Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Przerabiam teraz termostaty w e83 jutro kupuję oba i wymieniam

 

Pytanie o E46 vin KK25840 na rysunku w real oem jest termostat egr jest numerek natomiast nie ma go pod rysunkiem w wykazie części. Czy w 318d po lifcie 2002r 115HP jest wogóle termostat egr ?? Wychodzi mi że ten samochód wogóle nie ma tego ustrojstwa... ?

  • Odpowiedzi 84
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wg http://www.czescidobmw.pl/ m47, czyli taki jak piszesz nie ma termostatu egr.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

ok dzięki.

 

Opiszę teraz jak zachowuje się temp i wskaźnik w E46 (zimny start po nocy (wnocy -12) temp na dworzu -9, ogrzewanie na 19st auto, samochód ma webasto) jazda po trasie ekspresowej 100-120km/h ok 2500rpm

1. Po ok 5km temp cieczy 65st i dmucha już ciepłe powietrze

2. Po ok 10km temp cieczy 75st wskazówka pionowo po środku

3. Po przejechaniu 30km w warunkach jak opisane wyżej temp cieczy ciągle na poziomie 75-77st.

Generalnie nie mam zastrzerzeń wg mnie dość szybko się nagrzewa utrzymuje temperaturę jeżeli chodzi o odczyt ze wskaźnika, pali mało, niestety nie sprawdzałem ręką węży...

 

Teraz jak zachowuje się X3 e83 2,0D 150HP warunki -8 na dworzu, trasa ta sama, cieplejszy start bo z garażu gdzie +8st, samochód nie ma webasto prędkość km/h i obrotwa silnika ta sama, ogrzewanie 19st auto.

 

1. Po ok 5km 53st. dmucha już ciepłe powietrze.

2. Po ok 10km 62st wskaźnik temp na 1/4 (krótki postój górny wąż od chłodnicy ciepły od płynu, chłodnica od góry ciepła, dolny wąż zimny)

3. Po ok 18km temp 65-66 wskaźnik prawie w połowie, po zjechaniu z trasy ekspresowej i jeździe miejskiej do 2000rpm start - stop itd po 3-4km temp na kompie się utrzymuje w okolicach 62-65st natomiast na wskaźniku temp spada nawet do staniu 1/4.

 

Wg tego co przeczytałem na forach zdecydowanie do wymiany główny termostat. Ale na początku wymienię ten od EGR z uwagi że to krótka piłka.

 

Jaka może być szansa że wystarczy tylko wymiana termostatu egr ?

 

Jako ciekawostkę dodam że samochód ma 100000km przebiegu (prawdziwy) a po wymienie oleju przybywa oleju nawet 1L do 1,5L po przejechaniu ok 2000-3000km max. W zeszłym tygodniu miałem wciągany DPF oraz katalizator i czysczony chemicznie. Być może po wymianie termostau jak wszystko będzie funkcjonować ok z temp. płynu skończą się problemy z przybywaniem oleju... ? Bo przebieg 100000 to chyba za wcześnie na pompę... Do tego wypalanie DPF odbywa się w temp powyżej 75st...

Opublikowano

W obu betach masz niesprawne uklady

W e46 prawdopodobnie termostat egr.

W x3 mozliwe ze glowny.

5km i ma byc 75, kilka kolejnych km i 88-90.

 

Wysyłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W e46 prawdopodobnie nie ma termostatu egr, bo to 318d na pompie, nawet objawy wskazują na główny, bo inaczej być nie może :wink:

W e83 zajmij się jak najszybciej dpf, bo to może się źle skończyć, czyszczenie zapewne nic nie da (byłeś na czyszczeniu to wracaj do nich, jak zdiagnozowali, że trzeba czyścić to mają zrobić tak, żeby działało), więc wymiana albo wycięcie, Twoja decyzja.

W e46 termostat główny jeszcze jakoś się trzyma, ale w e83 to już go nie ma..termostat egr sprawdź najpierw (jeśli go ma :wink: bo w moim i kilku forumowych egzemplarzach e46 320d z 2003 roku nie ma). Sposób jego sprawdzenia zapewne już wyczytałeś wcześniej.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

z czyszczeniem dpf to długa historia... jeden wziął pieniądze na szczęście nie wielkie i nic nie zrobił a powiedział że czyściutki... drugi wszystko wyjął łącznie z katem i zrobił jak należy, a wziął naprawdę nie wiele :)

Termostaty zamówione do x3, e46 chyba zostawię w spokoju... nagrzewa się szybko i rewelacyjnie w stosunku do X3. Wiecie czy też jest dużo zabawy w 318d z wymianą? czy trochę lepszy dostęp jak w 320d m47n ?

 

Wczoraj z ciekawości zrobiłem krótki test w benzynie ale w Hondzie warunki identyczne jw. Po 2km 60st, po 4km 80st po otwarciu termostatu i puszczeniu na chłodnicę pokazuje 77-83st w zależności od sposobu i warunków jazdy(po 12km). Tu termostat na 100% jest ok.

  • 1 rok później...
Opublikowano
Witam. Chciałbym się czegoś dowiedzieć. Zauważyłem dzisiaj jadąc do szkoły rano (ok 40km w jedną stronę) temperatura silnika wynosiła ok 75*. Później wracając i kręcąc się najpierw po mieście było 90* ale na trasie znowu temperatura spadła. Ogólnie strasznie wolno się nagrzewa silnik, gdy jest tak mniej więcej 10* na dworze, ale jak już jest ciepło to się nagrzeje i trzyma. Czy może to być wina termostatu czy czegoś innego? I jak to mogę sprawdzić?
Opublikowano

Tak to wina termostatu. Dodam że najprawdopodobniej masz dwa, jeżeli masz EGR. Oby dwa mogą powodować podobne problemy. Proponował bym wymienić dwa za jednym razem. Oszczędzisz czas, plus nerwy.

