Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
W rodzinie mamy e90. wersja 330i automat, mam z nią pewien problem. Strasznie pomiędzy 2500 a 3000 może 3200 obr/min klepie, rzęzi. Dźwięk jest tylko pod obciążeniem, tylko podczas jazdy. Na postoju można gazować i jedynie szum motoru. Dźwięk jest najsilniejszy po rozgrzaniu. Dodam, że samochód jeździ idealnie, zero jakichkolwiek błędów. Na 100% nie disy bo podmieniałem, może rozrząd, valvetronik czy Vanos? jak sprawdzić, zweryfikować. Dodam, że jeden z polecanych warsztatów z Wawy poddał się. Samochód odpala nawet przy minusowej temperaturze i cisza z zaworów. Nic nie klepnie. Dopiero jak ruszamy i dodajemy gazu to ten dźwięk.
Opublikowano
Sprawdzany pod kompem dokładnie. Wszystko działa OK. Nie ma żadnych odchyłek. Dźwięk dochodzi z przodu. Jadąc to każdy wewnątrz odbiera jakby z przodu z lewej strony na górze. Ale tam jest kolektor. Więc może coś z łańcuchem. Albo koło vanos rzęzi. Na 100% nie od skrzyni. Ona działa jak bajka. Samochód ma 120 tyś fabrycznego przebiegu. A dźwięk na pewno nie z dołu. Bardziej właśnie od głowicy. Odpinałem zawory vanos aby sprawdzić bez pracującego Vanosa i rzęziło. Może coś z valvertonikiem. Niestety po odpięciu silniczka valve samochód nie ma mocy nie można sprawdzić czy klepie. Dziś przejechałem 500 km. pałowanie i spokojna jazda. Szybka autostrada i miasto. Po tym odcinku zero błędów. Silnik działa idealnie tylko klepie.
Opublikowano
Nie wypinaj od razu silniczka, bo blokujesz poprzez jego przekladnie slimakową skok zaworow, najpierw odepnij MAF, poczekaj, az silniczek przestawi skok zaworow na max, dopiero potem wypnij wtyczke od silniczka. MAF wepnij po tej operacji i przejedz sie
Opublikowano
Tak też zrobię dziś. Czy dobrze czaje. Odpinam przepływkę. Mam jeździć bez wpientego przeplywomieza czy po odpieciu valvetronika wpinam przepływkę spowrotem?
Opublikowano

Niestety nie da się. Po odpięciu w różnych konfiguracjach wywala check. Wchodzi wtryb awaryjny. Zero mocy i ledwo do 2200 obr/min. Nie można sprawdzić czy to Valvetronic,

Koledzy gdzie do wawy jechać. Wolałbym lewobrzeżną stronę.

Opublikowano
Koledzy. Pomocy. Dźwięk się nasila jak samochód sieć rozgrzeje na lodowatym prawie niezauważalny. Grzechocze. Może to vanos moze lancuch pompy podcisnienia. Gdzie w wawie jechac.
Opublikowano
Możesz spróbować w Aseko na ul. Mińskiej. Weryfikacja stanu łańcucha rozrządu i kół Vanos wymaga zdjęcia pokrywy zaworów a co za tym idzie wymiany uszczelki i jednorazowych aluminiowych śrub - liczyłbym około 700 PLN na to.

 

Chyba kogoś bóg opuścił. Uszczelka 100. Śruby stalowe. A zdjęcie dekla 1h. Sam niedawno uszczelkę dekla zmieniałem. 700 to z wymianą koła vanos z częściami. Może z dopłatą za część koła. Dodam, żę miesiąc temu łańcuch był napięty jak struna. A napinacz wyjmowałem w weekend. Sztywny jak.....

Opublikowano

Nie kolego Bóg mnie nie opuścił. Śruby są aluminiowe bo pokrywa zaworów jest ze stopu magnezu i użycie stalowych będzie prowadziło do korozji. Naprawiaj auto po Bożemu bo później będziesz tylko siedział na forach i szukał rozwiązań dla kolejnych swoich problemów. To nie jest Dacia i nikt nie mówił że będzie tanio.

 

Nagraj jakiś filmik żeby pokazać ten dźwięk.

Opublikowano

Kolego. Mam w rodzinie dwa samochody z tym silnikiem. I potrafię odrzucić aluminium od stali. Może mam nietypowe wersje. Może ktoś kiedyś wymieniał na dorabiane u jakiegos magika na identyczne z oryginałem. Jak to się mówi amelinium to je amelinium.

Miskę olejową mam na aluminiowe.

A co do napraw to robie po Bożemu nie martw się. 700 złoty to naprawdę mało jeśli chodź o naprawy bmw ale płacić rzeka wiedzieć za co. Przy lekkim upuść w bmw za te pieniądze masz kolo vanos, uszczelkę i spora część pracy przy rozbiórce.

W chwili obecnej juz dwa warsztaty z wawy stawiają inne diagnozy. Koszty napraw znośne ale potrzebuje potwierdzenia bo w sumie nikt nie jest pewien.

Opublikowano

Heh, napisałem chyba wyraźnie że nie chodzi o wymianę uszczelki samą w sobie, ale jeszcze o weryfikację stanu rozrządu, bo dzik320d napisał że chciałby właśnie sprawdzić stan rozrządu i Vanosa, po czy się jednak okazało że łańcuch sprawdzał. Może wyszłoby taniej ale nie sądzę że dużo taniej, ori części około 300 PLN.

 

Anyway, nagranie tego dźwięku mogłoby pomóc.

Opublikowano
Mam pierwsze poważne potwierdzenie, Wywaliło błąd 2a80 intake vanos. Zamieniłem elektrozawory i pośmiga się chwilę. Zobaczymy. Może to vanos dolotowy poprostu,
Opublikowano
No i zaczęło się robić coraz gozej. Na wolnych obrotach zwłaszcza na gazie faluje. Nawet jak jest na drive. Mam dość. Nierówna praca a błendow dziś brak.
Opublikowano

Zdejmij proszę obudowę pokrywy zaworów.

Pod nią z przodu, masz taki czujnik.

Rozłącz i sprawdź czy jest zaolejony.

 

http://images.tinypic.pl/i/00844/gre16nqi3jiw.jpg

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

No i po wymianie obu Vaosów. Przy 2000 obr/min nadal lekkie terkotanie. No i zaczął lekko falować na biegu jałowym i na biegu na postoju. 1400 poszło bo vanosy puszczały olej a problem nadal istnieje choć w mniejszym zakresie.

Pliss help co dalej.

Opublikowano
Zero luzów, zero zużycia materiału, wszystko piękne i jak nowe, czyste i pachnące. Przebieg prawdziwy 123 tyś. nie do uwierzenia a jednak ori. Od wczoraj też mam podejrzenie czy coś nie tak z ciśnieniem. Niestety następna wizyta na dłużej w warsztacie dopiero na początku lutego. Dość długie terminy oczekiwania:)
Opublikowano
Silniczek nie klepie popychaczami jak to lubi n52. Samochód rzęzi tylko pod obciążeniem. Na postoju mogę gazować i cisza.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.