droższych paliwach premium nie mają takich własciwości smarujących

układ paliwowy jak w zwykłych olejach napędowych , naprawde to fakt pod tym względem tańszy olej napędowy jest lepszy

podobno dodają jakieś srodki polepszające włściwości smarujące ale jak jest naprawdę to nie wiadomo :!:

oczywiście są plusy i munusy , minusem jest że pozostawiają więcej nagarów niż oczyszczone paliwa premium :D

Opublikowano
witam

Prośba o informacje jakie objawy przed zatarciem i oczywiście przy jakim przebiegu. Oraz co radzisz do zrobienia aby po wymianie było OK. czyli żeby nie uszkodzić silnika , zatkać wtrysków itp.

pozdrawiam Waldi3

 

Ciężko pali, gaśnie, traci moc, ażeby ostatecznie klęknąć i napisać na desce "zdechła pompa paliwa"

Ten sam przypadek z silnikiem z literką A, 143KM, 220tyś, poszła pompa CP4 - obraca się w niej tłoczysko potem zatarły się wtryski, jest to ponoć wada dlatego bym nie bawił się w używki. regeneracja pompy 1800 wtrysków 2600.

Usłyszałem że bardzo istotne jest przy wymianie filtra odpowietrzenie układu paliwowego ISTA, zrobienie tzw przelewu ażeby nie chodziła na sucho. No i nie powinno się wymieniać oleju razem z filtrem paliwa tzn. wymieniamy filtr paliwa odpalamy auto a dopiero potem spuszczamy olej.

Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy
  • 5 lat później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.