Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Drodzy !

 

Proszę o pomoc i radę . Otóż od niedawna zauważyłem, że jadą po wątpliwej jakości drodze i skręcając w prawo czasami słychać pukanie.

Wczoraj podjechałem do jednego z mechaników i nic nie stwierdził.

 

Mam przejechane 85tkm.

 

Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi i informację.

 

pozdrawiam

 

Marek

Opublikowano
Zdecydowanie jest to stukot i to też nie zawsze. Prowadzi się świetnie i bez zastrzeżeń . Tylko czasami właśnie przy skręcie w prawo jest stukot.
Opublikowano
Poczekaj na śnieg albo jakaś śliska łąka, wyłącz trakcję skręć koła i rusz dosyć gwałtownie raz w jedną, raz w drugą stronę. Prawdopodobnie półoś któraś się kończy ale na odległość ciężko się takie rzeczy diagnozuje ;) Padały przy dużo mniejszych przebiegach... Przy jeździe na wprost rzecz nie do zauważenia.
Opublikowano

Z tego co pamiętam to półosie były wymieniane chyba na początku tego roku.

Zawsze myślałem,że efektem uszkodzonych półosi jest chrobotanie -może w tym przypadku jest inaczej.

 

Umówię się w ASO Tłokiński i będą diagnozować co jest nie halo.

 

Oczywiście powrócę z informacją .

Opublikowano

Niektórzy pewnie pomyślą, że mi stukało wszędzie ale nie w samochodzie.

 

A tak na poważnie - zrobiło się trochę cieplej i nie słychać żadnych stuków dochodzących z zawieszenia. Nie mam pojęcia co jest grane ? Może ktoś coś = jakaś myśl ?

Opublikowano
U mnie w 530d od niedawna słychać stuk przy maksymalnie skręconych kołach - głównie przy parkowaniu. Nie wiem czy to luz na przekładni czy co?! Dodam, że całe zawieszenie zostało skontrolowane, drążki wymienione i dalej ten sam problem. Może ktoś się spotkał z podobnym problemem?
Opublikowano
U mnie w 530d od niedawna słychać stuk przy maksymalnie skręconych kołach - głównie przy parkowaniu. Nie wiem czy to luz na przekładni czy co?! Dodam, że całe zawieszenie zostało skontrolowane, drążki wymienione i dalej ten sam problem. Może ktoś się spotkał z podobnym problemem?

 

Dokładnie u mnie są takie same objawy z tym tylko że jak trochę się ociepliło to nic nie słychać .

Opublikowano
Rozszerzalnosc cieplna metali :)
Jadę wolniej ale na 20-tkach.

Fan Mercedes z dwoma BMW ;)

Opublikowano

Wracam z tematem.

 

Serwis wykluczył, że są to półosie ale nie stwierdził nic więcej. Otrzymałem informację, iż muszę zostawić samochód na kilka dni ponieważ przez te kilka godzin nic konkretnie nie stwierdzili oprócz tego że nie są to półosie.

Opublikowano

Ciekawe jak mogą wykluczyć półosie skoro nie wiedzą gdzie leży problem :mad2:

 

A słyszysz te stuki w momencie kręcenia kierownicą, czy kiera nieruchoma a koła się kręcą?

Opublikowano

Te stuki słychać czasami podczas skręcania w zakręty 90st i podczas np manewrowania na parkingu i zaznaczam że nie zawsze . Są dni że nic nie słychać .

 

Pozostaje mi chyba tylko czekać aż " coś" znajdą.

Opublikowano
To mamy ten sam problem. U mnie podczas kręcenia kierownicą prawo-lewo nie słychać stuków nawet, gdy wykonuję gwałtowne skręty. Stuk pojawia się tylko przy maksymalnie skręconych kołach i tak jak mówisz nie zawsze. Masz stabilizator Dynamic Drive?
Opublikowano

ciekawe, że w aso nie potrafią nic znależć. Może nie wiedzą gdzie szukać. W "pumie" jest opis tej usterki. Tylko niech Ci zapłacą za tę informację bęcwały.

 

Problem powstaje na styku piasty koła i zwrotnicy. Trzeba rozebrać, oczyścić i posmarować. Jest w aso specjalny smar na tę okazję - zestaw naprawczy za 200 zł :duh:

Opublikowano
ciekawe, że w aso nie potrafią nic znależć. Może nie wiedzą gdzie szukać. W "pumie" jest opis tej usterki. Tylko niech Ci zapłacą za tę informację bęcwały.

 

Problem powstaje na styku piasty koła i zwrotnicy. Trzeba rozebrać, oczyścić i posmarować. Jest w aso specjalny smar na tę okazję - zestaw naprawczy za 200 zł :duh:

 

Tylko proszę nie śmiej się ze mnie :-) co oznacza w " pumie" ?

Swoją drogą bardzo dziękuję za informacje. Może masz jakiś link do tej usterki ?

 

Będę wdzięczny .

Opublikowano
Puma to taka instrukcja serwisowa dla ASO, opisy konkretnych przypadków usterek i ich możliwości rozwiązania. Taki biuletyn serwisowy.
Opublikowano

dealer bmw (nie tylko) ma dostęp do systemu z opisami pewnych usterek i sposobu naprawy. Dostęp jest płatny ale nie jest drogi. Ty nie musisz wiedzie co to puma , ja też nie, ale dealer ma psi obowiązek rozwiązać Twój problem a jak nie potrafi (a zwykle nie potrafi) to BMW daje mu narzędzia w postaci instrukcji napraw które znajdzie np.w iście czy w pumie.

 

Szukając biuletynów serwisowych mozna trafić np. na taką stronę : http://www.allworldauto.com/tsbs/NHTSA_2012_BMW_5_SERIES_technical_service_bulletin_436873.html.

 

Napisałem Ci jak problem rozwiązać. Jak masz gwarancję to już wiesz jak dealera zagonić do roboty. Jak nie to lepiej pojedź do normalnego warsztatu i wytłumacz co mają zrobić.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.