Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 84
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wpisz w google a znajdziesz.
Opublikowano
Odudowy, dwie śruby + zapinke odpiąć uważać na oring, odpowietrzyć i to wszystko
Opublikowano
Ja kolego odpowietrzalem cały układ 5 odpowietrzników. Jest na forum napewno znajdziesz
Opublikowano
kolego opisz twoimi slowami gdzie sa te odpowietrzniki, a ty robercik powiedz jak odpowietrzyles egr ;) jak myslicie problem zniknie po wymianie egr? max na pierwszej kresce mam wskazowke, i ciagle spada
Opublikowano
Na termostacie EGR masz od gory plastikowa srubke jak bedziesz go wyjmowal czyli odkrecal ,odkrec najpierw korek zbiorniczka wyrownawczego zeby nie bylo w ukladzie cisnienia wtedy odkrec termostat i załóż drugi ,wyleci ci moze z 50 ml płynu odpal auto odkrec na chwile ta plastikowa srubke az zacznie leciec płyn i zakrec i po sprawie :D
Opublikowano
Nie mam pojecia ,trzeba eliminowac usterki nie wiadomo czy dobry jest główny termostat. Zaluzje sie zamykaja jak odpalisz auto ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
a ty kolego tam o google to widze ze dosyc madry jestes :)

 

A ty za to bardzo leniwy jak widać :P dosłownie kilka sekund i wyskakuje masa tematów https://www.google.com/search?q=wymiana+termostatu+egr+e46&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:pl:official&client=firefox-a

Opublikowano
ale nie wszyscy pisza tak fachowo jak przyjaciele z forum :) robercik zaluzje tzw?? i o co chodzi z tym badaniem weza czy cieply czy nie? pozatym ja sprawdzalem oba, egr przedmuchujac i byl ok a glowny wyciaglem i w naczyniu gotowalem to otworzyl sie przy 91st. 3x tak robilem. moze tez byc plyn w ukladzie jakis lipny, ale jak spuszczalem to nie byl zly, tylko koncentratu dolalem zeby osiagnac - temperature, sam nie wiem moze to byc cos powazniejszego, hmm. jutro mam zamiar wymienic kolege egr
Opublikowano
Ugotowac to mozna jajka na twardo :lol: a termostaty trzeba wymienic .A te zaluzje to na chlodnicy sie znajduja sterowane sa one podcisnieniowo obok korka zbiorniczka wyrownawczego znajduje sie gruszka podcisnieniowa taka jak przy turbo, i do niej dochodzi wezyk gumowy od zaworu który tym podcisnieniem steruje .Na zgaszonym silniku sa one(te zaluzje)otwarte a jak zapalisz powinny sie zamknac oczywiscie na zimnym silniku .Chyba ze silnik jest rozgrzany do 90 stopni to wtedy sa otwarte
Opublikowano
troche sie pomyliłeś z temprraturą żaluzje sie otwierają przy 103 stopniach
Opublikowano

żaluzje są cały czas zamknięte nawet przy zgaszonym motorze

jezeli po zgaszeniu silnika żaluzja się otwiera to wężyki do wymiany -przerabiałem temat

Opublikowano
żaluzje są cały czas zamknięte nawet przy zgaszonym motorze

jezeli po zgaszeniu silnika żaluzja się otwiera to wężyki do wymiany -przerabiałem temat

 

Żaluzje są sterowane elektrozaworem, więc po paru sekundach od zgaszenia silnika otwierają się. Cały czas będą zamknięte tylko jeśli elektrozawór został pominięty w instalacji i żaluzje podpięte są bezpośrednio do podciśnienia.

Opublikowano
Żaluzje są sterowane elektrozaworem, więc po paru sekundach od zgaszenia silnika otwierają się. Cały czas będą zamknięte tylko jeśli elektrozawór został pominięty w instalacji i żaluzje podpięte są bezpośrednio do podciśnienia.

 

Kolega dobrze pisze że żaluzje są sterowane elektrozaworem. Ale są od razu zamykane i otwierają się tylko jak silnik osiągnie 103 C. Jeżeli są cały czas otwarte to albo wężyk albo elektrozawór padnięty jest!!

Opublikowano
Witam koledzy moze i macie racje z ta temperatura ale wydaje mi sie ze 103 stopnie to chyba nie jest optymalna temperatura dla silnika ?
Opublikowano
Żaluzję otwierają sie przy 103 C kiedy silnik osiągnie taką temperature również wtedy włancza sie wiatrak! Optymalna temperatura to 90 C i żaluzje przy tej temperaturze są zamknięte
Opublikowano
najlepiej wykręćic termostat dmuchnąć z jednej i drugiej strony, jak jest przedmuch, to złom, można też pomachać nim przy uchu, jak coś lata w środku to złom, lub też bez zdejmowania termostatu rozgrzać silnik do średniej temperatury, jak przewod za termostatem jest ciepły to złom. Mój wczoraj sprawdziłem, i efekt jest taki, ze mógłbym używać go jako grzechotki dla dziecka, bądź rurki do nurkowania...
Opublikowano

Termostat EGR można sprawdzić bez demontażu. Wystarczy zacisnąć waż, który doprowadza ciecz chłodzącą do termostatu EGR. Ja założyłem na ten wąż zacisk stolarski i się przejechałem. Auto dużo szybciej się nagrzewało. Po zdjęciu zacisku znowu był problem z temperaturą silnika. Trzeba tylko uważać żeby wiatrak nie wciągnął tego co użyjemy do blokady węża.

 

Po wymianie termostatu EGR nie mam już problemu z nagrzewaniem silnika nawet przy -10 - 15

Opublikowano
Dziś dostałem nowy termostat egr, z zapałem wziąłem się do wymiany, odkręciłęm pokrywę silnika i wziąłem się za odkręcanie termostatu, zapominając o odkręceniu korka do wlewu płynu chłodniczego, z pod egr zaczeło mi sikać płynem po całym silniku, ale ok, jakoś dałem radę, założyłem nowy termostat i chciałem go odpowietrzyć, odkęciłem jego górną śrubę i czekałem aż płyn zacznie wypływć, i ku mojemu zdziwieniu żaden płyn się nie pojawił, czekałem i czekałem, wskazówka staneła w pionie, a płynu w terostacie egr nadal brak, więc tu moje pytanie, czy tak ma być? niby temperatura jest w porządku ale odpowietrzyć chyba mi się nie udało.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.