Skocz do zawartości

[320d] Problem z odpalaniem i komunikacją ze sterownikiem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Dzień dobry forumowicze. Od 1.5 miesiąca jestem posiadaczem e46 2.0d 2004 Touring i powoli usuwam usterki, które widziałem już przy kupnie i takie, które wyszły po zakupie :/. Po diagnozie inpą wykazało mi, że mam 4 świece niesprawne. Poszukiwania na forum naprowadziły mnie na niesprawny sterownik świec. Umówiłem się na wymianę na regenerowany w ostatni weekend. Już to była ostatnia chwila bo tego samego dnia przed wyjazdem przy -2 nie mogłem odpalić ale po kilku próbach udało się i dotarłem na miejsce gdzie wymieniłem sterownik na sprawny i przy okazji zrobiłem diagnostykę live data. Okazało się, że świeca 3 i 4 nie pali więc są do wymiany. Oprócz tego wyszło, że sterownik turbo jest niesprawny i trzeba odkładać pieniądz na dwumase i resztę kompletu... Odpaliłem auto i wróciłem do domu w średnim nastroju. W drodze powrotnej już przy domu, zajechałem jeszcze do sklepu. Wychodzę ze sklepu, przekręcam kluczyk i zaświeciła się meduza od DSC i nie mogę odpalić, wskazówka od temperatury stoi bo w końcu zrobiłem przed chwilą prawie 300 km. Wyciągam kluczyk, wsadzam jeszcze raz, meduza już się nie zapala i odpalam. Podjeżdżam pod blok i mam nadzieję, że to tylko coś chwilowego ;/ Na drugi dzień od rana chciałem jechać na siłownie i idę do auta przekręcam kluczyk a tu wskazówka od temp. leci na maxa na czerwone pole i zaświeciła się meduza i kontrolka ręcznego na czerwono. Próbuje parę razy odpalać ale nie daje to efektu ;/ Zrezygnowany wracam do domu i zaczynam ładować laptopa i szukać kabla do inpy i szukać po forum. Po 4h idę ponownie ale biorę drugi kluczyk (bo gdzieś wyczytałem o immo, że może nie działać) i przekręcam ale jednak znowu meduzy się palą. Podłączam kabel i zaczynam klikać w inpe. Wchodzę w sterownik silnika i dostaję komunikat: "No response itd" a dzień wcześniej łączyło się. Zrezygnowany klikam w inpe dalej a w końcu usłyszałem jakby coś się załączyło. Chyba pompa bo taki ciągły dźwięk i kontrolka od ręcznego zrobiła się żółta zamiast czerwonej i spróbowałem się znowu połączyć inpa do silnika i już udało się. Zdziwiło mnie to i spróbowałem odpalić i odpalił od razu. Postanowiłem trochę pojeździć tak z 10km i jeździł ok ale kontrolka od meduzy i ręcznego paliła się na żółto nadal. Podjechałem do domu i wpadłem na to, że inpa podlacze sie pod dsc. Za trzecim razem wybrałem odpowiedni moduł i miałem w nim błąd: "CAN timeout". Wykasowałem go, kontrolki zgasły i pojeździłem chwile i już się nie pojawiły. Po mojej dłuższej historii pytanie. Co mogło wywołać takie zachowanie, że zaświeciły się kontrolki i nie mogłem połączyć się ze sterownikiem silnika, który po 15 minutach zaskoczył? Czy wymiana sterownika świec mogła mieć na to wpływ? Jutro jadę do znajomego mechanik, żeby sprawdził styki i wymienił świece. Mam nadzieję, że to nie jest objaw kończącego się sterownika :/
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Dostałem radę, że obok komputera silnika jest taki niebieski przekaźnik i żeby go wyciągnąć i przeczyścić styki. Wyczytałem, że jest to główny przekaźnik do DDE. Gdy odbiorę auto od mechanika po niestety poważnej naprawie klapek :/..., sprawdzę to osobiście, gdy to nie przyniesie rezultatu myślę, żeby wysłać sterownik do regeneracji ;/
Opublikowano
Opublikowano
Rozumiem, że wystarczy sam DDE kupić i go z moim sklonować? Czy musiałbym kupić cały zestaw czyli DDE + EWS + pastylke do kluczyka?
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Oddałem auto do mechanika na wyrzucenie klapek i okazało się, że spełnił się czarny scenariusz... Jedna klapa w ogóle się nie ruszała. Druga była bardzo luźna, trzecia była oderwana ale w zasięgu wzroku a czwarta tez oderwana ale wleciała głębiej... Gdy to usłyszałem trochę zbladłem i mechanik powiedział, że jej nie wyjmie i będzie trzeba ściągać głowice co wiąże się z kosztami...Zostawiłem u niego auto do robienia ale z racji tego, że miał dużo innych aut już wcześniej umówionych musiałem poczekać trochę. Po około 2 tygodniach stania mechanik zawziął się, rozmontował parę części, dorobił sobie jakiś haczyk i wyciągnął czwartą klapkę bez ściągania głowicy. Wymienił przy okazji świece bo to one miały być głównie robione a klapki przy okazji. Po tych naprawach auto od razu lepiej jeździ. Tak samo dobrze na zimnym i ciepłym. Odpala od razu nawet przy -5 stopni. Nie mam już problemów z nieodpalaniem i zapalaniem się kontrolek. Wygląda na to, że świece i klapki miały na to wpływ. Pod koniec października wymieniłem sterownik do świec, teraz świece i mam nadzieję, że już nie będę miał innych problemów w zimie. Jedyne co mnie zastanawia to, że klapki i świece miały aż tak duży wpływ na sterownik. Ma ktoś może jakąś teorie dlaczego tak mogło się dziać?
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Rozwiązałem mam nadzieję w końcu problem z komunikacją i brakiem odpalania. Kupiłem używany komp o numerze DDE 7 794 624 i znalazłem kogoś co mi sklonował mój stary DDE na zakupiony używany. Dzisiaj było -5 i odpalał bez problemów z komunikacją. Oby tak dalej było :D
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Wymieniłem sterownik i przy -8 znowu mi nie chce odpalać. Przez miesiąc było ok ale nie było tak zimno i znowu objawy mam takie same :/ :( Czyżby znowu sterownik?... tym razem postanowię wymienić ten niebieski przekaźnik DDE i może od pompy paliwa. Innych pomysłów brak. Chyba nie mam aż takiego pecha, że znowu musiałbym wymieniać sterownik :/
Opublikowano
Jeśli sterownik silnika zmieniłeś na taki z takimi samymi nr, to źle, bo one z jakiegoś powodu zostały zastąpione podczas produkcji i pewnie z tego powodu właśnie. U znajomego też zmieniliśmy na takie same nr, po roku powtórka. Dopiero po zmianie na w miarę najnowszy problem znikł już na spory czas.
Opublikowano
Jeśli sterownik silnika zmieniłeś na taki z takimi samymi nr, to źle, bo one z jakiegoś powodu zostały zastąpione podczas produkcji i pewnie z tego powodu właśnie. U znajomego też zmieniliśmy na takie same nr, po roku powtórka. Dopiero po zmianie na w miarę najnowszy problem znikł już na spory czas.

