Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam czy ktoś miał taki przypadek ,po zmianie na zimówki podczas jazdy po średnio mokrym asfalcie ,podczas przyspieszania zapalała mi się kontrolka trakcji nie było by w tym nic dziwnego gdy byłby to pierwszy czy drugi bieg ale zapalała się na 4,5,6 biegu ,podczas spokojnej jazdy nic się nie paliło
  • Odpowiedzi 58
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkich forumowiczów, to mój pierwszy post bo to również moje pierwsze problemy z moim E90.

 

Mój samochód to E90 320d 120kW 2005 r.

 

Problem, który się pojawił jest następujący: W czasie jazdy po upływie 20-30 min samoczynnie zapala się kontrolka kontroli trakcji i samochód ma odcięty napęd. Zdarzenie to intensyfikuje się w prawym zakręcie, a w lewym nie zachodzi. Dodatkowo czasami przy delikatnym ruszaniu lub przy dodawaniu gazu przy niskich obrotach odcina napęd (nie zawsze pojawia się kontrola trakcji), a lewe przednie koło jest przyhamowywane tak jakby zaczynał na nim działać ABS, po wejściu na wyższe obroty lub przy dynamicznym ruszaniu problem znika, ale potrafi się bez przyczyny przy jeździe 140 km/h zapalić kontrola trakcji. Zjawisko to występuje również na dezaktywowanym DTC.

 

Badałem już auto KTS-em i nie ma żadnych błędów, które można powiązać z problemami.

Badałem również na kompie do BMW w piasecznie w MAG POL BIS, ale tam też nie było żadnych błędów wskazujących na podłoże problemu.

W weekend zrobiłem badanie geometrii wyniki poniżej, muszę parę rzeczy ustawić, bo zawieszenie w pełni sztywne, żadnych luzów.

http://www.fotosik.pl/zdjecie/6fa6d9217468a5f5

 

W weekend postanowiłem pożyczyć KTS-a i pojeździć z podglądem wartości rzeczywistych wykresy poniżej

http://www.fotosik.pl/zdjecie/ffac3b5eaf0e0096

http://www.fotosik.pl/zdjecie/9e3c0e15fe1f36b9

http://www.fotosik.pl/zdjecie/946269a439d546a1

http://www.fotosik.pl/zdjecie/2217e4c0103f35f1

http://www.fotosik.pl/zdjecie/8cfa94f7f27fc58d

http://www.fotosik.pl/zdjecie/0f44ac4c9bd88e5e

 

Na wartościach rzeczywistych widać, że w prawym zakręcie (kąt skrętu na minusie) na minus lecie odczyt z czujnika zarzucania pojazdu (czujnika prędkości obrotowej) i w tym momencie też samochód przerywa i dohamowuje lewe przednie koło. Dodam jeszcze, że czujnik zarzucania pojazdu nawet na postoju pokazuje wartość ujemną i nawet na postoju wartość się ta zmienia od -0,33 do -0,65 a zazwyczaj zatrzymuje się na -0,49

 

Macie jakiś pomysł gdzie jest przyczyna takich zachowań?

Edytowane przez pawelraf
Opublikowano

Miałem podobnie jak był uwalony czujnik abs.

Zanim zaczniesz wymieniać to sprawdź przewody oraz czujnik na testerze.

Ja bym kupił ewentualnie używkę na aledrogo, może za grosze ktoś odsprzeda.

Pamiętaj że impulsatory są w łożyskach i piastach.

Opublikowano
Miałem podobnie jak był uwalony czujnik abs.

Zanim zaczniesz wymieniać to sprawdź przewody oraz czujnik na testerze.

Ja bym kupił ewentualnie używkę na aledrogo, może za grosze ktoś odsprzeda.

Pamiętaj że impulsatory są w łożyskach i piastach.

 

 

Tylko patrząc na załączone wykresy daje się zauważyć, że czujniki abs-u dobrze odczytują prędkość poszczególnych kół

Opublikowano
U mnie też prędkości obrotowe kół były ok a winowajcą było łożysko w kole koło traciło pion w zakrętach bądż na nierównościach czujnik dotykał pierścienia w efekcie załączała się trakcja :)
  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam,

Mam BMW E90 2.0i. Dzisiaj podczas jazdy na autostradzie zaczęła mi mrygać tylko kontrolka trakcji. Oczywiście gazu dodać nie mogłem itd. Ciśnienia w oponach jest ok. Czy w ciemno można w tej sytuacji stwierdzić, że najprawdopodobniej padł któryś z czujników ABS? Czy jak będę przez jakiś czas jeździł na wyłączonej trakcji to nic się nie stanie powaznego?

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Wczoraj jadąc w trasę około 30km przy zjeździe z obwodnicy auto straciło moc i migała na desce kontrolka od kontroli trakcji. Zjechalem na najbliższą stacje, pod maską względnie sucho jak na n46, jedyny wyciek to z vacum- widać olej na osłonie termicznej ale kat i lambda sucha.

Postałem tak 10 minut I ruszyłem dalej w trasę, problemy ustały, jak wracałem w nocy to żadnych objawów, auto ma moc, nie szarpie i przyspiesza równo.

Dużo o tym czytałem i podobno jest to czujnik abs lub jakąś koronka w pół osi.

Co sprawdzić, bo mimo powrotu 30 km bez objawów jakoś nie czuje aby samo się coś naprawiło.

Dzieki za porady.


Edit: Z czasem problem się nasilił i kontrola trakcji zapalała się cały czas, pomogało zupełne jej wyłącznie.

Powodem awarii był uszkodzony czujnik abs- lewy tył.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.