 

 

Ps. Po wymontowaniu termostatu EGR, możesz w niego "dmuchnąć". Sprawny nie przepuszcza powietrza. Natomiast w termostacie głównym, najczęściej problem leży w połamanych ząbkach obudowy.

Opublikowano

Zacznij od tego co jest tańszy i bardziej dostępny tj EGRu bo ten od płynu to jest tak schowany że musisz pół auta rozebrać aby go wymienić.

Jak sprawdzić termostat od EGR to już Ci kolega napisał.

Kupuj oryginały a nie zastępcze ja ostatnio w ASO zapłaciłem za obydwa 340zł

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Zanim kupisz ten tańszy, czyli EGR, to najpierw sprawdź, czy go ... masz :mrgreen:

Mam ten sam silniki i rocznik co Ty i go nie mam. Mimo, że realoem mi go pokazuje :duh:

 

http://i668.photobucket.com/albums/vv45/320dslowtech/dsegrth.png

To wskazane czerwoną strzałką to właśnie termostat EGR.

Opublikowano
Słuszna uwaga , najpierw sprawdzić co się ma pod maską .

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Powiadasz

On miał w swojej BMW kiedyś to samo w zimę ale po wymianie płynu na nowy usterka mu zniknęła

Hmm... czy my tu mówimy na pewno o niedogrzaniu silnika ?

Niedogrzanie silnika to występuje w przypadku nadmiernego chłodzenia tegoż silnika , to nie bardzo rozumiem jak wymiana płynu może poprawić sytuację.

W przypadku nadmiernej temperatury to może sie okazać że pomaga ale to i tak nie główne lekarstwo na przegrzanie.

Daj znać jak Ci poszło.

 

Ps. korek spustowy masz po stronie kierowcy na dole chłodnicy.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Polecam najpierw sprawdzic poziom plynu i odpowietrzyc. Od kilku tygodni mialem podobny objaw wskazowka temperatury opadala na trasie. W zeszlym tygodniu zapalila sie kontrolka poziomu plynu. Po uzupelnieniu plynu i odpowietrzeniu ukladu wskaznik temperatury trzyma pion caly czas.
Opublikowano
Zacznij od tego co jest tańszy i bardziej dostępny tj EGRu bo ten od płynu to jest tak schowany że musisz pół auta rozebrać aby go wymienić.

 

Niedawno był temacik na forum o wymianie tego termostatu i wcale nie trzeba aż tak dużo rozbierać bo tak sam autor tego tematu stwierdził " jednak da się go wyciągnąć tędy, a nie tak jak każdy wyciąga "

 

Gdyby jednak autor TEGO tematu był zainteresowany wymiana termostatu głównego to polecam odszukac ten temat, może się przydać ;)

Opublikowano

Odnośnie sposobu wymiany termostatu to model modelowi nie jest równy ale w przypadku tego modelu co jest w wątku to jest różnica że jedni demontują wentylator aby było więcej miejsca na odsunięcie chłodniczki spalin a inni się meczą z tą chłodniczką co zasłania dojście do termostatu.Ja osobiście nie demontowałem wentylatora ale ta chłodniczka mi bardzo przeszkadzała.

Ja to porównać do wymiany odmy to stopień trudności w skalo do 10, odma :2 , termostat :8.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

  • 2 lata później...
Opublikowano
Witam, niestety zgrzeszyłem i oddałem bawarke na wymiane termostatu głównego do "wujka szwagra" i jest pare problemów. Odwiedziłem go w trakcie pracy, nowy termostat był już założony po ok 3 godz pracy(bóg wie ile on za to skasuje) i stwierdził że z niego ulało sie tylko 1.5 l plynu a powinien cały(sprawdziłem zbiorniczek i pływak wskazywał na full płyn nie spłynął), twierdzi ze cos jest nie tak i nie wie czy odpowietrzenie pomoze, jestem troche lewy w ukladzie chlodzenia ktos cos moze wytlumaczyc poradzic?(oprocz zmiany mechanika to juz wiem :() i ile taka wymiana srednio zajmuje i kosztuje
Opublikowano
Wujek szwagra zna sie na rzeczy :) wymiana obydwu termostatów trwa max 1,5 godz. gdy robi się to po raz pierwszy a jest trochę ciasno. Odpal silnik, dolewaj płynu, są odpowietrzniki- poluzuj je, odpowietrzy się samo.
Opublikowano
Hah no dobra :) wiesz bmw dla takich magikow to przeciez cos niezwyklego:) a wiesz moze jak to cenowo? Co by mi nie wyskoczyl za duzo
Opublikowano

Za taką wymianę termostatu głównego to ceny się wahają 70-120 zł. czas to 30-60 minut od otworzenia maski do zamknięcia maski ale zawsze należy dodać 30 minut na ogólne straty czasu.

Należy doliczyć materiał.

W twoim wypadku to mym się przyłożył do dobrego odpowietrzania i uzupełniania płynu oraz sprawdzenia czy nie cieknie.

Tak na marginesie to z jakiego powodu zleciłeś wymianę termostatu ?

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Plyn nie cieknie, po przemaglowaniu wywnioskowałem iż jest do wymiany bo w trasie nie dogrzewal a w miescie woooolno i nie zawsze :) do jutra stoi na warsztacie
Opublikowano
To w takim wypadku jest zalecane wymienić obydwa termostaty

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.