Mój miał numer: DDE 7 794 624 i był wyprodukowany w maju 2004. Kupiłem z takim samym numerem DDE ale innym wewnętrznym i wyprodukowanym w listopadzie. Produkcja e46 zakończyła się w 2005 a na allegro.pl nie widziałem jak kupowałem, żeby były jeszcze nowsze. Może jednak przyczyna leży gdzieś indziej?... Co myślisz o wymianie przekaźnika dde albo przekaźnika pompy? Czytałem rożne wątki i nie mam innych pomysłów :/

W ostateczności kupiłbym kolejny sterownik ale znowu jaki, żeby był dobry...

 

Nagrałem film jak po przekręceniu kluczyka słychać jak coś się załącza i wtedy jest ok. Tylko nie mogę zlokalizować co to za dźwięk.

Opublikowano
ECU jak zadziała, to załącza przekaźnik od silnika i to pewnie on tyka. Wymienić przekaźnik to tańsza sprawa niż klonowanie ecu, więc zacznij od tego. A później spróbuje pomóc Ci w namierzeniu najnowszego możliwe pasującego ECU.
Opublikowano
ECU jak zadziała, to załącza przekaźnik od silnika i to pewnie on tyka. Wymienić przekaźnik to tańsza sprawa niż klonowanie ecu, więc zacznij od tego. A później spróbuje pomóc Ci w namierzeniu najnowszego możliwe pasującego ECU.

Wymieniłem przekaźnik na ori z ASO i teraz odpala bez problemu ale już mamy w Poznaniu z 8 stopni na plusie a problem miałem jak było na minusie więc na pewno nie wiem czy było to to :P

Namierzyłem na allegro, że są takie sterowniki DEE 13 61 7 800 130, które jak sprawdziłem na stronie z częściami bmw są następcą DDE 7 794 624. Ten miałeś na myśli? Bardzo mało ich na allegro jak sprawdziłem :/

  • 1 rok później...
Opublikowano
Teraz była dobra pogoda na wyciągnięcie wniosków z wymiany tego przekaźnika DDE niebieskiego. Przez tydzień auto stało przy -10 i bez problemu odpaliło mi rano :). Bardzo możliwe, że niepotrzebnie wymieniałem pierwszy sterownik i żałuję, że nie wymieniłem tego przekaźnika na samym początku, ponieważ ewidentnie po jego wymianie nie miałem już problemów z komunikacją, ze sterownikiem silnika i odpalaniem.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak powinien wyglądać każdy temat :cool2: rozwiązanie i po roku info czy dalej wszystko jest ok :8)

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.