Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Slychajcie koledzy! Zabralem sie do wymiany termostatu w mojej niunii i zaraz na samym początku poległem a mianowicie nie moge wyjac oslony wentylatora i samego wiatraka; oslona blokuje sie na wentylatorze wiec chyba najpierw trzeba odkrecic smiglo wiatraka, ktorego w zaden sposob nie moge sie pozbyc; nie chce go polamac więc staram sie sciagac go delikatnie ale kaplica, nie ma zadnej srbki jedynie z trzpienia na ktorym osadzone jest smiglo wystaje malutki cycek metalowy ktory minimalnie sie chowa do srodka jak sie go naciska ale raczej to nic nie daje

 

szukalem na forum ale znalazlem do mojego modelu instrukcje wymiany do 330ci ale na temat zdejmowania oslony nic tam konkretnego nie ma

pomoze ktos??

  • Odpowiedzi 84
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witam Kolego

Ja również mam do wymiany termostat w swoim autku i też mam zamiar zabrać się za to jutro, już wstępnie przyglądałem się tematowi ale nikt jakoś nie kwapi się do pomocy by cokolwiek podpowiedzieć w tym temacie, albo każdy śmiga do mechaniora z wymianą termostatu albo się boją grzebać w swoim aucie, ale ja się nie poddam i mam zamiar jutro z tym walczyć, wiem o co ci chodzi aby dobrać się do termostatu należy co nieco odkręcić, po pierwsze wentylator należałoby odkręcić razem z wiskiem czyli cały wiatrak od pompy wody jeszcze się dokładnie temu nie przyglądałem ale napewno od tego trzeba zacząć jak to odkręcisz to wyjmujesz wiatrak i osłonę i masz już jakiś dostęp do chłodniczki Egr, po odkręceniu jej powinieneś mieć całkiem dobry dostęp do termostatu, no i oczywiście na samym początku zlej płyn chłodniczy. Myślę że dasz radę ja jutro się za to zabieram, a że wolę robic sam przy moim autku to nie poddam się. Pozdro Mario.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano
Dzisiaj również uporałem się z tym termostatem na dodatek okazało się że najbardziej wywalony był termostat EGR tzn. na chłodniczce spalin, szybka wyprawa do ASO po nowy i szybkie składanie, rozbieranie było trudniejsze niż późniejszy montaż, jeśli ktoś potrzebuje pomocy lub ma jakieś pytania odnośnie wymiany termostatów to służę pomocą, jak zbiorę się na siły to być może w "Zrób to sam" można by było zamieścić dokładny opis co i jak, tylko pytanie czy wogóle ktoś jest zainteresowany takim tematem, ja powiem szczerze wszystko poskładałem jakieś 1-1,5 godziny bo już późno było więc trzeba było się spieszyć, oczywiście po montażu test i teraz autko po przejechaniu kilku kilometrów miało już pion i oto właśnie chodziło :D

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Witam

 

Jako że ostatnio miałem niemiłą niespodziankę z przegrzaniem płynu chłodzącego, zapobiegawczo chcę wymienić termostat i płyn chłodzący(nie wiem czy kiedykolwiek był wymieniany) . I mam 4 pytanka:

 

1. Może ktoś powiedzieć krok po kroku jak wymienić termostat?

2. Wiem, że są dwa spusty płynu chłodzącego, jeden w chłodnicy, a drugi gdzie??

3. Jak dokładnie odpowietrzyć płyn chłodząc?

4. Kupiłem 8L płynu chłodzącego PRESTONE, wystarczy?

 

Pozdrawiam

Opublikowano

1. Instrukcja jest w ksiazce sam naprawiam, poszukaj w necie. Generalnie do zrobienia samemu w ok 1-1,5h, bez podosnika ale ciezko spuscic plyn.

2. Ja znam tylko jeden w chlodnicy

3. Odkrecasz wszystkie odpowietrzniki, dolewasz plynu az wycieknie i styka, ewentualnie mozna poprawic po odpaleniu auta jak pompa przegoni plyn. Pamietaj by w kabinie odpalic grzanie na full.

4. Powinno wystarczyc, wchodzi 7l

Opublikowano

są 2 termostaty

 

drugi korek spustowy jest w bloku silnika mniej więcej powyżej katalizatora

pierwszy jest w chłodnicy po prawej stojac przed samochodem

po spuszczeniu i zakręceniu wlewasz płyn i odkręcasz korki na małym termostacie agr i na wężu idącym po prawej stronie do zbiorniczka wyrównawczego,

i zalewasz az wypłynie, odpalasz auto i dolewasz aż nie bedzie bąbli.... mniej więcej tak to wygląda

Opublikowano

witam

cenna uwaga :

podkładka korka spustowego w bloku jest aluminiowa , powinna zostac wymieniona na nowa np : mosiężna od korka spustowego oleju

Opublikowano
na pewno troche zostalo w bloku ale to nic nie szkodzi :) a jak poszla Ci wymiana tgo termostatu bo tez sie przymierzam?

