Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam szanownych forumowiczów.

Mam poważny problem i chciałbym w końcu sobie z nim poradzić. Zakupiłem bmw e60 z 2004 roku 3d 218KM z przebiegiem 90000km. Zakupiłem go w 2006 roku od 1 właściciela.Teraz ma 250000km. Do tego roku 0 problemów. W tym roku samochód nagle zaczął dymić czarnym dymem ( wersja z dpf). Dpf nie wyłapywał dymu. Nagle zaczęło przybywać oleju w silniku co powodem było częste przepalanie dpfu. Żona użytkuje na krótkich odcinkach i nie wypalał no i paliwo wlewało się do silnika. Więc u jednego polecanego mechanika wyciąłem DPF i programowo wyłączył go. Faktycznie oleju nie przybywa ale samochód kopci na czarno. Jeśli jade spokojnie to widać czarny dym a jak wcisnę pedał to już chmura. Chyba tak nie powinno być...? Druga sprawa nagle zaczęła puszczać turbina. Oczywiście wtryski sprawdzane najgorszy wyszedł 1,7+ , turbina kręci na komputerze jak nowa. Nie wiem co może być powodem czarnego dymu. Przed wycięciem DPFu był on programowo sprawdzany i wyszedł na 50%. Czy puszczająca turbina może mieć związek z czarnym dymem z rury?

Nie mam pomysłu gdzie się udać aby mi sprawdzili przyczynę kopcenia, bo boję się że wymienię turbinę na nową a po chwili druga zacznie puszczać. Jestem z Opolskiego - szukam dobrego mechanika opolskie, śląskie, dolnośląskie... który zajął by się tą sprawą.

Edytowane przez lewar1309
Opublikowano

Witam!

 

Kolego, ja bym szukał przyczyny w układzie dolotowym. Począwszy od wyjścia z turbo, przez intercooler skończywszy na kolektorze. Objawy, o których piszesz ( lekkie kopcenie przy jeździe ze stałą prędkością i czarna chmura przy bucie ) miałem jak wessało mi uszczelkę na wyjściu z turbo ( znalazłem ją później w intercoolerze przy okazji czyszczenia go). Nie wiem czy u Ciebie jest tak samo jak u mnie ( ja mam m57n2 231 km ), ale jeśli tak to na wyjściu z turbo jest aluminiowa rura na którą zakładana jest gumowa uszczelka, a całość jest dociskana taką aluminiową opaską, obejmą. Jeśli grzebał ktoś przy turbo mógł coś tam spaprać ( jeśli uszczelka została wessana lub jest źle założona to ta rura będzie miała luz i będzie na niej olej). Jeśli chodzi po pozostałe elementy dolotu, to ciężko je sprawdzić bez zdejmowania. Miałem, też pękniętą gumową rurę ( ostatni element prze kolektorem ), od spodu na załamaniu, pęknięcie długości 1,5 - 2 cm, nie ma szans na znalezienie bez demontażu rury.

 

Pozdr. Emil.

Diagnostyka. Naprawy elektroniki i elektryki. Nawigacje, mapy, język polski. Doposażenia. Specjalizacja seria E.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak sprawdzone wtryski? Przelewem?

Do sprawdzenia przepływka i dolot, czy nie ma dziury.

A dpf to niepotrzebnie wywaliłeś, teraz możesz mieć problemy...

 

With mobilephone sent.

Opublikowano

Przyczyn może być wiele. Począwszy od tych, o których już koledzy wyżej pisali tj. nieszczelność układu dolotowego (trudna czasem do znalezienia) skończywszy na samej operacji usunięcia dpf i tu mam na myśli jak zostało to wykonane od strony elektronicznej czyli edycji wsadu DDE. Możliwe, że zostało to wykonane nieprawidłowo i pomimo braku fizycznego filtra dpf jego regeneracja trwa w najlepsze i stąd ten dym. Obstawiam jednak nieszczelność ukł. dolotowego, która mogła być główną przyczyną zapchania filtra i najprawdopodobniej niepotrzebnie go usunąłeś.

Diagnostyka się kłania odnośnie sterowania powietrzem. Logowanie auta w czasie występowania usterki.

peace & love
Opublikowano

Samochód miałem sprawdzany na komputerze przy jeździe. Ponoć wszystko wyszło OK.

Umówię się gdzieś aby sprawdzono mi dokładnie ten układ dolotowy.

Wszyscy piszą niepotrzebnie wyrzuciłem DPF. Czy wyrzucenie niesie za sobą jakieś skutki ze strony silnika?

dziękuję za odpowiedzi ;)

Opublikowano
Jeżeli prawidłowo wyedytowano odpowiednie mapy, także te związane ze sterowaniem turbo, egr oraz klap w kolektorze, to nie powinno mieć to negatywnych skutków dla silnika. Jedynie wrażenia estetyczne.
peace & love
Opublikowano
Samochód miałem sprawdzany na komputerze przy jeździe. Ponoć wszystko wyszło OK.

Umówię się gdzieś aby sprawdzono mi dokładnie ten układ dolotowy.

Wszyscy piszą niepotrzebnie wyrzuciłem DPF. Czy wyrzucenie niesie za sobą jakieś skutki ze strony silnika?

dziękuję za odpowiedzi ;)

 

6 lat jeżdżę bez DPF i wszystko kręci się dobrze ale wcześniej po wywaleniu filtra auto mocno kopciło az wstyd było jeżdzić a przyczyną był uszkodzony przepływomierz i remap silnika ( 190 KM ) po wgraniu mapy z orginalną mocą wszystko sie uspokoiło,nie raz zakopci ale to po paru dniach emeryckiej jazdy .Program na 190 KM musiał paść bo wcześniej było wszystko ok przed i po usunięciu filtra.

Opublikowano
Witam szanownych forumowiczów.

Mam poważny problem i chciałbym w końcu sobie z nim poradzić. Zakupiłem bmw e60 z 2004 roku 3d 218KM z przebiegiem 90000km. Zakupiłem go w 2006 roku od 1 właściciela.Teraz ma 250000km. Do tego roku 0 problemów. W tym roku samochód nagle zaczął dymić czarnym dymem ( wersja z dpf). Dpf nie wyłapywał dymu. Nagle zaczęło przybywać oleju w silniku co powodem było częste przepalanie dpfu. Żona użytkuje na krótkich odcinkach i nie wypalał no i paliwo wlewało się do silnika. Więc u jednego polecanego mechanika wyciąłem DPF i programowo wyłączył go. Faktycznie oleju nie przybywa ale samochód kopci na czarno. Jeśli jade spokojnie to widać czarny dym a jak wcisnę pedał to już chmura. Chyba tak nie powinno być...? Druga sprawa nagle zaczęła puszczać turbina. Oczywiście wtryski sprawdzane najgorszy wyszedł 1,7+ , turbina kręci na komputerze jak nowa. Nie wiem co może być powodem czarnego dymu. Przed wycięciem DPFu był on programowo sprawdzany i wyszedł na 50%. Czy puszczająca turbina może mieć związek z czarnym dymem z rury?

Nie mam pomysłu gdzie się udać aby mi sprawdzili przyczynę kopcenia, bo boję się że wymienię turbinę na nową a po chwili druga zacznie puszczać. Jestem z Opolskiego - szukam dobrego mechanika opolskie, śląskie, dolnośląskie... który zajął by się tą sprawą.

 

Na Twoim miejscu pojechałbym na Spokojną w Opolu - M-Auto. Tam na pewno znajdą przyczynę i ją usuną.

 

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.