 

 

Bardzo sprawnie i bez bólu, trochę przewody ciężko zdjąć bo mało miejsca( dla ułatwienia można zdjąć chłodniczkę spalin, ja tego nie zrobilem) . Cała operacja trwała max 3h i to z duzymi przerawmi

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Koledzy ja również zabrałem się za wymianę płynu chłodzącego i termostatów, ale nie mogę znaleźć korka spustowego z bloku silnika. Mógłby ktoś podpowiedzieć dokładniej gdzie on się znajduje? I co trzeba od spodu odkręcić żeby było wygodnie to zrobić.
Opublikowano
Dzięki już znalazłem. Dla wiadomości innych korek spustowy w 320d znajduje się zaraz obok pierwszego katalizatora, po zdemontowaniu aluminiowego usztywnienia i osłony wydechu jest do niego dość dobry dostęp.
Opublikowano

A nie prościej było zlać płyn z chłodnicy? niebieskim kurkiem, przynajmniej u mnie tak jest w m47

Widze kolega z legionowa jak poszla wymiana?

Opublikowano
A nie prościej było zlać płyn z chłodnicy? niebieskim kurkiem, przynajmniej u mnie tak jest w m47

Widze kolega z legionowa jak poszla wymiana?

Z chłodnicy to przy wymianie trochę za mało - trzeba (jak to koledzy powyżej piszą) spuścić również z bloku. Chociaż ja, po spuszczeniu z bloku i chłodnicy wlałem potem tylko ok. 7 litrów ( instrukcja mówi że wchodzi 9). Odpowietrzanie, kolejność zakręcania odpowietrzników itp. - wszystko wg. "Sam naprawiam".

Opublikowano
NO nie wiem jak wymienialem termostat spuszczałem z chlodnicy, zalalem potem prestonem który miesza sie z kazdym plynem chłodniczym i po robocie.
Opublikowano
No koledzy z samej chłodnicy to za mało ja po spuszczeniu płynu z chłodnicy odkręciłem kurek w bloku silnika i dobre 2,5 litra jeszcze zleciało. Na koniec odkręciłem kurek odpowietrzania nagrzewnicy i jeszcze około 0,7 litra było. Po tym wszystkim 2 płukanki z wody destylowanej i za każdym razem lekko zieloną wodę spuszczałem. Czyli nawet po spuszczeniu ze wszystkiego co możliwe dużo zostaje w zakamarkach. Teraz zalałem prestonem i jest w miarę czysty. Polecam spuszczać również z bloku bo naprawdę tam, dużo zostaje. Jako ciekawostkę zaznaczę że według realoem-a miałem zamontowany termostat egr, a w rzeczywistości go nie ma. Robota poszła w miarę gładko przy okazji zrobiłem podgrzewacz i teraz jest ok.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam.

Zamierzam wymienić główny termostat i w związku z tym mam kilka pytań. Po pierwsze gdzie szukać termostatu - na końcu rury wychodzącej z prawej czy lewej strony chłodnicy ??

Na RealOEM.com jest niby schematyczny rysunek ale nie widać co po drodze muszę zdemontować. Czy oprócz termostatu muszę zaopatrzyć się w coś jeszcze - jakieś uszczelki... lub coś podobnego. Czy przy odkręcaniu czegoś po drodze nie ma przypadkiem jakichś słabych elementów które jak to bywa - się uszkodzą lub na pewno będą wymagać wymiany... lub jakieś śruby , które na bank będą zapieczone... ??

No i co po kolei muszę zdemontować... ??

Pozdrawiam SIEKIER'A

:twisted:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano
Ze swojej strony dodam tylko tyle, żeby zwrócić uwagę na momenty dokręcenia śrub termostatu!!!!! Ja u siebie zgniotłem uszczelkę dokręcając termostat na siłę (na tzw wyczucie). Później uszczelka zaczęła ponownie przeciekać :( . U mnie moment dokręcenia wynosi 10Nm (jest to dosyć lekkie dociągnięcie) - przypuszczam, że u Ciebie będzie tak samo. Pozdro
Dolo
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam

Trochę to trwało ale termostat wymieniony , układ poprawnie odpowietrzony ... lecz problem pozostał :evil:

Obecnie samochód nie trzyma temperatury. Przy jeździe trasą ok 120 km/h, temperaturze zewnętrznej ok 7,5 stC , włączonym klimatroniku na 17 stC (dogrzewa wnętrze) wskazówka potrafi się cofnąć do pierwszej kreski przed pionem - jak na foto :

http://img594.imageshack.us/img594/7466/17052011118.jpg

Gdzie szukać przyczyny ??

Pozdrawiam SIEKIER'A

:twisted:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.